W ubiegłym tygodniu przy okazji wymiany opon w autach miałem okazję "potestować" trochę Kamiq-a i jest strasznie mały. Subiektywnie dla mnie to taka fabia w ładniejszym opakowaniu. W reklamach wydaję się być większa i wyższa.
Masz na myśli środek czy ogólnie gabaryty?
W reklamie wydaje się większa - mam na myśli środek - ciasno, mam niecałe 190 wys i miałem kiedyś około 2002 roku fabię. Było podobnie ale wtedy miałem parę kilo mniej . W reklamie wydaje się wyższa - mam na myśli zewnątrz - to takie delikatnie podwyższone zwykłe auto jak A2 czy Golf Plus. To crossover wysokości zwykłej osobówki.
Karoq powinien być crossoverem, Kodiaq suvem i powinno być coś większego co miało by prawdziwe 7miejsc.
Kamiq powinien mieć przynajmniej trochę wyższy prześwit dla osób, którym taka przestrzeń wystarcza.
Bardzo ciekawe spostrzeżenie. Zależy to jak widać od wielu czynników. U mnie czynnikiem porównawczym była Vectra C w wersji kombi, a więc dosyć spore auto z dużą ilością przestrzeni i miałem wrażenie, że dla mnie i dla pasażerów jest tego miejsca porównywalnie tyle samo, a nawet więcej - w szczególności jeżeli chodzi o miejsce nad głową. Kolosalną różnicą oczywiście na minus jest bagażnik, który jest o wiele mniejszy. Nie sprawia mi to obecnie jednakże problemów więc jest ok.
Dla mnie mniej miejsca jest w Karoqu dla pasażerów i kierowcy w mojej opinii, ale mogę się mylić - takie subiektywne odczucie.
Dostałem dziś termin odbioru auta i jednak wypada na nowy rok, drugi tydzień.
W ubiegłym tygodniu przy okazji wymiany opon w autach miałem okazję "potestować" trochę Kamiq-a i jest strasznie mały. Subiektywnie dla mnie to taka fabia w ładniejszym opakowaniu. W reklamach wydaję się być większa i wyższa.
Masz na myśli środek czy ogólnie gabaryty?
W reklamie wydaje się większa - mam na myśli środek - ciasno, mam niecałe 190 wys i miałem kiedyś około 2002 roku fabię. Było podobnie ale wtedy miałem parę kilo mniej . W reklamie wydaje się wyższa - mam na myśli zewnątrz - to takie delikatnie podwyższone zwykłe auto jak A2 czy Golf Plus. To crossover wysokości zwykłej osobówki.
Karoq powinien być crossoverem, Kodiaq suvem i powinno być coś większego co miało by prawdziwe 7miejsc.
Kamiq powinien mieć przynajmniej trochę wyższy prześwit dla osób, którym taka przestrzeń wystarcza.
Przecież Kamiq ma 18,2 cm prześwitu. Gdzie tu porównanie do zwykłego auta. To kawał prześwitu. Co do środka to pojęcie względne bo faktycznie przy Twoich gabarytach może być ciasne
Dla żony 171 cm wzrostu i 60 kg wagi jest duży w środku. Ogólnie robi dobre wrażenie. Za 2 tygodnie wrzucę foty
W reklamie wydaje się większa - mam na myśli środek - ciasno, mam niecałe 190 wys i miałem kiedyś około 2002 roku fabię. Było podobnie ale wtedy miałem parę kilo mniej . W reklamie wydaje się wyższa - mam na myśli zewnątrz - to takie delikatnie podwyższone zwykłe auto jak A2 czy Golf Plus. To crossover wysokości zwykłej osobówki.
Karoq powinien być crossoverem, Kodiaq suvem i powinno być coś większego co miało by prawdziwe 7miejsc.
Kamiq powinien mieć przynajmniej trochę wyższy prześwit dla osób, którym taka przestrzeń wystarcza.
Przecież Kamiq ma 18,2 cm prześwitu. Gdzie tu porównanie do zwykłego auta. To kawał prześwitu. Co do środka to pojęcie względne bo faktycznie przy Twoich gabarytach może być ciasne
Dla żony 171 cm wzrostu i 60 kg wagi jest duży w środku. Ogólnie robi dobre wrażenie. Za 2 tygodnie wrzucę foty
Tam gdzie widziałem pisali że ma 17cm, z kolei na innej stronie piszą że w zależności od wyposażenia to zawieszenie jest regulowane w zakresie 10mm co może powodować że i ja i Ty masz rację. Nie zmienia to faktu że ma mniejszy prześwit niż najmniejszy Seat Arona o 20mm i niższy od niego o kolejne 12mm.
Najbardziej rzuca się w oczy jego wysokość a raczej jej brak. Od Yeti którego używa żonka jest niższy o 16cm !
Natomiast prześwit ma subiektywnie mniejszy a Yeti ma 18cm.
Suvy i crossovery kupowało się przeważnie dla wyższego prześwitu = w mieście po krawężnikach i wyższej pozycji siedzenia = lepszej widoczności.
Jak po reklamach zobaczyłem go na żywo w salonie w środ innych, to...... eeeee..... osobówka. Tak, to moje subiektywne zdanie.
Przerzuciłem masę aut szukając auta dla żony (musiało spełniać szereg wymogów starannie sprecyzowanych przez małżonkę
Powiem krótko, Kamiq łączy w sobie wszystko co potrzebowaliśmy i jako jedyne auto nie wymagało żadnych kompromisów.
Okazało się na tyle fajne, że odmówiłem już Captura, który był zamówiony. Jednym z głównych wymagań był dla nas właśnie prześwit i tutaj akurat dokładnie się mu przyjrzałem mierząc go nawet miarką w salonie. Wyszło 18,2 cm, więc spoko.
Przestronność po ostatniej Fieście żony też na plus. Wyposażenie zamiata. Pierwszy przykład z brzegu - w wersji Style, która zamówiliśmy jest w standardzie bezprzewodowy Apple car play. W Maździe CX-3 za przewodowy kazali płacić 1200 zł Bezprzewodowa technologia jeszcze nie dotarła do kraju kwitnącej wiśni. Nie dało się kupić lepszego auta w zadanym budżecie, choć bardzo się starałem
Przerzuciłem masę aut szukając auta dla żony (musiało spełniać szereg wymogów starannie sprecyzowanych przez małżonkę
Powiem krótko, Kamiq łączy w sobie wszystko co potrzebowaliśmy i jako jedyne auto nie wymagało żadnych kompromisów.
Okazało się na tyle fajne, że odmówiłem już Captura, który był zamówiony. Jednym z głównych wymagań był dla nas właśnie prześwit i tutaj akurat dokładnie się mu przyjrzałem mierząc go nawet miarką w salonie. Wyszło 18,2 cm, więc spoko.
Przestronność po ostatniej Fieście żony też na plus. Wyposażenie zamiata. Pierwszy przykład z brzegu - w wersji Style, która zamówiliśmy jest w standardzie bezprzewodowy Apple car play. W Maździe CX-3 za przewodowy kazali płacić 1200 zł Bezprzewodowa technologia jeszcze nie dotarła do kraju kwitnącej wiśni. Nie dało się kupić lepszego auta w zadanym budżecie, choć bardzo się starałem
Przerzuciłem masę aut szukając auta dla żony (musiało spełniać szereg wymogów starannie sprecyzowanych przez małżonkę
Powiem krótko, Kamiq łączy w sobie wszystko co potrzebowaliśmy i jako jedyne auto nie wymagało żadnych kompromisów.
Okazało się na tyle fajne, że odmówiłem już Captura, który był zamówiony. Jednym z głównych wymagań był dla nas właśnie prześwit i tutaj akurat dokładnie się mu przyjrzałem mierząc go nawet miarką w salonie. Wyszło 18,2 cm, więc spoko.
Przestronność po ostatniej Fieście żony też na plus. Wyposażenie zamiata. Pierwszy przykład z brzegu - w wersji Style, która zamówiliśmy jest w standardzie bezprzewodowy Apple car play. W Maździe CX-3 za przewodowy kazali płacić 1200 zł Bezprzewodowa technologia jeszcze nie dotarła do kraju kwitnącej wiśni. Nie dało się kupić lepszego auta w zadanym budżecie, choć bardzo się starałem
W ubiegłym tygodniu przy okazji wymiany opon w autach miałem okazję "potestować" trochę Kamiq-a i jest strasznie mały. Subiektywnie dla mnie to taka fabia w ładniejszym opakowaniu. W reklamach wydaję się być większa i wyższa.
@WuWu zgadzam się z Tobą całkowicie
Też odniosłem takie wrażenie po jazdach testowych Skodą Kamiq 1.0 TSI 115KM DSG7
Generalnie testowałem tego dnia jeszcze VW T-Cross 1.0 TSI 115KM Z DSG 7 i z racji tego, że Kamiq jest od niego dużo niższy wsiadanie do Skody nie jest tak komfortowe jak do VW ,który mierzy sobie aż 159 cm wysokości a Kamiq tylko 153cm
W T-Cross siedzimy wysoko jak w suvie a w Kamiqu pozycja za kierownicą jest zdecydowanie niższa,
prawie jak w zwykłym kompakcie.
Niby ilość miejsca z przodu jest porównywalna w obydwu modelach ale to w T-Cross siedzi się po prostu wygodniej i jest po prostu bardziej przestronnie.
Natomiast z tyłu pomimo większego rozstawu osi w Kamiqu, wcale nie mamy więcej miejsca na nogi bo siedzimy zdecydowanie niżej i nasza pozycja też jest mniej komfortowa niż w T-Cross
Zawieszenie pracuje ciszej w T-Cross, szczególnie daje się to odczuć na nierównościach
T-Cross także lepiej się prowadzi i czujemy to szczególnie w szybko pokonywanych zakrętach.
Coś musi być na rzeczy bo nie jest to tylko moje zdanie
Skoda za to zdecydowanie wygrywa lepszą ceną i jakością zastosowanych materiałów w kabinie.
Jednak pomimo bardziej plastikowego wnętrza to właśnie T-Cross jest lepiej wyciszony i różnicę słychać wyraznie szczególnie
przy prędkościach autostradowych bo w Skodzie tradycyjnie jest spory hałas na słupku A i bocznych lusterkach
Nie wiem jak oni to zrobili ale w VW przy tych samych prędkościach pomimo sporo wyższej budy jest zadziwiająco cicho
Pojawiają się w sieci pierwsze polskie testy Skody Kamiq i powiem szczerze silnik 1.0 TSI 115KM w tym modelu w zupełności wystarczy a jego dodatkowy atut to bardzo niskie spalanie
W blizniaczym VW spalanie z tą jednostką po prostu bajka
Jedyny problem tego silnika w połączeniu z DSG7 to spora zwłoka przy ruszaniu z miejsca.
Wygląda to tak, że najpierw nic się nie dzieje a potem wkręca się on jak szalony na wysokie obroty
a skrzynia potrafi przy tym niestety lekko szarpać
Trochę to irytujące i wymagające przyzwyczajenia i występowało zarówno w Skodzie jak i w VW
Ja po jazdach testowych zdecydowanie wybrałbym jednak VW
w, którym z racji wysokiej pozycji za kierownicą było mi łatwiej zaparkować oraz manewrować w mieście
Trzeba po prostu obiektywnie przyznać, że jazda tym modelem to czysta przyjemność
Kamiq jak dla mnie przy bliższym poznaniu jest trochę niestety dla dziadka w kapeluszu
Przerzuciłem masę aut szukając auta dla żony (musiało spełniać szereg wymogów starannie sprecyzowanych przez małżonkę
Powiem krótko, Kamiq łączy w sobie wszystko co potrzebowaliśmy i jako jedyne auto nie wymagało żadnych kompromisów.
Okazało się na tyle fajne, że odmówiłem już Captura, który był zamówiony.
@Malenstwo8 gratuluję wyboru, najważniejsze ,że Kamiq spełnił Wasze oczekiwania,wymagania oraz gusta
a wiadomo o gustach itd...
Ja z podjęciem ostatecznej decyzji czekam jeszcze na cennik nowego Renault Captur, który będzie znany już 6 Grudnia a autko zadebiutuje w Polsce w styczniu 2020
Na szczęście u mnie Żona ma czym jezdzić i nie ma pośpiechu
Problem z nowym Capturem w moim wypadku był taki, że diler powiedział, że najwcześniej do odbioru będzie we wrześniu/październiku 2020. Nie mogłem na auto czekać rok, natomiast faktycznie będzie to bardzo fajne auto.
Problem z nowym Capturem w moim wypadku był taki, że diler powiedział, że najwcześniej do odbioru będzie we wrześniu/październiku 2020.
Ach Ci dealerzy w Polsce
Po prostu wciskał kit ,żeby sprzedać stary model
Ja mam potwierdzone info, że 6 grudnia Renault Polska ogłosi cennik a polską premierę nowy Captur będzie miał w styczniu 2020
Problem z nowym Capturem w moim wypadku był taki, że diler powiedział, że najwcześniej do odbioru będzie we wrześniu/październiku 2020.
Ach Ci dealerzy w Polsce
Po prostu wciskał kit ,żeby sprzedać stary model
Ja mam potwierdzone info, że 6 grudnia Renault Polska ogłosi cennik a polską premierę nowy Captur będzie miał w styczniu 2020
Tak coś czułem. Ja w salonie byłem na koniec sierpnia/początek września, więc wtedy jeszcze nie było takiej informacji i nie miałem jak sprawdzić.