Przypadkiem natknąłem się w necie na czeską stronę o historii marki Skoda a ponieważ jestem od dziecka tzw. Skodziarzem i fanem tej marki postanowiłem założyć nowy wątek ,który z pewnością u wielu z Was wywoła niezapomniane wspomnienia z dawnych lat
Ech to były czasy...
https://www.auto.cz/prohlednete-si-kras ... rie-136264
A tak się to wszystko zaczęło Laurin Klement Voiturette (1905)
Perełka Škoda Popular Monte Carlo (1937)
Škoda 1000 MB (1966)
Pamiętacie to wnętrze
Škoda 1000 MB (1966)
Škoda 100 L Rally (1970)
Škoda 110 R Coupé (1980)
Škoda 105 L (1980)
Škoda Rapid 135 (1985)
Każdy chciał ją mieć ale w Polsce nie była dostępna
Potem była jeszcze w 1987 Skoda Favorit ...
...a od 1991 Skoda stała się częścią koncernu Volkswagen i w 1994 powstało ich pierwsze wspólne dziecko czyli model Felicia
Historia marki Skoda
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Historia marki Skoda
Ten samochód w tle: To jest LR series czy też Skoda?
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
-
- Posty: 827
- Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Historia marki Skoda
@MałGorzata masz dobre skojarzenia ,niestety muszę Ciebie zmartwić to nie Land Rover ale konstrukcja Skody o nazwie Trekka,
która była skonstruowana i montowana w Nowej Zelandii na bazie Škody Octavii Combi w latach 1966–1973.
Z Czechosłowacji importowano podwozie i układ napędowy, a w Nowej Zelandii produkowano opracowaną lokalnie karoserię zbliżoną wyglądem do Land Rovera. Całość była montowana w Auckland pod nadzorem inżynierów z Czechosłowacji. Samochód zyskał pewną popularność także w Indonezji i Australii (do każdego z tych krajów wyeksportowano po około 100 pojazdów). Łącznie wyprodukowano 2 500 egzemplarzy
która była skonstruowana i montowana w Nowej Zelandii na bazie Škody Octavii Combi w latach 1966–1973.
Z Czechosłowacji importowano podwozie i układ napędowy, a w Nowej Zelandii produkowano opracowaną lokalnie karoserię zbliżoną wyglądem do Land Rovera. Całość była montowana w Auckland pod nadzorem inżynierów z Czechosłowacji. Samochód zyskał pewną popularność także w Indonezji i Australii (do każdego z tych krajów wyeksportowano po około 100 pojazdów). Łącznie wyprodukowano 2 500 egzemplarzy
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Historia marki Skoda
Piękny.
Tył uderzająco podobny do Land Rovera.
Tył uderzająco podobny do Land Rovera.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Historia marki Skoda
A wiesz może co różni Skodę Favorit 135 od 136?
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER