Gdańsk, Plichta, al. Grunwaldzka 339

Regulamin forum
Prosimy o Waszą opinię o salonach i/lub serwisach Škoda, z których usług korzystaliście. Dotyczy to zarówno negatywnych, pozytywnych jak i neutralnych odczuć. Mamy świadomość że odczucia mogą być mocno subiektywne, jednak mamy nadzieję, że przy powtarzających się podobnego typu wrażeniach pomogą one w wyborze Dealera celem zakupu lub serwisu auta.

W szczególności interesuje nas:
  • podejście do klienta
  • czy została Wam udzielona niezbędna pomoc przy realizacji zamówienia lub usunięcia problemu, np. technicznego
  • jaki był/ma być czas dostawy samochodu od zamówienia lub czas naprawy
  • czy dealer wykazał elastyczność przy negocjacji ceny
  • rzetelność realizacji dostawy/naprawy w stosunku do zamówienia/zlecenia

Zapewne jest wiele możliwych kryteriów oceny, więc proszę się nie ograniczać do punków powyżej. Im więcej informacji tym dla wszystkich lepiej. ;)

Proszę o przestrzeganie następujących zasad:
  • jeden obiekt (salon/serwis) ‒ jeden wątek
  • tytuł wątku powinien być utworzony w postaci: „Miejscowość, nazwa, ulica/adres”, np. „Poznań, Porsche Inter Auto Polska, ul. Krańcowa 40/42”

Tutaj jest miejsce na opinie o dealerach marki Škoda mających swoją siedzibę w woj. pomorskim.
Waty
Posty: 105
Rejestracja: 04 kwie 2017, 6:58
Samochód: Brak

Gdańsk, Plichta, al. Grunwaldzka 339

Post autor: Waty »

Historia dość długa więc krótkie streszczenie:
Zupełny brak kontaktu ze strony handlowca i  kierownika handlowego salonu. Brak informowania o powstałym problemie pomimo wiedzy o nim od samego początku.
Celowe i notoryczne unikanie odpowiedzi na pytania, nie odpisywanie na maile, smsy, nie odbieranie telefonu. Na koniec odmowa zwrotu zaliczki o ile nie dostarczę podpisanej korekty faktury. Sprawa prawdopodobnie trafi do radcy a potem do sądu.


Jeśli kogoś interesują szczegóły to oto one:

Zamówienie złożone w połowie kwietnia, tuż przed zmianą cennika.
Zaliczka wpłacona 5000 PLN.

Zdecydowałem się na zakup u nich za względu na szybki deklarowany czas realizacji. W zamówieniu mam wpisane gotowy do odbioru najpóźniej 2017-07-21. Równolegle miałem dwie inne oferty: pierwsza z rabatem o ok 1% wartości samochodu lepszym niż w Plichcie ale terminem sierpień-wrzesień. Druga z identycznym rabatem i terminem też sierpień-werzesień.

Zdecydowałem się zatem na Plichtę z terminem produkcji 23-24 tydzień kosztem ok 1700 zł w stosunku do oferty sierpień-wrzesień.

W międzyczasie nie było żadnego kontaktu ze strony dealera. Gdy sam dowiadywałem się o termin dostałem info że bez zmian 24 tydzień. Po jakimś czasie znów się dopytałem i handlowiec na to że obecnie 41 tydzień i że już kilkakrotnie termin zmieniał się na 46 potem znów 23 tydzień. Ale żebym poczekał do poniedziałku bo wtedy znów będzie przetasowanie. No to poczekałem. Bez informacji. Znów musiałem sam się dobijać. No i termin dalej 41 ale że kierownik już się zajmuje tym problemem bo nie tylko mój termin tak skacze.

Ponownie okres kilku czy kilkunastu dni bez kontaktu więc znów napisałem zapytanie co takiego ustalił kierownik. Bez odpowiedzi. No to telefon. Handlowiec zdziwiony, że nikt się ze mną nie kontaktował no ale że przypomni kierownikowi. Znowu kilka dni bez kontaktu. Napisałem więc bezpośrednio do Skody i dostałem standardowy szablon odpowiedzi na pytanie o opóźnienie w realizacji zamówienia. Wreszcie pod koniec tygodnia dzwoni kierownik. Okazuje się, że to w salonie źle opisali zamówienie i dlatego mój samochód przesunął się na 41 tydzień. Mówi, żebym poczekał kilka dni i zobaczy czy nie znajdą jakiegoś podobnego od ręki.

Po tygodniu przesłali mi propozycję. Silnik i kolor ten sam. Wyposażenie kompletnie różne i oderwane od moich potrzeb. Pomijając niepraktyczne, drogie i całkowicie niechciane dodatki jak jasna skórzana tapicerka, elektryczne fotele brakowało mu niezbędnych dla nas m.in haka i blokady otwierania drzwi, osłony silnika, dodatkowych poduszek powietrznych kamery cofania. O gustach się nie dyskutuje ale proponowana konfiguracja była wg mnie zupełną pomyłką. Dziwię się, że ktoś w ogóle złożył takie zamówienie natomiast nie dziwię się, że się zreflektował i go nie odebrał. Nawet pomijając tę kwestię to całkowicie dyskwalifikowało je brak alarmu wymaganego do leasingu. 151 tys. zł to dla mnie bardzo duża kwota i chcę płacić za to czego potrzebuję.

No to piszę maila z prośbą o informacje co konkretnie zostało źle opisane, kiedy to się stało i dlaczego mnie nie informowali. Bo przecież jakiś czas wszystko było ok. Gdybym miał informację od razu to miałbym czas złożyć zamówienie gdzie indziej.

Oczywiście zlewka. Zero odpowiedzi. Na smsy kierownik nie odpowiada. Telefonu nie odbiera. Dzwonie do handlowca a ten znów że przypomni kierownikowi. I dalej nic.

Odezwali się dopiero jak podliczyłem swoje straty i zarządałem zwrotu zaliczki powiększonej o 12k (8500 za rabat z którego zrezygnowałem w innym salonie bo biorąc teraz coś od ręki nikt mi tyle rabatu nie da + 3500 za zmianę cennika).

Proponują dodatkowe 2% rabatu i pakiet pogwarancyjny 60k km. Produkcja teoretycznie w pierwszej połowie października. Odmawiają też zwrotu zaliczki bez wcześniejszego podpisania korekty i fizycznego dostarczenia jej do nich... czyli najwyraźniej wydaje im się, że mogą mnie okraść bo już im napisałem, że dopuki nie dostanę zaliczki to na pewno niczego im nie podpiszę. Zresztą stan prwny jest taki, że nie można wystawić faktury korygującej przed zwrotem zaliczki. Czekam na ciąg dalszy.

Przy okazji przeznali, że błąd miał miejsce na samym początku. Oczywiście nie piszą czemu o tym nie poinformowali a wręcz informowali że termin bez zmian gdy się dopytywałem.
 


Zapraszam na mojego bloga ogrodniczego: www.rosnij.pl

Sponsor

Gdańsk, Plichta, al. Grunwaldzka 339

Sponsor


mapec
Posty: 16
Rejestracja: 23 mar 2017, 14:46
Samochód: VW, Touran, 1.6 TDI

Re: Gdańsk, Plichta, al. Grunwaldzka 339

Post autor: mapec »

Waty, tak jak opisujesz to mam wrażenie że to ten Plichta od Amber Gold!

Waty
Posty: 105
Rejestracja: 04 kwie 2017, 6:58
Samochód: Brak

Re: Gdańsk, Plichta, al. Grunwaldzka 339

Post autor: Waty »

Dla równowagi dodam, że jazdę próbną miałem w innym salonie Plichty i byłem z obsługi bardzo zadowolony. Zakładam zatem, że to kwestia pracowników w danym miejscu robi różnicę. Z drugiej strony jeśli wszystko układa się dobrze to wrażenia są pozytywne. Prawdziwa próba jakości obsługi następuje w momencie gdy pojawia się jakiś problem i wtedy dopiero można dokonać jakiejś oceny na podstawie sposobu rozwiązania tego problemu...
Zapraszam na mojego bloga ogrodniczego: www.rosnij.pl

chrapek
Posty: 58
Rejestracja: 12 kwie 2017, 22:55
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0 TSI

Re: Gdańsk, Plichta, al. Grunwaldzka 339

Post autor: chrapek »

Jeździłeś na Lubowidzkiej? Ja tam zamawiałem i mimo problemów z teminem ( miesiać opóźnienia ponad) na kontakt narzekać nie mogę. Łacznie z kierownikiem.

Waty
Posty: 105
Rejestracja: 04 kwie 2017, 6:58
Samochód: Brak

Re: Gdańsk, Plichta, al. Grunwaldzka 339

Post autor: Waty »

W Wejherowie. Tam było spoko. Chciałm tam zamówić ale terminy mieli na koniec roku.
Zapraszam na mojego bloga ogrodniczego: www.rosnij.pl

Awatar użytkownika
RedDevil
Posty: 53
Rejestracja: 31 lip 2017, 11:22
Samochód: Hyundai Tucson 1.6 GDI

Re: Gdańsk, Plichta, al. Grunwaldzka 339

Post autor: RedDevil »

Według mnie kłamali, notabene niepotrzebnie.
Z tego co usłyszałem to Plichta liczona jest jako jeden dealer z kilkoma punktami i ma wspólną pulę dostaw i wspólną listę zamówień.
To akurat jest wewnętrzna regulacja. Skoro Wejherowo oferowało tobie koniec roku to ten termin był realny bez znaczenia w której Plichcie (dziwnie to brzeni) zamówisz auto.
Jak dla mnie handlowiec na grunwaldzkiej podał krótszy termin aby zwabić klienta/ciebie bez szans na realizację.
Niestety jest to mega nieprofesjonalne.

ODPOWIEDZ