Strona 1 z 2

Nowe spojrzenie na motory diesla

: 11 kwie 2019, 21:57
autor: bubuś
I jak tu wierzyć ekoterrorystom, prawda sama się broni https://wrc.net.pl/wycofujac-silniki-di ... -klimatowi

Re: Nowe spojrzenie na motory diesla

: 11 kwie 2019, 22:13
autor: Przemkooo
Cały transport światowy odbywa sie na silnikach DIESLA !
A statki i inne jednostki pływające na PALIWIE 95 śmigają.??? Tam dopiero są stare wielikie MOTORY!!! Kopciuchy.
Nagonka , Chińczycy wprowadzają swoją politykę na świat.
A Zientarski klepie głupoty w tych reklamach!!! Tylko TOYOTA Albo MITUWISI ;-)
Silniki na paliwo 95 pb lub 98 to są motory paliwożerne a czy aby tak eko??
Wiekszość nowych silników na PB nie zagazujesz. A tylko gazowanie pozwala zejść z normami nisko i jest traktowane troche jako paliwo pół-EKO.
Tak np.jeżdzą taksówki w WAWIE (EKO) LOGICZNE

Niby Najlepszy to ELEKTRYK. Ale jak ich na produkują zaczną sie zastanawiać za 10 lat gdzie utylizować akumulatory które będą gorsze dla środowiska niż DIESLE!!!
Prawda jest taka że to nie sa juz takie Diesle jak 10 lat temu. To zaczynają być auta z mocno wyśrubowanymi normami.

To Tylko moje zdanie ;-) uff ale sie rozpisałem ;-)

Re: Nowe spojrzenie na motory diesla

: 12 kwie 2019, 7:59
autor: JED
Gdybys nie wiedzial, to od dawna silniki okretowe sa poddawane restrykcyjnym normom, to raz.
A dwa, rowniez od dawna, sa...zagazowywane :) tam, gdzie to mozliwe.

Re: Nowe spojrzenie na motory diesla

: 12 kwie 2019, 20:04
autor: bubuś
JED pisze:
12 kwie 2019, 7:59
Gdybys nie wiedzial, to od dawna silniki okretowe sa poddawane restrykcyjnym normom, to raz.
A dwa, rowniez od dawna, sa...zagazowywane :) tam, gdzie to mozliwe.
Może i tak jest, jak piszesz. Ale, to raczej tylko w relatywnie młodych jednostkach, transatlantykach lub turystycznych.
Tymczasem większość pływadeł, w tym rybackich, to jednostki liczące po kilkanaście, a nierzadko po kilkadziesiąt lat. W ich motorach nowoczesności nie uwidzisz.

Re: Nowe spojrzenie na motory diesla

: 12 kwie 2019, 21:13
autor: Gliniak
jesteśmy manipulowania , mówi się nam co mamy robić co mamy uważać za słuszne ....
logika czasem zawodzi vs manipulacja
ekologia piękne narzędzie strachu , niepoliczalne jak diabeł w religii ...ciemny lud kupi i będzie robił co chcemy
ehh długo by mówić :-)

Re: Nowe spojrzenie na motory diesla

: 12 kwie 2019, 21:49
autor: Malenstwo8
Też uważam, że ta nagonka ba diesela jest pędem tłumu ogłupionego odgórnie. Już pisałem o tym winnym wątku, ale co my możemy małe żuczki.

Re: Nowe spojrzenie na motory diesla

: 13 kwie 2019, 8:25
autor: JED
bubuś pisze:
12 kwie 2019, 20:04
JED pisze:
12 kwie 2019, 7:59
Gdybys nie wiedzial, to od dawna silniki okretowe sa poddawane restrykcyjnym normom, to raz.
A dwa, rowniez od dawna, sa...zagazowywane :) tam, gdzie to mozliwe.
Może i tak jest, jak piszesz. Ale, to raczej tylko w relatywnie młodych jednostkach, transatlantykach lub turystycznych.
Tymczasem większość pływadeł, w tym rybackich, to jednostki liczące po kilkanaście, a nierzadko po kilkadziesiąt lat. W ich motorach nowoczesności nie uwidzisz.
Nie, nie tylko na takich jednostkach.
Co wiecej, odnies to, co piszesz, do starych samochodow czy nowszych, ale bez DPF czy SCR - taka sama analogia.
Pomysl tez o zuzyciu paliwa w przeliczeniu na ilosc przewiezionego ladunku i nagle okaze sie, ze...nie ma nic lepszego, niz transport morski :)



No i na koniec, fajny wyimek, ktory pokazuje pieprzenie w temacie diesla:

"The cleanest diesel engine we've ever tested is in the updated version of the BMW X1 (2015-) – it's the 150hp 'sDrive 18d Steptronic' diesel engine.

It amazed our experts by keeping emission levels low throughout our extensive assessments, producing an incredibly low average of 0.007g/km. Even in our motorway test, which features heavy acceleration up to motorway speeds, the 18d engine kept emissions at bay.

Our experts said that the emissions were, at times, 'too low to be traceable'.

To put the result in perspective, 0.007g/km is significantly less than the average level of NOx from petrol cars tested under the same test programme (0.022g/km). It is a remarkably clean diesel car.

Close behind the BMW X1 is the Ford Ecosport (2014-). Its 102hp 1.5-litre EcoBlue diesel engine produced 0.009g/km. It's the second car to ever produce a NOx level that's less than 0.01g/km in our tests.

Taking third place is the Mercedes C-Class (2014-) and its powerful C220d 9G-Tronic, 194hp engine. Emitting just 0.013g/km of NOx in our tests, it shows that powerful diesel cars can be clean, too."


A jesli ktos ma zyczenie poglebic swoja wiedze i zobaczyc, jak to wyglada na statkach, to prosze:

https://www.marineinsight.com/tech/diff ... standards/

Re: Nowe spojrzenie na motory diesla

: 20 gru 2019, 9:32
autor: bubuś
trochę ciekawostek (jak się wydaje) o nowoczesnych sadzomiotach i konsumujących wachę https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ow/ff69wty

Re: Nowe spojrzenie na motory diesla

: 20 gru 2019, 14:22
autor: Mefju
JED pisze:
12 kwie 2019, 7:59
Gdybys nie wiedzial, to od dawna silniki okretowe sa poddawane restrykcyjnym normom, to raz.
A dwa, rowniez od dawna, sa...zagazowywane :) tam, gdzie to mozliwe.

Obrazek

Re: Nowe spojrzenie na motory diesla

: 20 gru 2019, 21:37
autor: pstad
Zgidze sie bo akurat z branzy jestem.
Aktualnie statki faktycznie gdzie mozliwe zasilane sa LNG.
W wiekszosci statkow handlowych zasilane sa paliwem HFO i FDO z tym ze, od 1 stycznia 2020 roku wchodzi regulacja IMO iz na calym swiecie HFO ( wysokosiarkowe tzw mazut) ma byc zastapiony niskosiarkowym ciezkim paliwem poza SECA czyli od wejscia w kanal i cala europa.Bo w SECA statki poruszaja sie na paliwie Disla doslownie taki jak lejecie do baku z jednym ale....tak czystego i odwirowanego disla nie spotkacie.nigdzie.
Dla ciekawostki podan ze statki jadac ECO pala ok 28-30ton paliwa na dobe na full speed ( dla ludzi z branzy bez konrektow na moce silnika itd) ok 40-45 a zysk jest jakies 2-3 kts czyli ok 6 km/h.


Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka