Nowe spojrzenie na motory diesla

Dyskusje na dowolne tematy, nie związane z Kodiaqiem
Regulamin forum
Tutaj można dyskutować na dowolny temat.

Prosimy jednak zachować kulturę i nie obrażać innych użytkowników.
JED
Posty: 1112
Rejestracja: 29 mar 2019, 9:10
Lokalizacja: 3City/Swiat
Samochód: BMW X1 + Kodiaq 2.0 TDI L&K

Re: Nowe spojrzenie na motory diesla

Post autor: JED » 21 gru 2019, 0:18

Co to FDO?
Najpiekniejszy Laurin & Klement w PL. :mrgreen:

Sponsor

Re: Nowe spojrzenie na motory diesla

Sponsor


Malenstwo8
Posty: 2189
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: Skoda Kodiaq Style 2.0 TDI 150 KM DSG

Re: Nowe spojrzenie na motory diesla

Post autor: Malenstwo8 » 21 gru 2019, 8:36

JED pisze:
13 kwie 2019, 8:25
bubuś pisze:
12 kwie 2019, 20:04
JED pisze:
12 kwie 2019, 7:59
Gdybys nie wiedzial, to od dawna silniki okretowe sa poddawane restrykcyjnym normom, to raz.
A dwa, rowniez od dawna, sa...zagazowywane :) tam, gdzie to mozliwe.
Może i tak jest, jak piszesz. Ale, to raczej tylko w relatywnie młodych jednostkach, transatlantykach lub turystycznych.
Tymczasem większość pływadeł, w tym rybackich, to jednostki liczące po kilkanaście, a nierzadko po kilkadziesiąt lat. W ich motorach nowoczesności nie uwidzisz.
Nie, nie tylko na takich jednostkach.
Co wiecej, odnies to, co piszesz, do starych samochodow czy nowszych, ale bez DPF czy SCR - taka sama analogia.
Pomysl tez o zuzyciu paliwa w przeliczeniu na ilosc przewiezionego ladunku i nagle okaze sie, ze...nie ma nic lepszego, niz transport morski :)



No i na koniec, fajny wyimek, ktory pokazuje pieprzenie w temacie diesla:

"The cleanest diesel engine we've ever tested is in the updated version of the BMW X1 (2015-) – it's the 150hp 'sDrive 18d Steptronic' diesel engine.

It amazed our experts by keeping emission levels low throughout our extensive assessments, producing an incredibly low average of 0.007g/km. Even in our motorway test, which features heavy acceleration up to motorway speeds, the 18d engine kept emissions at bay.

Our experts said that the emissions were, at times, 'too low to be traceable'.

To put the result in perspective, 0.007g/km is significantly less than the average level of NOx from petrol cars tested under the same test programme (0.022g/km). It is a remarkably clean diesel car.

Close behind the BMW X1 is the Ford Ecosport (2014-). Its 102hp 1.5-litre EcoBlue diesel engine produced 0.009g/km. It's the second car to ever produce a NOx level that's less than 0.01g/km in our tests.

Taking third place is the Mercedes C-Class (2014-) and its powerful C220d 9G-Tronic, 194hp engine. Emitting just 0.013g/km of NOx in our tests, it shows that powerful diesel cars can be clean, too."


A jesli ktos ma zyczenie poglebic swoja wiedze i zobaczyc, jak to wyglada na statkach, to prosze:

https://www.marineinsight.com/tech/diff ... standards/
Teraz dopiero przeczytałem i jestem w szoku, tzn nie powinienem być, ale jestem.
To, że nowe diesele są super czyste, to wiedziałem, ale szokuje mnie, jakie gooownooo się nam wciska przez pseudo ekologów i ekektryczne lobby.

seba
Posty: 27
Rejestracja: 24 gru 2019, 22:23
Lokalizacja: Olkusz
Samochód: Jeszcze brak

Re: Nowe spojrzenie na motory diesla

Post autor: seba » 25 gru 2019, 8:41

Taka lektura do poduszki na temat DIESEL vs BENZYNA - realne badania wykonane na ulicach Krakowa!

https://krakow.onet.pl/smog-ktore-auta- ... as/6ffeyjf

Takie małe podsumowanie:
Warto zaznaczyć, że w przypadku samochodów z silnikiem diesla we wszystkich klasach Euro emisje tlenków azotu były znacznie wyższe niż dopuszczalna norma. Wskazuje to na bardzo dużą rozbieżność między „teoretycznymi” emisjami deklarowanymi przez producentów, a rzeczywistością.
Kłania się tutaj stara zasada - "papier wszystko przyjmie".
SEBA

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość