@Ethel
Widzisz to co na papierze nie ma zazwyczaj odzwierciedlenia w rzeczywistości:) katalogowe 13.7 to tak naprawde poniżej 11s do 100:)
Dlatego jestem pewien że silnik 1.4 150 km da rade a dodatkowo z napedem 4x4 w zime/ na mokrej nawirzchni wiekszość i tak zostanie w tyle:)) a jak mi się znudzi to wrzucę powerboxa lub wykonam chiptuning na 180 km i ponad 300Nm;)
HHC a DSG z funkcją Auto Hold
Re: HHC a DSG z funkcją Auto Hold
Zapytałem o te sprawy w pewnej krakowskiej firmie dla silnika 2.0 TSI. Powerbox to wydatek 1160 zł (nie zakładali takiego do Kodiaq, ale taki sam silnik jest podobno w VW Passat).
DO developer
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 mar 2017, 16:40
- Samochód: Hyundai Tucson 1.7crdi '15,Koleos 2.0dci 4x4 '17
Re: HHC a DSG z funkcją Auto Hold
dokładnie powerbox stricte do Kodiaqa 1.4/2.0 tsi to pewnie kwestia czasu, albo tak jak piszesz będzie to dokładnie to samo co wsadzają do innych modeli VAG- w końcu to te same silniki )
Wracając do tematu: mam dołożony pakiet fresh z navi amundsen plus ten drive select mode, natomiast w dalszym ciągu HHC występuje jako opcja za dopłatą...
Teraz kolejne pytanie bo wydaję mi się że w wersji manual również jest funkcja auto hold- ona w sumie rozwiązuje problem staczania się z górki...czy się mylę?
Wracając do tematu: mam dołożony pakiet fresh z navi amundsen plus ten drive select mode, natomiast w dalszym ciągu HHC występuje jako opcja za dopłatą...
Teraz kolejne pytanie bo wydaję mi się że w wersji manual również jest funkcja auto hold- ona w sumie rozwiązuje problem staczania się z górki...czy się mylę?
Re: HHC a DSG z funkcją Auto Hold
A czy 6 biegowe DSG nie ma przypadkiem ograniczenia do 250 nm? Box do 300 nm mało nam da w takim przypadku.
7 biegowa DSG jest dopiero dla 2.0 TSi.
kamilR - przez Ciebie zacząłem ponownie rozważać 4x4 do 1.4 TSI. A już sobie wcześniej go wyperswadowałem
7 biegowa DSG jest dopiero dla 2.0 TSi.
kamilR - przez Ciebie zacząłem ponownie rozważać 4x4 do 1.4 TSI. A już sobie wcześniej go wyperswadowałem
-
- Posty: 523
- Rejestracja: 17 lut 2017, 10:53
- Lokalizacja: Solec Kujawski, kuj-pom
- Samochód: 2.0 tsi lava blue
Re: HHC a DSG z funkcją Auto Hold
ja planuję poruszać się w środowisku miejskim i uważam, że 4x4 nie jest mi potrzebne, jednak kiedy rozmawiam z tymi którzy korzystają z takiego napędu to zawsze sobie go chwalą. on i tak nie działa cały czas, tylko wtedy, kiedy jest potrzebny (uślizg kół, utrata przyczepności itd). wiadomo, wiąże się to z większą masa auta, większa dbałością o równy bieżnik na wszystkich kołach, ale w zamian wyższy poziom bezpieczeństwa (który chyba jest ważniejszy niż użyteczność 4x4 w terenie).
zamówiłem 2.0 tsi więc 4x4 mam w cenie, ale gdyby był ten sam silnik tylko z dsg i napędem na przód to taką konfigurację bym wybrał.
zamówiłem 2.0 tsi więc 4x4 mam w cenie, ale gdyby był ten sam silnik tylko z dsg i napędem na przód to taką konfigurację bym wybrał.
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 mar 2017, 16:40
- Samochód: Hyundai Tucson 1.7crdi '15,Koleos 2.0dci 4x4 '17
Re: HHC a DSG z funkcją Auto Hold
@Ethel
Ja wziąłem w manualu, więc mankamenty DSG mnie nie dotyczą- swoją drogą jazdę próbną odbyłem 2.0 TDI 190KM DSG 7 biegowa ta DQ500- i powiem szczerze jakoś z opóźnieniem reaguje ta skrzynia:/ czyli to co w testach różnych oglądałem jeste prawdą, że działa ona dosyć ospale- po jeździe testowej jeszcze bardziej się utwierdziłem, w tym że manual to dobry wybór zwłaszcza w połączeniu z 1.4 tsi ale DSG 6 biegowa to zdaję się że to faktycznie ta DQ250- znosi do 350Nm.
Ja wziąłem w manualu, więc mankamenty DSG mnie nie dotyczą- swoją drogą jazdę próbną odbyłem 2.0 TDI 190KM DSG 7 biegowa ta DQ500- i powiem szczerze jakoś z opóźnieniem reaguje ta skrzynia:/ czyli to co w testach różnych oglądałem jeste prawdą, że działa ona dosyć ospale- po jeździe testowej jeszcze bardziej się utwierdziłem, w tym że manual to dobry wybór zwłaszcza w połączeniu z 1.4 tsi ale DSG 6 biegowa to zdaję się że to faktycznie ta DQ250- znosi do 350Nm.
-
- Posty: 504
- Rejestracja: 12 mar 2017, 13:56
- Samochód: Skoda Kodiaq Style 4x4 2,0 TDI 190 KM DSG 7
Re: HHC a DSG z funkcją Auto Hold
Jeździłem na próbnej w tej konfiguracji. Kapitalne odczucia. Zasadniczo jak będziesz próbował pieścić gaz w automacie to będziesz tak jeździł jak piszesz.kamilR pisze: ↑28 mar 2017, 20:06@Ethel
Ja wziąłem w manualu, więc mankamenty DSG mnie nie dotyczą- swoją drogą jazdę próbną odbyłem 2.0 TDI 190KM DSG 7 biegowa ta DQ500- i powiem szczerze jakoś z opóźnieniem reaguje ta skrzynia:/ czyli to co w testach różnych oglądałem jeste prawdą, że działa ona dosyć ospale- po jeździe testowej jeszcze bardziej się utwierdziłem, w tym że manual to dobry wybór zwłaszcza w połączeniu z 1.4 tsi ale DSG 6 biegowa to zdaję się że to faktycznie ta DQ250- znosi do 350Nm.
Stara zasada: szybko dojść do prędkości którą zakładasz jechać a później odpuścić gaz. Wyjdzie w spalaniu na jedno a tak to ślimaczysz się w eco drive.
Re: HHC a DSG z funkcją Auto Hold
Mi DSG 190 KM w jeździe mieszanej spaliło 6,9 Wiec tragedii nie ma. Nie jest to Superb i litr mniej, ale całkiem to dobrze daje radę. Na autostradzie przy 140 poniżej 6 schodzi, ale jak się dociśnie to dyszka niewyjeta
- fonus
- Posty: 259
- Rejestracja: 10 mar 2017, 9:33
- Samochód: Kodiaq 1.4 TSI ACT 150 KM 2WD DSG Brąz Magnetic
Re: HHC a DSG z funkcją Auto Hold
Wracając do HHC. Ktoś może powiedzieć jak się jeździ DSG w przypadku zatrzymania się na wzniesieniu. Trzeba trzymać nogę na hamulcu i gdy się chce ruszyć to puszcza się hamulec i szybko noga na pedał gazu. Jak duże wzniesienie to załączam hamulec ręczny bo może się nie udać utrzymać samochodu przy ruszaniu. Co przy załączeniu ręcznego - czy on się sam zwalnia przy ruszaniu?
HHC - rozumiem że ten system przytrzymuje za kierowcę hamulec główny jeszcze około 2 sekund po zdjęciu nogi z pedału hamulca. Ten czas pozwoli na swobodne dodanie gazu a samochód się nie stoczy przez te 2s.
Jeśli nie masz HHC to czy osiągniesz tę samą funkcję przez załączenie ręcznego na wzniesieniu?
HHC - rozumiem że ten system przytrzymuje za kierowcę hamulec główny jeszcze około 2 sekund po zdjęciu nogi z pedału hamulca. Ten czas pozwoli na swobodne dodanie gazu a samochód się nie stoczy przez te 2s.
Jeśli nie masz HHC to czy osiągniesz tę samą funkcję przez załączenie ręcznego na wzniesieniu?
-
- Administrator
- Posty: 1392
- Rejestracja: 09 lis 2016, 12:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Volvo V90
Re: HHC a DSG z funkcją Auto Hold
A nie ma AutoHolda? Jak masz AH, to nie musisz nigdzie nogi trzymać, nawet jak jest pod górę.
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Kodiaqa? Daj mu znać o naszym forum!