Okno dachowe
Re: Okno dachowe
- waga 150kg co przekłada się na zużycie paliwa,
- mniej miejsca nad głowa,
- środek ciężkości auta wyżej,
- ciężej schłodzić auto gdy stoi na słońcu,
- ciężej ogrzać w zimie, szyba gorzej izoluje niż murowane ściany,
- spora cena,
- w przyszłości mogą pojawić się awarie, przecieki,
- mniejsza sztywność auta co można odczuć podczas pokonywania zakrętów,
- większe przechylenie na zakrętach,
- mniejsza dźwiękoszczelności,
- potrzeba konserwacji i mycia
- mniej miejsca nad głowa,
- środek ciężkości auta wyżej,
- ciężej schłodzić auto gdy stoi na słońcu,
- ciężej ogrzać w zimie, szyba gorzej izoluje niż murowane ściany,
- spora cena,
- w przyszłości mogą pojawić się awarie, przecieki,
- mniejsza sztywność auta co można odczuć podczas pokonywania zakrętów,
- większe przechylenie na zakrętach,
- mniejsza dźwiękoszczelności,
- potrzeba konserwacji i mycia
- herman00
- Posty: 266
- Rejestracja: 22 lip 2020, 9:02
- Lokalizacja: Warszawa Ursynów
- Samochód: Zielony Misiek Style 2,0 TSi 4x4DSG
Re: Okno dachowe
Rozumiem otwierane "okno" dachowe. Powiem tak. Jednorazowy gadżet dla dzieci. Miałem w poprzednim samochodzie, było otwierane przez dzieci dosłownie 5 razy. Raz nawet nagrywały film z przejazdu "hvarskimi" drogami. W tamtym aucie było w wersji wyposażenia którą wybierałem, więc po prostu sobie było. Na pewno nie dopłaciłbym za taki gadżet.
Re: Okno dachowe
Znacznie lepiej Dzięki.Jaco pisze: ↑27 sie 2022, 17:01- waga 150kg co przekłada się na zużycie paliwa,
- mniej miejsca nad głowa,
- środek ciężkości auta wyżej,
- ciężej schłodzić auto gdy stoi na słońcu,
- ciężej ogrzać w zimie, szyba gorzej izoluje niż murowane ściany,
- spora cena,
- w przyszłości mogą pojawić się awarie, przecieki,
- mniejsza sztywność auta co można odczuć podczas pokonywania zakrętów,
- większe przechylenie na zakrętach,
- mniejsza dźwiękoszczelności,
- potrzeba konserwacji i mycia
- Co do wagi - nie jestem ekspertem ale raczej ciężko upchnąć tam 150 kg. Dodatkowo, część forumowiczów ciągnie miśkiem o wiele większą masę a spalanie jest na przyzwoitym poziomie. Dlatego zakładając że nawet jest te 150 kg dodatkowo to wpływ na zużycie jest marginalny.
- prawie 2 m użytkownik nie narzeka
- otwierasz okno dachowe i od razu jest chłodniej . Jako że mam możliwość porównania pojazdu z i bez okna to mogę stwierdzić że nie odnotowałem żadnej różnicy w wydajności chłodzenia. Przy ekstremalnym słońcu dodatkowo masz roletę która wydajnie spełnia swoją funkcję.
- nie spotkałem miśka z murowanym dachem . Poza tym mur też trzeba ocieplać . Mógłbym pospekulować co do wydajności izolacji cieplnej blach i szkło z panoramy . Ale jak wyżej, nie odnotowałem również tu różnicy.
- pozostawię do indywidualnej oceny
- z dachem bez okna, tez mogą pojawić się problemy - dlatego odpowiednio należy konserwować i dbać.
- ocena indywidualna: ja traktuje Miśka jako auto rodzinne. Nie odczuwam żadnej różnicy w sztywności miedzy opcją bez i z oknem, nawet przy dynamicznej jeździe.
- j.w.
- Misiek tak huczy przy lusterkach że skutecznie zagłusza inne źródła
- ja akurat lubię pielęgnować auta, dach panoramiczny nie nastręcza dużej ilości dodatkowej pracy.
Ogólnie co cenię w tym rozwiązaniu:
- daje fan dzieciakom
- rozjaśnia wnętrze (jak masz na to ochotę)
- taki pseudo suv cabrio - fun dla "starych"
- szkło jest ciekawszym elementem wykończenia
- MałGorzata
- Posty: 2886
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Okno dachowe
Okno dachowe niestety tyle waży.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Re: Okno dachowe
mrash: czytałem że FL z dźwiękoszczelnymui szybami jest lepiej wyciszony niż odpowiednik Superb FL tez z takimi szybami.
Kodiaq ma lepiej wyciszone nadkola od Superba a w kilku testach słyszałem że świetnie rozwiązali szumy opływowe (w tym też szumy z lusterek)
Znacznie lepiej od takich aut jak np. Toyota Rav4
Z moich jazd testowych Kodiaqiem FL wynika że do 140 km/h nic kompletnie nie słychać od lusterek i szumy oływowe są na niskim poziomie.
Kodiaq ma lepiej wyciszone nadkola od Superba a w kilku testach słyszałem że świetnie rozwiązali szumy opływowe (w tym też szumy z lusterek)
Znacznie lepiej od takich aut jak np. Toyota Rav4
Z moich jazd testowych Kodiaqiem FL wynika że do 140 km/h nic kompletnie nie słychać od lusterek i szumy oływowe są na niskim poziomie.
Re: Okno dachowe
Z tym wyciszeniem to chyba tak jest ze dopiero w premium jest cicho czyli mercedes, audi, vw, bmw jest cisza a w skodzie to jest poprostu dobrze ale mogło by być lepiej. Ja w swoim superb nie narzekam, szumów powietrza jest mało, bardziej słyszę łożyska z tylu niż te szumy i tak w zasadzie od nowości. A co do porównania to odniosłem wrażenie ze kodiaq delikatnie głośniejszy od superba.
Re: Okno dachowe
Nie jeździłem SUV premium. Jednakże uważam że wyciszenie 2.0 tsi L&K jest na przyzwoitym poziomie. Do 140 jest dużo lepiej niż RAV4. Szybciej nie jeżdżę więc się nie wypowiadam.
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 21 wrz 2021, 14:28
- Samochód: Kodiaq 2.0.TDI L&K
Re: Okno dachowe
Jeździłem Kodiakiem 20TDi FL i potwierdzam że do 140km/h jest ciszej niż Superb III przed FL, ale w dźwiękochłonnymi szybami