1.4 czy 2.0 TSI

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Kodiaqa
Ethel
Posty: 315
Rejestracja: 21 mar 2017, 9:42
Samochód: Kodiaq 1.4 TSI DSG Style

1.4 czy 2.0 TSI

Post autor: Ethel »

Cześć,

chciałbym prosić Was o radę. Wybrałem już poziom wyposażenia (Style) i kilka dodatkowych bajerów (martwe pole, 360, Fresh). Mam jednak dylemat z wyborem silnika. Od razu zaznaczam, iż nie jestem fanem diesli :)

Wybór mam zatem ograniczony do: 1.4 TSI DSG FWD albo 2.0 TSI DSG 4x4. Na jazdach próbnym były same 190 KM Diesle :(

Styl użytkowania:
Dwie dorosłe osoby, trasa 70% (przejazdy pomiędzy miastami na Śląsku, czasem wyjazd do Wawy), wypady do lasu, w góry (ale bez szaleństwa - KIA RIO daje tam radę).

Obecnie mam toyotę Avensis 2.0 CVT 152 KM, która jest dla mnie "wystarczająca" pod względem osiągów - żona już się cieszy na przejęcie 6 miesięcznego samochodu :)

I teraz pytanie: Jak wygląda paliwożerność dwulitrowego silnika. Czy warto do niego dopłacać? Czy są dostępne już jakieś realne informacje o spalaniu... Tiguan II z 2.0 pali ponoć średnio 10,5 ale w mieście potrafi podjechać pod 14l. Słyszałem, iż mniejszy silnik trzeba bardziej "żyłować" i ma bardzo zbliżoną ekonomię jazdy do większego brata... prawda? Czy 1.4 realnie nadaje się do samochodu o tej masie.

Na chwilę obecną jestem raczej zdecydowany na mniejszą jednostkę (przekonuje mnie do niej nawet mój dealer :D ) Chciałem się jednak upewnić, iż wybór jest słuszny.

Spalanie w okolicach 9l/100 km jest dla mnie ok.

Samochód biorę na 4 lata, z przebiegiem do 100 000 km, zatem długowieczność nie jest moim priorytetem :P

Będę wdzięczny za pomoc :) szczególnie tym co już odebrali swoje niedźwiadki.

Pozdrawiam,

Ethel



Sponsor

1.4 czy 2.0 TSI

Sponsor


menthal
Posty: 32
Rejestracja: 07 mar 2017, 12:28
Samochód: Skoda Kodiaq 1,4

Re: 1.4 czy 2.0 TSI

Post autor: menthal »

Tak dla wyjaśnienia 1.4 TSI DSG FWD to cennikowe "1.4 TSI/110 kW (150 KM) DSG 4x4"? bo FWD może być mylące z 2WD, ale takiej wersji nie ma ani w opcji Style ani z DSG.
Myślę, że największa różnica między tymi silnikami to elastyczność i przyśpieszanie w zakresach powyżej 80km/h. Jeżeli ktoś lubi wyprzedzać a zwłaszcza na zatłoczonej dwukierunkowej jedzie środkiem to tylko 2.0 tsi, a jak ktoś grzecznie czeka aż będzie mógł spokojnie wyprzedzić to 2.0 raczej się nie przyda.

Zawsze lepiej mieć zapas mocy, ale każdy sam musi ocenić jak często i jak bardzo go potrzebuje i czy w związku ze swoimi potrzebami większy wydatek jest opłacalny.

root
Administrator
Posty: 1392
Rejestracja: 09 lis 2016, 12:06
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90

Re: 1.4 czy 2.0 TSI

Post autor: root »

Bardzo nie pomogę, mogę ewentualnie posłużyć spalaniem Superba, ma tyle samo KM, ale z silnika 1.8 i jest trochę lżejszy.
Ale zerknij na wątek ~ Skoda Kodiaq Video Testy / Recenzje / Opinie ~, bo są tam też testy silników benzynowych.
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Kodiaqa? Daj mu znać o naszym forum! :)

Ethel
Posty: 315
Rejestracja: 21 mar 2017, 9:42
Samochód: Kodiaq 1.4 TSI DSG Style

Re: 1.4 czy 2.0 TSI

Post autor: Ethel »

Chodzi mi o 1.4 TSI z ośką :) Według mnie przy tym silniku 4x4 to za duże obciążenie.
Poproszę o info o Superbie. A filmiki to znam, ale nie rozwiały mojego dylematu, choć na razie skłaniam się do słabszej wersji.

Awatar użytkownika
dawajrapa
Posty: 147
Rejestracja: 19 sty 2017, 20:06
Lokalizacja: Szczecin
Samochód: Kodiaq TSI

Re: 1.4 czy 2.0 TSI

Post autor: dawajrapa »

Ethel pisze:
21 mar 2017, 12:06
Chodzi mi o 1.4 TSI z ośką :) Według mnie przy tym silniku 4x4 to za duże obciążenie.
Pamietaj, ze to 'tylko' Haldex, wiec nie kreci 2giej osi non stop (jak np. Torsen w Quattro) - bedzie sie dolaczal, kiedy trzeba, tj przy ruszaniu, przy uslizgach, gwaltownym przyspieszaniu etc... a przy normalnej, rownej i spokojnej jezdzie- moc i moment idzie tylko na przednia os.

125KM nie wystepuje w wersji style, co najwyzej ambition + dodatki (Full ledy, srebrne listwy wokol szyb i relingi mozna dobrac pojedynczo z cennika).

natomiast jest wersja 1.4 TSI 150KM bez 4x4, ale z DSG i tam juz mozna wziac STYLE.

wracajac do clue sprawy, nikt Ci nie podpowie, musisz sam sie przejechac autem z takim silnikiem i sobie odpowiedziec. Tak jak pisali koledzy wyzej- jesli nie jezdzisz dynamicznie, nie wyprzedzasz czesto przy predkosciach pow. 100kmh, i nie interesuje Cie trwalosc silnika, bo po 4 latach wymienisz na inny, to w teorii 1.4 TSI (nawet 125km) powinien wystarczyc... w praktyce moze byc juz roznie ;)

powodzenia w podjeciu dobrej decyzji :)

menthal
Posty: 32
Rejestracja: 07 mar 2017, 12:28
Samochód: Skoda Kodiaq 1,4

Re: 1.4 czy 2.0 TSI

Post autor: menthal »


i nie interesuje Cie trwalosc silnika, bo po 4 latach wymienisz na inny, to w teorii 1.4 TSI (nawet 125km) powinien wystarczyc... w praktyce moze byc juz roznie ;)
A są jakieś statystyki awaryjności dla tej konstrukcji silników 1,4 która jest w Kodiaqu i jak zakładam również Superbie czy to tylko obiegowa opinia o tsi ze stosunkowo niską pojemnością?

Proporcja pojemność/moc pomiędzy wersjami 125km i 190km tsi jest bardzo podobna. 190km ma przy tym bardziej skomplikowany układ wtrysków, ale daleki byłbym od zakładania, że z tego powodu trzeba się bardziej go bać.
Myślę że na tym etapie ocenianie że wersja 190km tsi jest bardziej wytrzymała niż 125km tsi jest przedwczesna i jeżeli już ktoś się decyduje na tsi (ale z dieslem w zasadzie też tak jest) to musi się liczyć z możliwością kłopotów po pewnym przebiegu lub w razie nieprzestrzegania zasad korzystania z tego typu samochodów.

Analizując różne wersje trzeba jeszcze uwzględniać ryzyko zużycia związane z DSG.

root
Administrator
Posty: 1392
Rejestracja: 09 lis 2016, 12:06
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90

Re: 1.4 czy 2.0 TSI

Post autor: root »

Moje spalanie prezentuje się mniej więcej następująco (Superb 1.8 TSI, 180 KM, DSG):
‒ po mieście, raczej dynamicznie: 10-12 l (przy bardzo dużych korkach może dojść do 14, kiedyś miałem 16, ale to więcej stałem niż jechałem)
‒ spokojna jazda poza miastem, bez świateł i zawalidróg: 7-8 l (raz zszedłem do 6,3)
‒ standardowa jazda po trasach szybkiego ruchu (prędkości rzędu 140-160): 9 l
‒ szybka jazda po trasach szybkiego ruchu (prędkości rzędu 160-220): 10-11 l
‒ bardzo spokojna, przepisowa jazda autostradami, prędkości 110-130: ok. 7-8 l (7 z groszami miałem na trasie do Włoch gdzie starałem się nie przekraczać dopuszczalnej prędkości)

Ogólnie przy spokojnej jeździe na miasto można liczyć 11 l, na trasy 8-9 l.
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Kodiaqa? Daj mu znać o naszym forum! :)

Ethel
Posty: 315
Rejestracja: 21 mar 2017, 9:42
Samochód: Kodiaq 1.4 TSI DSG Style

Re: 1.4 czy 2.0 TSI

Post autor: Ethel »

Dziękuję,

Pewnie masa i sylwetka Kodiaqa oraz 4x4 jeszcze podniosą te wyniki. Teraz pytanie ile realnie spala 1.4 :)
Ale patrząc na te wyniki to chyba czeka mnie 150 konny niedźwiadek.

P.S.
Mały chłopiec we mnie ciągłe szepce... a może 4x4...

Czy waszym zdaniem 1.4 TSI + 4x4 + DSG nie zamulą tego samochodu za bardzo? Szczególnie, że 4x4 byłby używany raczej sporadycznie... a z tego co wiem to jest to dodatkowe 100 kg..

krotz
Posty: 179
Rejestracja: 11 mar 2017, 12:26
Lokalizacja: Pomiechówek
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0 TSI

Re: 1.4 czy 2.0 TSI

Post autor: krotz »

Tylko 2.0 TSI

1. Mocy nigdy nie za dużo. Nie jest nigdzie powiedziane, że mając wersję 2.0 nie możesz jeździć jakbyś miał 1.4, a w razie przymusu nagłego przyspieszenia (zawsze sie znajdą takie sytuacje) masz pod butem co trzeba.
2. Nie jedna już osoba (nawet pan w salonie) mówił, że i owszem 1.4 starcza ale jak jedziesz sam i wiele od auta nie wymagasz. Jak wrzucisz 3 osoby, bagaż i ruszysz w trasę to nawet wersja 150km wydaje się być co najwyżej na styk i nic poza tym.
3. Silnik 2.0 będzie się mniej zużywał. Nie wymaga się od niego katów by auto odpowiednio przyspieszało, a w przypadku 1.4 będziesz bardziej obciążać silnik chcąc uzyskać zbliżony efekt. To samo dotyczy się DSG.
4. Paliwa spalisz tyle samo. Chcąc jechać żwawiej będziesz bardziej deptał, na pewno dużo bardziej niż w 2.0 Dodatkowo w 2.0 przy prędkości powiedzmy 120 będziesz miał niższe obroty niż w 1.4 (mniejsze zużycie paliwa, silnika, lepszy komfort jazdy)
5. Zobacz parametry:

dla 1.4 150
Moc silnika 150 KM przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min

dla 2.0 180
Moc silnika 180 KM przy 3900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1400-3940 obr/min

Konkluzja jest prosta, by wycisnąć coś z 1.4 musisz katować a Nm osiągasz w mniejszym zakresie obrotów.
Kultura pracy będzie zupełnie inna.

No i na koniec cena. Dopłata 8tyś do wersji 2.0 przy tej cenie auta nie wydaje się być duża. Bierz 2.0TSI :)

nobody
Posty: 45
Rejestracja: 17 mar 2017, 18:59
Samochód: brak

Re: 1.4 czy 2.0 TSI

Post autor: nobody »

Trochę więcej niż 8k bo jeżeli roważane było 1.4 150 KM z DSG ale bez 4x4 to różnica jest mniej więcej dwa razy większa.

Ale jest jeszcze jeden argument za 2.0. DSG w 1.4 jest na pewno inne niż w 2.0 który ma DQ500 (potwierdzone przez Skode) które ma sprzęgła mokre. Nie wiem czy DSG w 1.4 to DQ250 czy coś innego ale w niektórych materiałach podają informację, że ma sprzęgła suche co sugeruje, że albo piszą bzdury albo jest tam nowa/inna konstrukcja na wzór niechlubnego DQ200.

EDIT: Pisałem bzdury o DSG w 1.4 więc już poprawiłem.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2017, 16:22 przez nobody, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ