Do pakietu dealerskiego AC nie jest co prawda wymagane drugie zabezpieczenie (oprócz fabrycznego immobilisera). Ale jestem ciekaw jaka jest wasza opinia dodatkowych zabezpieczeniach auta. Auto z bezkluczykowym dostępem.
1. Fabryczny Alarm - przypuszczam, że każdy "zainteresowany" wie jak go rozpracować, więc przypuszczam, że wyrzucone pieniądze
2. Alarm niefabryczny - jeśli tak to jaki ?
3. Blokada skrzyni biegów. Znalazłem dwie, jedna fabryczna w katalogu skody jest blokada nr. 565071775A, druga Bear-Lock.
Przypuszczam, że p. 2,3 montowany u dealera nie spowoduje problemów z gwarancją
Zabezpieczenie Auta - Blokada
-
- Posty: 523
- Rejestracja: 17 lut 2017, 10:53
- Lokalizacja: Solec Kujawski, kuj-pom
- Samochód: 2.0 tsi lava blue
Re: Zabezpieczenie Auta - Blokada
wg mnie dla chcącego nic trudnego. podobno nie ma auta którego nie można ukraść. to bardziej kwestia dla ubezpieczyciela.
ad 1 - zamontowany fabrycznie więc nikt nie rozbiera i nie łamie plastików, nie tnie kabli. masz homologację od producenta.
ad 2 - tu obawa, że rzeźnik niechcący połamie plastiki, pogubi śrubki i od tego momentu będą wkur..iać cię hałasy nie wiadomo skąd (bo te od trzeszczącej rączki każdy już zna ), masz dodatkowy pilot do alarmu,
ad 3 - zarówno blokada fabryczna i bear-lock to chyba fikcja (w przypadku dsg) - wybierak biegów to tylko elektryczny przełącznik, bez mechanicznego połączenia ze skrzynią biegów
ad 1 - zamontowany fabrycznie więc nikt nie rozbiera i nie łamie plastików, nie tnie kabli. masz homologację od producenta.
ad 2 - tu obawa, że rzeźnik niechcący połamie plastiki, pogubi śrubki i od tego momentu będą wkur..iać cię hałasy nie wiadomo skąd (bo te od trzeszczącej rączki każdy już zna ), masz dodatkowy pilot do alarmu,
ad 3 - zarówno blokada fabryczna i bear-lock to chyba fikcja (w przypadku dsg) - wybierak biegów to tylko elektryczny przełącznik, bez mechanicznego połączenia ze skrzynią biegów
Re: Zabezpieczenie Auta - Blokada
Ad.2 Niekoniecznie. Rzeźnik był z serwisu skody. Nic się nie tlucze, nic nie skrzypi. Alarm niefabryczny tak podpinają że nie ma dodatkowego pilota.Rafał pisze: ↑16 wrz 2017, 21:36wg mnie dla chcącego nic trudnego. podobno nie ma auta którego nie można ukraść. to bardziej kwestia dla ubezpieczyciela.
ad 1 - zamontowany fabrycznie więc nikt nie rozbiera i nie łamie plastików, nie tnie kabli. masz homologację od producenta.
ad 2 - tu obawa, że rzeźnik niechcący połamie plastiki, pogubi śrubki i od tego momentu będą wkur..iać cię hałasy nie wiadomo skąd (bo te od trzeszczącej rączki każdy już zna ), masz dodatkowy pilot do alarmu,
ad 3 - zarówno blokada fabryczna i bear-lock to chyba fikcja (w przypadku dsg) - wybierak biegów to tylko elektryczny przełącznik, bez mechanicznego połączenia ze skrzynią biegów
Re: Zabezpieczenie Auta - Blokada
A ile zaplaciles za niefabryczny alarm? Myslisz ze lepszy niz fabryczny?
- fonus
- Posty: 259
- Rejestracja: 10 mar 2017, 9:33
- Samochód: Kodiaq 1.4 TSI ACT 150 KM 2WD DSG Brąz Magnetic
Re: Zabezpieczenie Auta - Blokada
Rafał czy blokada jest na wybierak czy na mechanizm? To ma zasadnicze znaczenie. Ktoś już na tym forum pisał w wątku o blokadzie skrzyni biegów że dotyczy to mechanizmu. Nie było co prawda poparcia tego twierdzenia żadnymi artykułami czy jakimiś źródłami ale przydało by się to rozstrzygnąć. Ja mam zamiar montować taką blokadę wiec jak będzie czas to na pewno się dowiem.
Re: Zabezpieczenie Auta - Blokada
Tak to wygląda
Nie można ruszyć drążkiem jak jest przekręcona blokada
Nie można ruszyć drążkiem jak jest przekręcona blokada
Re: Zabezpieczenie Auta - Blokada
Taki niefabryczny kosztuje 700-1000 z założeniem. Natomiast im wcześniej ustalasz z dealerem tym jest szansa że mniej zapłacisz. Ostatecznie alarm możesz dostać nawet "za darmo" w ramach upustów. Czy jest lepszy, nie wiem. Na pewno jest inny niż standardowe.
Re: Zabezpieczenie Auta - Blokada
Taka historia: zamówiłem opcję KESSY FULL – bezkluczykowy system obsługi samochodu, alarm z funkcją SAFE. Odebrałem auto a tam alarm niefabryczny. Sprzedawca twierdzi, że samochód jest zgodny ze specyfikacją bo ma funkcję safe. A montują w salonie bo ich jest lepszy tzn posiada dodatkowe zabezpieczenie odcięcia pompy paliwa. Nikt nie konsultował tego ze mną. Czy to normalne, że sprzedawca sam decyduje co jest dla klienta lepsze? Wg sprzedawcy wybranie z konfuguratora ww opcji nie jest jednoznaczne z zamówieniem alarmu fabrycznego...
Zapraszam na mojego bloga ogrodniczego: www.rosnij.pl
- fonus
- Posty: 259
- Rejestracja: 10 mar 2017, 9:33
- Samochód: Kodiaq 1.4 TSI ACT 150 KM 2WD DSG Brąz Magnetic
Re: Zabezpieczenie Auta - Blokada
No chyba kpina. To tak jak twierdzenie że wybranie rolet w tylni drzwiach nie oznacza fabrycznych albo nawet nie musi oznaczać że zwijanych i chowanych w boczek drzwiowy tylko dlatego że nie jest to napisane. To czy alarm jest lepszy czy nie to nie ich ocena i nie jest to ważne, ważne czy Ty tego chciałeś. Porównaj wszystkie funkcje alarmu z tymi które są zapisane w instrukcji samochodu. Wtedy oceń czy tak może zostać. Ja bym napisał do Skody w tej sprawie.