Cześć,
Obecnie bawię się konfiguratorem i planuję zakup Kodiaqa. Budżet to 200 000zł. Na co zwrócić uwagę, jakie elementy wyposażenia polecacie, a które nie spełniają swojej fukcji?
To będzie moja pierwsza Skoda, będzie służyła jako główne auto w rodzinie, poza nią mamy też Captura.
Może zacznę od tego co chcę mieć 'bo tak' .
- szklany dach
- podgrzewane fotele
- przyciemniane szyby (czy dobrze rozumiem, że one są tylko w Sportline i nie da się ich dokupić w innych wersjach bazowych?)
Do tego chętnie Park Assist jako, że Żona będzie dużo jeździć z dziećmi. Jak on się sprawdza? Dodatkowe kurtyny z tyłu, wyciszone szyby.
Czy silnik 1.5 TSI daje radę? Nie zależy mi na osiągach, ale żeby jakoś to jechało, wolałbym nie dopłacać do silnika, bo z podstawowym mam pole do dobrania sporej liczby dodatków. Diesel tak czy tak odpada ze względu na politykę firmy. Budżet jest nieprzekraczalny, ale dobrze go wykorzystać w całości .
Będę wdzięczny za wasze sugestie.
dzięki!
Kodiaq do 200tys zl
Re: Kodiaq do 200tys zl
1.5 tsi daje rade, park assist odpusc szkoda kasy, lepiej wez kamery 360 lub czujniki przod tyl do parkowania,
Re: Kodiaq do 200tys zl
Cześć. Wg. warto wziąść L&K. Szyby z przodu są klejone. Dobralbym grzanie przedniej szyby, i hak jeszcze (np. do wożenia rowerów). A i jeszcze otwieranie klapy kopytkiem. Co do silnika się nie wypowiem bo mam 2.0 TSI. Jak dla mnie w środku do 140 hałas jest ok - myślałem że będzie gorzej. Zastanów się też nad pakietem komfortowego snu
- Bury_Kocur
- Posty: 176
- Rejestracja: 05 lut 2023, 13:44
- Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
- Samochód: Misio 2,0 l TDI 150 kucyków + DSG
Re: Kodiaq do 200tys zl
Jak auto firmowe to co Ci za różnica - diesel czy benzyna - samochód formowy to najlepsza marka auta na świecie - szkoda w Twoim przypadku wydawać kasę na diesla także nie wyrzucaj sobie - choć jakbym mnie takie auto dawali to na głowie bym stanął i starał się przeforsować TDI.
Z czystej ciekawości jeżeli mogę zadać to pytanie - o co chodzi w polityce firmy, że diesle są nieakceptowalne ?
Pzdr
Włodek
Re: Kodiaq do 200tys zl
O co chodzi, to nie wiem, mogę jedynie przypuszczać, że to źle pojęta ekologia . To bardzo duża firma, więc nie jestem w stanie żadnych zmian w zasadach przeforsować, no ale darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda jak to mówią.
Dzięki za wszystkie opinie, faktycznie z 1.5 TSI udało mi się skonfigurować L&K z dachem szklanym i zmieścić się w 200, ale nadal nie mogę doczytać, czy pakiet komfortowego snu i zawarty w nim "Sunset" to rolety przeciwsłoneczne, czy również przyciemnione szyby? Zadzwonię jutro do salonu, chyba, ze ktoś mnie oświeci wczesniej . Wiem, że to pierdoła, ale w Capturze mam i chwalę sobie.
Dzięki za wszystkie opinie, faktycznie z 1.5 TSI udało mi się skonfigurować L&K z dachem szklanym i zmieścić się w 200, ale nadal nie mogę doczytać, czy pakiet komfortowego snu i zawarty w nim "Sunset" to rolety przeciwsłoneczne, czy również przyciemnione szyby? Zadzwonię jutro do salonu, chyba, ze ktoś mnie oświeci wczesniej . Wiem, że to pierdoła, ale w Capturze mam i chwalę sobie.
- Marcelus
- Posty: 88
- Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:02
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TSI 190KM 4x4
Re: Kodiaq do 200tys zl
Mamy sportline i to fabryczne przyciemnienie szyb jest jak dla mnie za delikatne, roletki w drzwiach pomagają.
Wysłane z mojego Pixel 2 XL przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Pixel 2 XL przy użyciu Tapatalka
Re: Kodiaq do 200tys zl
Pakiet Komfortowego SnuBartekus pisze: ↑09 mar 2023, 18:23Dzięki za wszystkie opinie, faktycznie z 1.5 TSI udało mi się skonfigurować L&K z dachem szklanym i zmieścić się w 200, ale nadal nie mogę doczytać, czy pakiet komfortowego snu i zawarty w nim "Sunset" to rolety przeciwsłoneczne, czy również przyciemnione szyby? Zadzwonię jutro do salonu, chyba, ze ktoś mnie oświeci wczesniej
Elementy zawarte w pakiecie:
Dywaniki tekstylne (dwa z przodu i dwa z tyłu)
Rozkładane oparcia zagłówków w drugim rzędzie siedzeń
Rolety przeciwsłonecze szyb bocznych tylnych drzwi
SUNSET - przyciemnione tylne szyby boczne i szyba pokrywy bagażnika
- Bury_Kocur
- Posty: 176
- Rejestracja: 05 lut 2023, 13:44
- Lokalizacja: Cząstków Mazowiecki
- Samochód: Misio 2,0 l TDI 150 kucyków + DSG
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 12 wrz 2022, 14:24
- Samochód: Kodiaq
Re: Kodiaq do 200tys zl
Przyciemniane tylne szyby (czyli SUNSET) w standardzie są w wersji Sportline, L&K oraz RS. Do Ambition można je dokupić za 600 osobno lub w pakiecie Komfortowego snu (1800-2400) . Do Style dostępne są w pakiecie Comfort (4750) lub tak jak w Ambition w pakiecie Komfortowego Snu (1800-2400).
W takim wypadku optymalne będzie wybranie wersji L&K gdzie większość tych rzeczy jest w standardzie (a i dzieci będą zadowolone z uwagi na doposażenie drugiego rzędu). Wówczas Park Assist kosztowałby 1400, z tym, że uprzedzam iż osobiście bym go nie brał. Na korzyść wypada on chyba tylko wtedy gdy ktoś jest kompletnym laikiem za kierownicą bo w pozostałych przypadkach większość osób zaparkuje samemu szybciej i sprawniej.
Z wyborem silnika jest jak z rozmiarem TV: są jasne kryteria które wskazują na to jaki wybrać, a mimo to masz niemal pewność że jak zapytasz o to w sklepie RTV do dostaniesz odpowiedź zupełnie z sufitu. Czemu? Bo albo pracownik będzie na prowizji wypełniał plan sprzedaży jak najdroższych albo sam nie będzie miał o tym zielonego pojęcia więc doradzi ci w myśl zasady im większy tym lepszy. Jeżeli chodzi o silniki benzynowe VAGa to przez lata przejeździłem nimi naprawdę nie mało, a że były to samochody firmowe to w mojej ocenie odpada czynnik nieobiektywny jakim może być odczucie typu wydałem X pieniędzy więc szukam potwierdzenia słuszności dokonanego wyboru. Jeżeli potrzebujesz auta głównie do miasta, a ewentualne trasy będziesz pokonywać kilka razy do roku i to w dodatku zwykle po ekspresówkach/autostradach to silnik 1,5TSI będzie jak najbardziej wystarczający. Co więcej częściej będziesz wyprzedzającym niż wyprzedzanym bo takie są realia naszych dróg gdzie większość ponad 10 letnich aut przy takich prędkościach jest już głośna, pali dużo, a i z ich elastycznością jest kiepsko, więc rzadko przekraczają ustalone limity. Ten silnik rozpędza się do setki poniżej 10s, spokojnie (i w miarę cicho) potrafi jechać ponad 180km/h więc trzeba mieć naprawdę duże wymagania odnośnie takiego SUVa aby stwierdzić, że brakuje mu mocy. W Warszawie jeżdżąc nawet po Wisłostradzie czy obwodnicy nie odczuwałem absolutnie żadnej różnicy pomiędzy 1,5 a 2,0 TSI - no oczywiście po za spalaniem. Większy motor polecam tylko wówczas gdy ktoś potrzebuje napędu 4x4 bo mieszka np. w górzystym terenie i do domu dojeżdża nieutwardzonymi, błotnistymi (latem), nieodśnieżonymi (zimą) drogami. 2,0TSI jest też optymalnym wyborem dla kogoś kto przesiada się z auta szybkiego (mniej niż 7s do setki). Oczywiście jak kogoś stać to weźmie taki napęd do miasta żeby jeździć nim 50km/h bo dzięki temu będzie miał poczucie np. większego bezpieczeństwa, ale to już mówimy o subiektywnych odczuciach. Co do samego wyposażenia to dopychając pod korek polecam do L&K dobrać podgrzewaną przednią szybę (1200) i podgrzewaną kierownicę (600).
Re: Kodiaq do 200tys zl
Termin od zamówienia do odbioru to jest loteria. Zależy od wyposażenia, silnika i od rzeczy o których nie mamy pojęcia. Ja czekam już ponad rok i dopiero niedawno dostałem termin produkcji. Inni dostawali wcześniej auta z podobnym wyposażeniem.Bury_Kocur pisze: ↑09 mar 2023, 23:50A jeszcze jedno pytanie dodatkowe - na kiedy obecnie konfigurowane auto salony obiecują dostarczyć i czy gwarantują cenę ?
Pzdr
Włodek