Standardowy bagażnik z kołem zapasowym dla wersji 5os. wygląda tak:
Po złożeniu tylnych oparć tak:
Pod spodem (prostokątna dykta z przyklejoną wykładziną) koło dojazdowe wygląda tak (dykta podnosi się jeszcze kawałek za kołem - nie widoczne na zdjęciu):
Drobne przedmioty, aby nie walały się po bagażniku (jeden z powodów dla których osoby wybierają podwójną podłogę) można włożyć w styropianowe wkładki. W celu powiększenia pojemności te wkładki można w ogóle wymontować (3 osobne części), jednak wtedy mamy gołą blachę na podłodze (można zamontować wykładzinę z wersji 7os). Wykładzina przy kanapie zakończona jest dodatkowym progiem, mocowanie jest na zapinkach (całość jest demontowalna):
Aby po złożeniu tylnych oparć uzyskać płaską przestrzeń (drugi ważniejszy powód wyboru takiej opcji) podłoga musi być na wysokości tych bocznych zaczepów siatki (widocznych tuż za oparciem na pierwszym zdjęciu). Dlatego podwójna podłoga w wersji 5 os. wygląda tak:
Jest ona dzielona, co umożliwia dodatkowe możliwości przewożenia np. zakupów, jednak jeśli potrzebujemy na stałe więcej przestrzeni (np. na wysokości dla wózka dziecięcego) trzeba będzie ją przechowywać w garażu/piwnicy. W skrócie ujmując podwójna podłoga bagażnika w wersji 5 os. pomniejsza go do wersji 7 os. z dodatkową możliwością upychania czegoś pod spodem.
W wersji 7 os podłoga jest jeszcze inna, po bokach ma m. in. zabudowane wnęki (otwierają się):
Kanapa 3 rzędu podnosi się w celu wyjęcia koła zapasowego, a na podłodze zamontowana jest wykładzina (składa się z fragmentów):
Widoczna dykta:
ze względu na oszczędności nie jest już montowana i teraz wygląda to tak:
Jako ciekawostkę dodam, że największa pojemność bagażnika występuję w Kodiaqach dostępnych na innych rynkach np. niemieckim, gdzie koło dojazdowe nie jest w standardzie:
W zależności od wersji jest to bardziej lub mniej skomplikowane, ale wszystkie (włączając w to 7 os.) można tak przekształcić aby uzyskać pojemność jak na ostatnich zdjęciach.