Witajcie,
Jestem własnie na etapie zamawiania Kodiaqa w wersji L&K i zastanawiami się między silnikami 2.0 TSI vs 2.0 TDI. Bardziej kusi mnie silnik benzynowy, ale w okresie wakacyjnym często podróżuję z przyczepą (zazwyczaj około 1700-1800 dmc) wiem, że TDI lepiej sobie z nią poradzi, ale tu pytanie do osób, które podróżują z przyczepą i użytkują 2.0 TSI o wszelkie spostrzeżenia, jak to jedzie? etc., może jest ktoś kto ma porównanie TDI vs TSI i zechce się podzielić swoją opinią.
Dzięki wielkie za wszelkie info.
Ciąganie przyczepy - 2.0 TSI 190KM vs 2.0TDI 200KM
Re: Ciąganie przyczepy - 2.0 TSI 190KM vs 2.0TDI 200KM
Hej. Mogę wypowiedzieć się o 2,0tsi i przyczepie 1500-1600kg. Właśnie jestem taka we Włoszech. Prędkości przelotowe 90-100, kodiaq spokojnie dawał radę. Przy ruszaniu czasami brakuje nM z diesla ale to nie znaczy ze nie ruszy po prostu „płynnie” przyspiesza. Jazda, utrzymanie prędkości bez zastrzeżeń. Przy jednej osi przyczepy najlepiej się prowadzi zestaw jak masz nacisk na hak max 80kg. Spalanie bardzo dobre moim zdanie bo niecałe 11l/100km wyszło a przyczepa szeroka na 2,5m.
Re: Ciąganie przyczepy - 2.0 TSI 190KM vs 2.0TDI 200KM
ILe osób na pokładzie? Auto poza przyczepą mocno obładowane/obciążone? Mocno chodzi mi po głowie właśnie TSI, w sumie nigdy diesla nie miałem więc może pora spróbować, wiem że diesel zdecydowanie lepszy do przyczepy, ale z drugiej strony przy moich przebiegach rocznych w okolicach 10-15tys km to TSI powinien być idealnym wyborem, tylko teraz doszła przyczepa i dlatego mam mocną zagwozdkę.bl13 pisze: ↑08 sie 2022, 21:47Hej. Mogę wypowiedzieć się o 2,0tsi i przyczepie 1500-1600kg. Właśnie jestem taka we Włoszech. Prędkości przelotowe 90-100, kodiaq spokojnie dawał radę. Przy ruszaniu czasami brakuje nM z diesla ale to nie znaczy ze nie ruszy po prostu „płynnie” przyspiesza. Jazda, utrzymanie prędkości bez zastrzeżeń. Przy jednej osi przyczepy najlepiej się prowadzi zestaw jak masz nacisk na hak max 80kg. Spalanie bardzo dobre moim zdanie bo niecałe 11l/100km wyszło a przyczepa szeroka na 2,5m.
Re: Ciąganie przyczepy - 2.0 TSI 190KM vs 2.0TDI 200KM
Komplet 4 osób + pełny bagażnik. Diesel na pewno będzie bardziej elastyczny i uzyskasz mniejsze spalanie. Dmc przyczepy w dieslu chyba tez jest wyzsze. Przy 2.0tsi w DR mam auto o dmc 2496 i Max przyczepa 2000. Przy dieslu jest chyba 2200 ale wtedy ogranicza cię 1.33
Re: Ciąganie przyczepy - 2.0 TSI 190KM vs 2.0TDI 200KM
Biorąc pod uwagę 1:33 to u Ciebie też chyba nie 2k tylko jakieś 1870kg może mieć max DMC przyczepa.
Re: Ciąganie przyczepy - 2.0 TSI 190KM vs 2.0TDI 200KM
Ja ciągam 2.0 TSI przyczepę o masie 1300 DMC ale realnie trochę więcej. Na pokładzie 3-4 osoby, torby z ciuchami w bagażniku, czasem boks z przedsionkiem i stelażem, w tym roku rowery. Uważam że jedzie bardzo fajnie, zjeździłem też Alpy, pod strome podjazdy jedzie głównie na 3-4 biegu ale nie puchnie. W tym roku na dość długim podjeździe na autostradzie przy Monako skoczyła temp wody i olej na 124 stopnie, ale też temp powietrza nie sprzyjała, Ok 35 stopni.
Spalanie zawsze u mnie z przyczepa około 13 litrów średnio, ale też nie jadę 80 ale głównie pod 100. W ten urlop staram się jechać w trybie manualnym i tu spalanie jest lepsze mam wrażenie.
Pod przyczepę pewnie diesel lepszy ale niestety musiałem brać Pb. Planuje wrzucić chip silnika + skrzynio bo niestety zbyt szybko zrzuca na wyższe biegi, taka ekologia
Przyszłościowo tez planuje nową przyczepę max 1748 DMC wg 1/33, chyba ze zlikwidują ten durny przepis, projekt jest już w sejmie. Wtedy 1800.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Spalanie zawsze u mnie z przyczepa około 13 litrów średnio, ale też nie jadę 80 ale głównie pod 100. W ten urlop staram się jechać w trybie manualnym i tu spalanie jest lepsze mam wrażenie.
Pod przyczepę pewnie diesel lepszy ale niestety musiałem brać Pb. Planuje wrzucić chip silnika + skrzynio bo niestety zbyt szybko zrzuca na wyższe biegi, taka ekologia
Przyszłościowo tez planuje nową przyczepę max 1748 DMC wg 1/33, chyba ze zlikwidują ten durny przepis, projekt jest już w sejmie. Wtedy 1800.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Ciąganie przyczepy - 2.0 TSI 190KM vs 2.0TDI 200KM
Re: Ciąganie przyczepy - 2.0 TSI 190KM vs 2.0TDI 200KM
Dziekuję wszystkim za swoje opinie, no to muszę się poważnie zastanowić co wybrać, zawsze było mi bliżej do benzynki i chyba na nią się zdecyduję, ale z drugiej strony nigdy nie miałem diesla. Ech ciężki wybór.
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 31 lip 2019, 20:21
- Lokalizacja: Kontrachcice:)
- Samochód: Passat B7 DSG TDI 170 KM
Re: Ciąganie przyczepy - 2.0 TSI 190KM vs 2.0TDI 200KM
Pytanie do "Borka" Ta przyczepa z Twoich zdjęć, potrzebne są jakieś wyższe uprawnienia, żeby to ciągnąć? Czy kategoria B wystarczy?borek pisze: ↑10 sie 2022, 8:48Ja ciągam 2.0 TSI przyczepę o masie 1300 DMC ale realnie trochę więcej. Na pokładzie 3-4 osoby, torby z ciuchami w bagażniku, czasem boks z przedsionkiem i stelażem, w tym roku rowery. Uważam że jedzie bardzo fajnie, zjeździłem też Alpy, pod strome podjazdy jedzie głównie na 3-4 biegu ale nie puchnie. W tym roku na dość długim podjeździe na autostradzie przy Monako skoczyła temp wody i olej na 124 stopnie, ale też temp powietrza nie sprzyjała, Ok 35 stopni.
Spalanie zawsze u mnie z przyczepa około 13 litrów średnio, ale też nie jadę 80 ale głównie pod 100. W ten urlop staram się jechać w trybie manualnym i tu spalanie jest lepsze mam wrażenie.
Pod przyczepę pewnie diesel lepszy ale niestety musiałem brać Pb. Planuje wrzucić chip silnika + skrzynio bo niestety zbyt szybko zrzuca na wyższe biegi, taka ekologia
Przyszłościowo tez planuje nową przyczepę max 1748 DMC wg 1/33, chyba ze zlikwidują ten durny przepis, projekt jest już w sejmie. Wtedy 1800.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Ciąganie przyczepy - 2.0 TSI 190KM vs 2.0TDI 200KM
[mention]dratuszny [/mention]musisz mieć B+E, albo B96. Ja robiłem uprawnienia wiedząc że kupie auto, szybki temat
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk