TDI wypalanie DPF spostrzeżenia
: 05 cze 2022, 23:51
Witam. Szanowne grono. Użytkuję TDI 2.0 150 4x4, automat, DSG 7 od pół roku. Zawsze jeździłem dieslami, także i po raz kolejny wybrałem TDI. Nigdy nie miałem problemów z DPFem we wcześniejszych autach. Aczkolwiek będąc przezornym, zacząłem interesować się kiedy DPF się wypala. Tutaj chciałbym podzielić się spostrzeżeniami.
1. Podczas normalnej jazdy (Tryb D), przy delikatnym naciśnięciu gazu i odpuszczeniu go od razu - bardzo łatwo wprowadza się silnik w tryb jałowy.
2. Przy zatrzymaniu (ale już na rozgrzanym silniku), aktualne spalanie wynosi coś w okolicach: 0,4 - 0,6L.
Powyższe "spostrzeżenia" dotyczą normalnej sytuacji kiedy DPF się aktualnie nie wypala... tzn. że gdy się wypala można to zaobserwować w odrębny sposób:
1. Podczas jazdy (tryb D) przez trasę ok 25km silnik nigdy nie wchodzi w tryb jałowy.
2. Przy zatrzymaniu, aktualne spalanie, kształtuje się zawsze na poziomie powyżej 0,8 - 1.0L.
Pytanie czy macie jakieś inne spostrzeżenia na ten temat...? Czy są to jedyne możliwe sytuacje w których można zaobserwować kiedy aktualnie wypala się DPF...
1. Podczas normalnej jazdy (Tryb D), przy delikatnym naciśnięciu gazu i odpuszczeniu go od razu - bardzo łatwo wprowadza się silnik w tryb jałowy.
2. Przy zatrzymaniu (ale już na rozgrzanym silniku), aktualne spalanie wynosi coś w okolicach: 0,4 - 0,6L.
Powyższe "spostrzeżenia" dotyczą normalnej sytuacji kiedy DPF się aktualnie nie wypala... tzn. że gdy się wypala można to zaobserwować w odrębny sposób:
1. Podczas jazdy (tryb D) przez trasę ok 25km silnik nigdy nie wchodzi w tryb jałowy.
2. Przy zatrzymaniu, aktualne spalanie, kształtuje się zawsze na poziomie powyżej 0,8 - 1.0L.
Pytanie czy macie jakieś inne spostrzeżenia na ten temat...? Czy są to jedyne możliwe sytuacje w których można zaobserwować kiedy aktualnie wypala się DPF...