Strona 4 z 4
Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
: 18 lut 2022, 16:50
autor: siberian cat
chris24 pisze: ↑18 lut 2022, 12:03
siberian cat pisze: ↑18 lut 2022, 11:38
BigDaddy pisze: ↑18 lut 2022, 11:34
Jak nie wiedziałeś to pewnie nie masz bo to ekstra kosztuje 400zł. Przynajmniej do Sportline 1,5 tsi manual.
Mam 2.0/200 L&K i powinno być wszystko na pokładzie
Dlatego pytam. Jest na pewno ten asystent przy trybie off road, ale z tego co tu czytam co jest coś innego.
Z tego co wiem to HHC jest standardem przy napędzie 4x4 bez dopłaty wiec jeżeli masz 4x4 to masz
To pewnie jest
Zresztą przy automacie myślę, że i tak nie byłby używany, bo nie ma jak pojechać w dół po puszczeniu hamulca.
Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
: 18 lut 2022, 19:05
autor: BarTech
tomek000 pisze: ↑18 lut 2022, 14:08
a wystarczy powoli puścić hamulec i też nie cofnie ani o centymetr
ja to widzę tak jak pisałeś, jak się mieszka w płaskim terenie HHC jest zbędne.
Wierz mi, cofnie, sprawdzałem;) po to właśnie jest HHC, bo sama skrzynia DSG/sprzęgło/silnik nie utrzyma pod pewnym kątem ciążenia w tyl, jeśli nie dodasz gazu/mocy, czysta fizyka
Zgodzę się, że dla osób mieszkających w płaskim terenie HHC może być tak zbędnym bajerem, jak np. lane assist dla "off-roadowcow" czy osób, które lubią ścinać zakręty
Dla mnie HHC to funkcja, która jest używana co chwilę, dlatego ją polecam.
Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
: 19 lut 2022, 1:59
autor: Kemot
Temat HHC ogarnięty tak, że dodany do zamówienia - będę mógł więc zdecydować za jakiś czas czy AH mi pasuje czy nie
Koszt HHC nie jest co prawda wysoki, ale to powinno być jednak w standardzie jako mechanizm zwiększający bezpieczeństwo.
BarTech pisze: ↑18 lut 2022, 19:05
Wierz mi, cofnie, sprawdzałem;) po to właśnie jest HHC, bo sama skrzynia DSG/sprzęgło/silnik nie utrzyma pod pewnym kątem ciążenia w tyl, jeśli nie dodasz gazu/mocy, czysta fizyka
Zgodzę się, że dla osób mieszkających w płaskim terenie HHC może być tak zbędnym bajerem, jak np. lane assist dla "off-roadowcow" czy osób, które lubią ścinać zakręty
Dla mnie HHC to funkcja, która jest używana co chwilę, dlatego ją polecam.
Dziękuję za testy
To jeszcze napisz nam co się dzieje jak zatrzymujesz auto na drodze pod górkę - czy system start-stop wyłącza silnik? Chodzi mi o sytuację, że włączasz się do ruchu z drogi podporządkowanej, która jest pod górkę. Czyli zatrzymuję się na jej szczycie i chcę skręcić w lewo. Oczywiście HHC zabezpieczy przed cofnięciem się, ale czy wcześniej start-stop nie wyłączy silnika
(Zakładam, że tak się nie stanie, bo po zgaszeniu silnika nie działaby pompa hamulcowa, więc i HHC by nie zadziałało.)
Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
: 19 lut 2022, 8:15
autor: BarTech
Szczerze mówiąc nie wiem, ale wyłączam SS za każdym razem, bo pomijając inne argumenty jest wystarczająco denerwujące jak wyłącza silnik jeszcze w ruchu, przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, gdzie się włączam do ruchu, co powoduje zblokowanie kierownicy (wyłączenie wspomagania)
(skrzyżowanie dość specyficzne - lekki łuk na dojeździe do niego)
Wydaje mi się jednak, że nachylenie nie ma wpływu na SS - silnik się normalnie wyłączy i włączy jak tylko drgniesz hamulcem do góry... a pompa da radę chwilę bez silnika, ważne żeby "zapłon" był włączony;)
Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
: 19 lut 2022, 10:49
autor: Kemot
Ja mam w swojej okolicy kilka dróg podporządkowanych pod górkę, na których często jest korek więc start-stop może bardziej przeszkadzać niż pomagać. Jako, że nie będę jedynym kierowcą tego auta i żeby nie trzeba było się uczyć nawyków, to pewnie będę się przyglądał kabelkom start-stop od przyjaciół z Ali. Nie mam nic przeciwko systemowi start-stop, ale chciałbym, jako użytkownik, mieć możliwość wybrania domyślnego stanu systemu - np. domyślnie wyłączony, a po naciśnięciu dopiero aktywacja.
Wystarczyłoby Simple Clever w opcjach samochodu do aktywacji/deaktywacji HC i domyślnego stanu pracy dla Start-Stop...
Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
: 19 lut 2022, 13:14
autor: chris24
Rożnica HHC do AH jest też chyba taka że na HHC można powoli podjechać pod górę i w dowolnym momencie przestać dodawać gazu a auto po zatrzymaniu będzie miało automatycznie załaczony hamulec przez HHC bez konieczności hamowania pedałem. Czyli większa kontrola szczególnie dobra w terenie przy używaniu trybu offroad.
By poodobnie zadziałał AH trzeb docisnąc hamulec. AH nie załączy się tez sam nawet na płaskim jak auta nie zahamujemy pedałem.
Jeżeli jestem w błędzie i w Kodiaqu działa to inaczej to dajcie znać.
Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
: 19 lut 2022, 17:43
autor: BarTech
chris24 pisze: ↑19 lut 2022, 13:14
Rożnica HHC do AH jest też chyba taka że na HHC można powoli podjechać pod górę i w dowolnym momencie przestać dodawać gazu a auto po zatrzymaniu będzie miało automatycznie załaczony hamulec przez HHC bez konieczności hamowania pedałem. Czyli większa kontrola szczególnie dobra w terenie przy używaniu trybu offroad.
By poodobnie zadziałał AH trzeb docisnąc hamulec. AH nie załączy się tez sam nawet na płaskim jak auta nie zahamujemy pedałem.
Jeżeli jestem w błędzie i w Kodiaqu działa to inaczej to dajcie znać.
Nie, HHC nigdy samo nie zahamuje, to tylko przytrzymanie hamulca wcześniej wciśniętego. Jesli ruszyłeś i chcesz zatrzymać, musisz docisnąć hamulec, inaczej auto zwolni do zera i zacznie się staczać do tyłu. Zarówno w Kodiaqu DSG jak i w manualu Rapida... raz się nawet przestraszyłem, bo nie docisnąłem zbyt mocno i przy puszczeniu HHC nie zadziałał i Kodiaq lekko cofnął (ostra górka). Także pod tym względem zachowanie jest podobne do włączonego AH.
Możliwe, że tryb offroad oferuje tu coś więcej, ale w 1.5 go nie ma, więc nie wiem...
Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
: 19 lut 2022, 17:51
autor: BarTech
Aha, AH sygnalizuje przytrzymanie hamulca zieloną lampką hamulca (na VC pewnie też jakoś, ja mam Maxi dota). HHC nie sygnalizuje nic - z założenia to tylko dłuższy czas na przełożenie nogi hamulec -> gaz (ok 2 sek), ale nie zwalnia kierowcy z refleksu i właściwego operowania pedałami, jak to jest w przypadku zielonej lampki AH
Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
: 07 lip 2022, 15:52
autor: Kemot
Testy przeprowadzone
Jeżeli ktoś bierze 1.5 DSG Style, to IMHO warto dopłacić do HHC gdyż AH nie zawsze nam pomaga.
HHC przydaje się głównie w sytuacji kiedy wjazd do garażu mamy pod górę.
Podczas wjazdu przodem do krótkiego garażu wyłączenie AH ma taki plus, że już w garażu możemy puścić hamulec (bez dotykania gazu) i dosłownie dojechać na milimetry do końca garażu. Zanim jednak otworzy nam się brama garażowa, to stoimy pod górę i aby ruszyć, to HHC nam przyblokuje hamulce, nie obciążając tak bardzo skrzyni biegów. Oczywiście AH by zrobiło to samo, ale w garażu trzeba by było wyłączyć AH aby dojechać na milimetry.
Podczas wyjeżdżania tyłem z garażu, włączenie AH powoduje, że nie ma możliwości opuszczać się na hamulcu, bo auto po prostu się zatrzymuje i trzeba nacisnąć gaz, co drastyczne zwiększa nam prędkość tyłem z górki. Wyjazd w takiej sytuacji jest możliwy tylko z wyłączonym AH - prędkość regulujemy tylko hamulcem. Szczególnie jeżeli wyjeżdżamy od razu na drogę.
Podsumowując, manewrując pod domem w niepłaskim terenie prościej jest bez AH. Aby więc nie kombinować z jego włączaniem/wyłączeniem, łatwiej dołożyć HHC i po prostu pod domem wyłączać AH.