1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Kodiaqa
Kemot
Posty: 28
Rejestracja: 24 paź 2021, 21:58
Samochód: Kodiaq 1.5 TSI

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: Kemot »

No właśnie z tym garażem mam problem ;) Podjazd mam pod górkę, a garaż, klasycznie jak w nowych domkach, za mały i za dużo gratów środku. Autem więc będę musiał wjeżdżać na centymetry. Właśnie dlatego zastanawiam się czy AH nie będzie przeszkadzał bardziej niż pomagał.

Jutro zadzwonię do dealera dowiedzieć się czy mogę dołożyć HHC, ale przy tym co się dzieje, to nie wiem czy chcę grzebać w zamówieniu.

Wydaje mi się, że powinna być możliwość dokodowania tego później...



Sponsor

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Sponsor


bubuś
Posty: 646
Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
Lokalizacja: Polska
Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: bubuś »

Tym, którzy mają problemy z obsługą Miśka przy manewrowaniu na minimalnych prędkościach proponuję włączyć tryb myślenia (pozytywnego) i podęcie nauki posługiwania się lewą nogą. Ona kierującym autem z DSG też się przydaje. Twierdzę, że nawet bardzo.
Otóż... lewa noga na pedale hamulca, prawa na pedale gazu i powoli się toczymy. Jeśli auto zbyt prędko się przemieszcza, to delikatnie lewą nogą dohamowuje się. Można na milimetry manewrować, podjeżdżać w ciasnych miejscach. Przekładanie prawej nogi z pedału gazy na hamulec przy tak precyzyjnych hamulcach może skończyć się BUM.
Ja opanowałem operowanie lewą nogą już dawno i szczególni jest ono przydatne w karawaninigu, podczas podjeżdżania tyłem pod zaczep przyczepy. W kamerze cofania widać wszystko dokładnie, więc mogę podjechać hakiem idealnie pod zaczep.
Follow your dreams :D
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

BarTech
Posty: 76
Rejestracja: 10 maja 2021, 21:17
Samochód: Kodiaq 1.5 DSG Style 2021

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: BarTech »

Kemot pisze:
16 lut 2022, 1:25
Jutro zadzwonię do dealera dowiedzieć się czy mogę dołożyć HHC, ale przy tym co się dzieje, to nie wiem czy chcę grzebać w zamówieniu.

Wydaje mi się, że powinna być możliwość dokodowania tego później...
Powinna być taka możliwość. W Rapidzie żony włączyłem HHC sam przez OBD11 mimo, że w ASO twierdzili, że kodowanie nie przechodzi bo mam złą pompę ABS... wystarczyło poczytać forum OBD11 bo typowa zmiana nie przechodziła, ale ręczna z odpowiednim security code już tak i działa pięknie, pompa daje radę, inna jakość życia kierowcy ;)
Ostatnio zmieniony 16 lut 2022, 8:31 przez BarTech, łącznie zmieniany 1 raz.

BarTech
Posty: 76
Rejestracja: 10 maja 2021, 21:17
Samochód: Kodiaq 1.5 DSG Style 2021

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: BarTech »

bubuś pisze:
16 lut 2022, 7:04
Tym, którzy mają problemy z obsługą Miśka przy manewrowaniu na minimalnych prędkościach proponuję włączyć tryb myślenia (pozytywnego) i podęcie nauki posługiwania się lewą nogą. Ona kierującym autem z DSG też się przydaje. Twierdzę, że nawet bardzo.
Po co takie niegrzeczne słowa? Oczywiście, można użyć drugiej nogi, ale po to są różne opcje i udogodnienia, żeby z nich korzystać... idąc powyższym tokiem myślenia dawna wersja Active Miśka (już niedostępna) bez żadnych dodatków powinna wystarczyć każdemu "myślącemu". Każdy korzysta z tego, co lubi i co mu wygodniej. Ja opisałem swoje wrażenia nie obrażając nikogo :)

BarTech
Posty: 76
Rejestracja: 10 maja 2021, 21:17
Samochód: Kodiaq 1.5 DSG Style 2021

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: BarTech »

bubuś pisze:
16 lut 2022, 7:04
Przekładanie prawej nogi z pedału gazy na hamulec przy tak precyzyjnych hamulcach może skończyć się BUM.
Tu się zgadzam w 100%, dlatego wyłączenie AH jest tu dla mnie najwygodniejsze i najbezpieczniejsze, jak napisałem wyżej.

bubuś
Posty: 646
Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
Lokalizacja: Polska
Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: bubuś »

BarTech pisze:
16 lut 2022, 8:17
bubuś pisze:
16 lut 2022, 7:04
Tym, którzy mają problemy z obsługą Miśka przy manewrowaniu na minimalnych prędkościach proponuję włączyć tryb myślenia (pozytywnego) i podęcie nauki posługiwania się lewą nogą. Ona kierującym autem z DSG też się przydaje. Twierdzę, że nawet bardzo.
Po co takie niegrzeczne słowa? Oczywiście, można użyć drugiej nogi, ale po to są różne opcje i udogodnienia, żeby z nich korzystać... idąc powyższym tokiem myślenia dawna wersja Active Miśka (już niedostępna) bez żadnych dodatków powinna wystarczyć każdemu "myślącemu". Każdy korzysta z tego, co lubi i co mu wygodniej. Ja opisałem swoje wrażenia nie obrażając nikogo :)
Coś wrażliwy jesteś i za bardzo bierzesz kolego słowa do siebie.
Napisałem WYRAŹNIE, by włączyć tryb myślenia pozytywnego, więc nie uważam by kogoś to obrażało.'Systemy elektroniczne systemami, ale mozna sobie skutecznie dopomóc także umiejętnosciami operowania nogami.
Pewnie nie próbowałeś operować w aucie z DSG lewą nogą, więc wydaje Ci się, że to głupota, bo elektronika powinna zadziałac. Ona jest ograniczona w swoim działaniu algorytmem.
AH działa zero-jedynkowo. Nie wciśniesz pedału hamulca do oporu nie zadziała i auto pełza, przy precyzyjnym manewrowaniu często (na ogół) zbyt szybko w stosunku do potrzeb. Wciśniesz pedał hamulca mocno, system zatrzyma auto i nici z manewru.
Zaś dohamowując pełzanie auta lewą stopą zapewniamy sobie precyzyjne manewrowanie , a w razie potrzeby prawą dodajemy lekko gazu. To trzeba tego popróbować, by miast się niepotrzebnie unosić gniewem, zrozumieć istotę tej zabawy.
Follow your dreams :D
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

BarTech
Posty: 76
Rejestracja: 10 maja 2021, 21:17
Samochód: Kodiaq 1.5 DSG Style 2021

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: BarTech »

Bubuś, forum jest dla mnie miejscem wymiany doświadczeń i opinii, a nie oceniania innych, więc proszę, nie oceniaj i nie pisz co mi się wydaje, bo tego nie wiesz. Polecam za to doczytać to, co napisałem odnośnie używania Auto Hold. Dziękuję.

chris24
Posty: 378
Rejestracja: 22 gru 2021, 18:07
Samochód: Skoda Kodiaq L&K 2.0 TSI 4x4

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: chris24 »

Z tego co piszecie ja rozumiem tak:

1. Na codzien AH włączone doyślnie bo wygodne, dobrze działa i bardzo ułatwia życie
2. Przy ciasnym parkowaniu AH może być niewygodne więc przed parkowaniem wyłączyć
3. Gdzieś straciłem info po co jest HHC ? Wiem że jest stadardem w 4x4 (przynajmiej L&K) ale jak wygląda ruszanie pod górę na HHC w porównaniu do ruszania na AH ? Jest tu jakaś różnica ?

BarTech
Posty: 76
Rejestracja: 10 maja 2021, 21:17
Samochód: Kodiaq 1.5 DSG Style 2021

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: BarTech »

Ad 1. Kwestia upodobania i warunków a jakich się jeździ, ja osobiście preferuję wyłączone, włączam tylko czasem w dużym korku
Ad 3. Różnica jest taka, że HHC działa zawsze, automatycznie, przy nachyleniu powyżej ok 5%, AH działa tylko jak jest włączone, ale niezależnie od pochylenia (czyli nawet na idealnym poziomie). Różnica w odczuciu ruszania pewnie niewielka, ale jest. AH puszcza gdy lekko dotkniesz gazu, HHC puszcza powyżej pewnych obrotów- dla HHC jest ustawienie w OBD dotyczące tego, jak późno ma puszczać. W szczególnym przypadku może się zdarzyć, że AH lekko cofnie (dotkniesz gazu, ale za mało pod dużą górkę), ale HHC też może pościć po ok 2 sek od puszczenia hamulca, bez dotykania gazu... wg mnie HHC powinno być zawsze w standardzie tak jak AH, ale jeśli jest wybór to wybrałem, bo pomaga. Uważam to za świetna funkcję.

Kemot
Posty: 28
Rejestracja: 24 paź 2021, 21:58
Samochód: Kodiaq 1.5 TSI

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: Kemot »

W nawiązaniu do poprzedniej dyskusji idącej w bok, to również uważam, że forum jest do wymiany poglądów, spostrzeżeń oraz doświadczeń. Okazuje się, że każdy z nas ma inne sposoby na radzenie sobie ze zbyt inteligentnym autem i warto się dzielić tym doświadczeniem.

Jeżeli chodzi o HHC, to też uważam, że to powinno być w standardzie, zwłaszcza, że jest to opcja oprogramowania sterownika pompy hamulca. Ewentualnie powinna to być opcja w menu konfiguracji samochodu.

Z tego wszystkiego wyłania się ciekawy obraz tego co się dzieje z rynkiem motoryzacyjnym i coraz bardziej inteligentnymi samochodami. Przykładowo Toyota, która do elektryków chce dodawać pseudo-sprzęgło i pseudo-lewarek, aby dać poczucie kontroli nad samochodem ;) Może do DSG powinni dodawać trzeci pedał, którego funkcje można skonfigurować. Można by było deaktywować AH po naciśnięciu trzeciego pedału, albo chwilowo aktywować tryb żeglowania w DSG - w zależności od konfiguracji użytkownika. Pomysł jest dosyć stary - w Syrence można było włączać światła przyciskiem w podłodze.

PS. Powinno się udać zmodyfikować zamówienie i dołożyć HHC ;)

ODPOWIEDZ