Cześć,
Kodiaq 1.5TSI będzie moim pierwszym autem z DSG i mam w związku z tym pewne wątpliwości. Wiem jak działa AutoHold (AH) i jak działa Hill Hold Control (HHC).
Sprzedawcy twierdzą, że przy DSG HHC jest zbędny (dodatkowy koszt) - tak też zrobiłem i go nie zamówiłem.
Może się jednak okazać, że AH mnie irytuje na tyle, że nie będę chciał z niego korzystać. Problem polega na tym, że nie wiem co się dzieje przy _wyłączonym_ AH podczas ruszania pod górę bez HHC. Czy ktoś z nowym Kodiaqiem 1.5TSI DSG mógłby napisać jak auto się zachowuje w takiej sytuacji? Stacza się w dół, czy podtrzymywane jest na sprzęgle?
Być może jednak warto było dołożyć HHC lub ewentualnie może trzeba później dokodować o ile się da...
1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
Nie rozumiem jak AH może cię irytować, to najlepsza rzecz pod słońcem. wyobraź sobie że jadac w korku za każdym razem musisz trzymać hamulec, albo przed przejazdem kolejowym.
Sprzedawca miał rację, nie potrzebujesz niczego dodatkowego. Zatrzymując się na górce funkcia AH będzie trzymała samochód w miejscu, jak ruszysz to hamulec automatycznie zostanie zwolniony.
Masz dobrego sprzedawcę bo dobrze Ci doradził.
Sprzedawca miał rację, nie potrzebujesz niczego dodatkowego. Zatrzymując się na górce funkcia AH będzie trzymała samochód w miejscu, jak ruszysz to hamulec automatycznie zostanie zwolniony.
Masz dobrego sprzedawcę bo dobrze Ci doradził.
Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
@Kemot miałem ten sam dylemat, ale ostatecznie zamówiłem HHC i był to strzał w dziesiątkę. To są 2 różne rzeczy, choć zazębiające się funkcjonalnie. Sam mieszkam na pogórzu i bez HHC byłoby ciężko/niewygodnie ale po kolei:
Auto Hold super sprawa w korku, ale wręcz przeszkadza np. przy parkowaniu czy wjeździe do garażu albo wyjeździe z niego. Osobiście mam domyślnie wyłączony, ale włączam jak jadę w dużym korku, żeby nogą odpoczęła.
HHC działa zawsze, niezależnie czy masz AH włączone czy też nie. Na bardzo małym pochyleniu nie jest tak potrzebne, bo puszczenie hamulca spowoduje ruszenie, ale mam w okolicy domu kilka skrzyżowań, gdzie ustępuje pierwszeństwo czy mam stop pod ostrą górkę i samo puszczenie hamulca tego nie utrzyma - sprawdziłem bo HHC puszcza po ok 2 sekundach. aCo więcej, staczając się do tyłu na biegu D/S ostro dodając gazu możesz sobie uszkodzić skrzynię.
Analogicznie jeśli cofasz pod górkę (ja tak mam wyjazd z garażu), HHC powoduje, że nie stoczysz się nagle do przodu na biegu R
Auto Hold super sprawa w korku, ale wręcz przeszkadza np. przy parkowaniu czy wjeździe do garażu albo wyjeździe z niego. Osobiście mam domyślnie wyłączony, ale włączam jak jadę w dużym korku, żeby nogą odpoczęła.
HHC działa zawsze, niezależnie czy masz AH włączone czy też nie. Na bardzo małym pochyleniu nie jest tak potrzebne, bo puszczenie hamulca spowoduje ruszenie, ale mam w okolicy domu kilka skrzyżowań, gdzie ustępuje pierwszeństwo czy mam stop pod ostrą górkę i samo puszczenie hamulca tego nie utrzyma - sprawdziłem bo HHC puszcza po ok 2 sekundach. aCo więcej, staczając się do tyłu na biegu D/S ostro dodając gazu możesz sobie uszkodzić skrzynię.
Analogicznie jeśli cofasz pod górkę (ja tak mam wyjazd z garażu), HHC powoduje, że nie stoczysz się nagle do przodu na biegu R
- MałGorzata
- Posty: 2886
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
HHC działa tylko w trybie offroad do prędkości 30km/h.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
Chyba mylisz pojęcia, mówimy o Hill Hold Control, a nie o asystencie zjazdu (Hill Descent Assist) tego nie mam, bo nie mam trybu off road, ale pytanie i tak dotyczyło sensu brania HHC pomimo posiadania AH w standardzie
- MałGorzata
- Posty: 2886
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
A to przepraszam. Rzeczywiście pomyłka.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
Zainteresowała mnie Twoja wypowiedź, możesz mi wyjaśnić jak to ci przeszkadza, tez parkuje też mam garaż i zawsze mam to włączone. I nigdy mi to nie przeszkadzało. Dlamnie ta funkcją to "automatyczna nogą która naciska na hamulec".
Jedynie co mi przeszkadza i irytuje to system start stop, który zawsze wyłączam po uruchomieniu silnika.
Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
Osobiście mam zdanie dokładnie jak kolega @BarTech, poza korkami AH mnie denerwuje, i tak, chodzi głównie o parkowanie, przeszkadza jak jest potrzeba gdzieś precyzyjnie zaparkować na kilka razy, już nie mówiąc o kręceniu kierownicą w stojąc w miejscu a przy AH to konieczność, nie robię tak, aż ciarki mnie przechodzą jak po d..pie dostaje wtedy cały układ kierowniczy.Jaco pisze: ↑15 lut 2022, 21:31Zainteresowała mnie Twoja wypowiedź, możesz mi wyjaśnić jak to ci przeszkadza, tez parkuje też mam garaż i zawsze mam to włączone. I nigdy mi to nie przeszkadzało. Dlamnie ta funkcją to "automatyczna nogą która naciska na hamulec".
Jedynie co mi przeszkadza i irytuje to system start stop, który zawsze wyłączam po uruchomieniu silnika.
Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
Już tłumaczę. Wjazd do garażu mam ciasny, garaż niby spory ale przy gabarytach Misia robi się ciasny i parkowanie jest na centymetry (z użyciem kamery z tyłu i stalego, znanego mi punktu odniesienia, bo czujniki z przodu już dawno piszczą na skrajnym, najbliższym zakresie), zatem operowanie samym hamulcem ("puść by powoli jechać lub naciśnij by zatrzymać") jest dużo prostsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze niż naciskanie gazu by ruszyć i przekładanie nogi na hamulec by zatrzymać, jak przy aktywnym Auto Hold Fakt, Auto Hold włącza "zielony hamulec" dopiero przy mocnym dociśnięciu hamulca, ale po prostu przy precyzyjnym parkowaniu jest dla mnie niepraktyczny.
Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC
A dodam tylko, że dojeżdżam na max do przodu garażu, żeby przy zamkniętej bramie spokojnie otworzyć bagażnik (a zdarzyło mi się kiedyś przypadkowo go otworzyć schylajac się po coś z kluczykami w kieszeni i klapa zaklinowała się na bramie... rysa na krawędzi klapy boli mnie do dziś;))