1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Kodiaqa
siberian cat
Posty: 10
Rejestracja: 18 lut 2022, 11:13
Samochód: Kodiaq 2.0TDI/ 200 L&K

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: siberian cat »

chris24 pisze:
18 lut 2022, 12:03
siberian cat pisze:
18 lut 2022, 11:38
BigDaddy pisze:
18 lut 2022, 11:34


Jak nie wiedziałeś to pewnie nie masz bo to ekstra kosztuje 400zł. Przynajmniej do Sportline 1,5 tsi manual.
Mam 2.0/200 L&K i powinno być wszystko na pokładzie :) Dlatego pytam. Jest na pewno ten asystent przy trybie off road, ale z tego co tu czytam co jest coś innego.

Z tego co wiem to HHC jest standardem przy napędzie 4x4 bez dopłaty wiec jeżeli masz 4x4 to masz :)

To pewnie jest :) Zresztą przy automacie myślę, że i tak nie byłby używany, bo nie ma jak pojechać w dół po puszczeniu hamulca.



Sponsor

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Sponsor


BarTech
Posty: 76
Rejestracja: 10 maja 2021, 21:17
Samochód: Kodiaq 1.5 DSG Style 2021

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: BarTech »

tomek000 pisze:
18 lut 2022, 14:08
a wystarczy powoli puścić hamulec i też nie cofnie ani o centymetr :D

ja to widzę tak jak pisałeś, jak się mieszka w płaskim terenie HHC jest zbędne.
Wierz mi, cofnie, sprawdzałem;) po to właśnie jest HHC, bo sama skrzynia DSG/sprzęgło/silnik nie utrzyma pod pewnym kątem ciążenia w tyl, jeśli nie dodasz gazu/mocy, czysta fizyka :)

Zgodzę się, że dla osób mieszkających w płaskim terenie HHC może być tak zbędnym bajerem, jak np. lane assist dla "off-roadowcow" czy osób, które lubią ścinać zakręty ;) Dla mnie HHC to funkcja, która jest używana co chwilę, dlatego ją polecam.

Kemot
Posty: 28
Rejestracja: 24 paź 2021, 21:58
Samochód: Kodiaq 1.5 TSI

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: Kemot »

Temat HHC ogarnięty tak, że dodany do zamówienia - będę mógł więc zdecydować za jakiś czas czy AH mi pasuje czy nie ;) Koszt HHC nie jest co prawda wysoki, ale to powinno być jednak w standardzie jako mechanizm zwiększający bezpieczeństwo.
BarTech pisze:
18 lut 2022, 19:05
Wierz mi, cofnie, sprawdzałem;) po to właśnie jest HHC, bo sama skrzynia DSG/sprzęgło/silnik nie utrzyma pod pewnym kątem ciążenia w tyl, jeśli nie dodasz gazu/mocy, czysta fizyka :)

Zgodzę się, że dla osób mieszkających w płaskim terenie HHC może być tak zbędnym bajerem, jak np. lane assist dla "off-roadowcow" czy osób, które lubią ścinać zakręty ;) Dla mnie HHC to funkcja, która jest używana co chwilę, dlatego ją polecam.
Dziękuję za testy ;)

To jeszcze napisz nam co się dzieje jak zatrzymujesz auto na drodze pod górkę - czy system start-stop wyłącza silnik? Chodzi mi o sytuację, że włączasz się do ruchu z drogi podporządkowanej, która jest pod górkę. Czyli zatrzymuję się na jej szczycie i chcę skręcić w lewo. Oczywiście HHC zabezpieczy przed cofnięciem się, ale czy wcześniej start-stop nie wyłączy silnika ;)

(Zakładam, że tak się nie stanie, bo po zgaszeniu silnika nie działaby pompa hamulcowa, więc i HHC by nie zadziałało.)

BarTech
Posty: 76
Rejestracja: 10 maja 2021, 21:17
Samochód: Kodiaq 1.5 DSG Style 2021

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: BarTech »

Szczerze mówiąc nie wiem, ale wyłączam SS za każdym razem, bo pomijając inne argumenty jest wystarczająco denerwujące jak wyłącza silnik jeszcze w ruchu, przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, gdzie się włączam do ruchu, co powoduje zblokowanie kierownicy (wyłączenie wspomagania) ;) (skrzyżowanie dość specyficzne - lekki łuk na dojeździe do niego)

Wydaje mi się jednak, że nachylenie nie ma wpływu na SS - silnik się normalnie wyłączy i włączy jak tylko drgniesz hamulcem do góry... a pompa da radę chwilę bez silnika, ważne żeby "zapłon" był włączony;)

Kemot
Posty: 28
Rejestracja: 24 paź 2021, 21:58
Samochód: Kodiaq 1.5 TSI

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: Kemot »

Ja mam w swojej okolicy kilka dróg podporządkowanych pod górkę, na których często jest korek więc start-stop może bardziej przeszkadzać niż pomagać. Jako, że nie będę jedynym kierowcą tego auta i żeby nie trzeba było się uczyć nawyków, to pewnie będę się przyglądał kabelkom start-stop od przyjaciół z Ali. Nie mam nic przeciwko systemowi start-stop, ale chciałbym, jako użytkownik, mieć możliwość wybrania domyślnego stanu systemu - np. domyślnie wyłączony, a po naciśnięciu dopiero aktywacja.

Wystarczyłoby Simple Clever w opcjach samochodu do aktywacji/deaktywacji HC i domyślnego stanu pracy dla Start-Stop...

chris24
Posty: 378
Rejestracja: 22 gru 2021, 18:07
Samochód: Skoda Kodiaq L&K 2.0 TSI 4x4

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: chris24 »

Rożnica HHC do AH jest też chyba taka że na HHC można powoli podjechać pod górę i w dowolnym momencie przestać dodawać gazu a auto po zatrzymaniu będzie miało automatycznie załaczony hamulec przez HHC bez konieczności hamowania pedałem. Czyli większa kontrola szczególnie dobra w terenie przy używaniu trybu offroad.
By poodobnie zadziałał AH trzeb docisnąc hamulec. AH nie załączy się tez sam nawet na płaskim jak auta nie zahamujemy pedałem.
Jeżeli jestem w błędzie i w Kodiaqu działa to inaczej to dajcie znać.

BarTech
Posty: 76
Rejestracja: 10 maja 2021, 21:17
Samochód: Kodiaq 1.5 DSG Style 2021

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: BarTech »

chris24 pisze:
19 lut 2022, 13:14
Rożnica HHC do AH jest też chyba taka że na HHC można powoli podjechać pod górę i w dowolnym momencie przestać dodawać gazu a auto po zatrzymaniu będzie miało automatycznie załaczony hamulec przez HHC bez konieczności hamowania pedałem. Czyli większa kontrola szczególnie dobra w terenie przy używaniu trybu offroad.
By poodobnie zadziałał AH trzeb docisnąc hamulec. AH nie załączy się tez sam nawet na płaskim jak auta nie zahamujemy pedałem.
Jeżeli jestem w błędzie i w Kodiaqu działa to inaczej to dajcie znać.
Nie, HHC nigdy samo nie zahamuje, to tylko przytrzymanie hamulca wcześniej wciśniętego. Jesli ruszyłeś i chcesz zatrzymać, musisz docisnąć hamulec, inaczej auto zwolni do zera i zacznie się staczać do tyłu. Zarówno w Kodiaqu DSG jak i w manualu Rapida... raz się nawet przestraszyłem, bo nie docisnąłem zbyt mocno i przy puszczeniu HHC nie zadziałał i Kodiaq lekko cofnął (ostra górka). Także pod tym względem zachowanie jest podobne do włączonego AH.

Możliwe, że tryb offroad oferuje tu coś więcej, ale w 1.5 go nie ma, więc nie wiem...

BarTech
Posty: 76
Rejestracja: 10 maja 2021, 21:17
Samochód: Kodiaq 1.5 DSG Style 2021

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: BarTech »

Aha, AH sygnalizuje przytrzymanie hamulca zieloną lampką hamulca (na VC pewnie też jakoś, ja mam Maxi dota). HHC nie sygnalizuje nic - z założenia to tylko dłuższy czas na przełożenie nogi hamulec -> gaz (ok 2 sek), ale nie zwalnia kierowcy z refleksu i właściwego operowania pedałami, jak to jest w przypadku zielonej lampki AH

Kemot
Posty: 28
Rejestracja: 24 paź 2021, 21:58
Samochód: Kodiaq 1.5 TSI

Re: 1.5TSI z DSG i AH ale bez HHC

Post autor: Kemot »

Testy przeprowadzone ;) Jeżeli ktoś bierze 1.5 DSG Style, to IMHO warto dopłacić do HHC gdyż AH nie zawsze nam pomaga.

HHC przydaje się głównie w sytuacji kiedy wjazd do garażu mamy pod górę.

Podczas wjazdu przodem do krótkiego garażu wyłączenie AH ma taki plus, że już w garażu możemy puścić hamulec (bez dotykania gazu) i dosłownie dojechać na milimetry do końca garażu. Zanim jednak otworzy nam się brama garażowa, to stoimy pod górę i aby ruszyć, to HHC nam przyblokuje hamulce, nie obciążając tak bardzo skrzyni biegów. Oczywiście AH by zrobiło to samo, ale w garażu trzeba by było wyłączyć AH aby dojechać na milimetry.

Podczas wyjeżdżania tyłem z garażu, włączenie AH powoduje, że nie ma możliwości opuszczać się na hamulcu, bo auto po prostu się zatrzymuje i trzeba nacisnąć gaz, co drastyczne zwiększa nam prędkość tyłem z górki. Wyjazd w takiej sytuacji jest możliwy tylko z wyłączonym AH - prędkość regulujemy tylko hamulcem. Szczególnie jeżeli wyjeżdżamy od razu na drogę.

Podsumowując, manewrując pod domem w niepłaskim terenie prościej jest bez AH. Aby więc nie kombinować z jego włączaniem/wyłączeniem, łatwiej dołożyć HHC i po prostu pod domem wyłączać AH.

ODPOWIEDZ