Sens tego wątku związany ze skrzynią DSG stracił już na aktualności. Planowałem zamówić 1.5 Style Manual, ale handlowiec radośnie poinformował mnie, że skrzyni manualnej już nie ma dostępnej - zostaje tylko automat DSG.
Zatem dywagacje związane z tym czy kupować automat powinny raczej zmierzać teraz w kierunku jak serwisować DSG w 1.5TSI mając rozszerzoną gwarancję z pakietem przeglądów, tak by po 4 latach i 80 tysiącach kilometrów skrzynia dalej działała
Kodiaq 1,5 tsi
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 31 lip 2019, 20:21
- Lokalizacja: Kontrachcice:)
- Samochód: Passat B7 DSG TDI 170 KM
Re: Kodiaq 1,5 tsi
Teraz w konfiguratorze brak tsi 190km przy sportline, co ciekawe kolor czerwony 4100, pozostałe 2050:)
Re: Kodiaq 1,5 tsi
Wiadomo, przecież najszybszy kolor.
Pozdrawiam -- Spook.
Pozdrawiam -- Spook.
Re: Kodiaq 1,5 tsi
Tak, jest jakiś babol z tym silnikiem w konfiguratorze, dlatego warto sprawdzać cennik w pdf.dratuszny pisze:Teraz w konfiguratorze brak tsi 190km przy sportline, co ciekawe kolor czerwony 4100, pozostałe 2050:)
I lakiery podrożały. Czerwony przedtem 3900 a pozostałe coś ok. 1700 zł.
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka
Re: Kodiaq 1,5 tsi
longmanpl pisze: ↑08 gru 2021, 14:25Tak, jest jakiś babol z tym silnikiem w konfiguratorze, dlatego warto sprawdzać cennik w pdf.dratuszny pisze:Teraz w konfiguratorze brak tsi 190km przy sportline, co ciekawe kolor czerwony 4100, pozostałe 2050:)
I lakiery podrożały. Czerwony przedtem 3900 a pozostałe coś ok. 1700 zł.
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka
W kwestii kolorów - jak było a jak jest
Re: Kodiaq 1,5 tsi
No tak, machnąłem się przy Red Velvet o tysiaka.
Człowiek tak dawno zamówił że już nie pamięta za ile
Swoją drogą, nieźle popłynęli w podwyżce na lakierach.
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka
Człowiek tak dawno zamówił że już nie pamięta za ile
Swoją drogą, nieźle popłynęli w podwyżce na lakierach.
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 08 lis 2020, 12:33
- Samochód: Kodiaq Sportline 1.5 TSI 150KM, 4X2 7DSG
Re: Kodiaq 1,5 tsi
1,5TSI bardzo dobrze daje radę i nie ma żadnego problemu z wyprzedzaniem. Ja często manetka zrzucam o jeden lub dwa biegi, a na koniec manewru prawa manetka przytrzymuje chwile żeby skrzynia wróciła w auto. Wtedy nie ma laga i wyprzedza się płynnie i bezpiecznie. Można butem dwa razy kopnąć w gaz przed wyprzedzaniem to wtedy zrzuci jeden bieg, ale jak się za mocno wciśnie potem gaz to dsg może zrzucić kolejny bieg w dol i jest lag.
Wracając do silnika. Dynamika jest OK i spokojnie ciągnie ten kiosk nawet jak naładowany nad morze jechałem z cała rodziną. Co ciekawe w tak dużym aucie napakowanym po brzegi trasę około 600km zrobiłem ze spalaniem 6,9 jeżdżąc oszczędnie, a około 8,0 jadąc dosyć szybko. Czyli tyle ile można zrobić jadąc 1,0TSI w polówce
Co chce powiedzieć to to, ze nie ma się co przejmować brakiem dynamiki, spalaniem czy dsg. To brak napędu 4x4 doskwiera najbardziej. I to tu się polecam zastanowić. Zwłaszcza jak się chce dynamicznie wjechać z podporządkowanej, albo ruszyć na wzniesieniu jak jest ślisko lub nie ma asfaltu pod kołami.
Wracając do silnika. Dynamika jest OK i spokojnie ciągnie ten kiosk nawet jak naładowany nad morze jechałem z cała rodziną. Co ciekawe w tak dużym aucie napakowanym po brzegi trasę około 600km zrobiłem ze spalaniem 6,9 jeżdżąc oszczędnie, a około 8,0 jadąc dosyć szybko. Czyli tyle ile można zrobić jadąc 1,0TSI w polówce
Co chce powiedzieć to to, ze nie ma się co przejmować brakiem dynamiki, spalaniem czy dsg. To brak napędu 4x4 doskwiera najbardziej. I to tu się polecam zastanowić. Zwłaszcza jak się chce dynamicznie wjechać z podporządkowanej, albo ruszyć na wzniesieniu jak jest ślisko lub nie ma asfaltu pod kołami.
Kodiaq Sportline Black Magic 1.5 TSI 150KM DSG7
-
- Posty: 826
- Rejestracja: 02 lis 2017, 20:55
- Lokalizacja: Europa
- Samochód: VW Tiguan FL 1.5 TSI DSG7
Re: Kodiaq 1,5 tsi
Masz całkowitą rację
Niedawno był test Skody Kodiaq 1.5 TSI DSG7 w AŚ
Elastyczność tego silnika jest więcej niż dobra
Szczególnie zaskoczeni będą Ci co jeżdżą teoretycznie mocniejszą wersją 2.0 TSI 190KM
Dla porównania
Test Skody Kodiaq 2.0 TSI i DSG7 i elastyczność takiej wersji zaskakuje
Napęd 4x4 i wyższa waga jednak robi swoje
Coś musi być na rzeczy bo
jeszcze gorszą elastyczność 80-120km/h 2.0 TSI DSG7 w stosunku do 1.5 TSI DSG7
(w tym przypadku na przykładzie mniejszej Skody KAROQ)
potwierdza także test AC
Ostatnio zmieniony 11 sty 2022, 16:13 przez Mans, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 sty 2022, 16:47
- Samochód: skoda superb 2.0t
Re: Kodiaq 1,5 tsi
Szok i tyle. Akurat stoje przed dylematem co brac do miasta 100% jako auto rodzinne czyli spokojna jazda bez szalenstw i wyglada ewidentnie ze sensu brak w doplacie za 190kucy i 4x4. Chodzi mi po glowie jeszcze toyota rav4 w hybrydzie ale znowu roznica w cenie ok 10-15k zatem co z tego ze spali mniej jak odrobic to bedzie bardzo ciezko bo przebiegi mam niewielkie. Gdyby ktos mogl sie jeszcze wypowiedziec o roznicach pomiedzy kodi 1.5 i 2.0 ale tylko w kontekscie ruchu miejskiego to bede wdzieczny.
Re: Kodiaq 1,5 tsi
Tam w teście jest 2.0 TSI 180 KM , 4x4 zawsze warto mieć.
Trudno powiedzieć skąd tak duża różnica w teście na niekorzyść mocniejszego silnika.
Może kwestia innego softu, stopniowania skrzyni abo inne warunki. 2 sek różnicy to kosmos i nie chce mi się w to wierzyć.
Trudno powiedzieć skąd tak duża różnica w teście na niekorzyść mocniejszego silnika.
Może kwestia innego softu, stopniowania skrzyni abo inne warunki. 2 sek różnicy to kosmos i nie chce mi się w to wierzyć.