Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
- herman00
- Posty: 267
- Rejestracja: 22 lip 2020, 9:02
- Lokalizacja: Warszawa Ursynów
- Samochód: Zielony Misiek Style 2,0 TSi 4x4DSG
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
Sorry za porównanie, ale kiedyś mentalnie zmusili nas do przestawienia się z żarówek "wolframowych" na świetlówki kompaktowe "rtęciowe". Zmusili, bo przecież zakazali produkcji żarówek wolframowych czy halogenowych. Producenci zaczęli produkować ogrzewacze zamiast żarówek, a świetlówki się nie przyjęły ze względu na LED i koszty utylizacji. Teraz wmuszają w nas "elektryki". Technologia produkcji nieopanowana, technologia utylizacji nieopanowana, koszty utylizacji złomu nieznane, marnie rozwinięta infrastruktura do ładowania i każdy z producentów swoją rzepkę skrobie.
-
- Posty: 1088
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
Bądź proszę dokładny. Napisałeś o Skodzie:
OP szuka samochodu. Mamy na forum kilka fajnych wątków Kodiaq vs Superb. I przy 2+3 Superb wcale nie jest złym rozwiązaniem. Miałem okazje jeździć zarówno Enyaq jak i Superbem IV. Dla @raydena to może być idealny wybór, bo zarówno na dojazdy do miasta będzie miał zasięg elektryczny jak i na wyjazdach żadnych ograniczeń.
Zadowolny z GunMetal Sportline
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lut 2020, 8:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Kodiaq TSI 2.0 190KM L&K RM20
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
Problemem będzie jeżeli infrastruktura nie będzie się rozwijać adekwatnie do wzrostu sprzedaży elektryków (a tego się obawiam u nas). Teraz Małgorzata spotkała pojedyncze samochody (na dodatek w wakacje), ale obawiam się, że za 5 lat mogą być spore kolejki w okresach urlopowych.
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
Witam, dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Dostałem jeszcze ofertę na TSI w sumie ±/-10 tys tańsza w stosunku do TDI. Tego elektryka się trochę boję. W sumie to chciałbym by samochodem jeździła głównie żona a ona nie należy do osób cierpliwych zawsze się spieszy więc pilnowanie detali liczenie kilometrów czy planowanie podroży to zdecydowanie nie dla niej.
Dostałem jeszcze ofertę na TSI w sumie ±/-10 tys tańsza w stosunku do TDI. Tego elektryka się trochę boję. W sumie to chciałbym by samochodem jeździła głównie żona a ona nie należy do osób cierpliwych zawsze się spieszy więc pilnowanie detali liczenie kilometrów czy planowanie podroży to zdecydowanie nie dla niej.
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
Co do stacji ładowania zwłasza tych szybkich to podobno hamulcem są nasze procedury z dostawcami energii oraz UDT i trwa często do 3 lat no i oczywiście cena rzędu nawet kilkuset tysięcy zł.
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
MałGorzata pisze: ↑12 paź 2021, 22:03Cena 100km to około 5zł czyli ok.5gr za kilometr. W przypadku posiadania fotowoltaiki jest jeszcze niższa. Do tego dochodzi brak serwisu (wymiana oleju, filtrów itp.)
Układ hamulcowy jest praktycznie nieużywany. U mnie po 15000km zaciski hamulcowe lśnią jak nowe.
Przy powyższym przebiegu zostało mi w kieszeni ok 8000zł wydane na paliwo. W przypadku leasingu limit odliczenie też jest o 50% wyższy niż auta spalinowego.
Można przyjąć, że stacja ładowania jest w każdym mieście powiatowym. A w osi dróg A1, S3, A2 w zasadzie wszędzie w zasięgu naładowanej baterii. Wyjazdy nad morze czy w góry nie są mi obce. Polecam skonfigurować sobie w ramach ogrzewania pompę ciepła bo niestety zimą zasięg spada.rayden pisze: ↑12 paź 2021, 13:08Obawiam się za to o baterię (gwarancja 8lat/160 tys km) ale obecnie warta 40% samochodu + konieczność utrzymywania drugiego samochodu w przyzwoitym stanie jesli chcielibysmy sie wybrać samochodem w dłuższą podróż - obecny stan infrastruktury do ładowania pozostawia wiele do życzenia - a nie wyobrażam sobie dodatkowych nerwów bo stacja do ładowania nieczynna, zajęta czy też zabrakło prądu.
A bateria. No cóż zobaczymy... Kwestia odpowiedniego użytkowania. Można baterię katować dużymi prądami, ładować wciąż na 100% i rozładowywać do zera wtedy jak pokazują realne przypadki już po 25 000km ich pojemność może spaść nawet o 20% a z drugiej strony pojemność baterii Tesli po przebiegu 300 000km spadła średnio o 7%
Poza tym pojemość baterii i przebieg pokazywany na wyświetlaczu jest raczej wirtualny, obliczany przez komputer na podstawie danych z jazdy.
Ładuję auto codziennie od ~40 -70% co starcza mi na około 100km
Czas ładowania małym prądem 3-4h Można też stosować "ładowanie inteligentne" wbudowanie w samochód. Po zaprogramowaniu godziny odjazdu proces ładowania jest tak prowadzony by jak najmniej narażał baterię na zużycie a zarazem dał zadaną wcześniej pojemność na moment wyjazdu.
Witam,
Mam pytanie jakim sposobem wyszło ci jedynie 5 zł / 100km. Cena prądu w taryfie G11 to obecnie ok 0,7 zł. za kWh. Auto zużyje nam ok 20 kWh / 100km czyli powiedzmy 14-15 zł rozumiem że jest taryfa nocna ale nie wydaje mi się że jest aż tak tania. Nie wiem jak się rozlicza fotowoltaike zakładam że raczej wg ceny G11.
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
pytanie do Malgorzaty: masz Eniaqa i kodiaqa na stałe w użytkowaniu? mozesz napisać który jest Twiom zdaniem lepszy w użytkowaniu. jak Ci się sprawdzają wirtualne zegary z tym małym wyświetlaczem?
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
Mam taryfę g12 - koszt 1kWh to 0,33 zł - zużycie średnio 17kWh/100km wychodzi 17x0,33 = 5,61 złrayden pisze: ↑13 paź 2021, 14:57Mam pytanie jakim sposobem wyszło ci jedynie 5 zł / 100km. Cena prądu w taryfie G11 to obecnie ok 0,7 zł. za kWh. Auto zużyje nam ok 20 kWh / 100km czyli powiedzmy 14-15 zł rozumiem że jest taryfa nocna ale nie wydaje mi się że jest aż tak tania. Nie wiem jak się rozlicza fotowoltaike zakładam że raczej wg ceny G11.
Fotowoltaika powoduje, że liczę sobie po 5zł.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
Kodiaqa już nie mam. Porównanie mam natomiast takie: Kodiaq jest jak trzmiel, duży i powolny a Enyaq jak osa, mniejszy i zdecydowanie zwinniejszy. 310Nm dostępnych jest zawsze.
W Enyaqu mam HUD-display i na te małe zegary prawie nie patrzę. Na tym małym wyświetlaczu natomiast mam wyświetlany radar z ACC i obok prędkość. Dodatkowo pasek z wielkością rekuperacji i drugi pasek z wielkością zużycia energii.
Za to 13" tablet na środku jest rewelacyjny. Ma 4 ekrany, które mogę sobie dowolnie skonfigurować z dwudziestukilku dostępnych opcji.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
dzięki Małgo za odp.