Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Kodiaqa
sylwekr
Posty: 135
Rejestracja: 25 cze 2021, 22:51
Samochód: Kodiaq L&K 2.0TSI

Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?

Post autor: sylwekr »

Ja jak liczyłem Sorento plugin, a zwykła hybryda przy moich przebiegach minimum 5 lat aby się wyrównało, podejrzewam, że dłużej bym autem nie jeździł dlatego plugin nie miał dla mnie sensu.



Sponsor

Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?

Sponsor


kodiaqo
Posty: 89
Rejestracja: 03 wrz 2021, 22:56
Samochód: Tiguan 2.0 TSI 170 kM 4-Motion

Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?

Post autor: kodiaqo »

dyskutujemy o Kodiaq ...

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2888
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?

Post autor: MałGorzata »

biokd pisze:
12 paź 2021, 14:26
I elektryki podobno nie mogą mieć haka, prawda to?
Mogą.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2888
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?

Post autor: MałGorzata »

WaC pisze:
12 paź 2021, 14:28
Przeczytałem kilka felietonów, artykułów nt. elektryków, a w szczególności ich ładowania w trasie. Obecnie w Polsce - makabra. W Twoim przypadku, do jazdy codziennej (ładowanie nocne w domu) to chyba dobry wybór. Niemniej jednak co z dalszymi wyjazdami?
Nie prawda. Mam za sobą 15 000km Enyaqiem. Ładowanie w trasie trwa 30-40 minut.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2888
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?

Post autor: MałGorzata »

rayden pisze:
12 paź 2021, 13:08
Za elektrykiem przemawia niższa cena "paliwa" dodatkowo mam fotowoltaike ok 9 KW gniazdko 3 fazowe w garażu. Krótkie dystanse i spora góra tuż pod domem nie byłyby problemem.
Cena 100km to około 5zł czyli ok.5gr za kilometr. W przypadku posiadania fotowoltaiki jest jeszcze niższa. Do tego dochodzi brak serwisu (wymiana oleju, filtrów itp.)
Układ hamulcowy jest praktycznie nieużywany. U mnie po 15000km zaciski hamulcowe lśnią jak nowe.

Przy powyższym przebiegu zostało mi w kieszeni ok 8000zł wydane na paliwo. W przypadku leasingu limit odliczenie też jest o 50% wyższy niż auta spalinowego.
rayden pisze:
12 paź 2021, 13:08
Obawiam się za to o baterię (gwarancja 8lat/160 tys km) ale obecnie warta 40% samochodu + konieczność utrzymywania drugiego samochodu w przyzwoitym stanie jesli chcielibysmy sie wybrać samochodem w dłuższą podróż - obecny stan infrastruktury do ładowania pozostawia wiele do życzenia - a nie wyobrażam sobie dodatkowych nerwów bo stacja do ładowania nieczynna, zajęta czy też zabrakło prądu.
Można przyjąć, że stacja ładowania jest w każdym mieście powiatowym. A w osi dróg A1, S3, A2 w zasadzie wszędzie w zasięgu naładowanej baterii. Wyjazdy nad morze czy w góry nie są mi obce. Polecam skonfigurować sobie w ramach ogrzewania pompę ciepła bo niestety zimą zasięg spada.

A bateria. No cóż zobaczymy... Kwestia odpowiedniego użytkowania. Można baterię katować dużymi prądami, ładować wciąż na 100% i rozładowywać do zera wtedy jak pokazują realne przypadki już po 25 000km ich pojemność może spaść nawet o 20% a z drugiej strony pojemność baterii Tesli po przebiegu 300 000km spadła średnio o 7%

Poza tym pojemość baterii i przebieg pokazywany na wyświetlaczu jest raczej wirtualny, obliczany przez komputer na podstawie danych z jazdy.

Ładuję auto codziennie od ~40 -70% co starcza mi na około 100km
Czas ładowania małym prądem 3-4h Można też stosować "ładowanie inteligentne" wbudowanie w samochód. Po zaprogramowaniu godziny odjazdu proces ładowania jest tak prowadzony by jak najmniej narażał baterię na zużycie a zarazem dał zadaną wcześniej pojemność na moment wyjazdu.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

baw
Posty: 95
Rejestracja: 10 lut 2021, 23:09
Samochód: 2.0 TDI L&K 4x4

Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?

Post autor: baw »

MałGorzata pisze:
12 paź 2021, 21:41
WaC pisze:
12 paź 2021, 14:28
Przeczytałem kilka felietonów, artykułów nt. elektryków, a w szczególności ich ładowania w trasie. Obecnie w Polsce - makabra. W Twoim przypadku, do jazdy codziennej (ładowanie nocne w domu) to chyba dobry wybór. Niemniej jednak co z dalszymi wyjazdami?
Nie prawda. Mam za sobą 15 000km Enyaqiem. Ładowanie w trasie trwa 30-40 minut.
I wystarczy, że przed Tobą zacznie ładować się jakaś Tesla czy inny E-tron i kwitniesz na stacji ponad godzinę. I to do pojemności 80%, bo szybkim ładowaniem więcej się nie da (żywotność baterii).

Proponowali mi Enyaqa. Uświadomiłem sobie jak bardzo byłby to zły wybór, kiedy przeliczyłem, że na trasie Warszawa-Gdynia musiałbym robić ładowanie.

Od tych ich katalogowych zasięgów, trzeba wziąć pod uwagę, że zasięg spada wraz z prędkością, klimatyzacją, itp.

Elektryk jako duże auto rodzinne, to jeszcze nie ten moment.

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2888
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?

Post autor: MałGorzata »

baw pisze:
12 paź 2021, 22:59
I wystarczy, że przed Tobą zacznie ładować się jakaś Tesla czy inny E-tron i kwitniesz na stacji ponad godzinę. I to do pojemności 80%, bo szybkim ładowaniem więcej się nie da (żywotność baterii).
Da się naładować do 100% szybkim ładowaniem jednak moc jest pod koniec ograniczana.

Zdażyło mi się spotkać e-golfa, nissana. Był czas na miłą pogawędkę. To było w wakacje, nad morzem.
baw pisze:
12 paź 2021, 22:59
Od tych ich katalogowych zasięgów, trzeba wziąć pod uwagę, że zasięg spada wraz z prędkością, klimatyzacją, itp.
Koszty eksploatacji w moim przypadku niwelują wszystkie minusy. A, że ja się nigdy nie spieszę...
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

Awatar użytkownika
WaC
Posty: 641
Rejestracja: 17 wrz 2021, 21:41
Lokalizacja: Bemowo
Samochód: Sportline 2.0 TSI 4x4 DSG7

Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?

Post autor: WaC »

Zapewne MałGorzata ma dużo racji, a przede wszystkim doświadczenie. Ja jedynie czytałem...
Moje motto: Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z tego żywy.

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2888
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?

Post autor: MałGorzata »

Tak czy inaczej swojego wyboru nie żałuję. Był przemyślany.

Enyaq to fajne auto. Kodiaq też.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

Awatar użytkownika
stingerA6
Posty: 2028
Rejestracja: 21 maja 2018, 21:19
Lokalizacja: Lubuskie
Samochód: Bardzo Mocarny Wagon - prawie Kodiaq

Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?

Post autor: stingerA6 »

Elektryki coraz bardziej się rozwijają i ich ifrastruktura też. Jednak w naszym kraju wszystko dopiero raczkuje. Stety/Niestety musimy się mentalnie powoli przestawiać na elektryki bo niebawem producenci nie dadzą nam wyboru.
Ja stwierdzam, że jestem tradycjonalistom (jak na razie).
Próbowano mnie ostatnio skusić do IX i to przez kilka dni szkolenia, ale na razie im się nie udało, a pojeździłem tym kilkaset km.
Obrazek
"Forum to nie agencja towarzyska.....wszystkim nie dogodzimy"
"Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić."

ODPOWIEDZ