Jest dużo gorzej niż sądziłem. To by oznaczało, że miałbym problem żeby zrobić trasę Wawa-Łódź-Wawa na jednym ładowaniu. To jest jakiś żart, a nie zasięg.MałGorzata pisze: ↑16 paź 2021, 19:15Realne zasięgi (ładowanie do 80%):
do miasta 300/400
do trasy 250/300
autostrady 200/250
minus 20% zimą jeśli bez pompy ciepła
Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
Re: Czas oczekiwania na Kodiaqa
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
Spalanie to tylko koszty paliwa. Koszty calkowite to rata miesięczna za leasing. Nie widzę innych kosztów poza ceną energii i raty leasingowej. Podobnie w przypadku samochodu spalinowego: koszt paliwa plus rata.szablesi76 pisze: ↑17 paź 2021, 16:25Liczenie tylko kWh to zakłamywanie rzeczywistych kosztów . To tak jakbym liczył koszty eksploatacji licząc tylko paliwo, nie licząc klocków , opon, amortyzatorow , rozrządu etc. Jak się chce coś udowodnić wystarczy przyjąć odpowiednie kryteria , tak jak Ty to zrobiłaś .
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
Ja mam cały czas g12. Ładowanie codzienne to około 20kWh - 2 godziny ładowania w domu.BarTech pisze: ↑17 paź 2021, 17:02Poza tym zmiana taryfy na g12 powoduje wzrost kosztu zasilania w dzień- o ile auto można ładować w nocy przy małych przebiegach dziennych to jednak wzrost kosztów energii "dziennej" należy doliczyć do ceny eksploatacji auta (o ile zmiana taryfy na g12 była tylko ze względu na auto)
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
https://www.giga.de/news/diese-e-autos- ... verbrauch/
Powyżej podają, jak się ma realne zużycie w kWh do zużycia WLTP podawanego przez producentów:
- Mercedes EQC 400 4Matic - +51% więcej zużycia
- VW ID.3 Pro - +36 %
- Tesla Model 3 Standard Plus - +20%
- Škoda Enyaq 80 iV - +22%
- Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo - +9%
- VW ID.4 Pro - +7%
Nikt nie podaje natomiast jak wygląda zużycie tylko z kierowcą vs. 3-4 osoby na pokładzie.
Powyżej podają, jak się ma realne zużycie w kWh do zużycia WLTP podawanego przez producentów:
- Mercedes EQC 400 4Matic - +51% więcej zużycia
- VW ID.3 Pro - +36 %
- Tesla Model 3 Standard Plus - +20%
- Škoda Enyaq 80 iV - +22%
- Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo - +9%
- VW ID.4 Pro - +7%
Nikt nie podaje natomiast jak wygląda zużycie tylko z kierowcą vs. 3-4 osoby na pokładzie.
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Czas oczekiwania na Kodiaqa
Miałbyś. Autostradą szczególnie.baw pisze: ↑17 paź 2021, 19:57Jest dużo gorzej niż sądziłem. To by oznaczało, że miałbym problem żeby zrobić trasę Wawa-Łódź-Wawa na jednym ładowaniu. To jest jakiś żart, a nie zasięg.MałGorzata pisze: ↑16 paź 2021, 19:15Realne zasięgi (ładowanie do 80%):
do miasta 300/400
do trasy 250/300
autostrady 200/250
minus 20% zimą jeśli bez pompy ciepła
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Czas oczekiwania na Kodiaqa
Mam na myśli fakt, że podany zasięg można łatwo zmienić. Jest wyliczony na podstawie danych z ostatnich jazd. Wystarczy jechać z nogą w podłodze i zasięg się skróci lub na odwrót.szablesi76 pisze: ↑17 paź 2021, 16:22Chyba odleciałas za mocno. Zasięg samochodu spalinowego zależy od obciążenia ( masa całkowita pojazdu). A elektryka ? Czy włączy się światła, wycieraczki , nawiew w środku etc. Proponuje zejść trochę na ziemie. Jedyne co zgadza się z rzeczywistością to to ze elektryk nie jest dla każdego . Dodam ze nie jest dla ludzi robiących dużo kilometrów.MałGorzata pisze:Zasięg samochodu elektrycznego to wartość wirtualna. Podobnie jak spalinowego.
Używanie dodatkowych urządzeń w samochodzie elektrycznym ma się tak samo do zużycia energii jak w spalinowym. Jest pomijalny. Jedynie włączenie ogrzewania powoduje zwiększony pobór energii. Rozwiązaniem jest pompa ciepła, która zużywa znacznie mniej energii niż grzałka do klimatyzacji.
W Enyaqu jest 12V instalacja elektryczna.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Czas oczekiwania na Kodiaqa
Pompa ciepła to zamiennik grzałki do ogrzewania. Grzałka ma moc ok 5kW z moich obserwacji. Pompy ciepła pozwalają uzyskać nawet 5kW z 1kW przyłożonej mocy. Nie wiem jak jest w Enyaqu bo nie mam pompy ciepła. Mam grzałkę.
Ogrzewanie/klimatyzacja postojowa jest wbudowana w samochód. Nie trzeba tego dodatkowo zamawiać.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
Dla mnie osobiście na chwilę obecną Enyaq jest lepszym rozwiązaniem niż Kodiaq bo:
- jeżdzę 100km od pn do pt.
- w trasy większe niż zasięg wyjeżdżam kilka razy w roku i umiem sobie po drodze ogarnąć kilkukrotne ładowanie.
- poza dom jak jadę gdzieś dalej to maksimum 125km w jedną stronę.
Co prawda w Enyaqu jest zdecydowanie mniej miejsca z tylu i w bagażniku, nie ma napędu na 4 koła ale to jedyne wady. W zamian mam HUD z rozszerzoną rzeczywistością i klimatyzację/ogrzewanie postojowe i reflektory matrycowe.
Wszystkie pozostałe elementy wyposażenia są takie same.
- jeżdzę 100km od pn do pt.
- w trasy większe niż zasięg wyjeżdżam kilka razy w roku i umiem sobie po drodze ogarnąć kilkukrotne ładowanie.
- poza dom jak jadę gdzieś dalej to maksimum 125km w jedną stronę.
Co prawda w Enyaqu jest zdecydowanie mniej miejsca z tylu i w bagażniku, nie ma napędu na 4 koła ale to jedyne wady. W zamian mam HUD z rozszerzoną rzeczywistością i klimatyzację/ogrzewanie postojowe i reflektory matrycowe.
Wszystkie pozostałe elementy wyposażenia są takie same.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
Reflektory matrycowe w Kodiaqu to już standard. Ogrzewanie postojowe można w opcji. HUD to jedyna opcja jakiej nie ma w Kodiaqu.
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
Klimatyzacja postojowa.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER