Witam, może troszkę offtopicowo bo Enyaq to elektryk. Mam dylemat chcemy kupić samochód. W pierwszym momencie wybór padł na Kodiaka w Dieslu.
Ogólnie to lubie diesla ja długo jeździłem dieslem, żona jeździ nadal dieslem. Wprawdzie mój diesel to 1.9 TDI Z1 który był trwały i toporny jak ruski czołg nowe wyżyłowane diesle niekoniecznie.
Jesteśmy rodziną 2+3. Miekszamy ok 15 km od centrum miasta. Codzienne dojazdy do centrum. Dom na wsi trochę na odludziu w dolinie jakieś 600-700 m od domu górka 10-12% o długości 1 KM. Przebiegi roczne rzędu 25 tys km. Wiekszość to dom dowóz dzieci do centrum, pozałatwiać sprawy na mieście (korki)i powrót do domu. Raz na miesiac doteściów ok 150 km w jedna stronę głównie autostradą. Poza tym jeden wyjazd wakacyjny na dystansie 3000-5000 km tam i z powrotem + jakieś 2-3 mniejsze powiedzmy po 800-1000 km w obie strony. Pierwszy zachwyt dieslem (wielkie plany by kupic przyczepę kempingową) kolejny że wiekszosc przejazdów to krótkie dystanse, nowoczsny diesel z DPF i adblue vs. jazda pod górę. Dodatkowo dorżejące paliwo i ograniczenia proekologiczne. Za elektrykiem przemawia że z dopłatą "Mój elektryk" 27 tys cena dobrze wyposazonego Kodiaka w wersji TDI DSG4x4 byłaby podobna do Eniaqa IV 80 w wersji dosc podstawowej ale tam w standardzie jest juz dosc sporo. Za elektrykiem przemawia niższa cena "paliwa" dodatkowo mam fotowoltaike ok 9 KW gniazdko 3 fazowe w garażu. Krótkie dystanse i spora góra tuż pod domem nie byłyby problemem. Obawiam się za to o baterię (gwarancja 8lat/160 tys km) ale obecnie warta 40% samochodu + konieczność utrzymywania drugiego samochodu w przyzwoitym stanie jesli chcielibysmy sie wybrać samochodem w dłuższą podróż - obecny stan infrastruktury do ładowania pozostawia wiele do życzenia - a nie wyobrażam sobie dodatkowych nerwów bo stacja do ładowania nieczynna, zajęta czy też zabrakło prądu.
Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
Miałem podobny dylemat, bo mieszkam w podobnych warunkach (tyle, że bez fotowoltaiki). Elektryki wg mnie to jeszcze nie dziś, chyba że kogoś stać na drugie duże auto na trasy... no i Eniaq chyba nie ma wersji 7-os a dla rodziny 2+3 zdecydowanie polecam
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
I elektryki podobno nie mogą mieć haka, prawda to?
- WaC
- Posty: 641
- Rejestracja: 17 wrz 2021, 21:41
- Lokalizacja: Bemowo
- Samochód: Sportline 2.0 TSI 4x4 DSG7
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
Przeczytałem kilka felietonów, artykułów nt. elektryków, a w szczególności ich ładowania w trasie. Obecnie w Polsce - makabra. W Twoim przypadku, do jazdy codziennej (ładowanie nocne w domu) to chyba dobry wybór. Niemniej jednak co z dalszymi wyjazdami?
Moje motto: Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z tego żywy.
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
To nieprawda, mogą mieć. Mi w ofercie gość skonfigurował cena podobna ok 4200 zł. Katalogowe dane odnośnie ciagnietej masy to bodajrze 750 kg bez hamulców i 1000 kg z hamulcami.
Moim zdaniem przy obecnych pojemnosciach baterii to ciągnięcie przyczepy na długich dystansach jest pozbawione sensu. No ale na PSZOKa bym dojechał
Pytanie jak to by było z przyczepą pod wiekszą górę silnik ma jakąś ilość obrotów stały moment 310 Nm i prostą przekładnię redukującą. Wiec przełożenie jest takie samo jak jedziemy 5 km/h czy 140 km/h.
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
Też podobnie zastanawiałem się, ale chyba za parę lat po Kodiaqu będzie elektryk, w obecnej sytuacji tylko bym brał pod uwagę jakąś hybrydę plugin. Przymierzałem się do Sorento plugin, ale przekraczała znacznie planowany budżet, fakt, ze z Kodiaq-iem też popłynąłem dorzucając kolejne opcje, ale Sorento było by znacznie droższe. Według mnie w obecnej sytuacji elektryk tylko jako drugie auto.
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
mam podobne zdanie i przemyślenia co do elektryka. podczas wyboru rozważałem eniaq, kodiaq, rav4. auto dla żony głównie po mieście dziennie 2x40km w korkach. obecnie jest renault megane w benzynie z gazem.
początkowo eniaq wydawał się dobrym wyborem ale, mieszkając w bloku jest problem z ładowaniem no i cena eniaq jednak sporo poza budżetem w porównaniu do kodiaqa. z minusów eniaqa to jeszcze zegary na desce są tak małe że albo by je całkiem mogli zlikwidować albo zrobić coś na wzór wirtualnego kokpitu z kodiaqa, lepiej by to wyglądało. na dzien dzisiejszy ladowanie elektryka w mieście lub na trasie to porazka, mało punktow ładowania i dlugi czas. ale jak ktoś ma nerwy i czas to da się zrobić.
Następnie zastanawialiśmy się nad Rav4 ale. porównujący ilosc miejsca Ravki do renault okazało się to są prawie identyczne w pojemności bagażnika i ilosci miejsca na tylnej kanapie. Poza cena wyższa o około 20 tys vs kodiaq dla napędu na dwa kola, doradca toyoty odradził branie hybrydy bez napędu na 4 kola. podobno jest za duża moc na dwa kola i na mokrej jezdni często rusza się w poślizgu, żeby tego uniknąć musi być napęd na 4 kola ale wtedy cena idzie do góry o kolejne 10tys vs cena kodiaq. Rabaty teraz na rav4 to śmiech na sali, ze 188000 Sprzedawca po wielkich upistach zaproponował ze zdjie z ceny 2900. wygląd rav 4 tez trzeba.lubic a jakoś nie bardzo mi podchodzi tą sylwetka. Sumarycznie kodiaq wypadl najkorzystniej w kategorii wygląd zewnętrzny, cena, ilość miejsca( duża różnica w bagażniku i na tylnej kanapie w porownaniu do rav4), funkcjonalnosc i wygląd wewnętrzny ( konsola środkowa z pokrętłami i wyświetlaczem w rav 4 ma dla mnie slaby wyglad). Może skoda nie jest marką premium ma swoje wady ale najbardziej przypadła do gustu.
początkowo eniaq wydawał się dobrym wyborem ale, mieszkając w bloku jest problem z ładowaniem no i cena eniaq jednak sporo poza budżetem w porównaniu do kodiaqa. z minusów eniaqa to jeszcze zegary na desce są tak małe że albo by je całkiem mogli zlikwidować albo zrobić coś na wzór wirtualnego kokpitu z kodiaqa, lepiej by to wyglądało. na dzien dzisiejszy ladowanie elektryka w mieście lub na trasie to porazka, mało punktow ładowania i dlugi czas. ale jak ktoś ma nerwy i czas to da się zrobić.
Następnie zastanawialiśmy się nad Rav4 ale. porównujący ilosc miejsca Ravki do renault okazało się to są prawie identyczne w pojemności bagażnika i ilosci miejsca na tylnej kanapie. Poza cena wyższa o około 20 tys vs kodiaq dla napędu na dwa kola, doradca toyoty odradził branie hybrydy bez napędu na 4 kola. podobno jest za duża moc na dwa kola i na mokrej jezdni często rusza się w poślizgu, żeby tego uniknąć musi być napęd na 4 kola ale wtedy cena idzie do góry o kolejne 10tys vs cena kodiaq. Rabaty teraz na rav4 to śmiech na sali, ze 188000 Sprzedawca po wielkich upistach zaproponował ze zdjie z ceny 2900. wygląd rav 4 tez trzeba.lubic a jakoś nie bardzo mi podchodzi tą sylwetka. Sumarycznie kodiaq wypadl najkorzystniej w kategorii wygląd zewnętrzny, cena, ilość miejsca( duża różnica w bagażniku i na tylnej kanapie w porownaniu do rav4), funkcjonalnosc i wygląd wewnętrzny ( konsola środkowa z pokrętłami i wyświetlaczem w rav 4 ma dla mnie slaby wyglad). Może skoda nie jest marką premium ma swoje wady ale najbardziej przypadła do gustu.
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
@rayden,
ciężka decyzja -> jeśli kupujesz TERAZ. Naprawdę. Każdy doradzi Ci inaczej.
Diesel na krótkich dystansach ma ew. "swoje" problemy. Wg mnie jest bardziej
kosztowny - od benzyny - w sensie serwisowania jako takiego.
Ceny paliw pozostaną już "z nami" wysokie, tj. > 6 zł. Trzeba się z tym pogodzić.
Wg mnie >>>w Twoim przypadku<<< najlepsza byłaby hybryda Plug-In, ale u Skody jej Nigdy nie uświadczysz.
ciężka decyzja -> jeśli kupujesz TERAZ. Naprawdę. Każdy doradzi Ci inaczej.
Diesel na krótkich dystansach ma ew. "swoje" problemy. Wg mnie jest bardziej
kosztowny - od benzyny - w sensie serwisowania jako takiego.
Ceny paliw pozostaną już "z nami" wysokie, tj. > 6 zł. Trzeba się z tym pogodzić.
Wg mnie >>>w Twoim przypadku<<< najlepsza byłaby hybryda Plug-In, ale u Skody jej Nigdy nie uświadczysz.
-
- Posty: 1088
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
Zadowolny z GunMetal Sportline
Re: Kodiaq TDI 2.0 DSG 4X4 czy Eniaq 80 RWD?
ciekawe ile plug-in kosztuje w porównaniu do zwykłej benzyny w tej Octavii. dla przykładu rav4 hybryda plyg in jest około 30tys droższa od wersji zwykłej hybrydy.