GWARANCJA CENY Z ZAMÓWIENIA

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Kodiaqa
Awatar użytkownika
WaC
Posty: 636
Rejestracja: 17 wrz 2021, 21:41
Lokalizacja: Bemowo
Samochód: Sportline 2.0 TSI 4x4 DSG7

GWARANCJA CENY Z ZAMÓWIENIA

Post autor: WaC »

WaC pisze:
07 paź 2021, 19:54
OGÓLNE WARUNKI UMOWY pkt 9
Obrazek

Zapytałem się o cenę "mojego nowego" i niestety nie mam żadnej gwarancji ceny, która figuruje na moim zamówieniu! Przynajmniej tak zrozumiałem. Wcześniej tj. przy składaniu zamówienia, była mowa, że cena może wzrosnąć, w z zasadzie, jedynie w przypadku zmiany VAT. Teraz sprzedawca, z naprawdę szczerze zatroskaną miną stwierdził: "nie wiem". Oczywiście nie mam żadnych pretensji, zarówno do niego jak i całej firmy Skoda. Niemniej jednak trzeba było czytać:

Obrazek

Najlepszy jest fragment: "zmiany w cenniku". Co Szanowni Państwo na to?


Moje motto: Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z tego żywy.

Sponsor

GWARANCJA CENY Z ZAMÓWIENIA

Sponsor


longmanpl
Posty: 232
Rejestracja: 15 cze 2021, 1:16
Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TSI

Re: GWARANCJA CENY Z ZAMÓWIENIA

Post autor: longmanpl »

Ja nie mam umowy, tylko zamówienie a w nim jest mowa o możliwości podniesienia ceny tylko ze względu na zmianę wysokości VATu lub akcyzy.
Brak punktu o zmianie ceny w przypadku zmian cennikowych.

I uważam, że jeśli cena ulegnie zmianie, możemy mieć pretensje i żale z tego powodu conajmniej do producenta. Jakby nie było producent, przerzuca na klienta końcowego ryzyko prowadzenia swojej działalności. Półprzewodniki, chipy nie są/nie były magazynowane z powodu kosztów jakich nie chciał ponosić producent - podjął taką decyzję, nie przewidział że rezygnując z zamówień, ktoś inny (inna branża) wejdzie na jego miejsce.

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
WaC
Posty: 636
Rejestracja: 17 wrz 2021, 21:41
Lokalizacja: Bemowo
Samochód: Sportline 2.0 TSI 4x4 DSG7

Re: GWARANCJA CENY Z ZAMÓWIENIA

Post autor: WaC »

Mój sprzedawca w swoim* salonie Skody pracuje od 15 lat i nigdy nie spotkał się z podwyżką ceny w stosunku do zamówienia.

* który - ewentualne info na priv.
Moje motto: Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z tego żywy.

mpirek
Posty: 193
Rejestracja: 29 cze 2021, 17:57
Samochód: Kodiaq L&K 2.0TSI (RM2022)

Re: GWARANCJA CENY Z ZAMÓWIENIA

Post autor: mpirek »

w moim zamówieniu zmiana ceny tylko jeśli VAT lub inne podatki i daniny

wasyleq
Posty: 77
Rejestracja: 09 sie 2021, 19:46
Samochód: Jeszcze nie Kodiaq

Re: GWARANCJA CENY Z ZAMÓWIENIA

Post autor: wasyleq »

A co mamy być? Niektórzy dealerzy stosują takie zapisy niezgodne z prawem w obrocie konsumenckim. Inni nie ;)

Na firmę oczywiście zapisy umowne mogą być dowolniej kształtowane.
WaC pisze:
07 paź 2021, 20:42
WaC pisze:
07 paź 2021, 19:54
OGÓLNE WARUNKI UMOWY pkt 9
Obrazek

Zapytałem się o cenę "mojego nowego" i niestety nie mam żadnej gwarancji ceny, która figuruje na moim zamówieniu! Przynajmniej tak zrozumiałem. Wcześniej tj. przy składaniu zamówienia, była mowa, że cena może wzrosnąć, w z zasadzie, jedynie w przypadku zmiany VAT. Teraz sprzedawca, z naprawdę szczerze zatroskaną miną stwierdził: "nie wiem". Oczywiście nie mam żadnych pretensji, zarówno do niego jak i całej firmy Skoda. Niemniej jednak trzeba było czytać:

Obrazek

Najlepszy jest fragment: "zmiany w cenniku". Co Szanowni Państwo na to?

longmanpl
Posty: 232
Rejestracja: 15 cze 2021, 1:16
Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TSI

Re: GWARANCJA CENY Z ZAMÓWIENIA

Post autor: longmanpl »


wasyleq pisze:A co mamy być? Niektórzy dealerzy stosują takie zapisy niezgodne z prawem w obrocie konsumenckim. Inni nie ;)

Na firmę oczywiście zapisy umowne mogą być dowolniej kształtowane.

Oczywiście nie mam żadnych pretensji, zarówno do niego jak i całej firmy Skoda. Niemniej jednak trzeba było czytać:

Obrazek

Najlepszy jest fragment: "zmiany w cenniku". Co Szanowni Państwo na to?
Pytanie czy takie zapisy są zgodne z prawem, punktu widzenia Kodeksu Cywilnego. My podpisując zamowienie, czy też umowę, akceptujemy ofertę, cenę dealera i potwierdzamy chęć nabycia auta.

Ten zapis o zmianach w cenniku, specyfikacji technicznej, wygląda jak przerzucenie ryzyka ponoszengo przez dealera na klienta. Ryzyka, które ponosi dealer na drodze współpracy z importerem czy producentem a my jako klient nie mamy wpływu na kształtowanie warunków współpracy pomiędzy w/w stronami.

Przypominają mi się sprawy sądowe sprzed kilku lat, gdzie kredytobiorca (hipoteczny) płacił składkę na ubezpieczenie od niskiego wkładu nie będąc stroną umowy pomiędzy bankiem a ubezpieczycielem. Bank, w ten sposób, przerzucał koszty ponoszonego ryzka swojej działalności na klienta.

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka


balzaak
Posty: 51
Rejestracja: 19 lip 2021, 10:44
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0 TDI

Re: GWARANCJA CENY Z ZAMÓWIENIA

Post autor: balzaak »

longmanpl pisze:
30 paź 2021, 20:13
wasyleq pisze:A co mamy być? Niektórzy dealerzy stosują takie zapisy niezgodne z prawem w obrocie konsumenckim. Inni nie ;)

Na firmę oczywiście zapisy umowne mogą być dowolniej kształtowane.

Oczywiście nie mam żadnych pretensji, zarówno do niego jak i całej firmy Skoda. Niemniej jednak trzeba było czytać:

Obrazek

Najlepszy jest fragment: "zmiany w cenniku". Co Szanowni Państwo na to?
Pytanie czy takie zapisy są zgodne z prawem, punktu widzenia Kodeksu Cywilnego. My podpisując zamowienie, czy też umowę, akceptujemy ofertę, cenę dealera i potwierdzamy chęć nabycia auta.

Ten zapis o zmianach w cenniku, specyfikacji technicznej, wygląda jak przerzucenie ryzyka ponoszengo przez dealera na klienta. Ryzyka, które ponosi dealer na drodze współpracy z importerem czy producentem a my jako klient nie mamy wpływu na kształtowanie warunków współpracy pomiędzy w/w stronami.

Przypominają mi się sprawy sądowe sprzed kilku lat, gdzie kredytobiorca (hipoteczny) płacił składkę na ubezpieczenie od niskiego wkładu nie będąc stroną umowy pomiędzy bankiem a ubezpieczycielem. Bank, w ten sposób, przerzucał koszty ponoszonego ryzka swojej działalności na klienta.

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka
Zawsze wiążąca jest umowa. Są po prostu różne formy umowy. W Lidlu na półce jest piwo za 1,39? Nawet jak na kasie nabije się 2,00 to masz prawo do 1,39, bo taka była oferta na półce którą zaakceptowałeś. W salonie nie bierzesz samochodu z półki, tylko są samochody poglądowe i jest napisane ile taka konfiguracja kosztuje. Szczegóły omawiasz ze sprzedawcą i wtedy podpisujesz umowę. Ten model kosztował w salonie 200k, ale masz ofertę 190k + zapisy w umowie - akceptujesz - wiążące. Po to też są zadatki żeby w razie niedogodności dla jednej ze stron móc się wycofać. Tak ja to widzę. Rozumiem, że przy niepewnej sytuacji gospodarczej jaką mamy każdy chce jak najlepiej dla siebie dlatego warto omówić wszytko punkt po punkcie, a i tak wychodzi na to że nawet jak kupisz za 205k to możesz sprzedać za 210k od razu, bo taki mamy klimat :)

tomnowy
Posty: 558
Rejestracja: 31 sie 2021, 17:54
Samochód: Kodiaq 1.5 Style

Re: GWARANCJA CENY Z ZAMÓWIENIA

Post autor: tomnowy »

pytanie czy jak dealer podniesie cenę to czy w obecnych czasach ktos się z tym nie zgodzi i zrezygnuje z oczekiwanego auta czy go jednak wezmie? jesli podwyżka będzie max do 10% to raczej przełknę nowa cenę przy większej podwyżce trzeba się zastanowić. umowa jedno życie drugie.

longmanpl
Posty: 232
Rejestracja: 15 cze 2021, 1:16
Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TSI

Re: GWARANCJA CENY Z ZAMÓWIENIA

Post autor: longmanpl »

@balzaak klienci hipoteczni banków też podpisywali wiazące umowy na ubezpieczenie od niskiego wkładu, a mimo to banki przegrywały w sądach i oddawały kasę.

@WaC może trzeba metodą zawalczyć z PIA
Poniżej cytuję post z FB z lipca br.

Kod: Zaznacz cały

Po walce z Salonem Skoda - Porsche Inter Auto Polska wczoraj o godzinie 10 Dyrektor salonu odmówił mi jakiejkolwiek pomocy w temacie auta zastępczego odmówili mi również Volkswagen Rzepecki Mroczkowski oraz ŠKODA Polska oni to akurat w wiadomości prywatnej napisali że nic nie mogą zrobić.

Nasze rozwiązanie tej sytuacji:

- Podobne posty o tym co się stało na FP Skody w Polsce Niemiec Czech Angli itd mowa tu FB Twitter oraz instagram 
- Znajomy Youtouber wyraził chęć nagrania materiału na temat tego co się stało (było to do zrobienia ponieważ zgłosili się do mnie inni pokrzywdzeni w podobny sposób)

Powyższe nie dało nam większego rezultatu za to znalezienie na LinkedIn CEO SKODY w Czechach a dokładnie trzech i napisanie pod ich postami spowodowało odzew jednego z Dyrektorów.

W godzinę po jego interwencji Dyrektor salonu znalazł dla nas auto na czas nie ograniczony, wystosował również maila z przeprosinami oraz informacją że możemy odebrać sobie auto z salonu my oczywiście poprosiliśmy o podstawienie auta pod dom i tak też się stało.
Auto jakie dostaliśmy to nowa Skoda Kodiaq do naszej dyspozycji.

Otrzymaliśmy również maila z przeprosinami z siedziby głównej w Czechach.
Bardzo jesteśmy wdzięczni za pomoc CEO Panu Thomas Schaefer bez którego pewnie nikt by nie kiwną palcem żeby nam Pomóc.

CEL ZOSTAŁ OSIĄGNIETY SZKODA TYLKO  ŻE TO WSZYSKO OBARCZONE BYŁO TYLOMA NERWAMI I WALKĄ Z WIATRAKAMI...
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka


wasyleq
Posty: 77
Rejestracja: 09 sie 2021, 19:46
Samochód: Jeszcze nie Kodiaq

Re: GWARANCJA CENY Z ZAMÓWIENIA

Post autor: wasyleq »

A o co tutaj poszło? Niestety na szybko nie mogę wyguglać

longmanpl pisze:
16 lis 2021, 1:42
@balzaak klienci hipoteczni banków też podpisywali wiazące umowy na ubezpieczenie od niskiego wkładu, a mimo to banki przegrywały w sądach i oddawały kasę.

@WaC może trzeba metodą zawalczyć z PIA
Poniżej cytuję post z FB z lipca br.

Kod: Zaznacz cały

Po walce z Salonem Skoda - Porsche Inter Auto Polska wczoraj o godzinie 10 Dyrektor salonu odmówił mi jakiejkolwiek pomocy w temacie auta zastępczego odmówili mi również Volkswagen Rzepecki Mroczkowski oraz ŠKODA Polska oni to akurat w wiadomości prywatnej napisali że nic nie mogą zrobić.

Nasze rozwiązanie tej sytuacji:

- Podobne posty o tym co się stało na FP Skody w Polsce Niemiec Czech Angli itd mowa tu FB Twitter oraz instagram 
- Znajomy Youtouber wyraził chęć nagrania materiału na temat tego co się stało (było to do zrobienia ponieważ zgłosili się do mnie inni pokrzywdzeni w podobny sposób)

Powyższe nie dało nam większego rezultatu za to znalezienie na LinkedIn CEO SKODY w Czechach a dokładnie trzech i napisanie pod ich postami spowodowało odzew jednego z Dyrektorów.

W godzinę po jego interwencji Dyrektor salonu znalazł dla nas auto na czas nie ograniczony, wystosował również maila z przeprosinami oraz informacją że możemy odebrać sobie auto z salonu my oczywiście poprosiliśmy o podstawienie auta pod dom i tak też się stało.
Auto jakie dostaliśmy to nowa Skoda Kodiaq do naszej dyspozycji.

Otrzymaliśmy również maila z przeprosinami z siedziby głównej w Czechach.
Bardzo jesteśmy wdzięczni za pomoc CEO Panu Thomas Schaefer bez którego pewnie nikt by nie kiwną palcem żeby nam Pomóc.

CEL ZOSTAŁ OSIĄGNIETY SZKODA TYLKO  ŻE TO WSZYSKO OBARCZONE BYŁO TYLOMA NERWAMI I WALKĄ Z WIATRAKAMI...
Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ