Amundsen vs Columbus MIB3 2021
Amundsen vs Columbus MIB3 2021
Szukam w necie i nie mogę znaleźć jakie są faktycznie różnice Amundsen vs Columbus MIB3 2021. Kiedyś Columbus miał gniazdo SIM, SD. Teraz nie, a obie nawigacje mają eSIM (według neta). Columbus 9.2" vs 8" w Amundsen i ma mapy 3D. Tylko tyle? Czy jest sens inwestować w takim razie w Columbusa?
Re: Amundsen vs Columbus MIB3 2021
Pytanie czy jest sens "inwestować" w jakąkolwiek nawigacje samochodową, skoro w serii masz bezprzewodowy android auto/apple car play.
Re: Amundsen vs Columbus MIB3 2021
W zasadzie tak, dobry argument
-
- Posty: 74
- Rejestracja: 26 maja 2021, 20:24
- Samochód: Kodiaq 2021 2.0 tdi dsg
Re: Amundsen vs Columbus MIB3 2021
Nie warto. Nie mam nawigacji ponieważ nie widzę sensu. Wole telefon i jakakolwiek aplikacje na telefonie ponieważ mam oryginał z częstymi aktualizacjami i informacjami o korkach na bieżąco . Koszt znacznie mniejszy i bezproblemowe aktualizacje.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Amundsen vs Columbus MIB3 2021
W MIB3 aktualizacje są automatyczne.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
-
- Posty: 1088
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM
Re: Amundsen vs Columbus MIB3 2021
Z całym szacunkiem ale dla mnie to bezsens. Wydawać prawie 200k na samochód i jeździć z telefonem na kratce czy szybie? Dwa tygodnie temu robiłem test na trasie 500km z mapami Googla, Pełną wersja Sygic i Najnowszymi mapami Skody w Amundsenie MIB2 (2.5?)
I Sygic okazał się najlepszy w kategorii nawigacja / dojazd do celu. Wbudowana mapa z traffic online druga. Googlowa prawie tak samo, z wyjątkiem tego że wpuściła mnie raz na gruntówkę. Jeśli chodzi o wygląd / funkcjonalność - wbudowana wygrywa, z wyszukiwaniem celów i POI online. Sam wygląd, ale już nie nawigacja - Mapy Google z wyświetlaniem korków, na podkładzie widoku satelity (jak na Google Earth).
Być może w MIB3 jest lepiej, bo w sumie to chyba inna nawigacja i wyświetla (a wyświetla?) kierunki i asystenta pasa ruchu na VC. Ale i tak, nadal pozostaje argument "telefonu na kratce czy szybie".
Zadowolny z GunMetal Sportline
Re: Amundsen vs Columbus MIB3 2021
A przepraszam po co telefon na kratce przy szybie skoro jest android auto i to bezprzewodowy? Telefon może być nawet w kieszeni... a na ekranie nawigacja z androida jaką kto lubi. Mam Amundsena, bo był w pakiecie, ale nie korzystam. Ma jeden plus - proaktywne, głosowe ostrzeganie o zbliżaniu się do niespodziewanego zatoru w czasie, gdy jechałem bez żadnej nawigacji, ale po kierunku mojej jazdy przewidział, że może tam pojadę...przydatne, choć oczywiście wtedy odpaliłem szybko Google mapa;)
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 08 lis 2020, 12:33
- Samochód: Kodiaq Sportline 1.5 TSI 150KM, 4X2 7DSG
Re: Amundsen vs Columbus MIB3 2021
Yyy jakim telefonie przy szybie?? Telefon leży w ładowarce bezprzewodowej, łączy się bezprzewodowo CarPlayem i korzystasz z map jakich chcesz. Ja ostatnio korzystam z Waze. Tez nie dopłaciłem do Amundsena. Jedyny bajer który w tym jest to to, że można mapę wyświetlić na VC.
Kodiaq Sportline Black Magic 1.5 TSI 150KM DSG7
Re: Amundsen vs Columbus MIB3 2021
Zgadzam się, akurat w poprzednim Passacie jak i w obecnym Kodim nawigacje producenta były w standardzie, nie musiałem do nich dopłacać, ale też nie dopłacałbym do samej nawigacji, bo i tak jeździłem i jeżdzę z Google Maps (które teraz w Skodzie działają nawet bezprzewodowo, nawet trzymając tel w kieszeni). Poza tym może jestem stary i nie ogarniam, ale ta nawigacja w Kodiaqu nie jest w ogole intuicyjna i nie umiem wpisac zawsze adresu nawet wyszukując po ulicy i numerze (nie mówiąc już o szukaniu po nazwie celu, a nie dokładnym adresie), jakos nie umiem się połapać (może za słabo się staram). Jedyny plus to te komunikaty głosowe ze skodowej nawigacji o jakims zatorze na drodze i mapy 3D i możliwośc widoku map na VC przed oczami. Choć same wskazówki z google maps też sie wyświetlają na VC. Minusem jest to, że czasem nie łączy mi AndroidAuto albo zrywa połączenie, może uda się wymienić całego Columbusa w serwisie bo zglaszałem już inny problem z niereagowaniem na dotyk, wiec na razie centrala to przyjęła (bo wysłałem serwisowi nagranie) i serwis ma to sprawdzić i może mi wymienią na gwarancji na nowy.
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 11 lut 2020, 8:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Samochód: Kodiaq TSI 2.0 190KM L&K RM20
Re: Amundsen vs Columbus MIB3 2021
Mam Columbusa od roku, używam tylko Google Maps i Apple Maps jak chcę przetestować coś innego (trzeba przyznać, że sporo nadrobili), na te brzydkie brązowe mapy z wbudowanej nawigacji patrzeć nie mogę. Fajne jest 9 cali, ale nie wiem czy bym za to dopłacał, ja akurat miałem to w standardzie (L&K).
Odnośnie komentarza z "samochodem za 200k" - jak czasami wcisnę przycisk "Home" i pojawią się wbudowane mapy to jeszcze nikt nic nie powiedział, jak włączam Google Maps z mapami satelitarnymi to większość osób się pyta co to, na co odpowiadam, że też to mają w swoim telefonie.
Odnośnie komentarza z "samochodem za 200k" - jak czasami wcisnę przycisk "Home" i pojawią się wbudowane mapy to jeszcze nikt nic nie powiedział, jak włączam Google Maps z mapami satelitarnymi to większość osób się pyta co to, na co odpowiadam, że też to mają w swoim telefonie.