4x4 DSG TDI: 150 czy 200 KM ?!?
4x4 DSG TDI: 150 czy 200 KM ?!?
Witam, przymierzam się do zakupu nowego 21' Kodiaqa (wersja Sportline), mam jedynie wątpliwości jaki silnik wybrać (jak w temacie). Jakie jest Wasze zdanie, który silnik lepszy na standardowe używanie, może mieliście okazję porównać przed zakupem albo w inny sposób oba te silniki.. ? Aktualnie wg. cennika na stronie głównej różnica między tymi dwoma silnikami to 8 tys zł. Czy warto dopłacać ? Czy może lepiej przeznaczyć na chip silnika 150KM ? Cenna będzie każda opinia
Re: 4x4 DSG TDI: 150 czy 200 KM ?!?
Dotychczas użytkuje Octavie 1.6 MPI 102KM zatem w moim wypadku zamawiając TDI 150KM sądzę iż nie będę rozczarowany auto w 90% do jazdy w promieniu 50 km moim zdaniem różnicę 8tys lepiej przeznaczyć na doposażenie
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 08 lis 2020, 12:33
- Samochód: Kodiaq Sportline 1.5 TSI 150KM, 4X2 7DSG
Re: 4x4 DSG TDI: 150 czy 200 KM ?!?
Przede wszystkim 150KM to napęd na przednią oś. Jeżeli nie zależy Ci na 4x4 to wtedy na pewno docenisz spalanie zwłaszcza w trasie. Już nie jeden kolega na forum pokazywał wyniki poniżej 6 litrów. W porównaniu np do mojego 150KM w benzynie to mega oszczędna jednostka.
Po drugie musisz wiedzieć, ze do wersji TDI 150KM nie da się zamontować fabrycznego haka.
Jeżeli różnica wynosi 8kpln to bym raczej dopłacił do 4x4. Ruszanie z miejsca na śliskiej nawierzchni jednak będzie sporo prostsze.
Po drugie musisz wiedzieć, ze do wersji TDI 150KM nie da się zamontować fabrycznego haka.
Jeżeli różnica wynosi 8kpln to bym raczej dopłacił do 4x4. Ruszanie z miejsca na śliskiej nawierzchni jednak będzie sporo prostsze.
Kodiaq Sportline Black Magic 1.5 TSI 150KM DSG7
Re: 4x4 DSG TDI: 150 czy 200 KM ?!?
2.0 TDI 150KM występuje w wersji 4x2 oraz 4x4 a jeśli chodzi o hak to dopłata 3500 zł to akurat jeden z dodatków jaki sobie sprawiłem po wybraniu wersji 150KMVoytaZ pisze: ↑21 lut 2021, 18:27Przede wszystkim 150KM to napęd na przednią oś. Jeżeli nie zależy Ci na 4x4 to wtedy na pewno docenisz spalanie zwłaszcza w trasie. Już nie jeden kolega na forum pokazywał wyniki poniżej 6 litrów. W porównaniu np do mojego 150KM w benzynie to mega oszczędna jednostka.
Po drugie musisz wiedzieć, ze do wersji TDI 150KM nie da się zamontować fabrycznego haka.
Jeżeli różnica wynosi 8kpln to bym raczej dopłacił do 4x4. Ruszanie z miejsca na śliskiej nawierzchni jednak będzie sporo prostsze.
-
- Posty: 1088
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM
Re: 4x4 DSG TDI: 150 czy 200 KM ?!?
Oczywiście że 200KM jest lepszym wyborem. Bo szybciej przyspiesza, można szybciej jechać, jak zapakujesz samochód po dach to będziesz mógł wyprzedzać bez obaw. Duże auto z aerodynamiką autobusu i jedna czwarta mocy mniej? Nie wyobrażam sobie.Lukas27 pisze: ↑21 lut 2021, 15:53Witam, przymierzam się do zakupu nowego 21' Kodiaqa (wersja Sportline), mam jedynie wątpliwości jaki silnik wybrać (jak w temacie). Jakie jest Wasze zdanie, który silnik lepszy na standardowe używanie, może mieliście okazję porównać przed zakupem albo w inny sposób oba te silniki.. ? Aktualnie wg. cennika na stronie głównej różnica między tymi dwoma silnikami to 8 tys zł. Czy warto dopłacać ? Czy może lepiej przeznaczyć na chip silnika 150KM ? Cenna będzie każda opinia
Ale to wszystko według moich kryteriów. A Ty ze swoich nie podałeś prawie nic. Może jak zaczniesz od podania do czego ten samochód, co będziesz wozić, jak lubisz jeździć, co jest dla Ciebie ważniejsze, łatwiej będzie cokolwiek poradzić.
Zadowolny z GunMetal Sportline
Re: 4x4 DSG TDI: 150 czy 200 KM ?!?
Tak jak w temacie, miałem na myśli 4x4 i w 150 i 200 KM,VoytaZ pisze: ↑21 lut 2021, 18:27Przede wszystkim 150KM to napęd na przednią oś. Jeżeli nie zależy Ci na 4x4 to wtedy na pewno docenisz spalanie zwłaszcza w trasie. Już nie jeden kolega na forum pokazywał wyniki poniżej 6 litrów. W porównaniu np do mojego 150KM w benzynie to mega oszczędna jednostka.
Po drugie musisz wiedzieć, ze do wersji TDI 150KM nie da się zamontować fabrycznego haka.
Jeżeli różnica wynosi 8kpln to bym raczej dopłacił do 4x4. Ruszanie z miejsca na śliskiej nawierzchni jednak będzie sporo prostsze.
Czy Twoje pierwsze zdanie sugeruje ze w 150 km napęd na obie osie to zły wybór i tylko wybierać napęd na przód?
Re: 4x4 DSG TDI: 150 czy 200 KM ?!?
Masz racje, rzeczywiście nie doprecyzowałem mojego pytania. Auto byłoby wykorzystywane głównie na dojazdy do pracy (w obie strony ok 40-50km). Oczywiście czasem jakies wyjazdy cała rodzina (żona plus 2 małych dzieci - wózki itd) tez by miały miejsce.D10ni pisze: ↑21 lut 2021, 18:53Oczywiście że 200KM jest lepszym wyborem. Bo szybciej przyspiesza, można szybciej jechać, jak zapakujesz samochód po dach to będziesz mógł wyprzedzać bez obaw. Duże auto z aerodynamiką autobusu i jedna czwarta mocy mniej? Nie wyobrażam sobie.Lukas27 pisze: ↑21 lut 2021, 15:53Witam, przymierzam się do zakupu nowego 21' Kodiaqa (wersja Sportline), mam jedynie wątpliwości jaki silnik wybrać (jak w temacie). Jakie jest Wasze zdanie, który silnik lepszy na standardowe używanie, może mieliście okazję porównać przed zakupem albo w inny sposób oba te silniki.. ? Aktualnie wg. cennika na stronie głównej różnica między tymi dwoma silnikami to 8 tys zł. Czy warto dopłacać ? Czy może lepiej przeznaczyć na chip silnika 150KM ? Cenna będzie każda opinia
Ale to wszystko według moich kryteriów. A Ty ze swoich nie podałeś prawie nic. Może jak zaczniesz od podania do czego ten samochód, co będziesz wozić, jak lubisz jeździć, co jest dla Ciebie ważniejsze, łatwiej będzie cokolwiek poradzić.
Autostrada rzadko, głównie miasto i lokalne wojewódzkie drogi. Jeśli chodzi o moj charakter jazdy, raczej spokojny (obecnie posiadam Stingera 2.0, 250 KM i wiem ze nie wykorzystuje go w 50%, po prostu mi się podobał to kupiłem, teraz rodzina większa to i potrzebny większy bardziej pakowny samochód). Nie wiem czy ten 150km nie będzie po prostu mułem, ale z drugiej strony spotkałem się z opiniami na necie ze aż takiej różnicy między tymi dwoma silnikami znowu nie ma..
-
- Posty: 372
- Rejestracja: 22 cze 2019, 22:32
- Lokalizacja: ZS/ ZPL / ZGL
- Samochód: Kodiaq 2.0 TSI,DSG,4x4
Re: 4x4 DSG TDI: 150 czy 200 KM ?!?
Jak masz Stingera to zabraknie Ci mocy przy 150KM, jezeli masz "cash baby" to smialo kupij 200KM i nie ma nad czym sie zastanawiac ,na tak krotkich dystansach wiekszej roznicy nie zobaczysz miedzy 150 /200 poza powerem ktory w razie W masz pod maska.Ja bralbym 200KM a zwalszcza po stingerze.Pozatym 4x4 to must have !Docenisz nie tylko w zime ,nawet lato a juz zwlaszcza w deszczowe dni.Moim zdaniem 4x4 i 200KM,nie wnikam w szczegoly ale przy takich dystansach czemu TDI?
Jak piszesz przy spokojnej jezdzie i miedzy miastowych (predkosci raczej ok 90km/h) nie myslales o TSI?Przy tych wartosciach 7ltr /100km spokojnie osiagniesz TSI pali wiecej ale wcale nie o tyle az by przy takich przelotach go unikac.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Jak piszesz przy spokojnej jezdzie i miedzy miastowych (predkosci raczej ok 90km/h) nie myslales o TSI?Przy tych wartosciach 7ltr /100km spokojnie osiagniesz TSI pali wiecej ale wcale nie o tyle az by przy takich przelotach go unikac.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka