Proszę o ocenę konfiguracji

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Kodiaqa
longmanpl
Posty: 232
Rejestracja: 15 cze 2021, 1:16
Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TSI

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: longmanpl »

Witam wszystkich, to mój 1-szy post na forum. Być może zagoszczę na dłużej jeśli zdecyduję się na Kodiaqa FL do produkcji.

Będę wdzięczny o sugestie dot. konfiguracji.

1. C7AWQW6N
2. C7AWU22G
3. C7B22ZNP

Zastanawia mnie czy nie ma błędu w konfiguratorze dla pakietów "LANE ASSIST i SIDE ASSIST z REAR TRAFFIC ALERT" - są dwa, jeden za 4200, drugi za 4700.
Nie wiem czy warto brać system nawigacji Amundsen, który jest potrzebny dla rozpoznawania znaków (mam ten bajer obecnie, czasami się przydaje).

Dodam, że do Skody jako marki podchodzę bez większych emocji, podobnie jak do konkurenta jakim jest Seat Tarraco FR, na którym również powaznie się zastanawiam.
Zdecydowałem się na SUVa w benzynie i z min. 190 KM w tym przypadku.

Nie rozważam RSa z 245KM ze względu na budżetowy próg bólu ;) Natomiast w Tarraco FR, silnik 245KM byłby w zasięgu patrząc na finansowanie.

Przejechałem się Kodiaqiem w wersji Style na standardowym zawieszeniu z TSI 190KM i jak dla mnie wydaje się komfortowy, może nieco zbyt miękki/bujający się - może po mieście jest to OK, ale na trasę zdecydowanie wolę bardziej sztywno. Niestety miałem za mało czasu na przetestowanie pracy skrzyni w trybie D i S, więc trudno mi ocenić jak auto z tym silnikiem 'zbiera' się od startu i w przedziale 80-120 km/h
Dlatego każda z konfiguracji ma DCC, które w założeniu ma usztywnić auto na trasę.

Na drugim biegunie jest Tarraco FR, które również dostałem do testów (na dłużej niż 40 min. w Skodzie - miałem całą noc na jazdy ;) ) z tym samym silnikiem.
Tu z kolei zawieszenie jest twarde, wręcz za bardzo do jazdy po mieście czy dziurach. Na trasie OK - wokół miasta mam S11, A2 i niedaleko S5, więc miałem gdzie potestować subiektywnie. W przypadku Tarraco FR (podobno FR jest sztywniejsze od wersji Excellence) dołożenie DCC z kolei na poprawę komfortu (nie wiem w jakim stopniu pomoże).
W obu modelach pozytywnie zaskoczyło mnie wyciszenie, spodziewałem się szumów powietrza powyżej prędkości autostradowych, ale nie zmuszało do podnoszenia głosu podczas rozmowy. Dla porównania w Alfie Stelvio, którą miałem przez weekend, wyciszenie kabiny to dramat (za to wrażenia z jazdy petarda).

Przesiadam się z Insignii B, 2.0 Pb, 260 KM 4x4 8AT.
Rodzina 2+2 z fotelikami.



Sponsor

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Sponsor


Awatar użytkownika
stingerA6
Posty: 2028
Rejestracja: 21 maja 2018, 21:19
Lokalizacja: Lubuskie
Samochód: Bardzo Mocarny Wagon - prawie Kodiaq

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: stingerA6 »

Co do zawieszenia - doradzam dobór DCC. Potrafi znacznie zmienić nastawy w zależności od potrzeby kierowcy.
"Forum to nie agencja towarzyska.....wszystkim nie dogodzimy"
"Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić."

dede
Posty: 51
Rejestracja: 29 gru 2020, 22:14
Samochód: Style 2.0 TSI 4x4 Lava Blue + trochę dodatków

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: dede »

Kolego longmanpl, ja również rozważam zakup Kodiaqa FL. Przyznam, że sporo czasu czekałam na oficjalną premierę oraz cenniki. Ostatnio nawet udało mi się wypożyczyć na weekend do testów samochód sprzed liftu ale z silnikiem 2.0 TSI, który mnie interesuje i.... emocje opadły. Mój wcześniejszy samochód to insignia A ST 2.0 cdti (bardzo miło wspominam). Tak jak Kodiaq z zewnątrz mi się podoba (zwłaszcza po FL), to jeśli chodzi o środek mam wrażenie, że wyżej wymieniony opel był co najmniej 1-2 klasy wyżej pod względem jakości wykonania, materiałów oraz designu. Jeśli chodzi o przyspieszenie to nie mam zastrzeżeń. Trochę rozczarowałem się spalaniem, chociaż teoretycznie byłem przygotowany. W mieście przy bardzo delikatnym operowaniu pedałem gazu spalanie na odcinku 3-4 km to 13,5l natomiast przy dłuższej jeździe ok 11,2. W trasie (drogi lokalne prędkość 80-110) wg komputera kodiaq spalił 8,5. Samochód miał 2 700 km przebiegu więc zakładam, że może nie był jeszcze dotarty ja również pierwszy raz jeździłem automatem, aczkolwiek udało mi się często wprowadzać DSG w pozycję żeglowania i to w trybie normal.
Jeśli chodzi o seata Tarraco, którego również oglądałem (bez jazd testowych) to uważam, że jedyna rozsądna wersja to FR. Mam wrażenie, że użyte we wnętrzu materiały sprawiają lepsze wrażenie i są przyjemniejsze dla oka. Jednakże mnie razi mocno wygląd zewnętrzny samochodu z tyłu (nie mogę się do niego przekonać). Odnośnie zawieszenia w kodiaqu - nie miałem zastrzeżeń (testowałem wersję style bez DCC).
Mnie natomiast "boli" kwota jaką trzeba zapłacić za skodę (licząc nawet rabat rzędu 8-9%).
Rzeczy, które wpłynęły na to, że chwilowo wstrzymałem się z zamówieniem to:
- "małe" otwory na kubki w tunelu środkowym (nie mieszczą się moje ulubione kubki :P),
- boczki drzwi "plastik udający skórę nad podłokietnikiem" oraz trzeszczące pochwyty do zamykania drzwi (aczkolwiek trzeszczenie nie występowało we wszystkich egzemplarzach, w których miałem okazję siedzieć),
- pseudo chromowane, rzucające się z daleka pokrętła w kierownicy - mam wrażenie, że zaprojektowali je specjalnie, żeby kierownica nie byłam ładniejsza niż w VAGowskiej konkurencji :P,
- wnętrze foteli w wersji style (nie wiem jak w pozostałych wersjach ale odniosłem wrażenie, że pianka fotela za bardzo się poddaje i jest słabej jakości). Ja rozważam jedynie wersje style ew. L&K ze względu na kolor Lava blue :D, w sportline fotele sprawiały znacznie lepsze wrażenie.
Wiem, że się czepiam i pewnie większość użytkowników nie zwraca na takie rzeczy uwagi :P ale wydając ok 180-190 tys. zł oczekiwałbym lepszej jakości.
Poza tym, tak jak napisałem wygląd zewnętrzny samochodu bardzo mi się podoba, a ilość miejsca w środku jest porażająca:) co oczywiście stanowi duży + dla tego samochodu w mojej ocenie.
Sam rozważam jeszcze Tiguana allspace FL (brak jeszcze cennika) aczkolwiek samochód został już zaprezentowany. VW ma obecnie lepsze rabaty na start + dodatkowe na grupę zawodową.
Poza tym właśnie pojawił się konfigurator bmw X3 po liftingu. Samochód wg mnie prezentuje się bardzo dobrze. BMW na niektóre modele potrafi dać również dobry rabat ale i tak trzeba liczyć się z uboższym wyposażeniem za podobną cenę. W środku nie ma nawet sensu porównywać ze skodą.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
stingerA6
Posty: 2028
Rejestracja: 21 maja 2018, 21:19
Lokalizacja: Lubuskie
Samochód: Bardzo Mocarny Wagon - prawie Kodiaq

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: stingerA6 »

Niestety auta podrożały i FL dużo nie wniósł a spowodował podwyżkę ceny. Niestety X3 też to dotknęło - zmiany nikłe a cena wzrosła. Co do jakości i rabatów, to w klasie premium jest "inaczej" niż w Skodzie.
"Forum to nie agencja towarzyska.....wszystkim nie dogodzimy"
"Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić."

longmanpl
Posty: 232
Rejestracja: 15 cze 2021, 1:16
Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TSI

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: longmanpl »

@dede
Niestety ceny poszły w górę wszędzie.

W jednym miejscu oglądałem Tigauna Allspace Highline, Tarraco FR i Kodiaqa LK i miałem wrażenie, że najlepsze jakościowo wnętrze miał Kodiaq..

Zawiodłem się jakością wnętrza obecnego Allspacea w HL przed FL mając porównanie do HL w Passacie B8 sąsiada z 2017. To nie to samo niestety. Allspace przy wyższej cenie zrównał 'w dół', do Tarraco (nie umniejszając Seatowi) jakością tworzyw. Pomijając walory jezdne Allspacea, bo nie miałem możliwości się przejechać, rozwiązania tworzyw, brak prowadnic dla rolety w bagażniku, etc. - sprawia, że takie drobnostki, wpływają na postrzeganie modelu. Podobieństwo od linii kolan w dół jest niemal identyczne w Tarraco - ten sam panel klimatyzacji, tunel środkowy, uchwyty na kubki, podłokietnik, boczne kieszenie, twarde tworzywo na tylnych drzwiach już od linii szyby. Nawet w fotelach nie zauważyłem różnicy (HL vs. Excellence). Wygląd środkowej konsoli, kierownicy to oczywiście rzecz gustu, tak samo na zewnątrz. Tarraco jest jak sądzę bardziej twarde od Tiguana w standardowym zawieszeniu i dla komfortu rodziny dobierałbym DCC, co nie znaczy że będzie jeździć równie dobrze jak Tiguan 😉
Poza tym nie ukrywam, że o ile 3 lata temu wsiadając do Insigni B albo Optimy, 'kupował' mnie design deski (w przeciwieństwie do Superba z rabatem 13% i jeszcze większym w B8), tak dzisiaj wspomniane 3 modele z grupy VW nie robią takiego wrażenia, a najmniej Tiguan a po nim Kodiaq..

Tiguana nie mam jak przetestować, Kodiaqa w wersji Style miałem na 40 min. (DK, S11), więc nie do końca sprawdziłem DSG w trybie 'sportowym' oraz Infotainment-u. Tarraco FR miałem na popołudnie/wieczór.
Na Tiguana Allspace przed FL mam rabat 20k + 4% dla działalności + 2% na dodatkowy próg rabatowy, ale z całej tej trójki Tiguan jest najdroższy a w jakości wnętrza tego nie widać. Poza tym finansowanie VW obecnie jest najgorsze dla Tiguana z całej trójki (wg VW traci najwięcej na wartości..). Być może najlepiej się prowadzi, asystenty działają lepiej, ledy matrycowe są lepsze niż w Kodiaqu, Tarraco nie ma matrycowych. Ale z tego co czytam na forum VW wyciszenie w Tiguanie 'nie urywa'.

Jest dostępny konfigurator nowego Allspacea na stronach niemieckich i jak zrobiłęm konfigurację z kilkoma dodatkami, m.ni. head-up (wreszcie na szybie), to cena wyszła ponad 50k euro...

Kiedy nie wiesz co wybrać, detale, niuanse nabierają znaczenia, jak np. wielkość uchwytów na kubki, pokrętła na kierownicy zalatujące odpustem (też zwróciłem na to uwagę w Kodiaqu).

Co do konfiguracji i cen, trochę irytuje mnie, że w Sportline, które jest droższe od Style, trzeba dopłacać za 3-cią strefę klimatyzacji a full pakiet asystentów bezpieczeństwa kosztuje 7300, kiedy dla Stylea 2k mniej..

DCC dla mnie must have.

baw
Posty: 95
Rejestracja: 10 lut 2021, 23:09
Samochód: 2.0 TDI L&K 4x4

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: baw »

Nie tylko auta poszły do góry. Wszystko poszło do góry. Takie 150 tysięcy. Kupa kasy, a realnie nie da się za to kupić rozsądnego suva rodzinnego, z jakimś minimalnie optymalnym wyposażeniem. Taka opcja pojawia się przy 170-180 tysiącach, tylko wtedy można sobie uświadomić, że to jeszcze więcej kasy, a w środku nadal mamy dość żenujące plastiki. Wtedy jednak sobie dalej uświadamiamy, że żeby nie było żenujących plastików, trzeba położyć 230-240 tysięcy na klasę premium, i to umówmy się - jednak z tych tańszych modeli.

Do takich konkluzji doszedłem po swojej konfiguracji Kodiaqa i weryfikacji rynku. Tanio to już było.

Zresztą, zawsze w głowie miałem, że auto typu Clio, Yaris, itp., w podstawowej wersji to takie 41-43 tysiące katalogowo (tak kiedyś było). Za 55 tysięcy to się już Kiee Ceed kupowało. A dziś? Wystarczy spojrzeć w cenniki.

Mielcar
Posty: 18
Rejestracja: 09 cze 2021, 9:29
Samochód: Kodiaq 1.5 DSG Style* wkrótce(?)

Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: Mielcar »

Z jednej strony trudno się nie zgodzić bo cenniki jakie są każdy widzi. Jednak ostatnio się nad tym zastanawiałem i przypomniałem sobie że w roku 2000 mój tata dostał służbową Octavkę 1.9 TDI 90 koni (totalna podstawa z dieselem), która wtedy kosztowała dokładnie 61k złotych polskich. No i tu można się oburzyć, że po ad 20 latach taka Octavka kosztuje już pewnie 100k. NO OK, ale przez te 20 lat realnie wartość pieniądza poleciała przynajmniej 2 razy w dół a w dodatku taka podstawowa Octavka miała 2 poduszki, ABS i korbotronik - zero klimy, zero komputera, kurtyn, ESP nawet bocznych poduszek i oczywiście stała na kołpaku.. w środku trwardy jak skała plastik wszędzie i twarda sztuczna tkanina na fotelach. Pomijam fakt że taki niewyciśnięty TDI opuszczał rodzinę po 2 zmianach właściciela z przebiegiem 450kkm i nic mu nie było :) Konkludując pytaniem, czy rzeczywiście auta tak bardzo realnie podrożały?


Sent from my iPhone using Tapatalk

baw
Posty: 95
Rejestracja: 10 lut 2021, 23:09
Samochód: 2.0 TDI L&K 4x4

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: baw »

4 lata temu kupowałem Octavię 1.4 TSi 150 koni, wersja Style plus pare dodatków. Katalogowo 95 tysi, po rabacie 84,5.

Spróbuj dziś skonfigurować coś podobnego 😉

longmanpl
Posty: 232
Rejestracja: 15 cze 2021, 1:16
Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TSI

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: longmanpl »

longmanpl pisze:
15 cze 2021, 18:13

1. C7AWQW6N
2. C7AWU22G
3. C7B22ZNP

Zastanawia mnie czy nie ma błędu w konfiguratorze dla pakietów "LANE ASSIST i SIDE ASSIST z REAR TRAFFIC ALERT" - są dwa, jeden za 4200, drugi za 4700.
Nie wiem czy warto brać system nawigacji Amundsen, który jest potrzebny dla rozpoznawania znaków (mam ten bajer obecnie, czasami się przydaje).
To jeszcze raz ponowię pytanie, czy coś warto zmieniać w konfiguracjach, co się przydaje a co jest zbędne?
Np. nie muszę mieć wszystkich asystentów świata ;)

dede
Posty: 51
Rejestracja: 29 gru 2020, 22:14
Samochód: Style 2.0 TSI 4x4 Lava Blue + trochę dodatków

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: dede »

Ja bym brał opcję nr 1. + pakiet rodzinny (z tego co się orientuję zawiera rolety w drzwiach oraz blokowanie możliwości otwarcia tylnych drzwi przyciskiem+ zabezpieczenia rantów drzwi) + gniazdo usb w lusterku do kamerki oraz ewentualnie kamery 360 (mogą się przydać przy tych gabarytach). Moje must have to jeszcze trzeci rząd siedzeń (awaryjnie się przydaje, choć zmniejsza ilość miejsca w drugim rzędzie siedzeń.)
Odnośnie wypowiedzi kolegów to zgadzam się, że wszystko drożeje. Szkoda, że nie idzie to proporcjonalnie do jakości. Chociaż patrząc na podwyżkę kodiaqa po lifcie w wersji style wynoszącą ok 7 400zł to dostajemy wirtualne zegary czyli - ok 2 000zł (wg starego cennika) oraz tapicerkę pół skórzaną - ok 3 500 (wersja mix wg starego cennika). Czyli ta podwyżka wychodzi ok 1 900zł. Co nie oznacza, że całkowita cena rzędu ok 180 000zł po rabacie rzędu 6-8% i tak jest dla mnie spora uwzględniając te kilka rzeczy, o których napisałem w poście wyżej. Myślę, że gdybym kupował samochód na firmę i zakładał sprzedaż za 3-4 lata to miałbym inne podejście do tematu. Może to niezbyt trafne porównanie ale oglądając wczoraj kie sportage za 132 000zł (1,6 turbo + 4x4 + skrzynia dwusprzęgłowa) miałem wrażenie, że materiały we wnętrzu są lepszej jakości a sam widok środka niczym nie ustępuje skodzie. Ogólne moje odczucie odnośnie spartage jest takie, że ten samochód właśnie kosztuje tyle ile jest warty (wiem, że w tym roku wychodzi nowy model). W skodzie mam cały czas wrażenie, że ten samochód nie jest wart swojej ceny, co nie znaczy, że jak na żywo zobaczę wersję FL to nie zmienię zdania ;D.
Często zdarza mi się jeździć audi Q3 1.5 150KM z 2020r. i jestem pod mega wrażeniem tego samochodu. Środek jest wystarczający do 4 osobowej rodziny i gdyby nie to, że chciałbym mieć kolejny samochód, tym razem z 4x4 to kupiłbym właśnie takie audi za niecałe 150 tys. Wersja quattro to już wydatek > 200 tys.
Odnośnie asystentów, o których piszesz to wg mnie side assist jest najprzydatniejszy. Jeśli chodzi o line assist to jadąc drogą dwukierunkową i wychylając się przed wyprzedzeniem muszę ten system wyłączać bo robi się denerwujący.
Odnośnie prowadnic rolety bagażnika to też zwróciłem na to uwagę więc + dla kodiaqa ;).

ODPOWIEDZ