Proszę o ocenę konfiguracji

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Kodiaqa
biokd
Posty: 208
Rejestracja: 11 cze 2020, 0:34
Samochód: Skoda Kodiaq L&K 2.0 TSI

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: biokd »

A to koniecznie ma być Sportline?
Pytanie czy masz dzieci, i czy są to dzieci z tych "tabletowych/telefonowych"? Jeśli tak, to w sportline ciężko jest zamontować jakiś uchwyt na multimedia, bo zagłówki nie są osobne, tylko jednolite z fotelami.
Ja mam L&K i dla mnie must have to DCC (standard w LK), kamera 360 (standard), ogrzewana kierownica i fotele (standard) no i jakiś pakiet asystentów, który w LK tez jest w standardzie (pełen pakiet asystentów oprócz asystenta parkowania, którego i tak nie potrzebuję), pakiet rodzinny z uwagi na roletki, blokadę drzwi i door protection oraz pełne bezdotykowe otwieranie i zamykanie bagażnika - te wszystkie rzeczy to moje must have.
Dodatkowo wziąłem virtual cockpit, bo to fajny bajer (obecnie w LK FL jest już w standardzie), gniazdo 220 z tyłu i siatka oddzielająca a także isofix z przodu a także alarm bo jest wymagany przy ubezpieczeniu (2 zabezpieczenia muszą być przy tej cenie auta) oraz wentylację foteli, bo w LK "skóra" jest w standardzie więc latem ciężko bez wentylacji przy "skórze" no i pakiet przeglądów z gwarancją skoda premium care.

Moja wersja LK (niby topowa) i cena po rabacie 177tys (przedlift) ale drażnią nieco takie rzeczy jak chamsko plastikowe uchwyty drzwi (w poprzednim passacie one chyba tez były plastikowe, ale ten plastik był taki, hmm łagodny/satynowy ;P ), no i zawiesza mi się czasem infotainment (nie reaguje na dotyk) więc czeka mnie serwis przy pierwszej wymianie oleju niedługo i do sprawdzenia. Poza tym LEDy nie są matrixowe, ale nie ma świateł takich jak miałem w starszym passacie (z 2017), który tez nie miał LEDów matixowych ale "wycinał" auta z naprzeciwka nie wyłączając całkiem świateł drogowych, a w Kodiaqu po prostu przełącza światła z drogowych na mijania jak coś jedzie z naprzeciwka. Przez co widocznośc słabsza, bo tam miałem tylko wycięty fragment, a po bokach cała droga nadal oświetlona, szkoda, że tego nie ma w Skodzie, pewnie matrixy juz to będą miały.
Wkurza jedna rzecz też (którą już wyłączyłem) - niby RM2021 nie ma pACC wg cennika w standardzie w LK (predictive Adaptive Cruise Control) a jednak auto reaguje na zakręty i znaki drogowe, co denerwuje i jest po prostu niebezpieczne, gdy nagle na autostradzie zaczyna gwałtownie zwalniac bo jest ograniczenie do 80 i znak rozpoznaje, wiec to po prostu wyłączyłem, żeby był zwykły ACC. Troche póżno też reaguje ACC jeśli przy wyprzedzaniu na lewym pasie auto przed nami zwalnia pas to wolno się zbiera do nastawionej prędkości. Na razie auto mam 2 tyg więc zobaczymy co dalej wyjdzie, na razie jestem zadowolony pomimo tych kilku drobnych "wad" :)



Sponsor

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Sponsor


longmanpl
Posty: 232
Rejestracja: 15 cze 2021, 1:16
Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TSI

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: longmanpl »

dede pisze:
17 cze 2021, 22:19
Ja bym brał opcję nr 1. + pakiet rodzinny (z tego co się orientuję zawiera rolety w drzwiach oraz blokowanie możliwości otwarcia tylnych drzwi przyciskiem+ zabezpieczenia rantów drzwi) + gniazdo usb w lusterku do kamerki oraz ewentualnie kamery 360 (mogą się przydać przy tych gabarytach). Moje must have to jeszcze trzeci rząd siedzeń (awaryjnie się przydaje, choć zmniejsza ilość miejsca w drugim rzędzie siedzeń.)
...
Odnośnie asystentów, o których piszesz to wg mnie side assist jest najprzydatniejszy. Jeśli chodzi o line assist to jadąc drogą dwukierunkową i wychylając się przed wyprzedzeniem muszę ten system wyłączać bo robi się denerwujący.
Odnośnie prowadnic rolety bagażnika to też zwróciłem na to uwagę więc + dla kodiaqa ;).
Co do rolet to dla mnie raczej zbędne - i tak pewnie dociemnię szyby aby nie było nic widać z zewnątrz. Od 6-ciu lat w każdym z aut (w tym żony) mam przyciemnione do 75-80%, co jest dla mnie w sam raz - od środka widać co się dzieje na zewnątrz a z drgiej strony nie widać co jest w środku.

Insginia B kombi (ST) ma prawie 5m długości (więcej niż Superb) i jak dla mnie kamera cofania, bez 360 st., wystarcza ;)
Line assist na zwykłej drodze DK czy DW, jeśli są wymalowane pasy, również głupio się zachowuje w Insigni, podobnie słyszałem o BMW (od użytkownika).

Mam podobne obserwacje odnośnie Sportage, ale dla mnie nieco za mała ;)
dede pisze:
17 cze 2021, 22:19
W skodzie mam cały czas wrażenie, że ten samochód nie jest wart swojej ceny, co nie znaczy, że jak na żywo zobaczę wersję FL to nie zmienię zdania ;D.
Brak możliwości zobaczenia FL na żywo powiększa wątpliwości, szczególnie, że wiem jak wygląda Tarraco FR.

longmanpl
Posty: 232
Rejestracja: 15 cze 2021, 1:16
Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TSI

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: longmanpl »

biokd pisze:
18 cze 2021, 0:33
A to koniecznie ma być Sportline?
Pytanie czy masz dzieci, i czy są to dzieci z tych "tabletowych/telefonowych"? Jeśli tak, to w sportline ciężko jest zamontować jakiś uchwyt na multimedia, bo zagłówki nie są osobne, tylko jednolite z fotelami.
...
1. Chcę Sportline
2. mam dzieci 3 i 5 lat, ale nie są wielce samrtfonowe/tabletowe. Poza tym cierpią podczas jazdy autem kiedy nie śpią - co już nie raz kończyło się sprzątaniem auta - dlatego na dłuższe dystanse podróżujemy na noc.

W FL LEDy są już matrycowe, wTarraco zwykłe przełączenie z drogowych na mijania.
Mam obecnie zwykły tempomat, adaptacyjnego nie chciałem - głównie z braku zaufania do technologii w tym obszarze.
Od podanych cen mam ok. 20 tys. zł upustu i co ciekawe, pomimo tego, Tarraco, które wychodzi nieco drożej po upustach, lepiej wychodzi przy finansowaniu w VW FS (na pozostałe zewnętrzne finansowanie czekam)

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2888
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: MałGorzata »

W Kodiaqu jest tylko adaptacyjny tempomat.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

longmanpl
Posty: 232
Rejestracja: 15 cze 2021, 1:16
Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TSI

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: longmanpl »

MałGorzata pisze:
18 cze 2021, 13:56
W Kodiaqu jest tylko adaptacyjny tempomat.
W Tarraco chyba też więc biorę już to z dobrodziejstwem inwetarza.

W Kodiaqu FL ma być pACC jeśli się nie mylę. W miniony piątek miałem okazję ponownie przejechać się TSI 190 KM w Kodiaqu właśnie z pACC i myślałem, że coś mnie trafi podczas jazdy z tym 'ficzerem'... (oczywiście da się wyłączyć). :?

biokd
Posty: 208
Rejestracja: 11 cze 2020, 0:34
Samochód: Skoda Kodiaq L&K 2.0 TSI

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: biokd »

longmanpl pisze:
W Kodiaqu FL ma być pACC jeśli się nie mylę. W miniony piątek miałem okazję ponownie przejechać się TSI 190 KM w Kodiaqu właśnie z pACC i myślałem, że coś mnie trafi podczas jazdy z tym 'ficzerem'... (oczywiście da się wyłączyć). :?
Jak pisałem wcześniej ten pACC jest już w wersji przedlift (przynajmniej ja to mam w LK) i też po pierwszej trasie na autostradzie gdzie mi zaczął nagle zwalniać ze 140 do 80 wyłączyłem ta funkcje :)

D10ni
Posty: 1088
Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: D10ni »

biokd pisze:
21 cze 2021, 11:16
Jak pisałem wcześniej ten pACC jest już w wersji przedlift (przynajmniej ja to mam w LK) i też po pierwszej trasie na autostradzie gdzie mi zaczął nagle zwalniać ze 140 do 80 wyłączyłem ta funkcje :)
Da się wyłączyć "predykcję" zakrętów i zostawić sam aktywny tempomat? O ile mi wiadomo, u Eldara można sobie "podbić" ACC do pACC i zastanawiałem się, czywarto.
Zadowolny z GunMetal Sportline :D

biokd
Posty: 208
Rejestracja: 11 cze 2020, 0:34
Samochód: Skoda Kodiaq L&K 2.0 TSI

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: biokd »

D10ni pisze:
21 cze 2021, 12:12

Da się wyłączyć "predykcję" zakrętów i zostawić sam aktywny tempomat? O ile mi wiadomo, u Eldara można sobie "podbić" ACC do pACC i zastanawiałem się, czywarto.
Da sie w Infotainmentcie wyłączyć (zakręty i znaki) i zostaje samo ACC.

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2888
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: MałGorzata »

D10ni pisze:
21 cze 2021, 12:12
biokd pisze:
21 cze 2021, 11:16
Jak pisałem wcześniej ten pACC jest już w wersji przedlift (przynajmniej ja to mam w LK) i też po pierwszej trasie na autostradzie gdzie mi zaczął nagle zwalniać ze 140 do 80 wyłączyłem ta funkcje :)
Da się wyłączyć "predykcję" zakrętów i zostawić sam aktywny tempomat? O ile mi wiadomo, u Eldara można sobie "podbić" ACC do pACC i zastanawiałem się, czywarto.
Osobiście uważam (mam już 4 000km przejechane), że pACC to świetne rozwiązanie pod każdym względem. Wymaga jednak bardzo zdrowo rozsądkowego podejścia do zasad ruchu drogowego. Przedstawiciele handlowi nie lubią tego.

Dla mnie największy plus to między innymi brak zmęczenia jazdą po przejachaniu kilkuset kilometrów drogami powiatowymi.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

biokd
Posty: 208
Rejestracja: 11 cze 2020, 0:34
Samochód: Skoda Kodiaq L&K 2.0 TSI

Re: Proszę o ocenę konfiguracji

Post autor: biokd »

Oczywiście, jest to wygodne, jeśli jeździmy przepisowo zawsze, my ale i wszyscy pozostali kierowcy, wtedy jazda nie męczy, ale to raczej dotyczy dróg właśnie powiatowych raczej. Bo załózmy jedziesz przepisowo na autostradzie albo DK gdzie ruch jest bardzo duzy i nagle pojawia sie znak ograniczenia prędkości o kilkadziesiąt km mniej niż przepisowo, bo np jakiś remont i owszem Ty zwolnisz stopniowo lub zrobi to za ciebie pACC (gwałtownie) ale kierowcy jadący za tobą (co gorsza zderzak w zderzak) już tak szybko nie zareagują. Zasada ograniczonego zaufania wymusza wyłączenie tej funkcji na DK i wyżej (przynajmniej nadal w naszym kraju) :)

ODPOWIEDZ