Strona 1 z 1

Lockdown w Czechach a produkcja Kodiaqa

: 19 paź 2020, 14:45
autor: Sublime
Czołem,
zwracając uwagę na obecną sytuację w kraju i na świecie z wiadomym syfem covidowym, a co za tym idzie kolejnymi "pauzami gospodarczymi" wiecie coś z nieco bardziej sprawdzonych źródeł nt produkcji aut Skody ? Czy fabryki póki co pracują normalnie? Jak z terminami produkcji? Na forum FB Kodiaqa trochę osób pisało, że poprzesuwali im terminy produkcji.
Boję, się, że niebawem znów zobaczymy wiadomość podobną do tej:
https://www.skoda-auto.pl/news/skoda-ak ... a-tygodnie

Pytanie jak to będzie się miało do produkcji aut z silnikiem 2.0TSI, który rzekomo miał być produkowany wyłącznie do 50 tygodnia 2020, czy takie przesuniecie powoduje wypadniecie auta z produkcji czy w drodze wyjątku spowodowanego pandemią auta będą produkowane powyżej 50 tygodnia a nawet w nowym roku...

Re: Lockdown w Czechach a produkcja Kodiaqa

: 23 paź 2020, 21:53
autor: grzes74
Cześć,

Z tego co wiem - generalnego zamknięcia nie ma, ale podobnie jak u nas sporo ludzi ląduje na kwarantannach czy L4, rozwala to całe harmonogramy produkcji. Poślizgi będą. Wiem co to znaczy - sam czekałem ponad 7 miesięcy (pierwotnie miało być 6 tygodni :)).. ale w końcu dojechał i jest

Re: Lockdown w Czechach a produkcja Kodiaqa

: 24 paź 2020, 9:41
autor: TOMEQ
Sublime pisze:
19 paź 2020, 14:45
Czołem,
zwracając uwagę na obecną sytuację w kraju i na świecie z wiadomym syfem covidowym, a co za tym idzie kolejnymi "pauzami gospodarczymi" wiecie coś z nieco bardziej sprawdzonych źródeł nt produkcji aut Skody ? Czy fabryki póki co pracują normalnie? Jak z terminami produkcji? Na forum FB Kodiaqa trochę osób pisało, że poprzesuwali im terminy produkcji.
Boję, się, że niebawem znów zobaczymy wiadomość podobną do tej:
https://www.skoda-auto.pl/news/skoda-ak ... a-tygodnie

Pytanie jak to będzie się miało do produkcji aut z silnikiem 2.0TSI, który rzekomo miał być produkowany wyłącznie do 50 tygodnia 2020, czy takie przesuniecie powoduje wypadniecie auta z produkcji czy w drodze wyjątku spowodowanego pandemią auta będą produkowane powyżej 50 tygodnia a nawet w nowym roku...
Z tego co się domyślam to auta z silnikami 2.0TSI miały być produkowane tylko do 50 tygodnia żeby mogły zostać sprzedane przed 1 stycznia 2021 kiedy to zaczyna obowiązywać norma euro6 już bez taryfy ulgowej której prawdopodobnie silnik 2.0TSI nie spełnia. Ostatnio czytałem artykuł z którego wynika że dotychczas obowiązywała norma euro6temp a od 1 stycznia zaczyna obowiązywać już pełna norma euro6 i samochody które jej nie spełniają, nie mogą zostać sprzedane i "powinny trafić na złom" jak było to napisane w tym artykule.

Zastanawiam się czy tylko w KODIAQu będzie ten silnik niedostępny czy w innych modelach Skody i całego koncernu VW też? Bo trochę było by to niezrozumiałe dlaczego tylko w KODIAQu, no chyba że jego gabaryty sprawiają większe zużycie i większą emisję spalin co sprawia że nie mieści się w normie euro6.

Re: Lockdown w Czechach a produkcja Kodiaqa

: 24 paź 2020, 10:25
autor: polrob
W Tiguanie też chwilowo wypadł z cennika. Natomiast w Superbie też mają być podobno chwilowe przestoje z tą jednostką. Inna sprawa że np. w takim Aertonie to jeśli nie będzie 2.0TSI w ofercie to wyboru silników w benzynie praktycznie nie ma.

Re: Lockdown w Czechach a produkcja Kodiaqa

: 12 lis 2020, 0:09
autor: VoytaZ
Ktoś coś więcej wie w temacie? Mam potwierdzoną datę produkcji na 1 tydzień 2021 i już się zaczynam bać, ze będę musiał czekać kilka miesięcy, a swój samochód w rozliczenie mam oddać do końca grudnia, żeby rocznik nie przeskoczył....