Czołem Skodziarze
Los chciał, że stanąłem przed wyborem nowego samochodu dla mojej 5-osobowej rodziny (2+3 krzesełka). Kodiaq w wersji Sportline prezentuje się wybornie, więc wkrótce mam nadzieję dołączyć do zacnego grona szczęśliwych posiadaczy tego czestko-niemieckiego SUV-a
Poczytałem kilka wątków i pojawiło mi się trochę dodatkowych pytań. Mam nadzieję, że pomożecnie
1. Jestem z Krakowa, a samochód wezmę w leasing. Obecny rabat, jaki zaproponowano mi w InterAuto to 6,48%. W porównaniu do Toyoty czy Land Rovera, upust jest dość skromny. Czy w Skodzie panuje sztywna polityka cenowa?
2. Samochód będzie z roku modelowego MY2021. Ponoć ma mieć już zmienioną kierownicę. Czy to znaczy, że to dostanę Kodiaqa po liftingu?
3. Widziałem dużo wątków o tematyce TSI vs TDI. Żaden nie rozwiał w 100% moich wątpliwości. Wiem tylko tyle, że 1.5 TSI wcale nie jest dużo oszczędniejszy od wersji dwulitrowej. Spalanie 2.0 TSI trochę mnie martwi, ponieważ głównie jeżdżę po mieście. I raczej nie "eco" W związku z tym rozważam 2.0 TDI (150km) vs 2.0 TSI (190km). Wszystko z DSG. Różnica w cenie to tylko 3.850,00 zł, przy czym rocznie robię pomiędzy 11.000, a 14.000 km (a więc stosunkowo mało). Pozwólcie zatem, że dopytam:
a) czy polega na prawdzie to, że 150km w TDI jest pod względem dynamiki jazdy bardziej porównywalne w benzynie do wersji 190-konnej, niż 150-konnej?
b) czy polega na prawdzie to, że TDI 2.0 faktycznie pali średnio 3 litry mniej niż TSI 2.0?
c) czy na 2.0 TDI trzeba dmuchać i chuchać jak na legendarne systemy common rail? Czy przy każdym tankowaniu będę myślał nad zapchanymi wtryskami, nawet tankując ropę premium?
4. Czy macie jakieś uwagi do wybranego przeze mnie wyposażenia? Coś, co warto jeszcze dodać albo coś, z czego zdecydowanie należy zrezygnować bo np. nie sprawdza się w praktyce: C6VYPYZV
5. Jak to jest z wyborem opon wielosezonowych na etapie zakupu/odbioru samochodu? Da się?
6. Czy jest szansa na bezprzewodowe Android Auto w MY2021? Informacje dostępne pod tym adresem są obiecujące: https://newsabc.net/wireless-apple-carp ... -to-mib-3/
7. Czy samochód sam informuje nas o dostępności nowego oprogramowania sterownika / stacji multimedialnej czy trzeba w tym celu kontaktować się z salonem?
8. Czy wersja MY2021 posiada slot na kartę SIM?
9. Czy warto brać elektrycznie sterowaną pokrywa bagażnika? W szczególności chodzi mi o to, czy ten system nie jest bardziej awaryjny od tradycyjnych siłowników.
Pewnie jeszcze coś mi się nasunie Z góry dzięki za pomoc!
* już nieaktualne
Kodiaq Sportline 2.0 TSI przed ostateczną decyzją - kilka pytań
Kodiaq Sportline 2.0 TSI przed ostateczną decyzją - kilka pytań
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2020, 17:16 przez mike1986, łącznie zmieniany 9 razy.
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Kodiaq Sportline 2.0 TSI/TDI przed ostateczną decyzją
Moim zdaniem pierwsza opcja.mike1986 pisze: ↑19 wrz 2020, 19:063. Widziałem dużo wątków o tematyce TSI vs TDI. Żaden nie rozwiał w 100% moich wątpliwości. Wiem tylko tyle, że 1.5 TSI wcale nie jest dużo oszczędniejszy od wersji dwulitrowej. Spalanie 2.0 TSI trochę mnie martwi, ponieważ głównie jeżdżę po mieście. I raczej nie "eco" W związku z tym rozważam 2.0 TDI (150km) vs 2.0 TSI (190km).
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Re: Kodiaq Sportline 2.0 TSI/TDI przed ostateczną decyzją
Hej, możesz uzasadnić dlaczego? I dla pewności - co masz na myśli pisząc o "pierwszej opcji"? Bo na początku mojego posta pierwsza opcja to TSI, a na końcu posta jako pierwsze wspominam TDI
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Kodiaq Sportline 2.0 TSI/TDI przed ostateczną decyzją
2.0 Tdi będzie napewno bardziej oszczędne w mieście. Mam 2.0 TSI ale ja prawie nie jeżdzę w korkach.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Re: Kodiaq Sportline 2.0 TSI/TDI przed ostateczną decyzją
Co do oszczędności TDI nie mam wątpliwości. Pytanie natomiast jakiego rzędu jest to oszczędność, jakiego rzędu gorsza dynamika/moc względem 2.0 TSI i czy układ wtryskowy TDI będzie tak samo wydajny i sprawny w 5. i 6. roku użytkowania (tyle planuję trzymać samochód).
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 31 lip 2019, 20:21
- Lokalizacja: Kontrachcice:)
- Samochód: Passat B7 DSG TDI 170 KM
Re: Kodiaq Sportline 2.0 TSI/TDI przed ostateczną decyzją
Nie prościej podjechać do salonu i przejechać się Kodiakiem w tych 3 wersjach silnikowych i samemu ocenić?. Salonów trochę jest w Krk i na pewno znajdziesz te 3 silniki w demówkach:)
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 31 lip 2019, 20:21
- Lokalizacja: Kontrachcice:)
- Samochód: Passat B7 DSG TDI 170 KM
Re: Kodiaq Sportline 2.0 TSI/TDI przed ostateczną decyzją
Jak jeździsz więcej po mieście bierz 2.0 TSI bedzie Pan zadowolony:)
Re: Kodiaq Sportline 2.0 TSI/TDI przed ostateczną decyzją
Jeździłem ostatnio 2.0 TSI i byłem bardzo zadowolony z dynamiki i kultury pracy. Nie mam natomiast póki co porównania do 2.0 TDI i 1.5 TSI. Obawiam się natomiast, że żeby dostrzec wszystkie niuansy w prowadzeniu TDI/TCI należałoby samochodem pojeździć 3 miesiące, a nie 3 godziny
Jest jeszcze jeden "szczegół". Moje statystyki jazdy wyglądają następująco: 90% miasto, krótkie trasy po 5 do 10 km | 10% drogi międzymiastowe do 150 km, rzadko autostrady, rzadko powyżej 120km/h. Dlatego też, kilka mądrzejszych głów powiedziało mi wprost: zapomnij o TDI, bo go zajedziesz i albo padnie krótko po gwarancji, albo będzie problem z odsprzedażą samochodu za 5 lat. Poza tym nierozgrzany diesel pali prawie tyle, co benzyna.
Albo 1.5 TSI...
Re: Kodiaq Sportline 2.0 TSI/TDI przed ostateczną decyzją
Nie wiem kto Ci naopowiadał ze tdi 150 km jest porównywalne do tsi 190 km. Tsi 190 km jest sporo szybszy nawet od tdi 190 km, wiem bo dwa takie mamy w pracy, z miejsca i na trasie tdi nie jest w stanie "dogonic" tsi jeśli jedziemy bardzo dynamicznie. Roznica w spalaniu jak jada oba razem na trasie przy jeździe 30% powyzej dopuszczalnych predkosci wynosi około 3 L na korzyść diesla ( 10L/100 diesel, 13L/ 100 benzyna). Jeśli jazda bardzo dynamiczna to roznica zaczyna się mocniej rozciągać. Kilka razy się zdążyło ze benzyna spaliła 7L wiecej na 100 km niż diesel. Samochody zawsze zapakowane 4 osoby dorosłe + bagaz
Re: Kodiaq Sportline 2.0 TSI/TDI przed ostateczną decyzją
W jakich warunkach różnica wynosiła aż 7 litrów?