1,4 TSI czy 2,0 TSI ?

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Kodiaqa
Awatar użytkownika
Sublime
Posty: 152
Rejestracja: 12 cze 2020, 7:50
Lokalizacja: WL
Samochód: Kodi L&K 2.0TSI RM2021

1,4 TSI czy 2,0 TSI ?

Post autor: Sublime »

Cześć :D
otwieram mój pierwszy-ale mam nadzieje, że nie ostatni temat na tym forum! Przymierzam się do zmiany mojej O3FL Kombi 1,4 TSI 150KM na Kodiaq'a Sportline (bo tylko taki wygląda naprawdę ładnie, jeszcze L&K tez daje radę, ale Sportline wygrywa kanapami).
Przymierzam się i myślę nad wyborem silnika -1,4TSI czy 2,0TSI (wtedy już 4x4). Oczywiście DSG.
Diesla raczej nie biorę pod uwagę, bo to ma być drugie auto w rodzinie, zatem przeloty roczne będą rzędu 12-15 tys. km Do pracy 2x 25km, trasa miejsko-podmiejska, ze dwa razy w roku jakiś większy wypad po kraju z rodziną.
Powiedzcie, oceńcie jak te silniki się sprawdzają w tych autach? Czy 1,5 TSI to nie za mało to takiej "pralki"?

Dwa dni temu dostałem na 3h do jazdy testowej Kodiaq'a Sportline 2,0 TDI 190KM 4x4 DSG i powiem szczerze, że trochę nie tego oczekiwałem-nie jestem piratem drogowym, auto do normalnego toczenia, ale w ogóle nie czuć tej mocy w tym aucie. Słyszałem, że może to DSG "opóźnia reakcję" na gaz?
No nic, w każdym razie-wypowiedzcie się co do silników -co polecacie, czy ten 2,0TSI daje radę, czy jego spalanie to faktycznie coś strasznego i poniżej 10l/100 nie ma co marzyć? Ja przy swojej obecnej O3 FL 1,4TSI 150KM w jeździe głownie po miejsc i pod miastem wykręcam bez problemów ok 5,5-6l/100km(wiadomo mniejsze auto), po prostu wole sunąć spokojnie autem, niż harpaganić od świateł do świateł - wiecie ocb ;)
Czekam na opinie, oceny, Wasze spostrzeżenia :)



Sponsor

1,4 TSI czy 2,0 TSI ?

Sponsor


dratuszny
Posty: 180
Rejestracja: 31 lip 2019, 20:21
Lokalizacja: Kontrachcice:)
Samochód: Passat B7 DSG TDI 170 KM

Re: 1,4 TSI czy 2,0 TSI ?

Post autor: dratuszny »

Proponuje poczekać, bo jeśli plotki się potwierdzą, ma być większy lift Kodiaqa pod koniec roku:)
Ostatnio zmieniony 12 cze 2020, 9:26 przez dratuszny, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
stingerA6
Posty: 2028
Rejestracja: 21 maja 2018, 21:19
Lokalizacja: Lubuskie
Samochód: Bardzo Mocarny Wagon - prawie Kodiaq

Re: 1,4 TSI czy 2,0 TSI ?

Post autor: stingerA6 »

No cóż, zależy czego oczekujesz od auta. Ja twierdzę, że Kodiaq to nie wyścigówka i z tego powodu twierdzę, że nawet 1.5 tsi daje radę. Ja mam już drugiego 1.5 tsi i polecam.
2.0 jedzie ciut lepiej, ale szału nie ma, bo Kodiaq to kawał wozidła.

Ps. Jeśli szukasz wyjątkowego Sportline, to zapraszam po mojego - niebawem idzie pod młotek.
"Forum to nie agencja towarzyska.....wszystkim nie dogodzimy"
"Niektórzy pędzą na złamanie karku, aż ciężko ich nieraz wyprzedzić."

pstad
Posty: 372
Rejestracja: 22 cze 2019, 22:32
Lokalizacja: ZS/ ZPL / ZGL
Samochód: Kodiaq 2.0 TSI,DSG,4x4

Re: 1,4 TSI czy 2,0 TSI ?

Post autor: pstad »

"Tak duzo pytan,a tak malo odpowiedzi" cytujac klasyke
Moje skromne zdanie.Tak jak napisales po jezdzie dislem -szalu nie ma ,a malo tego 1.5 TSi swa dynamika w miescie niczemu nie ujmuje do 2.0 TDI ( oczywiscie zaraz pojawia sie fani disla i bedea negowac - odsylam do masy auta) wiec juz poszlo na kozysc 1.5 TSI (poprostu jest lzejszy od disla i dlatego jest tez dynamiczny), idac dalej ,zapakowane 1.5 TSI na trasie bedzie jechal ale odczujesz "spadek mocy" co da Ci 2.0 TDI ( nie bedzie sie tak pocil i spalanie) ale tez bez szalu ( jak to zauwazyles sam ) ,tutaj 2.0 TSI ( 190 KM )wydawalby sie najlepszym wyborem ale przegrywa z TDI jesli chodzi o spalanie.Jak sam widzisz gra w papier,nozyce i kamien.Kazdy ma cos ,zalezy czego potrzebujesz.Ja osobiscie pokonuje trasy 50%miasto 50% przelotowki miedzy miastami (srednie predkosci przelotu 160-180 km/h) i srednia dlugoterminowa 11.5 ltr (osobny watek jest o spalaniu).Moj to akurat zmapowany 2.0 TSi 180KM na 230KM i stockowego RS wciaga na starcie wiec raczej spalanie jest baardzo ok.
Te nowe jednostki 1.5 , 2.0 TSI sa lepsze/dynamiczne niz pierwsze wypusty 1.4 i 2.0 TSI.Przy Twoim zastosowaniu nie widze racji bytu disla.
Jak widzisz sam musisz znalezc swoj zloty srodek. Jak jezdzisz sam i tak jak piszesz to jeden lub dwa wypady z full zaladowanym 1.5 TSI nie bedzie problemem.A na codzien raczej bedziesz zadowolony jak nie potrzebujesz demona predkosci.Spalanie przy 2.0 TSI bedzie wieksze ( jak sledze 1.5 TSI srednio podaja okolo 8 - sam przeanalizuj watek o spalaniu)ale jak Ci to nie przeszkadz to bralbym 2.0 TSI choc do miasta szkoda przepalac te litry w 2.0 TSI.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
TOMEQ
Posty: 491
Rejestracja: 21 cze 2019, 11:42
Samochód: ŠKODA KODIAQ Sportline 2.0 TSI

Re: 1,4 TSI czy 2,0 TSI ?

Post autor: TOMEQ »

Czytając twojego posta mam wrażenie że czytam swojego z przed roku, kiedy to stałem przed niemal identycznym dylematem, bo sposób użytkowania przeze mnie samochodu jest identyczny z tym opisanym przez ciebie, a widzę że i gust mamy podobny ;-)
Ja osobiście brałem pod uwagę tylko Sportline ze względu na dodatkowe lakierowane elementy nadwozia w odróżnieniu od Style co znacznie poprawia wygląd auta oraz brak chromów w porównaniu do L&K no i oczywiście wspomniane przez ciebie kanapy ;-) Chociaż powiem że przez chwilę zastanawiałem się czy jednak nie wziąć L&K po tym jak doposażyłem Sportline we wszystko co ma L&K w standardzie, bo Sportline wyszedł wtedy około 11 tysięcy droższy, ale szybko Stinger wybił mi to z głowy, za co mu chwała ;-), poza tym nie zalezało mi na DCC i większej nawigacji Columbus, a uważałem sportowe fotele, kierownicę i carbonowe dekory za bezcenne ;-)
Jeśli chodzi o silnik to piszesz o 1.4TSI ale obecnie jest to 1.5TSI. Początkowo przymierzałem się do tego silnika w zestawieniu z manualną skrzynią biegów, bo ostraszal mnie po pierwsze fakt że dotychczas nie miałem auta z automatem, po drugie cena o 11 albo 13 tysięcy (już dokładnie nie pamiętam) droższa, gdzie w innych modelach wiązało się to z różnica w cenie 7-8 tysiecy, po trzecie wspomniane przez ciebie opóźnienie w reakcji na wciśnięcie pedału gazu ale za to silniki 1.5 TSI z manualem borykały się o ile dalej nie borykają się z efektem kangurowania, a po czwarte wyższymi kosztami eksploatacji. Dylemat odnośnie skrzyni rozwiązał się sam o czym w dalszej części. Oprócz dylematu odnośnie skrzyni to był dylemat odnośnie silnika, na niekorzyść 2.0 TSI przemawiał fakt że występuje on tylko i wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów i napędem na 4 koła z którym z wiązały się także wyższe koszty eksploatacyjne, chociaż pomimo to fajnie było by go mieć. Przy wyborze silnika głównie skupiłem się na różnicy w spalaniu i z opini które wyczytałem na forum, chociaż użytkowników z silnikami 1.4/1.5TSI i ich opini było znacznie mnie niż tych z 2.0TSI wynikało że spalanie między obuma silnikami sprowadza się do około 1 litra, a czasami i w ogóle, co by mogło wskazywać że 1.4/1.5TSI musi się bardziej namęczyć żeby poruszać ten samochód, a podczas jazdy na autostradzie czy podczas wyprzedzania może brakować mu trochę mocy. Po zapoznaniu się ze wspomnianymi opiniami doszedłem do wniosku że jeśli różnica w spalaniu jest znikoma, a zapas mocy zawsze się przyda podczas dalszych wypadów wybór skłaniał się ku 2.0 TSI no ale tam zaś ten automat... i zaś dylemat. Rok temu głośno było o problemach z efektem kangurowania oraz produkcja silników 1.5TSI miała być wstrzymana od końca czerwca do września, co znacznie wydłużyło by czas oczekiwania na samochód gdzie z otrzymanych informacji w kilku salonach wynikało że czas oczekiwania na Kodiaqa Sportline z silnikiem 1.5TSI jest dwa razy dłuższy niż na z silnikiem 2.0TSI i wspominano o przypadkach kiedy klient czekał na takiego Kodiaqa Sportline 1.5TSI nawet przeszło rok czasu i że w moim przypadku może być podobnie i ten fakt przeważył nad wyborem silnika 2.0TSI z DSG którego się tak bałem a już bym z niego nie zrezygnował. W moim przypadku w wyborze pomogły czynniki nie bezpośrednio wziazane z samym silnikiem, bo tu chyba główną rolę odegrał czas oczekiwania, ale od tamtego czasu sytuacja wywołana korona wirusem diametralnie się zmieniła przez co spadła sprzedaż samochodów w Chinach gdzie skoda sprzedaje 40% wszystkich swoich samochodów, co wpłynęło na skrócenie okresów oczekiwania. Natomiast jeśli jeszcze raz stałbym przed wyborem to dokonałbym identycznego wyboru. Jeśli chodzi o spalanie to dopiero mam przejechane 4500km i średnia z dwóch ostatnich baków wyszła 9 litrów podczas spokojnej jazdy na odcinkach 16km między dwoma niewielkimi miastami gdzie po drodze jest paręnaście rond i skrzyżowań, więc w twoim przypadku mogłoby być spalanie nawet niższe bo bedziesz pokonywał trochę dłuższe odcinki, a widzę u siebie że czym dłuższa trasa to średnie spalanie od uruchomienia zimnego silnika maleje.
KODIAQ Sportline RM2020 2.0TSI 190KM DSG 4x4
---------------------------------------------------------------------------
Kupię felgi BRAGA 19“ (standardowo montowane w KODIAQ-u Scout) lub wymienię za felgi TRIGLAV antracytowe 19" z KODIAQ-a Sportline

Awatar użytkownika
Sublime
Posty: 152
Rejestracja: 12 cze 2020, 7:50
Lokalizacja: WL
Samochód: Kodi L&K 2.0TSI RM2021

Re: 1,5 TSI czy 2,0 TSI ?

Post autor: Sublime »

Witajcie ponownie,
to jak z waszymi testami spalania w 2,0 TSI? :)
bo chyba na ten silnik się będę nastawiał, skoro spalanie między 1,5 a 2,0 TSI będzie bardzo zbliżone to lepiej mieć nieco więcej buta w trasie do napędzenia tego przystanku autobusowego, no i dochodzi 4x4
Kilka pytań jeszcze do Was jako posiadaczy:
    Pytanie nr 1
    Jeżdżąc testowym Kodiaq Sportline (miał Amundsena i VC) zauważyłem, że ta wbudowana NAVI jest mozliwa do wyświetlenia tylko albo na Amundsenie, albo na VC. Jednoczesnie nie będzie mapy tu i tu. To prawda, czy po ptostu ja byłem tak nieogarnięty przez czas który mnie gonił na jeździe testowej?
    Tu macie linka z filmem (od ok 8:20) jak gość smiga Sportline'm i ma mapę na VC i Columbusie. Pytanie właśnie czy robotę robi tu Columbus, czy ja czegoś nie ustawiłem w Amundsenie?

      Pytanie nr 2
      Zauważyłem świetną sprawę-bynajmniej dla mnie i żony-podczas jazdy owym testowym egzemplarzem fajną opcję jaką jest niejakie wzmacnianie głosu -czy jak to inaczej nazwać-nie wiem , w każdym razie kierowca doskonale słyszy pasażerów i odwrotnie. Żona od razu to zauważyła, bo w obecnej O3 FL musi się "wydzierać" jadąc z dziećmi na tylnej kanapie :) Czy to jest funkcja Amundsena czy Columbusa-czy tu robotę robi Canton ? Auto testowe miało Cantona, dlatego nie wiem od czego to własnie zależy, ale chciałbym to mieć u siebie w Misiu.
      Z góry dzięki za kolejną porcję jakże cennych dla mnie uwag! 8-)

      klimas7
      Posty: 226
      Rejestracja: 11 lut 2020, 8:09
      Lokalizacja: Gdańsk
      Samochód: Kodiaq TSI 2.0 190KM L&K RM20

      Re: 1,4 TSI czy 2,0 TSI ?

      Post autor: klimas7 »

      Pytanie 2 - to się nazywa ICC i wg cennika dostępne jest we wszystkich opcjach (Columbus, Amundsen, nawet Bolero), poza tym najbardziej podstawowym radiem w najuboższej wersji (Swing).

      D10ni
      Posty: 1088
      Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
      Lokalizacja: Wielkopolska
      Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM

      Re: 1,5 TSI czy 2,0 TSI ?

      Post autor: D10ni »

      Sublime pisze:
      15 cze 2020, 14:22
      Pytanie nr 1
      Jeżdżąc testowym Kodiaq Sportline (miał Amundsena i VC) zauważyłem, że ta wbudowana NAVI jest mozliwa do wyświetlenia tylko albo na Amundsenie, albo na VC. Jednoczesnie nie będzie mapy tu i tu. To prawda, czy po ptostu ja byłem tak nieogarnięty przez czas który mnie gonił na jeździe testowej?
      Analizowaliśmy ten temat. Sportline którym jeździłeś ma pewnie stary soft. W nowych Kodiakach już możesz mieć mapę na obu wyświetlaczach. Choć logicznie nie widzę dla tego uzasadnienia. Wystarczy mi w trybie nawigacji (wyznaczony cel) wyświetlanie wskazówek do jazdy na VC a na radiu mapy. A przełączyć mapę na VC mogę jednym ruszeniem rolki.
      Zadowolny z GunMetal Sportline :D

      Awatar użytkownika
      TOMEQ
      Posty: 491
      Rejestracja: 21 cze 2019, 11:42
      Samochód: ŠKODA KODIAQ Sportline 2.0 TSI

      Re: 1,5 TSI czy 2,0 TSI ?

      Post autor: TOMEQ »

      Sublime pisze:
      15 cze 2020, 14:22
      Ech... niesamowicie prezentuje się na tych felgach, ja już nie mogę patrzeć na mojego na Triglavach, o niebo lepiej prezentuje się na tych Vegach ;-)
      KODIAQ Sportline RM2020 2.0TSI 190KM DSG 4x4
      ---------------------------------------------------------------------------
      Kupię felgi BRAGA 19“ (standardowo montowane w KODIAQ-u Scout) lub wymienię za felgi TRIGLAV antracytowe 19" z KODIAQ-a Sportline

      JACEK484
      Posty: 63
      Rejestracja: 04 cze 2020, 13:00
      Samochód: SKODA KODIAQ 2.0 TSI Sportline

      Re: 1,4 TSI czy 2,0 TSI ?

      Post autor: JACEK484 »

      Potwierdzam to co napisał TOMEQ też mam Sportline 2.0 TSI odebranego dwa tygodnie temu. Domów tylko szyby dźwiękochłonne a o włączeniu ICC zapomnisz. Samochód jest tak cichy wewnątrz że słyszę jak zegarek tyka. :D
      Jeśli chodzi o spalanie miasto, autostrada (140+) 10 do 12 litrów, spokojna jazda do 120k/h 8 do 10 litrów.

      ODPOWIEDZ