Zapowiadają, że ma być. No ale, żeby konkurować z Kodiaq, to muszą spuścić ceny.
Kodiaq a konkurencja ‒ prośba o poradę
Re: Kodiaq a konkurencja ‒ prośba o poradę
DO developer
Re: Kodiaq a konkurencja ‒ prośba o poradę
Będzie nowe Sorento, a co do ceny to w listopadzie miałem ofertę na poziomie 145 tys w tym opony zimowe. Silnik ten słabszy (chyba 174 KM) ale za to 7 miejscowy, 4x4 w automacie. Wolałem jednak poczekać na Kodiaq bo to moja 6 Skoda i nigdy nie miałem żadnych problemów, a co chyba nie bez znaczenia sprzedaż każdego z aut trwała nie dłużej niż 2-5 dni. Konia z rzędem temu kto sprzeda takieg Ssangyonga od ręki nie dostając potężnie po tyłku
Re: Kodiaq a konkurencja ‒ prośba o poradę
Ciekawe informacje można znaleźć na wikipedii:rafalhtc pisze: ↑12 maja 2017, 9:11Nie do końca
http://www.magazynmn.pl/index.php/nowos ... -sprzedazy
"W styczniu 2009 roku, notując stratę operacyjną w wysokości 75,42 mln dolarów firma znalazła się na skraju upadłości. 9 stycznia wniesiona została prośba do sądu o ochronę przed wierzycielami, a 13 stycznia wstrzymano produkcję pojazdów z powodu wstrzymania dostaw podzespołów."
https://pl.wikipedia.org/wiki/SsangYong
W dodatku z podlinkowanego wcześniej artykułu wynika, że łączna sprzedaż w 2016 samochodów marki SsangYong na świecie to tylko 3x tyle co sprzedaż aut marki Skoda w Polsce w w tym samym roku...
http://motofocus.pl/informacje/nowosci/ ... owy-rekord
Podkreślę, że właścicielem południowokoreańskiego SsangYonga jest Indyjski producent samochodów, a więc pewnie spora część z tych 150 tys. nie została sprzedana w Europie.
Nie myślcie, że jestem jakoś uprzedzony, czy że liczy się dla mnie tylko VAG... Uważam, że nowy Rexton G4 zapowiada się zarąbiście, 25cm prześwitu, rama nośna, sztywny most, reduktor to prawdziwy SUV, bez obrazy dla Kodżaków i Tiguanów ale to są jednak bulwarówki, 19cm prześwitu i haldex, kąty , bez ramy oznacza że wiele w terenie nie zwojujemy, a ten Rexton zajedzie pewnie dalej niż nowy Land Cruiser a kosztować pewnie będzie w topowym wyposażeniu 2/3 z tego co golas LC Prado. Gdy o tym aucie przeczytałem, zobaczyłem, to już byłem bliski czy przypadkiem jakoś nie pokombinować z przeciągnięciem terminu Kodiaqa, coś zmienić w konfiguracji i w ten sposób wyczekać aż podadzą cennik oficjalny Rextona na Polskę... Ale wtedy też zerknąłem na fora i zobaczyłem jakie są problemy z naprawami - nawet nie że się psują czy drogie w naprawie, tylko jak czegoś się nie da naprawić i trzeba wymienić to tylko sprowadzanie części z drugiego końca świata. Poza tym, niezależnie od wersji wyposażenia np. Tiguan pierwszej generacji stoi dość mocno na rynku używek, raz, że ma zwykle nie mniej niż 200kk przebiegu, a dwa że ceny 35 tys. w górę. A teraz SsangYongi... połowę młodsze, połowa przebiegu, połowa ceny.
Jak kto lubi ale moim zdaniem to raczej ryzykowny wybór.
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 mar 2017, 16:40
- Samochód: Hyundai Tucson 1.7crdi '15,Koleos 2.0dci 4x4 '17
Re: Kodiaq a konkurencja ‒ prośba o poradę
Z ekonomicznego wlasnie punktu- czyli duza utrata wartości plus raczej mało chętnych na kupno przy dalszej odsprzedaży to niestety ssangyonga narazie skresla z listy aut ktore bym chciał nabyc(chyba ze cena naprawdę byłaby atrakcyjna), a i wspomniane problemy z dostępnością części:/ aczkolwiek nowy Rexton wg mnie wyglada swietnie, i gdyby aktualnie sieć dealerska/serwisowa plus zaplecze części zamiennych na Europę była na poziome hyundaia/kii to nie wiem czy bym sie nie skusił na takiego Rextona- oczywiscie nadal kryterium ceny byłoby najważniejsze.
A odnosnie Sorento- po-googlowalem i jakoś nic nie znalazłem na temat nowego Sorento O.o moze ktoś, cos podlinkować...
A odnosnie Sorento- po-googlowalem i jakoś nic nie znalazłem na temat nowego Sorento O.o moze ktoś, cos podlinkować...
Re: Kodiaq a konkurencja ‒ prośba o poradę
To tempo sprzedaży - imponujące i budująceSkorek pisze: ↑12 maja 2017, 12:22
Będzie nowe Sorento, a co do ceny to w listopadzie miałem ofertę na poziomie 145 tys w tym opony zimowe. Silnik ten słabszy (chyba 174 KM) ale za to 7 miejscowy, 4x4 w automacie. Wolałem jednak poczekać na Kodiaq bo to moja 6 Skoda i nigdy nie miałem żadnych problemów, a co chyba nie bez znaczenia sprzedaż każdego z aut trwała nie dłużej niż 2-5 dni. Konia z rzędem temu kto sprzeda takieg Ssangyonga od ręki nie dostając potężnie po tyłku
Generalnie, nie mam dobrej ręki do sprzedaży i zakupów (używek), jeżeli chodzi o czas.
Czy mógłbyś orientacyjnie określić poziom utraty wartości (% utraty/lata użytkowania) ze swoich doświadczeń/samochodów.
Ostatnio weryfikując gap przy leasingu była to dla mnie bardzo pożądana informacja, ale poddałam się na starcie...
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że spadek wartości zależy od wielu czynników (stan, model, wiek, itp.), ale będę miała jakiś punkt odniesienia.
Z góry dziękuję
Re: Kodiaq a konkurencja ‒ prośba o poradę
Utrata wartości (liczona wprost czyli cena zakupi do ceny sprzedaży) przez równe 4 lata na Superbie 2.0, 4x4, automat, Platinium, 106 tys. przebiegu to około 39,5 %
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 maja 2017, 19:07
- Samochód: Skoda Octavia Combi L&K 1.8TSI 4x4
Re: Kodiaq a konkurencja ‒ prośba o poradę
A czy ISOFIX z przodu nie odpada z siedzeniami z alcantary? Miałem tak w Octavii.
Czy ktoś może zalinkować do info o nowym Sorento? Wiadmo kiedy pojawią się mocniejsze silniki w Kodiaqu?
-
- Posty: 318
- Rejestracja: 26 mar 2017, 16:40
- Samochód: Hyundai Tucson 1.7crdi '15,Koleos 2.0dci 4x4 '17
Re: Kodiaq a konkurencja ‒ prośba o poradę
Ja mam zamówioną skórzaną tapicerkę i się nie gryzą te opcje, jak jest w przypadku alcantary- nie wiem:)
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 08 mar 2017, 8:39
- Samochód: Kodiaq 2.0 TDI Style 190 KM + troche bajerów
Re: Kodiaq a konkurencja ‒ prośba o poradę
Nie koliduje z alcantara. Mam zamowiona alcantare i isofix z przodu.