Dylemat chyba kazdego..

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Kodiaqa
Awatar użytkownika
michalmiko
Posty: 942
Rejestracja: 29 sty 2018, 19:16
Lokalizacja: Podhale
Samochód: Kodiaq Style 4x4 2.0 TSI Lava Blue 244KM/431Nm

Re: Dylemat chyba kazdego..

Post autor: michalmiko »

lycone pisze:
21 mar 2020, 10:57
Skąd wziąłeś to info o gryzoniach?
Osiągi są podobne w dieslu i benzynie...
Siedzę już na forum jakiś czas i nigdy jeszcze nie spotkałem TSI z pogryzionymi przewodami ;)
Benzyna ma lepsze przyspieszenie, co nie znaczy, że diesel ma słabe. Na tle konkurencji wypada bardzo dobrze :)



Sponsor

Re: Dylemat chyba kazdego..

Sponsor


swider
Posty: 222
Rejestracja: 09 paź 2019, 15:10
Samochód: Kodiaq RS 240 KM

Re: Dylemat chyba kazdego..

Post autor: swider »

asterix pisze:
20 mar 2020, 16:56
Witam

Wiem ze watki odnosnie silnikow tsi i tdi juz byly walkowane nie raz ale tym razem chcialbym inaczej to ugrysc.
Od pewnego czasu z zona zastanawiamy sie na kodiaqiem juz mamy wybrane wyposazenie baza to sport line i nawet kolor szary nie metalizowany sie udalo wspolnie wybrac . Jednak pozostaje najwiekszy dylemat jaki silnik.
Od lat jezdze osobowka benzyniakiem i dostawczakiem dieslem.
Tym razem bylem pewny ze chce tsi ale niestyt z puli dostepnych od reki juz tsi nie ma wiec zastanawiamy sie nad tdi.
Jako ze nie mamy juz zadnych pomyslow nad podjeciem decyzji postanowilem sie Was zapytac a nie o to co polecacie tylko jakbyscie mogli napisac wady i zalety z punktu uzytkownika silnika 2.0tsi i 2.0tdi
Z racji rozwazania tdi zaczela nam chodzic po glowie wrsja RS tylko tu obawiam sie mocno wyzylowanego silnika. Jesli sa tu uzytkownicy ktorzy podzielili by sie swoja wiedza bede wdzieczny.


Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Siema. Porównanie tdi i tsi 190 KM (takmi jeżdżę w pracy) opisałem w dniu 18.02.2020 w temacie PB czy Benzyna, osobiście użytkuje RS'a - może to jest nad wyrost że to są inne auta, ale mój prywatny jest jak by lepiej spasowany, a na pewno lepiej hamuje, lepiej przyspiesza lepiej trzyma się drogi, pali ok 1L więcej niż tdi 190 km a 3 - 5 L mniej niz tsi 190 km. Pisałeś że silnik wyżyłowany, ja go latem bede kręcił na 300KM i 600NM. Np Leon cupra Carbon ma 380 km z 2.0 tsi. Kwestia przyjemności z jazdy RS'a do tdi czy tsi nieporównywalna. Tsi 190 km jest sporo szybszy od tdi 190 KM ale dużo wolniejszy niz rs.

lycone
Posty: 124
Rejestracja: 09 lip 2019, 15:36
Samochód: Superb L&K 2.0 TDI 190KM 4x4

Re: Dylemat chyba kazdego..

Post autor: lycone »

michalmiko pisze:
lycone pisze:
21 mar 2020, 10:57
Skąd wziąłeś to info o gryzoniach?
Osiągi są podobne w dieslu i benzynie...
Siedzę już na forum jakiś czas i nigdy jeszcze nie spotkałem TSI z pogryzionymi przewodami ;)
Benzyna ma lepsze przyspieszenie, co nie znaczy, że diesel ma słabe. Na tle konkurencji wypada bardzo dobrze :)
W jakim Ty świecie żyjesz? Ja jeżdżę tylko dieslami i nigdy nie miałem pogryzionego. Świadczy to o tym, że u mnie nie ma kun czy o tym, że gryzonie nie lubią diesli? :D

Biały88
Posty: 8
Rejestracja: 21 mar 2020, 14:25
Samochód: 2.0 Tdi

Re: Dylemat chyba kazdego..

Post autor: Biały88 »

michalmiko pisze:
21 mar 2020, 11:07
Siedzę już na forum jakiś czas i nigdy jeszcze nie spotkałem TSI z pogryzionymi przewodami ;)
Rodzaj napędu nie ma żadnego znaczenia w problemie pogryzienia przewodów przez kuny. Czynnikiem przyciągającym gryzonie jest zapach i smak łoju zwierzęcego, który został zaimplantowany w otulinę kabli (i innych tworzyw sztucznych) w procesie produkcji. Łojem tym smarowane są formy wtryskarek, bo żadne inne (syntetyczne) smarowidło tak dobrze się nie sprawdza. Prawidłowość wyboru auta przez gryzonie jest więc inna...im nowsze, tym większa szansa na pogryzienie, bo zapach intensywniejszy. Stare strucle już tak nie smakują ;) .

lycone
Posty: 124
Rejestracja: 09 lip 2019, 15:36
Samochód: Superb L&K 2.0 TDI 190KM 4x4

Re: Dylemat chyba kazdego..

Post autor: lycone »

Up: dzięki za wyjaśnienie

Czasami się zastanawiam skąd ludzie biorą te swoje dziwne teorie :D

D10ni
Posty: 1088
Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM

Re: Dylemat chyba kazdego..

Post autor: D10ni »

Biały88 pisze:
22 mar 2020, 11:01
Rodzaj napędu nie ma żadnego znaczenia w problemie pogryzienia przewodów przez kuny. Czynnikiem przyciągającym gryzonie jest zapach i smak łoju zwierzęcego, który został zaimplantowany w otulinę kabli (i innych tworzyw sztucznych) w procesie produkcji. Łojem tym smarowane są formy wtryskarek, bo żadne inne (syntetyczne) smarowidło tak dobrze się nie sprawdza. Prawidłowość wyboru auta przez gryzonie jest więc inna...im nowsze, tym większa szansa na pogryzienie, bo zapach intensywniejszy. Stare strucle już tak nie smakują ;) .
Kolejna legenda miejska? Mi w Skodzie powiedzieli "poza protokołem" że na do produkcji tych przewodów, żeby być bardzie eko dodawana jest mączka kostna.
Zadowolny z GunMetal Sportline :D

lycone
Posty: 124
Rejestracja: 09 lip 2019, 15:36
Samochód: Superb L&K 2.0 TDI 190KM 4x4

Re: Dylemat chyba kazdego..

Post autor: lycone »

D10ni pisze:
Biały88 pisze:
22 mar 2020, 11:01
Rodzaj napędu nie ma żadnego znaczenia w problemie pogryzienia przewodów przez kuny. Czynnikiem przyciągającym gryzonie jest zapach i smak łoju zwierzęcego, który został zaimplantowany w otulinę kabli (i innych tworzyw sztucznych) w procesie produkcji. Łojem tym smarowane są formy wtryskarek, bo żadne inne (syntetyczne) smarowidło tak dobrze się nie sprawdza. Prawidłowość wyboru auta przez gryzonie jest więc inna...im nowsze, tym większa szansa na pogryzienie, bo zapach intensywniejszy. Stare strucle już tak nie smakują ;) .
Kolejna legenda miejska? Mi w Skodzie powiedzieli "poza protokołem" że na do produkcji tych przewodów, żeby być bardzie eko dodawana jest mączka kostna.
Czyli mamy już 3 teorie :D
1. Gryzonie nie lubią benzyn - ;D
2. Mączka kostna
3. Łój zwierzęcy
Kto da więcej?

Biały88
Posty: 8
Rejestracja: 21 mar 2020, 14:25
Samochód: 2.0 Tdi

Re: Dylemat chyba kazdego..

Post autor: Biały88 »

lycone pisze:
22 mar 2020, 17:18
Kolejna legenda miejska? Mi w Skodzie powiedzieli "poza protokołem" że na do produkcji tych przewodów, żeby być bardzie eko dodawana jest mączka kostna.
Czyli mamy już 3 teorie :D
1. Gryzonie nie lubią benzyn - ;D
2. Mączka kostna
3. Łój zwierzęcy
Kto da więcej?
No, to ja dam więcej ;) ...takim oto łojem, smarowane są formy wtryskarek w dużej polskiej firmie produkującej części samochodowe (czujniki, włączniki, cewki i przewody zapłonowe) na pierwszy montaż dla Renault, Citroen, Fiat i inne...
Obrazek

asterix
Posty: 7
Rejestracja: 20 mar 2020, 16:31
Samochód: w salonie

Re: Dylemat chyba kazdego..

Post autor: asterix »

Heh ciekawie sie temat zmienil od dylematu jaki wybrac silnik do zastosowani loju wolowego technicznego....

Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka


Biały88
Posty: 8
Rejestracja: 21 mar 2020, 14:25
Samochód: 2.0 Tdi

Re: Dylemat chyba kazdego..

Post autor: Biały88 »

lycone pisze:
22 mar 2020, 12:10
Up: dzięki za wyjaśnienie

Czasami się zastanawiam skąd ludzie biorą te swoje dziwne teorie :D
Z tego samego źródła, co Twój brak wiary w jedną z nich...Nie uwzględniłeś, że ktoś może wypowiadać się na dany temat na podstawie rzetelnej wiedzy, popartej praktyką??? No, ale skoro nawet profesjonalny serwis (SKODY) nie potrafi użyć słowa "nie wiem", tylko wymyśla "dziwne teorie", to czego tu oczekiwać...

ODPOWIEDZ