Strona 5 z 7

Re: Kodiaq w PB czy ON?

: 20 lut 2020, 14:34
autor: pstad
klimas7 pisze:Robisz o 1,5s lepszy czas do setki niż katalogowo? :O
Tak.Ale juz sporo o tym bylo w tuning mechaniczny wiec nie bede ponownie pisal.
Obrazek

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Re: Kodiaq w PB czy ON?

: 02 mar 2020, 7:13
autor: Captainslow
swider pisze:
18 lut 2020, 22:16
2 x 200 km( w tą i z powrotem) , tsi 23L/100
Jak?
Czy to bylo 200km/h?

W inne wytlumaczenie nie jestem w stanie uwierzyc.

Mam tsi 190KM i srednia z ponad 2000km mam 11, z czego wiekszosc to miasto.

Re: Kodiaq w PB czy ON?

: 02 mar 2020, 13:54
autor: swider
Captainslow pisze:
02 mar 2020, 7:13
swider pisze:
18 lut 2020, 22:16
2 x 200 km( w tą i z powrotem) , tsi 23L/100
Jak?
Czy to bylo 200km/h?

W inne wytlumaczenie nie jestem w stanie uwierzyc.

Mam tsi 190KM i srednia z ponad 2000km mam 11, z czego wiekszosc to miasto.
Tak. Można powiedzieć ze non stop pedał przyspieszenia w podłodze.

Re: Kodiaq w PB czy ON?

: 30 wrz 2020, 15:36
autor: bobwoj
Witam,
panowie TDI 190KM vs TSI 190KM, jedyna przewaga TSI to cisza. W TDI mamy większy moment obrotowy, mniejsze spalanie, bardziej trwałą jednostkę. Patrząc na moment obrotowy 400nm vs 320nm, przyspieszenie powinno być lepsze w TDI. Niestety w konfiguratorze nie jest podane w przypadku TDI 190KM.

Re: Kodiaq w PB czy ON?

: 30 wrz 2020, 20:20
autor: mike1986
Niekoniecznie.

Po pierwsze, TDI przy krótkich dystansach nie nagrzeje się do swojej optymalnej temperatury i będzie spalać więcej, niż w optymalnych dla siebie warunkach (w trasie). Spalanie w mieście to niewiele poniżej 10/100km (viewtopic.php?p=34953#p34953)

TDI z przebiegiem 100.000 km po mieście będzie w gorszym stanie, niż ten sam silnik z przebiegiem 150.000 zrobionym głównie w trasach. Poza tym TDI to DPF, wrażliwy układ wtryskowy, głośna praca, cena katalogowa dużo wyższa od TSI, droższe naprawy pogwarancyjne, dwumas i większa waga pojazdu, dlatego na moment obrotowy też trzeba brać tu poprawkę.

Re: Kodiaq w PB czy ON?

: 30 wrz 2020, 20:28
autor: MałGorzata
U mnie wybór był prosty. Auto ma być na 4 lata na ok. 120 000km różnica w cenie zwraca się po około 100 000km wg cen paliw z 2017.

Re: Kodiaq w PB czy ON?

: 01 paź 2020, 8:35
autor: bobwoj
mike1986 pisze:
30 wrz 2020, 20:20
Niekoniecznie.

Po pierwsze, TDI przy krótkich dystansach nie nagrzeje się do swojej optymalnej temperatury i będzie spalać więcej, niż w optymalnych dla siebie warunkach (w trasie). Spalanie w mieście to niewiele poniżej 10/100km (viewtopic.php?p=34953#p34953)

TDI z przebiegiem 100.000 km po mieście będzie w gorszym stanie, niż ten sam silnik z przebiegiem 150.000 zrobionym głównie w trasach. Poza tym TDI to DPF, wrażliwy układ wtryskowy, głośna praca, cena katalogowa dużo wyższa od TSI, droższe naprawy pogwarancyjne, dwumas i większa waga pojazdu, dlatego na moment obrotowy też trzeba brać tu poprawkę.
Do jazdy tylko po mieście najlepsza jest hybryda. Zazwyczaj jeździ się w cyklu mieszanym, więc z DPF nie ma problemu przy obecnej technologii. Co do trwałości silnika to i tak TDI jest trwalsze od TSI, co dał przykład kolega Daniel kilka postów powyżej. Ta dopłata nie bierze się z niczego. Kodiaq to stosunkowo duże i ciężkie auto i tutaj moment obrotowy jest nie do przecenienia. W takich autach diesle najlepiej się sprawdzają.

Re: Kodiaq w PB czy ON?

: 01 paź 2020, 8:47
autor: klimas7
Z ciekawości, z czego wynika znacznie gorszy czas do setki TDI? Niby ta sama pojemność, tyle samo koni, większy moment obrotowy, a... czas prawie 1s gorszy.

Re: Kodiaq w PB czy ON?

: 01 paź 2020, 9:16
autor: bobwoj
Może wynikać ze zwiększonej masy auta, ale to tylko moje przypuszczenia. Sprawdź bardziej przydatne w życiu pomiary od 60-100, czy 80-120.

Re: Kodiaq w PB czy ON?

: 01 paź 2020, 11:02
autor: MałGorzata
klimas7 pisze:
01 paź 2020, 8:47
Z ciekawości, z czego wynika znacznie gorszy czas do setki TDI? Niby ta sama pojemność, tyle samo koni, większy moment obrotowy, a... czas prawie 1s gorszy.
Wartość momentu w stosunku do obrotów.