A co do awaryjnosci to np auto świat wziął golfa VII z 1.4TSI w 2015 czy 16 roku i testowali jak długo ten silnik pojezdzi. przy 200tys zaczął palić olej na potęgę a w 2019r TSI dokończył żywota przy przebiegu 270tys pękły i rozsypały się 2 tłoki. Oczywiście VW jest dużo lepsze od np Forda gdzie ecoboosty nie dojedzaja czasami 70tys bez większej awarii niemniej jednak żywotności na poziomie 250 - 300tys jak głosi teoria.
W TSI jest dwumasa, turbo, pompa wysokiego ciśnienia paliwa, wysilone wtryski - czyli to samo co w dieslu. A na niekorzyść w benzynie to temperatura spalin 1050stopni, gdzie w dieslu chyba koło 750-850.
Piszę o tym bo pracuje w regeneracji turbanów i turba z benzyniakow są mega spękane, obudowy turbiny mają 2 milimetrowej szerokości pęknięcia w każdym miejscu..nie daje się tego regenerować, pozostaje kupić nowe. Diesle są okopcone ale turbo jest w całości i jest co naprawiać.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Kodiaq w PB czy ON?
Re: Kodiaq w PB czy ON?
Diesle TDI też przy 300tys wymagają remontu, ale są historie jak ktoś nie katował to dojeżdżają i 400tys. Zaleta diesla jest taka że da się to naprawić, zregenerować, bo jest masywniejsze. W benzynie wszystko ma duże luzy i jest cienkie aby nie spekalo od ciągłego grzania do 1000st C i studzenia.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Re: Kodiaq w PB czy ON?
Takze jeśli ktoś dojedzie maks do 200tys i opyli auto, a chce miec frajdę z jazdy i nie stresuje się małym zasięgiem oraz ilością przepalanego paliwa to TSI jest idealne.
Ktos.planuje dojechać autem do 300tys, chce mieć lepszy zasieg, większy moment od samego dołu, dopalanie DPF i klekot to koniecznie trzeba kupić TDI i trzeba się spieszyć bo za 5 lat może już nie być tak żywotnych/ tanich w eksploatacji silników jak TDI.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Ktos.planuje dojechać autem do 300tys, chce mieć lepszy zasieg, większy moment od samego dołu, dopalanie DPF i klekot to koniecznie trzeba kupić TDI i trzeba się spieszyć bo za 5 lat może już nie być tak żywotnych/ tanich w eksploatacji silników jak TDI.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 15 gru 2019, 0:37
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Samochód: Skoda Kodiaq Style 1,5 TSI DSG
Re: Kodiaq w PB czy ON?
Ech , dzisiejsza smutna motoryzacja , w styczniu sprzedałem swego starego Mietka eklasse 04r. 3,2cdi z org. przebiegiem 580tys.km , gdzie latał na pełnym syntetyku , i ani ani nie zakopcił z rury , no i klekot diesla mercedesa = Nie do podrobienia , A kiedyś miałem 124 niby z 330tys.km , jak zacząłem się bawić w Sherlocka Holmesa to wyszło że ma milion330 , niedługo po tym padł , ech
Dziś mamy się podniecać że przejedzie 300tysi , masakra , zresztą , Smax 08r 2,3i skończył żywot przy 182tysie , obróciło panewki , wał jajo , jak to zobaczyłem , to dziadka polsilvery były grubsze
Przykra prawda , producenci nas łoją , tyle w temacie.
Pozostaje nam przy 140=150 tysi szybko puszczać , zresztą jak Niemcy , którzy nam wciskają perełki , oni wiedzą że po 150tys to tykająca bomba .
KODIAQ STYLE 1,5 TSI DSG 2019r. ,4x2, 5os., biel moon metalizowany , Amundsen , trzydziesty tydzień 19r.
Re: Kodiaq w PB czy ON?
Co do nagrzewania wnętrza wydaje mi się że wnętrze potrafi się szybciej zagrzac w TDI. Tak przy 0 stopni na zewnątrz.
Jezdzilem 1.4TSI w Octavii z 2016 i dopiero po około przejechanych 5km w aucie robiło się ciepło, silnik łapał 50 stopni i olej i woda.
W TDI już chyba po 1km zaczyna dmuchać ciepłym z nagrzewnicy, a około 3 -4 km woda łapie już 50stopni, olej łapie 50stopni po 7km, a olej łapie 90stopni tak po 14km.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Jezdzilem 1.4TSI w Octavii z 2016 i dopiero po około przejechanych 5km w aucie robiło się ciepło, silnik łapał 50 stopni i olej i woda.
W TDI już chyba po 1km zaczyna dmuchać ciepłym z nagrzewnicy, a około 3 -4 km woda łapie już 50stopni, olej łapie 50stopni po 7km, a olej łapie 90stopni tak po 14km.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Re: Kodiaq w PB czy ON?
Temat rzeka z tymi nowymi autami. Z każdej strony jakieś problemy. Ale co by nasze skody jeździły bezawaryjnie i jak najdłużej warto, zmieniać olej w silniku co 15tys, a w DSG i haldexie co 30tys i powinny dać radę. Przecież ten VAG nie taki zły
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Re: Kodiaq w PB czy ON?
W TDI jest elektryczna nagrzewnica, dlatego szybko grzeje wnętrze.daniel_gw pisze: ↑17 lut 2020, 23:46Co do nagrzewania wnętrza wydaje mi się że wnętrze potrafi się szybciej zagrzac w TDI. Tak przy 0 stopni na zewnątrz.
Jezdzilem 1.4TSI w Octavii z 2016 i dopiero po około przejechanych 5km w aucie robiło się ciepło, silnik łapał 50 stopni i olej i woda.
W TDI już chyba po 1km zaczyna dmuchać ciepłym z nagrzewnicy, a około 3 -4 km woda łapie już 50stopni, olej łapie 50stopni po 7km, a olej łapie 90stopni tak po 14km.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
W 1.5 tsi w kodiaqu wskazówka temp wody łapie pion (90st) po 2-3km, ale olej zdecydowanie dłużej i dużo zależy gdzie i jak się jedzie, jak delikatne miasto to rozgrzanie oleju trwa wieczność
-
- Posty: 316
- Rejestracja: 22 paź 2019, 0:25
- Lokalizacja: War-Maz
- Samochód: Kodiaq Style 1.5TSI manual 4x2 czarny magic RM2020
Re: Kodiaq w PB czy ON?
Nie dramatyzujmy, silnik przeleciał prawie 290 tys (dokładnie 287), spalanie oleju wychodziło średnie 0,25l/1000i nasiliło sie powyżej 220tys, co obecnie wielu producentom zdarza się już od początku eksploatacji, a dużo bardziej kłopotliwa to okazała się skrzynia DSG.daniel_gw pisze: ↑17 lut 2020, 23:13A co do awaryjnosci to np auto świat wziął golfa VII z 1.4TSI w 2015 czy 16 roku i testowali jak długo ten silnik pojezdzi. przy 200tys zaczął palić olej na potęgę a w 2019r TSI dokończył żywota przy przebiegu 270tys pękły i rozsypały się 2 tłoki. Oczywiście VW jest dużo lepsze od np Forda gdzie ecoboosty nie dojedzaja czasami 70tys bez większej awarii niemniej jednak żywotności na poziomie 250 - 300tys jak głosi teoria.
W TSI jest dwumasa, turbo, pompa wysokiego ciśnienia paliwa, wysilone wtryski - czyli to samo co w dieslu. A na niekorzyść w benzynie to temperatura spalin 1050stopni, gdzie w dieslu chyba koło 750-850.
Piszę o tym bo pracuje w regeneracji turbanów i turba z benzyniakow są mega spękane, obudowy turbiny mają 2 milimetrowej szerokości pęknięcia w każdym miejscu..nie daje się tego regenerować, pozostaje kupić nowe. Diesle są okopcone ale turbo jest w całości i jest co naprawiać.
Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
Wyższa temperatura spalin to mniejszy kłopot z GPF w mieście niż z DPF.
Wydaje mi się że obecnie samochody konstruowane są w ten sposób, że mają wytrzymać 250-300 i złom. Także nie bardzo jest tu znaczenie jakiego rodzaju będzie to silnik.
Zresztą nie wyda mi się żeby pierwszy właściciel martwił się co będzie powyżej 200tys km bo najczęściej nie ma już tego auta i zmartwienie ma już ktoś inny.
Re: Kodiaq w PB czy ON?
W grudniu dostaliśmy w pracy m.in 2 kodiaqi 2.0 tdi i 2.0 tsi mają teraz przejechanie około 10 tys., głównie trasy. Przeważnie nie mają lekko bo służbowe;) i jest wielu kierowców. Najpierw o spalaniu. Jeżdżą przeważnie razem więc chodzi o spalanie to jak nic tu moge napisać jak to wygląda. W ostatnim tygodniu zrobiły Pierwszy Raz trasę bardzo delikatnie, na żadnym odcinku drogi nie było szybciej ni 110, 99% trasy 500 kilometrowej 100 km/h 4 od dorosłe i obciążony na Max, tdi 7 l/100, tsi 8l/100 nie z kompa tylko z dystrybutora to było min którego nigdy nie uzyskaliśmy, jesli tylko jezdza po mieście to tdi 11L/100, tsi 15L/100, na trasie przy dynamicznej i szybkiej jezdzie ale nie na Max wychodzi niemalze to samo co w mieście 11-12 tdi i 15-17 tsi raz na odcinku 2 x 200 km( w tą i z powrotem) i to była bardzo szybka jazda tdi 15L/100, tsi 23L/100 - w każdym przypadku samochody obciążone i 4 os na pokładzie. Prywatnie raczej nikt tak nie jeździ ale tu przedstawiłem jak faktycznie pala. Mamy w firmie kilka jednakowych samochodów tdi i tsi. I jeśli ktoś ma po mieście jeździć i załatwia sprawy bieze niemal zawsze benzynę jeśli jedziemy w trasę kierowcy wybierają diesle. A i benzyny z miejsca są sporo szybsze.