Kodiaq w PB czy ON?

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Kodiaqa
pstad
Posty: 372
Rejestracja: 22 cze 2019, 22:32
Lokalizacja: ZS/ ZPL / ZGL
Samochód: Kodiaq 2.0 TSI,DSG,4x4

Re: Kodiaq w PB czy ON?

Post autor: pstad »

klimas7 pisze:Robisz o 1,5s lepszy czas do setki niż katalogowo? :O
Tak.Ale juz sporo o tym bylo w tuning mechaniczny wiec nie bede ponownie pisal.
Obrazek

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka




Sponsor

Re: Kodiaq w PB czy ON?

Sponsor


Captainslow
Posty: 54
Rejestracja: 29 wrz 2019, 19:39
Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TSI 190KM

Re: Kodiaq w PB czy ON?

Post autor: Captainslow »

swider pisze:
18 lut 2020, 22:16
2 x 200 km( w tą i z powrotem) , tsi 23L/100
Jak?
Czy to bylo 200km/h?

W inne wytlumaczenie nie jestem w stanie uwierzyc.

Mam tsi 190KM i srednia z ponad 2000km mam 11, z czego wiekszosc to miasto.

swider
Posty: 222
Rejestracja: 09 paź 2019, 15:10
Samochód: Kodiaq RS 240 KM

Re: Kodiaq w PB czy ON?

Post autor: swider »

Captainslow pisze:
02 mar 2020, 7:13
swider pisze:
18 lut 2020, 22:16
2 x 200 km( w tą i z powrotem) , tsi 23L/100
Jak?
Czy to bylo 200km/h?

W inne wytlumaczenie nie jestem w stanie uwierzyc.

Mam tsi 190KM i srednia z ponad 2000km mam 11, z czego wiekszosc to miasto.
Tak. Można powiedzieć ze non stop pedał przyspieszenia w podłodze.

bobwoj
Posty: 4
Rejestracja: 30 wrz 2020, 15:31
Samochód: Kodiaq

Re: Kodiaq w PB czy ON?

Post autor: bobwoj »

Witam,
panowie TDI 190KM vs TSI 190KM, jedyna przewaga TSI to cisza. W TDI mamy większy moment obrotowy, mniejsze spalanie, bardziej trwałą jednostkę. Patrząc na moment obrotowy 400nm vs 320nm, przyspieszenie powinno być lepsze w TDI. Niestety w konfiguratorze nie jest podane w przypadku TDI 190KM.

mike1986
Posty: 79
Rejestracja: 19 wrz 2020, 18:24
Samochód: Ford Focus ST170

Re: Kodiaq w PB czy ON?

Post autor: mike1986 »

Niekoniecznie.

Po pierwsze, TDI przy krótkich dystansach nie nagrzeje się do swojej optymalnej temperatury i będzie spalać więcej, niż w optymalnych dla siebie warunkach (w trasie). Spalanie w mieście to niewiele poniżej 10/100km (viewtopic.php?p=34953#p34953)

TDI z przebiegiem 100.000 km po mieście będzie w gorszym stanie, niż ten sam silnik z przebiegiem 150.000 zrobionym głównie w trasach. Poza tym TDI to DPF, wrażliwy układ wtryskowy, głośna praca, cena katalogowa dużo wyższa od TSI, droższe naprawy pogwarancyjne, dwumas i większa waga pojazdu, dlatego na moment obrotowy też trzeba brać tu poprawkę.

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Kodiaq w PB czy ON?

Post autor: MałGorzata »

U mnie wybór był prosty. Auto ma być na 4 lata na ok. 120 000km różnica w cenie zwraca się po około 100 000km wg cen paliw z 2017.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

bobwoj
Posty: 4
Rejestracja: 30 wrz 2020, 15:31
Samochód: Kodiaq

Re: Kodiaq w PB czy ON?

Post autor: bobwoj »

mike1986 pisze:
30 wrz 2020, 20:20
Niekoniecznie.

Po pierwsze, TDI przy krótkich dystansach nie nagrzeje się do swojej optymalnej temperatury i będzie spalać więcej, niż w optymalnych dla siebie warunkach (w trasie). Spalanie w mieście to niewiele poniżej 10/100km (viewtopic.php?p=34953#p34953)

TDI z przebiegiem 100.000 km po mieście będzie w gorszym stanie, niż ten sam silnik z przebiegiem 150.000 zrobionym głównie w trasach. Poza tym TDI to DPF, wrażliwy układ wtryskowy, głośna praca, cena katalogowa dużo wyższa od TSI, droższe naprawy pogwarancyjne, dwumas i większa waga pojazdu, dlatego na moment obrotowy też trzeba brać tu poprawkę.
Do jazdy tylko po mieście najlepsza jest hybryda. Zazwyczaj jeździ się w cyklu mieszanym, więc z DPF nie ma problemu przy obecnej technologii. Co do trwałości silnika to i tak TDI jest trwalsze od TSI, co dał przykład kolega Daniel kilka postów powyżej. Ta dopłata nie bierze się z niczego. Kodiaq to stosunkowo duże i ciężkie auto i tutaj moment obrotowy jest nie do przecenienia. W takich autach diesle najlepiej się sprawdzają.

klimas7
Posty: 226
Rejestracja: 11 lut 2020, 8:09
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Kodiaq TSI 2.0 190KM L&K RM20

Re: Kodiaq w PB czy ON?

Post autor: klimas7 »

Z ciekawości, z czego wynika znacznie gorszy czas do setki TDI? Niby ta sama pojemność, tyle samo koni, większy moment obrotowy, a... czas prawie 1s gorszy.

bobwoj
Posty: 4
Rejestracja: 30 wrz 2020, 15:31
Samochód: Kodiaq

Re: Kodiaq w PB czy ON?

Post autor: bobwoj »

Może wynikać ze zwiększonej masy auta, ale to tylko moje przypuszczenia. Sprawdź bardziej przydatne w życiu pomiary od 60-100, czy 80-120.

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Kodiaq w PB czy ON?

Post autor: MałGorzata »

klimas7 pisze:
01 paź 2020, 8:47
Z ciekawości, z czego wynika znacznie gorszy czas do setki TDI? Niby ta sama pojemność, tyle samo koni, większy moment obrotowy, a... czas prawie 1s gorszy.
Wartość momentu w stosunku do obrotów.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

ODPOWIEDZ