Kodiaq 2021

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Kodiaqa
wasyleq
Posty: 77
Rejestracja: 09 sie 2021, 19:46
Samochód: Jeszcze nie Kodiaq

Re: Kodiaq 2021

Post autor: wasyleq »

MałGorzata pisze:
20 wrz 2021, 17:08
Dlaczego w polskich warunkach nie ma sensu?
Uściślę: w moich polskich warunkach. Nie mieszkam w domu jednorodzinnym więc nie mam gdzie wygodnie ładować. Zakładam, że za te 5-10 lat (także na skutek 'popychania' regulacjami, zwłaszcza dotacjami) sytuacja stacji ładowania się poprawi, a technika (pojemność aku, etc) pójdzie do przodu.



Sponsor

Re: Kodiaq 2021

Sponsor


tomnowy
Posty: 559
Rejestracja: 31 sie 2021, 17:54
Samochód: Kodiaq 1.5 Style

Re: Kodiaq 2021

Post autor: tomnowy »

auta elektryczne są ok w użytkowaniu do pary lat. jak bateria straci swoją pojemność to na chwilę obecną nie opłaci się jej wymieniać się nową. koszt był by podobny do nowego auta. poza tym jest jeszcze kwestia ekologiczna zużytego auta, narazie nie ma pomysłu na recykling baterii wiec auta stoją na placu bo nie opłaca się powtórnie wykorzystać ( baterii), drugi aspekt jest taki że aut elektrycznych po poważniejszej kolizji się nie da naprawić, tz baterii, nawet jak jest cała a jest podejrzenie że może nie prawidłowo działać to taki samochód idzie do utylizacji, czytaj na składowisko na plac. patrząc na ten często przemilczany aspekt to elektryki nie są już takie eko bo baterie są dużym problemem ale to producenci zamiatają pod dywan.

tomnowy
Posty: 559
Rejestracja: 31 sie 2021, 17:54
Samochód: Kodiaq 1.5 Style

Re: Kodiaq 2021

Post autor: tomnowy »

klasyczne auto spalinowe mozna rozebrać do śrubki i ponad 90% materiałów odzyskać lub przetworzyć. w elektrykach były pomysły zeby zaprojektować wymienne baterie ale jakoś to nie weszło w życie, za dużo producentów musiałoby się dogadać co do jednego standardu baterii, ładowarek itp. dziś elektryki są droższe ale za parę lat to spalinowe beda droższe niż elektryki.

kodiaqo
Posty: 89
Rejestracja: 03 wrz 2021, 22:56
Samochód: Tiguan 2.0 TSI 170 kM 4-Motion

Re: Kodiaq 2021

Post autor: kodiaqo »

witam,

ciekawy wątek.

Sam się zastanawiałem czy hybryda Plug-in ma sens (?)

Wydaje mi się, że wybór powinien brzmieć Benzyna (diesel) albo pełen elektryk. Z produkowania hybryd
już nawet sam Mercedes zrezygnował. Bo w przypadku hybryd mamy pewne problemy, wymienię takie:
1. mniejszy silnik (z reguły - ponieważ taka Kuga ma 2.5l i chyba Toyota, ale niestety z grupy VAG już nie).
problem z szybszą -wysiloną- jazdą (np. na autostradzie)
2. brak napędu 4-Motion, ew. realizowany elektrycznie u VAG (?) - klasyczny to raczej wyjątki.
3. Waga

Nawiasem, oglądałem na youtube test Cupry Formentor w wesji plug-in. Przy okazji dowiedziałem się, że koszt
wymiany baterii to -uwaga- 16.000 EUR (!). Dla mnie kosmos. Więc skoro mam drżeć o baterie, o cały ten system
to chyba lepiej kupić pełną benzynę. Jedyny minus jest taki, że niedługo cenę benzyny obejmie także program ESP.
(dopłaty za emitowanie zanieczyszczeń do atmosfery, coś jak Co2). Wczoraj płaciłem 5.99 zł za 98. Wydaje mi się,
że całkiem niedługo możemy ujrzeć 8 zł ... z drugiej strony energia elektryczna też drożeje ... I bądź tu mądry.

Wniosek jest jeden. Nadeszły i nadchodzą coraz gorsze, droższe czasy dla motoryzacji (koszty eksploatacji, ubezpieczeń itd.)

tomnowy
Posty: 559
Rejestracja: 31 sie 2021, 17:54
Samochód: Kodiaq 1.5 Style

Re: Kodiaq 2021

Post autor: tomnowy »

dlatego auto jest traktowane jak towar luksusowy a przy okazji niezla skarbonka bez dna. rozwiązaniem były by auta na ogniwa wodorowe ale tu jest kilka teorii. jedna mówi że napęd już jest tylko wykupiła je Arabia Saudyjska zeby rynek ropy się załamał, ile w tym prawdy nie wiadomo. napęd wodorowy rozwiązałby prawie wszystkie problemy łącząc ekologię z zaletami aut benzynowych tj. daleki zasieg na jednym taknkowaniu.

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2888
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Kodiaq 2021

Post autor: MałGorzata »

kodiaqo pisze:
21 wrz 2021, 18:59
witam,

ciekawy wątek.

Sam się zastanawiałem czy hybryda Plug-in ma sens (?)
Ma sens nawet jeśli nie masz swojego prądu.
Realny zasięg na bateriach to 50-70km. Do miasta w sam raz.

Cena 1kWh na stacjach publicznych jeśli tankuje się więcej niż 110-120 kWh w miesiącu wynosi ok. 1.10 zł. (sieć Greenway)
Zużycie ok. 15 kWh/100km w ruchu miejskim.
Cena 100km - około 17zł.

Oczywiście myślę o Skodach.

Jeśli masz swój prąd to w taryfie G12 1kWh w nocy kosztuje 0,33 zł
Jeśli masz panele to można mówić o zerowych kosztach.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

tomnowy
Posty: 559
Rejestracja: 31 sie 2021, 17:54
Samochód: Kodiaq 1.5 Style

Re: Kodiaq 2021

Post autor: tomnowy »

najtańsza wersja cupry formentor hybrydy to około 165000.
przyjmując euro po kursie 4.5 to wymiana baterii za 16000 euro daje prawie połowę wartości samochodu nowego. zakładając utratę wartości auta po 7 latach na poziomie 30% koszt wymiany baterii wynosi ponad 60% wartości auta . czy w takim używanym aucie będzie sie to komuś opłacało?

tomnowy
Posty: 559
Rejestracja: 31 sie 2021, 17:54
Samochód: Kodiaq 1.5 Style

Re: Kodiaq 2021

Post autor: tomnowy »

panele fajna sprawa tylko ile trzeba na nie wydać żeby mieć ten darmowy prąd? to rozwiązanie jest dobre ale trzeba miec jeszcze kawałek działki dla osób mieszkających w blokach nie dostepna opcja. może jakby na przy blokowych parkingach postawili ładowarki to było by to jakieś rozwiązanie, ale patrząc na szybkość przechodzenia na "elektryfikacje motoryzacji" w naszym kraju to już chyba w nowym stuleciu

kodiaqo
Posty: 89
Rejestracja: 03 wrz 2021, 22:56
Samochód: Tiguan 2.0 TSI 170 kM 4-Motion

Re: Kodiaq 2021

Post autor: kodiaqo »

MałGorzata pisze:
21 wrz 2021, 19:39
Ma sens nawet jeśli nie masz swojego prądu.
Realny zasięg na bateriach to 50-70km. Do miasta w sam raz.

Cena 1kWh na stacjach publicznych jeśli tankuje się więcej niż 110-120 kwh wynosi ok. 1.10 zł.
Zużycie ok. 15 kwh/100km w ruchu miejskim.
Wychodzi więc te 100km za około 17zł. Oczywiście myślę o Skodach.

Jeśli masz swój prąd to w taryfie G12 1kWh w nocy kosztuje 0,33 zł
Jeśli masz panele to można mówić o zerowych kosztach.
Akurat mam siłę, bardzo mocną, ale i tak ograniczenie Power płynie z ładowarki DC w samochodzie.
Niestety na dziś nie ma np. w Tiguanie napędu 4-Motion. A dla mnie muss sein. To samo będzie w Kodiaq.
Silnik 1.4 l w ogóle do mnie np. "nie przemawia". Ford Kuga wydaje się na dziś ciekawą opcją. Ale jakoś
nie potrafię przekonać się do samochodów na F.

kodiaqo
Posty: 89
Rejestracja: 03 wrz 2021, 22:56
Samochód: Tiguan 2.0 TSI 170 kM 4-Motion

Re: Kodiaq 2021

Post autor: kodiaqo »

tomnowy pisze:
21 wrz 2021, 19:52
... patrząc na szybkość przechodzenia na "elektryfikacje motoryzacji" w naszym kraju to już chyba w nowym stuleciu
może być kompletne zaskoczenie, jeśli "nagle" nastąpi postęp w Aku. A to jest możliwe.
Dlatego uważam, że wcale nie jest takie oczywiste, aby rozważać już zakup hybrydy plug-in.
Jeśli ktoś "robi" niewiele km w roku, benzyna - pomimo wysokiego spalania - i tak będzie
dalej dobrym wyborem. A dalszy wyjazd daje przynajmniej frajdę, a nie zerkanie na eco-jazdę.

Ale masz sporo racji w tym, jeśli miałeś na myśli politykę naszego rządu w tym temacie ... )

ODPOWIEDZ