Strona 1 z 9

Wsparcie dla chcącego zakupić - ostatnia prosta

: 24 lis 2019, 10:38
autor: wujeq
cześć,
Jest to mój drugi post - pierwszy rozpoczął przygodę z forum w sekcji przywitania :)
Jestem aktualnie na ostatniej prostej do zakupu Kodiaq, chciałbym się podzielić wrażeniami i aktualnymi odczuciami ale również poprosić o sugestie i wrażenia już posiadaczy Kodiaq.

Po pierwsze jak widać z rubryki samochód w moim profilu przy zakładaniu konta wpisałem aktualnie jeszcze posiadane auto tj. Mitsubishi Outlander II 2.0 Di-D. Ma to o tyle znaczenie że odnoszę aktualnie wszelkie wrażenia z zakupu i jazdy Kodiaqiem właśnie do Outka. Autko jest z 2010 r. sam jeżdżę nim 5 lat (jestem 2 właścicielem). Jednym zdaniem jestem zadowolony ale czas zmienić już samochód na nowszy.

Długie przemyślenia ale również założenie działalności i możliwość zakupu na firmę sprawiły, że zacząłem myśleć o aucie nowym. Wybór padł na Kodiaqa ale bez szaleństw: wersja Ambition manual z podstawowym pakietem lub +17 tys. zł i dodatkowo do wersji Ambition 4x4 z DSG.

Wcześniej odpadły z rożnych względów (finansowych głównie ale też miejsce w środku oraz wyposażenie) mazda cx-5, mitsubishi outlander III. Finansowo Kodiaq jeszcze jest na równi z Compasem (lekko się jeszcze waham... cena podobna).

Jeśłi chodzi o silnik w tych pieniądzach to 1,5 TSI 150 KM. Jazda próbna już za mną taka właśnie jednostką ale w manualu bez 4x4. Wrażenia ogólne to ciut wolniejsze reakcja na gaz, Mitsu szybciej reaguje (moment). Natomiast samo autka jest piękne, w środku dużo miejsca jestem jak najbardziej za.

Przeczytałem dużo postów tu na forum i po tym przydługawym wstępie mam pewne pytania i wątpliwości. Mianowicie autka są zbyt nowe więc ciężko mówić o częściach, niespasowaniu czy pierwszych defektach, ale myślę że można już zapytać o spalanie, eksploatację (szumy, głośność w środku przy wyższych prędkościach?). W Mitsu moje spalanie przy krótkich trasach i raz w tygodniu autostrada 100-200 km to 8,2 litra/100km. Jak wygląda spalanie w Kodiaq - oczywiście mam świadomość, że to benzyna. Czy napęd 4x4 i DSG znacznie zwiększa to spalanie? Rozumiem że nie da się go wyłączyć :) jest dołączane? Parę osób wspomniało o dotarciu auta i spalanie spadło (chyba że jest to bardziej kwestia zmiany stylu jazdy i dostosowanie do Kodiaqa?)
Kolejna sprawa czy ten silnik daję radę (nie jest sportowcem ale czasami trzeba mieć zapas w sytuacji podjęcia decyzji o wyprzedzaniu) ?
Zakup auta zaplanowany na przyszły tydzień lub początek grudnia (jak wyżej opisałem 2 egzemplarze do wyboru) ale może jednak za mały budżet na nowe i lepiej poczekać albo kupić używane :)

Odpowiedzi na powyższe na pewno pomogą podjąć decyzję - dziękuję Wszystkim za merytoryczne odpowiedzi i wsparcie przy zakupie.

pozdrawiam

ps. jest jeszcze kwestia silników w 2020 i później, czy ze względu na normy wprowadzane przez UE silniki nie będą ubożeć (np. o 4x4 ...) by spełnć normy, nie chciałbym w przyszłym roku kupować auta z silnikiem 1.0 w Suvie...

Re: Wsparcie dla chcącego zakupić - ostatnia prosta

: 24 lis 2019, 12:05
autor: stingerA6
Jeździłem Outlanderem przez chwilę z takim silnikiem jak Twój i w automacie. Silnik ok, skrzynia dramat (bodajże bezstopniowe badziewie).
Co do Kodiaqa, to inna bajka i epoka.
Jest dużo większy i dużo dużo nowocześniejszy i lepiej przemyślany.
Co do szumów, to moim zdaniem, nie jest źle, ale z dodatkowymi akustycznych szybami jest jeszcze lepiej - polecam.
Co do spalania i silnika - znów ciężki temat do porównania bo rozważasz przesiadkę z Volkswagenowskiego awaryjnego 2.0 tdi na pompowtryskach (tak tak to siedzi w Outlanderze) na benzynowego niskopojemnościowca vw o innej charakterystyce.
1 5 tsi, jak już wcześniej pisałem nie jest odmianą "rajdową" i w budzie Kodiaqa ma trochę pracy, ale......
moim skromnym zdaniem daje radę.
Wiadomo że przydało by się zawsze więcej mocy, ale wtedy trzeba by było celować w RSa i to najlepiej na sterydach w okolicę 300 KM - ale dalej to będzie Kodiaq, nie stworzony do sportowych wyczynów
Spalanie moje min 5.3 litra w ekojeździe , po 12.8 przy wykorzystaniu wszystkich możliwości silnika. U Ciebie obstawiałbym w okolicach 9 literków średnio
Ja z 1.5 byłem na tyle zadowolony, że czekam właśnie na odbiór kolejnego takowego.
Reasumując mój przydługi wywód - biorąc Kodiaqa podarujesz sobie bardzo rozsądne auto, za bardzo rozsądne pieniądze, które dodatkowo można polubić i być z niego zadowolonym.

Re: Wsparcie dla chcącego zakupić - ostatnia prosta

: 24 lis 2019, 12:11
autor: Malenstwo8
Potwierdzam. Pomimo trzeszczących plastików, to kawał porządnego suva. Ja bym brał 😉, a sorry już wziąłem 😁

Re: Wsparcie dla chcącego zakupić - ostatnia prosta

: 24 lis 2019, 13:21
autor: LutekTom
Jeśli mogę coś w sprawie Compassa to też brałem go mocno pod uwagę ale to auto dużo mniejsze od Kodiaqa (zwłaszcza kufer). Na plus wygląd zewnętrzny, ręczne dopięcie 4x4, stałe wyłączenie Start/stop reszta na minus w stosunku do Kodiaqa.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Re: Wsparcie dla chcącego zakupić - ostatnia prosta

: 24 lis 2019, 18:25
autor: root
Naprawdę chcesz kangurującego 1.5 w manualu?

Re: Wsparcie dla chcącego zakupić - ostatnia prosta

: 24 lis 2019, 19:53
autor: polrob
Co do kangurowania to raczej już temat został ogarnięty i wszystkie auta w taki zestawieniu 1.5 + manual wzywane są na akcje serwisową od października. Ja mam auto z produkcji początku października i już miało nowy soft i narazie nie ma tego efektu (chyba że pojawiało się to dopiero po jakimś przebiegu). W autach w których aktualizowali oprogramowanie podobno już też jest ok no i auta zbierają się lepiej od samego dołu.
Co do samego silnika w tej budzie to daje radę, pewnie się jeszcze trochę rozkręci jak będzie większy przebieg (narazie 700km) no i spalanie tez powinno jeszcze spaść bo w tej chwili w mieście mam 10.5-11, gdzie Superb z silnikiem 1.4 150KM spalał w tych samych warunkach 9.5-10

Re: Wsparcie dla chcącego zakupić - ostatnia prosta

: 24 lis 2019, 22:27
autor: wujeq
root pisze:
24 lis 2019, 18:25
Naprawdę chcesz kangurującego 1.5 w manualu?
napisałem ten post by sie czegoś dowiedzieć - kangurowanie czyli? I...
polrob pisze:
24 lis 2019, 19:53
Co do kangurowania to raczej już temat został ogarnięty i wszystkie auta w taki zestawieniu 1.5 + manual wzywane są na akcje serwisową od października. Ja mam auto z produkcji początku października i już miało nowy soft i narazie nie ma tego efektu (chyba że pojawiało się to dopiero po jakimś przebiegu). W autach w których aktualizowali oprogramowanie podobno już też jest ok no i auta zbierają się lepiej od samego dołu.
Co do samego silnika w tej budzie to daje radę, pewnie się jeszcze trochę rozkręci jak będzie większy przebieg (narazie 700km) no i spalanie tez powinno jeszcze spaść bo w tej chwili w mieście mam 10.5-11, gdzie Superb z silnikiem 1.4 150KM spalał w tych samych warunkach 9.5-10
...widzę że już problem znany i rozwiązany przez soft tak?
dopytam jeszcze jak ze spalaniem w 1.5 TSI: czy 4x4 DSG pali rzeczywiście więcej niż manual (duża różnica?) na tę chwilę nadal waham się między manual a DSG z 4x4... możecie się wypowiedzieć?

Re: Wsparcie dla chcącego zakupić - ostatnia prosta

: 24 lis 2019, 22:57
autor: stingerA6
Różnica ok 0,5 litra
Kangur softem zabity, natomiast w opcji DSG nie występował raczej.

Re: Wsparcie dla chcącego zakupić - ostatnia prosta

: 24 lis 2019, 23:00
autor: wujeq
W takim razie 0,5 l/100km to żadna różnica - plus dla 4x4 z DSG.
A jak wrażenia z jazdy DSG ?
Przesiadka z manuala na pierwszy automat :) jak to widzicie ? :)

Re: Wsparcie dla chcącego zakupić - ostatnia prosta

: 25 lis 2019, 0:12
autor: Bartosz
wujeq pisze:
24 lis 2019, 23:00
W takim razie 0,5 l/100km to żadna różnica - plus dla 4x4 z DSG.
A jak wrażenia z jazdy DSG ?
Przesiadka z manuala na pierwszy automat :) jak to widzicie ? :)
Dla mnie to też była przesiadka na pierwszy automat. Nie ma w ogóle o czym mówić. Wygoda jest wspaniała. DSG trzeba poznać, ale przyzwyczaja się bardzo szybko. Nie pożałujesz. To raczej przesiadka w jedną stronę, bo potem się do manuala nie chce wracać :)

Co do silnika, to 1.5 sobie jak najbardziej poradzi. Jak ma się fundusze, to warto iść w 2.0 (ja sobie chwalę swoje TSi 190KM, z mocą ogólnie nie ma problemu).