Odbiór auta - na co zwracać uwagę

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Kodiaqa
Awatar użytkownika
Jarek104
Posty: 158
Rejestracja: 22 mar 2017, 6:05
Samochód: E39 528i

Re: Odbiór auta - na co zwracać uwagę

Post autor: Jarek104 »

Zastanawiacie się czasem co piszecie? Utożsamiacie dealera z importerem, a importera z fabryką..

Tak, za szkodę transportową rekompensata dla klienta to 0,5 - 1,5% zależnie od wielkości szkody. To określa importer. Klient jest o takowej ZAWSZE informowany.
Kto ma niby te Wasze wymyślone "kilkanaście tysięcy" becalować? Dealer? Prywatna firma sprzedająca auta danej marki w tzw franszyźnie? A w jakim stopniu odpowiada za to, że auto w transporcie uległo uszkodzeniu?

Jeśli występuje szkoda transportowa w fabryce - auto jest cofane na naprawę.
Jeśli ulegnie uszkodzeniu między fabryką a Poznaniem to zależnie od rozmiaru szkody podejmowane są stosowne działania. Jeśli między Poznaniem a dealerem - Klient jest o fakcie informowany, dostaje rekompensatę jak pisałem wyżej, podpisuje na to kwita. Ozywiscie auto widzi, przynajmniej ja tak robię.

Co innego jeśli dealer próbuje zamaskować szkodę, zataić To sobie walczcie, macie rację.



Sponsor

Re: Odbiór auta - na co zwracać uwagę

Sponsor


rafalhtc
Posty: 296
Rejestracja: 08 mar 2017, 15:44
Samochód: Hyundai Tucson 2017| 1.6 GDI | Comfort + Navi

Re: Odbiór auta - na co zwracać uwagę

Post autor: rafalhtc »

Sory ale Jarku chyba logiczne, że wielu Klientów nie zgodzi się na rekompensatę 0,5- 1,5%.
Szkody wyceniacie gorzej niż najsłabsze ubezpieczalnie. Piszesz, że co może Dealer- otóż jako Dealer powinien poczuwać się do odpowiedzialności, obsłużyć stosownie Klienta w takiej sytuacji, stosownie mu to zrekompensować a sam później sobie niech to wyjaśnia u importera/centrali. Przecież Klienta to nie interesuje i nie on to ma dalej wyjaśniać bo od tego jest właśnie też Dealer. Nie tylko od sprzedaży i od zgarniania kasy za drogie serwisowanie. Otwieram franszyze to jestem świadomy, że nie tylko kasa na konto będzie z tego wpływać ale będą też właśnie szkody transportowe, reklamacje itp.
Dealer sprzedaje towar to jest odpowiedzialny za jego finalną sprawność przed wydaniem klientowi końcowemu, a nie broni się przed nim, że to nie jego wina bo już takie przyjechało.
Jak jest z tym problem to warto jednak zmienić branżę, a nie handlować autami na które często ludzie wydają mniejsze lub większe swoje oszczędności i nie chcą słyszeć, że im Dealer takie bzdury opowiada i tak traktuje!

Maciej
Posty: 8
Rejestracja: 01 kwie 2017, 13:17
Samochód: Skoda Kodiaq 2,0 TSI DSG 4x4

Re: Odbiór auta - na co zwracać uwagę

Post autor: Maciej »

Zgadzam się z rafalhtc. Samochód kupujemy u dealera, a nie bezpośrednio u producenta. Kupującego nie obchodzi na jakim etapie został uszkodzony samochód (to już problem dealera). Rolą dealera jako sprzedawcy jest przede wszystkim przeprosić za zaistniałą sytuacje, pokryć koszty uszkodzeń, zaproponować satysfakcjonujące kupującego rozwiązanie. Kupując jakikolwiek produkt (np. tv) reklamuję go w sklepie. Sklep dalej może dochodzić swoich praw u producenta, firmy transportującej itp. Mnie, jako kupującego, to nie obchodzi. Podobnie jest w przypadku kupna u dealera samochodu. Powiem tak - jeżeli szanuje się klienta, a porządna firma nie pozwoli sobie na lekceważenie i niepoważne podejście do klienta, to tak powinno być. Jakie podejście do klienta - taki dealer samochodów. Niestety Jarek sobie i swojej firmie wystawia niską ocenę.

Ethel
Posty: 315
Rejestracja: 21 mar 2017, 9:42
Samochód: Kodiaq 1.4 TSI DSG Style

Re: Odbiór auta - na co zwracać uwagę

Post autor: Ethel »

Poza tym wiele rodzin ma teraz dwa samochody... a to zwiększa potencjalną atrakcyjność każdego Klienta... :)

Awatar użytkownika
Jarek104
Posty: 158
Rejestracja: 22 mar 2017, 6:05
Samochód: E39 528i

Re: Odbiór auta - na co zwracać uwagę

Post autor: Jarek104 »

wybaczcie, nie chce mi się wdawać w dyskusje o tym, że klientowi się nalezy samochód za damo, bo przyjechał z rysą albo pęknietą lampą.

rafalhtc, odeślę tylko do moich poprzednich wpisów. To nie MY ( dealer) wyceniamy szkody. To nie my rekompensujemy to z własnej kieszeni.

Chodźcie na odbiory z czujnikami lakieru, żądajcie oględzin auta na podnośniku, krzyczcie że wam się należy bo przecież kupujecie itd, z całą pewnością kazdy dealer będzie Was miło wspominał i chętnie pomagał w razie problemów z eksploatacją.

Awatar użytkownika
fonus
Posty: 259
Rejestracja: 10 mar 2017, 9:33
Samochód: Kodiaq 1.4 TSI ACT 150 KM 2WD DSG Brąz Magnetic

Re: Odbiór auta - na co zwracać uwagę

Post autor: fonus »

Sprawa od strony cywilnej jest raczej jasna. Klient ma prawo nie odebrać auta niezgodnego z zamówieniem lub uszkodzonego. Jeśli świadomie odbiera auto niezgodne lub po uszkodzeniu naprawione to pozostaje kwestia dogadania się odnośnie rekompensaty. Jeśli wcześniej nie jest to określone w umowie, a przecież nie jest, to muszą być negocjacje w tej sprawie. Zakładam że obu stronom zależy na tych negocjacjach i w tym przypadku (dla kontrastu z rabatami przy zakupie kodiaka) przewagę ma klient. Sprzedawca zawsze powinien mieć świadomość biznesową żeby osiągnąć cel. Co jest celem sprzedawcy? No i tu jest sedno sprawy. .. Wiadomo że może trafić się klient który taką sytuację chce wykorzystać i przegina w tych negocjacjach o rekompensatę. Każdy jednak kto miał szkodę całkowitą wie jak mu wtedy auto wyceniaja. Rynek "uczy" każdego dobrych i złych zachowań dlatego ze wszędzie chodzi na końcu o KASĘ. Ale większość tych naszych wpisów jest podyktowana normalną chęcią bycia uczciwie potraktowanymi jak klient (wcale nie roszczeniowy ) tylko taki po prostu. .. zadowolony a nie złowiony

rafalhtc
Posty: 296
Rejestracja: 08 mar 2017, 15:44
Samochód: Hyundai Tucson 2017| 1.6 GDI | Comfort + Navi

Re: Odbiór auta - na co zwracać uwagę

Post autor: rafalhtc »

Skoro nie Dealer rekompensuje to po co wcześniej marudziłeś na ten temat dając do zrozumienia jak to by właśnie tak było.
Kolejne pytanie- gdzie przeczytałeś że ktoś chce auto za darmo?!
Kolejne pytanie- dla Ciebie w Polbis jak Klient ogląda auto przez zakupem to staje się niewygodny i od razu zakładasz, że w przyszłości mu się odpłacisz gorszym traktowaniem i nie będzie zbyt chętnie pomagał mu w razie problemów?! No to Ci powiem, że nagrody Super sprzedawcy to Ty raczej nie dostaniesz.
A to jaką krypto reklamę robisz salonowi Polbis to już jest nie do pomyślenia. Szef pewnie byłby zadowolony. Chyba, że tam to u Was normalne.

Na odniesienie jeszcze do Twojego zniechęcenia do oglądania auta przed zakupem napiszę Wam koledzy żeby każdy kto kupuje auto nie przejmował się Jarkiem i poświęcił na to jednak trochę czasu i się nie przejmował jak na to zareaguje inny podobny mu sprzedawca czy nawet właściciel salonu. Zwykłe spodnie w sklepie oglądamy czy nie są podarte lub z plamą, telefon włączamy i też sprawdzamy czy działa w sklepie RTV czy u operatora, zatem auto za 50, za 100, za 150tyś itp także sprawdzajmy. Ja tak wychwyciłem dwie drobne ale jednak usterki podczas odbioru auta miesiąc temu i musieli je poprawić od razu. Kolejnej trzeciej- złej zbieżności i przesuniętej lekko kierownicy w lewo już nie wyłapałem przy odbiorze i 2 dni później już dla Dealera byłem Klientem, który marudzi i usłyszałem, że jeśli już coś mogą zrobić z dwudniowym autem to za 2tygodnie.
Po kolejnej wizycie auto testował mechanik i sam prezes i najpierw musieli to sprawdzić w trakcie jazdy bo może mi się zdaje i może przesadzam, bo kierownica nie musi być idealnie na wprost.
Po testach uznali, że owszem nie jedzie dokładnie na wprost przy prostym ułożeniu kierownicy ale to kwestia przyzwyczajenia i można tak jeździć. Tym sposobem zmieniłem od razu ASO na takie które przyjęło mnie od ręki i zupełnie inaczej podeszło do problemu. Od razu wjazd na serwis i po półtora godziny poprawiona zbieżność i kierownica. ASO zmieniłem więc na stałe bo zakup auta to jedno ale utrzymanie Klienta drugie. Tam gdzie kupiłem pokazali, że liczy się tylko sprzedaż czyli dokładnie to co pewnie u Ciebie Jarku. Choć nie był to Polbis to przedtawiacie tą samą szkołę.

Wasze motto najlepsze ceny w kraju bierze się widocznie stąd, że oszczędzacie na szkoleniach z Best-service/obsługi Klienta i tym sposobem koszty utrzymania salonu macie mniejsze więc i może też i prowizję. ( choć kiedyś w jakimś poście udowodniłem Ci, że wcale nie macie najniższych cen. To na co wydajecie te pieniądze przeznaczone na szkolenia?)

root
Administrator
Posty: 1392
Rejestracja: 09 lis 2016, 12:06
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Volvo V90

Re: Odbiór auta - na co zwracać uwagę

Post autor: root »

Posprzątałem ten wątek. Proszę o trzymanie się tematu, które swoją drogą jest bardzo ciekawy dla osób odbierających swoje samochody.
Twój znajomy posiada albo zastanawia się nad zakupem Kodiaqa? Daj mu znać o naszym forum! :)

Easy
Posty: 30
Rejestracja: 19 maja 2017, 19:56
Samochód: Octavia

Re: Odbiór auta - na co zwracać uwagę

Post autor: Easy »

fonus pisze:
02 maja 2017, 17:03
lighting pisze:
02 maja 2017, 15:51
- sprawne systemy elektroniczne
Czyli jazda testowa obowiązkowa + sprawdzanie działania asystentów, tempomatu, nawigacji, itd w zależności co było zamawiane
lighting pisze:
02 maja 2017, 15:51

Deweloperzy nie powinni stosować żadnych brudnych sztuczek, jeżeli salon jest renomowany. Zresztą, mają związane ręce umową.
Tu bardziej myślę o czymś, co zobaczę nie wymienionego w umowie a w/g mnie będzie odstępstwem od standardu wykonania, jaki powinien być zachowany i ocenie czy to jest wada, czy "ten typ tak ma".

Będę wdzięczny za Wasze doświadczenia

Z przygód z 2001 roku z zamawianiem VW Golfa IV... Był to okres kiedy ABS i ESP wchodziło dopiero do samochodów jako standard. Kupowałem Gulfa dla żony... W salonie w dniu odbioru samochodu, sprzedawca chciał nam pokazać jak sprawnie hamuje samochód. Niestety brakło mu na oko 3 metrów żeby wyhamować. Właściciel salonu i dyrekcja stwierdziła, że samochód jest mój i nie powinienem pozwolić sprzedawcy na taką prezentację. Mimo to mój prawnik opierając się o zmyślne przepisy prawa handlowego, wyjaśnił sprawnie, że samochód w dniu odbioru, do momentu podpisania protokołu odbioru a nawet i później, zanim opuści jego teren należy do dealer'a. W momencie, gdy kluczyki zostaną przekazane docelowemu właścicielowi samochód jest już Twój. Tak więc idąc tym tropem myślowym, gdy wykonasz jazdę próbną nie ma odwrotu - jest to nowy samochód - kto później odkupi samochód z zawyżonym przebiegiem? Jeśli coś nie działa po opuszczeniu od tego jest gwarancja :)

robsoniqe
Posty: 20
Rejestracja: 11 mar 2018, 21:18
Samochód: Kodiaq 2.0 TSI Style

Re: Odbiór auta - na co zwracać uwagę

Post autor: robsoniqe »

Witajcie. W tym tygodniu odbieram auto. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale salon w Poznaniu na ul. Obornickiej. To jest salonowa sztuka z 2017 roku. Oglądałem samochód bo był wystawiony i nie widziałem żadnych defektów na pierwszy rzut oka. Staram się być uprzejmy i przyznam szczerze, że chodzenie z miernikiem do lakieru w dniu odbioru jest dla mnie dziwne. W sensie dziwnie bym się czuł w stosunku do dealera. Czy to konieczne? W sensie jeśli zauważa jakieś defekty w czasie pierwszych dni nie mogę ich później zgłosić? One muszą się koniecznie znaleźć w protokole odbioru? Nie mówię o problemach że skrzypieniem (oby nie) później, ale właśnie o sprawach karoserii polecanych plastików czy uszkodzonej tapicerki.
Dzięki bardzo za i formacje :) To mój pierwszy post więc witam wszystkich, ale pewnie przywitam się w stosownym temacie :)

ODPOWIEDZ