Kodiaq 1,5 tsi

Wszelkie dyskusje związane z zakupieniem Kodiaqa
lechoo93
Posty: 6
Rejestracja: 04 mar 2025, 15:18
Samochód: potencjalnie nowy kodiaq

Re: Kodiaq 1,5 tsi

Post autor: lechoo93 »

no ja jeździłem na jeździe próbnej 1.5 ale starym kodiaqiem z 2020 roku. Było ok, trochę mnie przeraziło spalanie na autostradzie przy 140 no ale silnik byl zimny i lekko pod górke (pokazywał non stop 17-18l chwilowego przy 140, no ale tak jak mówicie, fizyki nie oszukamy - powyżej 120 opór powietrza rośnie wykładniczo..). Jestem nastawiony na 1,5 TSI, głównie ciekawi mnie działanie tego MHEV'a, zawsze to jakaś nowinka. Zawsze marzyłem o DSG jeżdząc od zawsze hydrokinetykami (najpierw W124 z nieśmiertelną skrzynią 4 biegową, później rav4 też z 4biegowym leniuchem, teraz peugeot z 4 biegowym leniuchem). Wszystko spoko, ale jednak pełny moment te skrzynie łapią dosyć długo. Jak zobaczyłem jak zmienia biegi DSG to się zakochałem, troche nie zdając sobie sprawy z ich wad. No ale trzeba spróbować.
Chciałbym kupić zwykłą hybrydę, byłaby idealna do moich potrzeb, ale nie przemawiają do mnie azjatyckie marki, może nad FORDem się zastanawiałem ale Kuga trochę mała.

Bardzo się ciesze że 1.5 TSI nie ma jednak DQ200 tylko DQ381 - to był główny powód zastanawiania się nad innym silnikiem.

Obecnie musze dobrać wyposażenie i trzeba to wreszcie zamawiać...
Co do foteli to w ogóle do mnie RS nie przemawia, mam prawie 2 metry wzrostu i troszkę poniżej 100 kg wagi. Kiedy usiadłem na tych fotelach nawet standardowych to się zakochałem w tym aucie :D

Też jest inny motyw, że czułem dużą satysfakcje wsiadając do skody i widząc komponent nad którym pracowałem przez 2 lata jako podwykonawca części :) też trzeba wspierać swojego poniekąd żywiciela z tamtych lat. Myślałem nad tym PHEV ale niestety brak fotowoltaiki na domu trochę przemawia przeciwko temu. Dodatkowo auto waży ponad 200 kg więcej i jest dużo opinii że prowadzi się....źle...
ten element to chyba specjalnie zrobili żeby wziąc wyższą wersje wyposażenia... Chyba pierwsze co zrobię to dam to do detailingu żeby to okleili na czarno :D
Obrazek



AUTO-PAK


REKLAMA:

AUTO-PAK
Kalinski


REKLAMA:

Kalinski

RederOr
Posty: 27
Rejestracja: 03 mar 2025, 12:17
Lokalizacja: Glasgow
Samochód: Kodiaq 1.5 TSI E-TEC mHEV 2025

Re: Kodiaq 1,5 tsi

Post autor: RederOr »

AndyBundy pisze:
10 mar 2025, 18:50
RederOr przyjemności z jazdy :) wziąłeś na kołach 18 czy 19? Bo nie wiem czy to zasługa niższego profilu ale kodżak świetnie jeździ po zakrętach, bardzo precyzyjnie. […]
Na 18”, jakbym mógł to bym wziął na 16” ;) Prowadzi się ok, ja i tak jeżdżę raczej powoli. Jakość dróg w Szkocji przez ostatnie 4 lata spadła dramatycznie - niski profil może się skończyć nawet połamaniem felgi (zwłaszcza w Glasgow). Dziury głębokie na 20 cm o średnicy czasem pół metra, miasto ma na to wywalone. Z żoną się ostrzegamy gdzie się nowy loch pojawił ;) Naprawa wygląda jak w Polsce wczesnych lat 80, dwóch kolesi z łopatą wrzuca asfalt do dziury i uklepuje - za 2 tygodnie dziura ponownie. Drogi w Polsce to poezja w porównaniu z tymi tutaj. Do tego masa śrub na ulicy lub ja mam pecha, przez 6 lat złapałem 7 śrub w tym jedna na moto.

lechoo93
Posty: 6
Rejestracja: 04 mar 2025, 15:18
Samochód: potencjalnie nowy kodiaq

Re: Kodiaq 1,5 tsi

Post autor: lechoo93 »

a co sądzicie w sumie o tym 1.5 PHEV? CO tam za automat siedzi to DSG-6? na tej niemieckiej stronie jest info tylko że 6 biegowa...
Może do moich zastosowań byłoby to fajne, ale auto jest 300 kg cięższe niż 1,5 TSI.... Ciekawe jak to sie zachowuje na trasie powiedzmy 1500 km na Chorwację :D Ciekawe jest to że on potrafi się zachowywać jak zwykła hybryda co jest dla mnie super. Mam dostęp do gniazdka pod domem wiec ładowanie nie było by drogie... Dopłata 15 tysięcy, ale nie można wziąć trzeciego rzędu, więc różnica finalna to 10 tys brutto i tylko 5 miejsc.

Obrazek

Adam_Beg
Posty: 13
Rejestracja: 01 lut 2025, 21:43
Samochód: Skoda Kodiak 2.0 2025

Re: Kodiaq 1,5 tsi

Post autor: Adam_Beg »

lechoo93 pisze:
10 mar 2025, 21:51
a co sądzicie w sumie o tym 1.5 PHEV? CO tam za automat siedzi to DSG-6? na tej niemieckiej stronie jest info tylko że 6 biegowa...
Może do moich zastosowań byłoby to fajne, ale auto jest 300 kg cięższe niż 1,5 TSI.... Ciekawe jak to sie zachowuje na trasie powiedzmy 1500 km na Chorwację :D Ciekawe jest to że on potrafi się zachowywać jak zwykła hybryda co jest dla mnie super. Mam dostęp do gniazdka pod domem wiec ładowanie nie było by drogie... Dopłata 15 tysięcy, ale nie można wziąć trzeciego rzędu, więc różnica finalna to 10 tys brutto i tylko 5 miejsc.

Obrazek
a może zrób sobie listę czego potrzebujesz i oczekujesz od auta!
My z żonką wybierając Kodiaqa zrobiliśmy listę co chcemy koniecznie w aucie - to co mieliśmy w poprzednich autach
7 miejsc, duży bagażnik przy 5 osobach, czy 4x4
ja np. bardzo chciałem odbijającą promienie słoneczne szybę, podwójne szyby i ogrzewanie postojowe. Dla żony masażyk z przodu i tyle podgrzewane siedzenia (często siedzi z tyłu).
Jedynym np. minusem dla nas w Kodiqu jest brak prądu 220.

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 3297
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: Kodiaq 1,5 tsi

Post autor: MałGorzata »

Adam_Beg pisze:
10 mar 2025, 22:05
Jedynym np. minusem dla nas w Kodiqu jest brak prądu 220.
Szkoda bo zawsze był.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

Adam_Beg
Posty: 13
Rejestracja: 01 lut 2025, 21:43
Samochód: Skoda Kodiak 2.0 2025

Re: Kodiaq 1,5 tsi

Post autor: Adam_Beg »

MałGorzata pisze:
10 mar 2025, 22:12
Adam_Beg pisze:
10 mar 2025, 22:05
Jedynym np. minusem dla nas w Kodiaqu jest brak prądu 220.
Szkoda bo zawsze był.
Też byłem zdziwiony. Chociaż w 2019 roku zamawiałem Arteona, nie miał mieć prądu 230 w bagażniku, a miał :)

AndyBundy
Posty: 19
Rejestracja: 04 mar 2025, 12:04
Samochód: Kodiaq 2 2024 1.5 TSI

Re: Kodiaq 1,5 tsi

Post autor: AndyBundy »

To fuckt, drogi w Polsce są już naprawdę przyzwoite i nie są już takim wyzwaniem dla zawieszenia i felg. Są oczywiście jeszcze odcinki gdzie można plomby zgubić, ale w skali kraju to takich miejsc jest nie wiele i z roku na rok coraz mniej. Mimo wszystko i tak ustawiam zawieszenie na mięciutkie, jakoś mi się to podoba jak kodżak sobie płynie po drodze. Przynajmniej mi wtedy narzędzia w bagażniku nie brzęczą :)

Dla mnie zaskoczeniem był brak spryskiwaczy reflektorów, na szczęście zimę przejeździłem i ani razu nie odczułem ich braku, choć czasem auto zmieniało kolor z czarnego na siwe. Wystarczyło umycie co tankowanie. Może to kwestia aerodynamiki, może tego, że światła mijania emitowane są z wielu punktów... A może tego, że zima była słaba :)

Niestety na duży minus odbieram to cholerne sterowanie wycieraczkami i spryskiwaczami w manetce kierunkowskazów. Nie dość, że jest to zwyczajnie nieintuicyjne, to krawędzie plastiku wokół przycisku spryskiwaczy są nieprzyjemnie ostre w dotyku. Pół roku minęło a nadal pamięć mięśniowa szuka najpierw sterowania wycieraczkami po prawej. Zdecydowanie bym wolał mieć drugą dźwignię po prawej niżej do zmiany biegów (tak jak manetka tempomatu) a wycieraczki po staremu. Mogli też zrobić małe pokrętło albo joystick zmiany biegów w miejscu tego lewego małego uchwytu na napoje, który jest dla mnie bezużyteczny, bo kubka z kawą nie zmieści. Chyba tylko kubeczek espresso albo wąską puszkę jak energetyk da się tam wcisnąć. Ciśnienie projektantów na stylistykę czystej bezprzyciskowej konsoli środkowej negatywnie wpłynęło na ergonomię sterowania autem. Podobnie bezsensowny patent jak volkswagenowskie przyciski sensoryczne na kierownicy, z których się wycofali. Może Skoda też z czasem poprawi to nieszczęsne sterownie wycieraczkami. Mały joystick na konsoli środkowej w Octavii o wiele bardziej mi się podoba, pewnie został tylko przez to, że Octavia jest oferowana w manualu i w konsoli musiało zostać miejsce na dźwignię biegów i taka konstrukcja upraszcza produkcję jednocześnie modeli z manualem i automatem, mniej różnic w kokpicie.

RederOr
Posty: 27
Rejestracja: 03 mar 2025, 12:17
Lokalizacja: Glasgow
Samochód: Kodiaq 1.5 TSI E-TEC mHEV 2025

Re: Kodiaq 1,5 tsi

Post autor: RederOr »

Nie ma spryskiwaczy reflektorów bo lampy są LED, a nie xenon - mniejsza moc i już spryskiwacz zbędny, a zgodnie z przepisami. Ja akurat mam kiepskie doświadczenia ze spryskami, miałem to w Espace i potrafiło zeżreć cały płyn w 250 km jak pogoda kiepska.
Manetka to faktycznie trochę przegięcie, ale z drugiej strony to pewnie chcieli zostawić maks trzy manetki i poszli w 'guzikologię'. Każdy producent teraz udziwnia, ja zmieniałem 5008 z '21 i poszedłem obejrzeć nowe 5008, dla mnie to krok wstecz: wielgachny panel wyświetlacza, który po prostu przytłacza, brak trzech osobnych siedzeń w 2 rzędzie (zrobili zwykła kanapę, dla mnie to był największy atut tego samochodu), foteli z 3 rzędu już się nie da wyjąć. Najbardziej mnie zaskoczył Tiguan (zwykły, nie AllSpace) - niby to ta sama buda co Kodiaq, ale kanapa z tyłu wyraźnie węższa. Dla mnie idealnym samochodem był Espace IV, ale Renault w 2015 zmieniło koncepcję i zrobiło suvo-vana (w UK i tak nie można kupić).

RobertG7
Posty: 210
Rejestracja: 21 lip 2022, 13:21
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TSI 4x4

Re: Kodiaq 1,5 tsi

Post autor: RobertG7 »

W poprzeniej wersji LEDy i normalnie spryskiwacze są. Akurat w Skodzie standardowo spryskuje co 10 raz uruchomienia wycieraczek, wiec tego plynu nie ubywa znacząco

Awatar użytkownika
maq
Posty: 306
Rejestracja: 07 gru 2024, 20:03
Lokalizacja: Piaseczno
Samochód: Kodiaq L&K TDI 200 '23

Kodiaq 1,5 tsi

Post autor: maq »

Spryskiwacze uruchamiane są przy włączonych światłach głównych. Jeżeli się palą do jazdy dziennej, to nie. Zdarzyło mi się, również w poprzednim aucie, przełączyć właśnie na dzienne, żeby nie pryskało na maskę, bo auto z myjni wyjechało niedawno ;)

ODPOWIEDZ