Mam telefon z Androidem 11 (Galaxy S21) oraz smartwatcha (Huawei GT2).
Telefon sparowany jest też z samochodem.
Do niedawna wszystko działało bez problemów.
Ale od jakiegoś miesiąca nie mam głosu w zestawie głośnomówiącym. Mogę z poziomu infotainment nawiązywać połączenia i je kończyć (lub odrzucać), importują się kontakty itp.
Jedynie nie mam głosu podczas rozmowy telefonicznej (głos jest w słuchawce telefonu).
Po zbadaniu problemu okazuje się, że problemem jest smartwatch.
Całość mam już od długiego czasu, ale dopiero ostatnio (jakaś aktualizacja oprogramowania czy coś takiego) podczas połączenia telefon nie wie gdzie przekazać głos. I póki ręcznie tego nie przełączę - głos mam w słuchawce. Dość mocno to utrudnia życie podczas jazdy.
Ktoś z Was miał ten problem i go rozwiązał ? Wyłączanie/rozłączanie zegarka po wejściu do auta jest mocno upierdliwe.
Problem z zestawem głośnomówiącym
-
- Posty: 646
- Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki
Re: Problem z zestawem głośnomówiącym
Też mam Hyuawei Watch GT2 i sprawa jego użytkowania jest dla mnie prosta.
To dziadostwo wykorzystuję np. do monitorowania snu. Wskazania pulsu są mało dokładne, więc tę wartość monitoruję pulsometrem podczas aktywności, np. na rowerze, rolkach, nordic walking), zaś na co dzień używam zwykłego klasycznego zegarka, który ma wygląd i właściwości zegarka, a nie gadżetu.
To dziadostwo wykorzystuję np. do monitorowania snu. Wskazania pulsu są mało dokładne, więc tę wartość monitoruję pulsometrem podczas aktywności, np. na rowerze, rolkach, nordic walking), zaś na co dzień używam zwykłego klasycznego zegarka, który ma wygląd i właściwości zegarka, a nie gadżetu.
Follow your dreams
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
- WaC
- Posty: 641
- Rejestracja: 17 wrz 2021, 21:41
- Lokalizacja: Bemowo
- Samochód: Sportline 2.0 TSI 4x4 DSG7
Re: Problem z zestawem głośnomówiącym
Czemu kupowałeś sprzęt różnych marek? Wiem, że niby mają być kompatybilne, lecz jak widać, różnie z tym bywa. Wobec powyższego, ja staram trzymać jednej marki...
Moje motto: Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z tego żywy.
-
- Posty: 1088
- Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM
Re: Problem z zestawem głośnomówiącym
Proszę, tu masz rozwiązanie. Napisz, czy zadziałało. https://forum.xda-developers.com/t/watc ... f.4210155/
Zadowolny z GunMetal Sportline
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 21:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Kodiaq Style 2.0 TSI
Re: Problem z zestawem głośnomówiącym
Dzięki, Szukałem rozwiązania na XDA, ale tego wątku nie znalazłem.D10ni pisze: ↑02 paź 2021, 23:21Proszę, tu masz rozwiązanie. Napisz, czy zadziałało. https://forum.xda-developers.com/t/watc ... f.4210155/
Są tam podane dwa rozwiązania:
1. Usunąć z telefonu Huawei Health oraz HMS Core. Zainstalować starsze wersje (10.x) dostępne w PlayStore.
Tego nie testowałem, sprawdzę jak będę w aucie.
2. Wyłączenie opcji "Połączenia" dla GT2 w ustawieniach BT.
To zrobiłem jako pierwsze. I niestety nie rozwiązuje problemu.
Moje ustawienia opcji BT dla samochodu oraz zegarka:
- WaC
- Posty: 641
- Rejestracja: 17 wrz 2021, 21:41
- Lokalizacja: Bemowo
- Samochód: Sportline 2.0 TSI 4x4 DSG7
Re: Problem z zestawem głośnomówiącym
Rozumiem Sławku. Ja jednak staram się parować urządzenia tej samej firmy (łącznie z pralką - lecz tu od jakiegoś czasu mam problem). Wszystkie sprzęty mam tej firmy na S i jakoś na zegarek nie narzekam. Jednocześnie o innych nie mogę się wypowiadać, bo nie miałem. Pozdrawiam.
Moje motto: Nie bierz życia na serio i tak nie wyjdziesz z tego żywy.
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 24 wrz 2018, 21:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Samochód: Kodiaq Style 2.0 TSI
Re: Problem z zestawem głośnomówiącym
Problem rozwiązany.
Pomogło usunięcie z telefonu aplikacji Huawei Health (zainstalowanej z Huawei AppGallery) i zainstalowanie starszej wersji dostępnej w Google PlayStore.
Dziękuję.
Pomogło usunięcie z telefonu aplikacji Huawei Health (zainstalowanej z Huawei AppGallery) i zainstalowanie starszej wersji dostępnej w Google PlayStore.
Dziękuję.
-
- Posty: 646
- Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
- Lokalizacja: Polska
- Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki
Re: Problem z zestawem głośnomówiącym
Problem z zestawem głośnomówiącym jest chyba szerszy, aniżeli nam się wydaje i nie dotyczy tylko Kodiaqa (chociaż niedawno jadąc rowerem widziałem stojącego na poboczu Kodiaqa, którego kierowca rozmawiał trzymając telefon przy uchu), ale także marki premium. Otóż często widuję w Q7, X5, GLK rozmaite blondynki, które kierując notorycznie gadają trzymając telefon przy uchu.
Follow your dreams
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: Problem z zestawem głośnomówiącym
Podobny problem występuje z kierunkowskazami.
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER