Strona 1 z 22

Tuning 2.0 TSI

: 11 mar 2017, 12:47
autor: krotz
Wczoraj rozmawiałem z przedstawicielem Skody odnośnie możliwych ulepszeń silnika 2.0 TSI

Wbrew chodzącym nieprawdziwym informacjom po necie, można bez obaw, bez utraty gwarancji wykonać lekki modding.
Najlepiej na początek użyć Boxa. Logi, o których się tak niektórzy rozpisują (niby Skoda może wyciągnąć historię i po gwarancji) to tzw. logi dynamiczne czyli aktualnie odczytywane z komputera. W momencie odpięcia Boxa "odpina się" to co powinno i Skoda nie jest w stanie nic udowodnić.

Pracownik polecił mi dwie firmy na terenie Warszawy. Tuning bez utraty gwarancji powinien byc przeprowadzony z głową i rozsądkiem. Oto maksymalne parametry do osiągnięcia bez ingerencji gwarancyjnej

Origin 132kw 180hp 320Nm
Mod 173kw 235hp 396Nm
+ 41 (31%) + 55 (31%) + 76 (24%)
save fuel -5%

Silnik 2.0 TSI odebrany z salony jest dotarty fabrycznie. Bez jakiś większych szaleństw należy zrobić ok 1000km. Po ok 3000-4000km można zakładać Boxa.

Najlepiej jakby był napisany specjalnie pod daną sztukę Kodiaqa. Cena ok 1200--1600zł :D

Re: Tuning 2.0 TSI

: 11 mar 2017, 13:11
autor: loboss1
A jak taki moment zniesie DSG?

Re: Tuning 2.0 TSI

: 11 mar 2017, 13:13
autor: krotz
No wydaje mi się, że jak nie będziesz z każdych świateł deptał do oporu to zniesie.
Pan ze Skody mówił, że modyfikacjom w programie poddać się powinno parametry DSG.

Re: Tuning 2.0 TSI

: 11 mar 2017, 17:50
autor: Rafał
chyba właśnie z takimi parametrami (238 hp) sprzedawany jest/będzie vw atlas

Re: Tuning 2.0 TSI

: 12 mar 2017, 11:31
autor: W.W.
Ja zmieniałem mapowanie swojego Passata, to jednocześnie fachowiec zmienił ustawienia DSG. Jak sam stwierdził, zmiana mapy w silniku, bez zmiany w oprogramowaniu DSG, to "haratanie samochodu".

Re: Tuning 2.0 TSI

: 13 mar 2017, 18:42
autor: Rafał
http://www.auto-swiat.pl/porady/skoda-k ... yny/vxldc1 - tu macie artykuł na temat tego silnika - troszkę strach o choroby wieku dziecięcego zazwyczaj trapiące nowe rozwiązania.....

Re: Tuning 2.0 TSI

: 21 mar 2017, 21:24
autor: miro.t
loboss1 pisze:
11 mar 2017, 13:11
A jak taki moment zniesie DSG?
Z tego co mi wiadomo to w Kodiaqu jest nowsze DSG niż w Superbie i wg papierów powinno wytrzymać do 500Nm, a w praktyce do 600 Nm.

Re: Tuning 2.0 TSI

: 25 mar 2017, 14:55
autor: Neron7
Czy TDi 190KM i TSi 180KM maja ta samą skrzynię DSG?

Re: Tuning 2.0 TSI

: 25 mar 2017, 15:33
autor: dawajrapa
Ze wzgledu na calkiem rozne charakterystyki tych jednostek, inny przebieg mocy i momentu w stosunku do zakresu obrotow itd- skrzynie powinny byc rozne, ale nie mam 100% pewnosci. Choc zdziwilbym sie BARDZO, gdyby okazalo sie, ze sa takie same...

Re: Tuning 2.0 TSI

: 25 mar 2017, 20:23
autor: nobody
Z tego co mi wiadomo to są to takie same skrzynie DQ500, które zniosą 600Nm. Przebieg momentu nie powinien mieć żadnego znaczenia dla konstrukcji a jedynie dla oprogramowania