♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu mechanicznego Kodiaqa
Pepeg
Posty: 28
Rejestracja: 04 paź 2017, 18:06
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Alhambra 4drive

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Pepeg »

Adammm pisze:PedalBox dziala, polecam Obrazek
Nie rozumiem tylko tego nastawienia EKO producentow. Po zalozeniu PB spalanie u mnie spadlo o litr z 10,7 na 9,7, wszystko dlatego, ze teraz pedal wystarczy muskac a nie wciskac w podloge...
Większych bredni dawno nie czytałem, to nie auto z gaźnikiem, w nowoczesnych samochodach pedał gazu jest tylko potencjometrem, którym informujemy komputer co chcemy zrobić z samochodem, jak szybko przyspieszyć, kiedy zmienić bieg, my naciskamy a komputer w zależności od ustawionego programu steruje wtryskiem, przepustnicą i skrzynią biegów. A Ty siebie tym boxem ograniczyłeś zakres działania pedału przyspieszenia.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka




Sponsor

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Sponsor


Adammm
Posty: 48
Rejestracja: 25 paź 2018, 0:33
Samochód: Audi A4 B8 2.0 TDI, Kodiaq Sportline 2.0 TDI 190

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Adammm »

Pepeg pisze:
03 kwie 2019, 19:00
Adammm pisze:PedalBox dziala, polecam Obrazek
Nie rozumiem tylko tego nastawienia EKO producentow. Po zalozeniu PB spalanie u mnie spadlo o litr z 10,7 na 9,7, wszystko dlatego, ze teraz pedal wystarczy muskac a nie wciskac w podloge...
Większych bredni dawno nie czytałem, to nie auto z gaźnikiem, w nowoczesnych samochodach pedał gazu jest tylko potencjometrem, którym informujemy komputer co chcemy zrobić z samochodem, jak szybko przyspieszyć, kiedy zmienić bieg, my naciskamy a komputer w zależności od ustawionego programu steruje wtryskiem, przepustnicą i skrzynią biegów. A Ty siebie tym boxem ograniczyłeś zakres działania pedału przyspieszenia.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Hmmm no popatrz jakie brednie mi teraz komputer pokazuje 🤔

Pepeg
Posty: 28
Rejestracja: 04 paź 2017, 18:06
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Alhambra 4drive

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Pepeg »

No popatrz jacy ci inżynierowie są durni. Kombinują jak koń pod górę żeby spełnić normy a wystarczy do wszystkich aut zamontować pedalboxa i już spalanie 10% niższe, ci goście od tego ustrojstwa powinni normalnie dostać Nobla. brednie brednie brednie

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


D10ni
Posty: 1088
Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: D10ni »

Pepeg pisze:
03 kwie 2019, 19:00
Większych bredni dawno nie czytałem, to nie auto z gaźnikiem, w nowoczesnych samochodach pedał gazu jest tylko potencjometrem, którym informujemy komputer co chcemy zrobić z samochodem, jak szybko przyspieszyć, kiedy zmienić bieg, my naciskamy a komputer w zależności od ustawionego programu steruje wtryskiem, przepustnicą i skrzynią biegów. A Ty siebie tym boxem ograniczyłeś zakres działania pedału przyspieszenia.
Może wsiądź pierw do Kodiaq w automacie i spróbuj przy 60kmh (siódmy bieg, tryb Normal) szybko przyspieszyć. Bo o ile przy spokojnym dodawaniu gazu przekazanie siły nacisku na napęd jest w miarę liniowe, to przy mocniejszym depnięciu jest ponad sekundowy lag, powoli rosnące obroty a po sekundzie masz gwałtowny strzał obrotów i przyspieszenia. I śmiem przypuszczać że to może być pomysł aby skłonić do bardziej "statecznej" jazdy i eko przy okazji.
Pepeg pisze:
03 kwie 2019, 21:13
No popatrz jacy ci inżynierowie są durni. Kombinują jak koń pod górę żeby spełnić normy a wystarczy do wszystkich aut zamontować pedalboxa i już spalanie 10% niższe, ci goście od tego ustrojstwa powinni normalnie dostać Nobla. brednie brednie brednie
I tu oczywiście gdybyś w pierwszym cytowanym poście miał rację, to i tu miałoby sens to co próbujesz udowodnić. Spróbuj uwzględnić, że właśnie dla zmieszczenia się w normach ktoś wykombinował takie nieliniowe przyspieszenie żeby ludzie nie przyspieszali zbyt gwałtownie, a ludzie mają to w d... i po prostu walą gaz do dechy chcąc przyspieszyć i w ten sposób zwiększają zużycie. Dla mnie to co napisał Adammm ma sens. Tylko nie sądzę że ta oszczędność może być tak duża.
Zadowolny z GunMetal Sportline :D

Pepeg
Posty: 28
Rejestracja: 04 paź 2017, 18:06
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Alhambra 4drive

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Pepeg »

Nie wiem jak jest w Kodiaku, ale u mnie w Atece nic takiego nie występuje. Auto zbiera się momentalnie, a jak chcę jeszcze dynamiczniej, np przy wyprzedzaniu, to to jednym ruchem cofam dzwignie na S. W trybie sport też masz takie opóźnienie?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2888
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: MałGorzata »

To opóźnienie wynika wg mnie z gwałtownej zmiany trybu/stylu jazdy.

Skoro jedziesz spokojnie ze stabilną prędkością a w ułamku sekundy chcesz pogonić konie to musisz dać im szansę na zrozumienie tych intencji. Program musi się przestawić...

To tak jak przy skrzyni manualnej czas potrzebny kierowcy na redukcję biegu i puszczenie sprzęgła.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

FIRCYK
Posty: 67
Rejestracja: 02 lut 2018, 14:15
Lokalizacja: Polska
Samochód: VV TIGUAN II HL 2.0 150HP

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: FIRCYK »

Nie zrozumie tego nikt kto sam nie przetestuje. Koniec kropka, poco ta dyskusja jak się nie spróbowało. Gadacie jak małe dzieci przed jedzeniem że niedobre chodź jeszce nie dotkneły i zawsze mają argument że jest niesmaczne.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Adammm
Posty: 48
Rejestracja: 25 paź 2018, 0:33
Samochód: Audi A4 B8 2.0 TDI, Kodiaq Sportline 2.0 TDI 190

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Adammm »

FIRCYK pisze:
03 kwie 2019, 22:56
Nie zrozumie tego nikt kto sam nie przetestuje. Koniec kropka, poco ta dyskusja jak się nie spróbowało. Gadacie jak małe dzieci przed jedzeniem że niedobre chodź jeszce nie dotkneły i zawsze mają argument że jest niesmaczne.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Dokladnie. Zauwazylem, ze kazdy kto uzywa PedalBoxa od razu jest tutaj zaszczuty i musi udowadniac ze to dziala... To jakas paranoja. A no i jeszcze zapomnialem, ze uzytkownicy sa oplaceni przez DTE 😁

D10ni
Posty: 1088
Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: D10ni »

Dobrze powiedziane FIRCYK. "Jeżdzę Atecą ale się wypowiem o Kodiaq."
MałGorzata pisze:
03 kwie 2019, 22:12
To opóźnienie wynika wg mnie z gwałtownej zmiany trybu/stylu jazdy.

Skoro jedziesz spokojnie ze stabilną prędkością a w ułamku sekundy chcesz pogonić konie to musisz dać im szansę na zrozumienie tych intencji. Program musi się przestawić...

To tak jak przy skrzyni manualnej czas potrzebny kierowcy na redukcję biegu i puszczenie sprzęgła.
Nie do końca. Mam pedał gazu pod nogą, cisnę, to oczekuję reakcji jak w manualu, bliskiej liniowej. A nie sztucznie wprowadzonego opóźnienia, żeby było "bardziej eco". Tu nie chodzi o zrozumienie intencji, bo skoro oprogramowanie dla dla Audi potrafi, to znaczy że się da, a ograniczenia dla Skody są celowo wprowadzone "bo takie lokowanie, wizerunek marki i chcemy mieć lepsze normy eco".
Zadowolny z GunMetal Sportline :D

Pepeg
Posty: 28
Rejestracja: 04 paź 2017, 18:06
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Alhambra 4drive

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Pepeg »

Ale co działa? Rozumiem że nie ma tego opóźnienia o którym piszecie. Bo to że mniej pali albo w jakoś magiczny sposób silnik jest mocniejszy to można między bajki włożyć.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ