♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦
: 23 wrz 2017, 16:30
.
..
Kusiło, nęciło i nie wytrzymałem...
..
.
DTE Systems PowerControl
PowerControl to 3-kanałowy powerbox, który zmienia ustawienia:
- systemu wtrysku paliwa Common Rail,
- ciśnienia w turbosprężarce [boost],
- obrotów silnika [RPM].
PowerControl posiada 3 wgrane profile [mapy] dedykowane pod konkretne auto i silnik:
- Eco [zielony LED] - tuning jest aktywny przy niższych obrotach; przy wyższych powraca do ustawień fabrycznych,
- Dynamic [pomarańczowy LED] - tuning jest aktywny w całym spektrum obrotów, ale jest trochę płynniejszy i minimalnie słabszy niż kolejny profil,
- Sport [czerwony LED] - tuning jest silny i aktywny w całym spektrum RPM.
Powyższe profile można dodatkowo tuningować przyciskami +/–.
Ciekawostka: W przypadku silnika 2.0 TDI 150KM rzeczywisty przyrost mocy i momentu obrotowego to: +35-40KM i +70-80Nm. Czyli de facto powerbox zmienia silnik w wersję 190 KM. W katalogu są podane niższe wartości z powodu certyfikacji TÜV, aczkolwiek w rzeczywistości na hamowni wychodzi znacznie mocniej.
DTE Systems PedalBox
PedalBox zmienia dwie rzeczy. Po pierwsze sygnał pedału gazu jest znacznie częściej przekazywany do komputera sterującego silnikiem. Po drugie zmieniona jest charakterystyka pedału w zależności od wybranego programu.
"Pudełka" bardzo poprawiają dynamikę silnika i ospałego niedźwiedzia zmieniają w rozbrykanego niedźwiadka... Extra moc, moment oraz sposób, w jaki są dostarczane powodują, że przy sportowych ustawieniach trzeba uważać z pedałem gazu, aby nie palić gumy przy ruszaniu jak nastolatek spod dyskoteki, zwłaszcza gdy napęd jest tylko na przednią oś. Największy plus to brak opóźnienia w dostawie mocy, wszystko jest na przysłowiowy "pstryk" (zasługa PedalBoxa), co zdecydowanie ułatwia wyprzedzanie i tego typu manewry.
Oczywiście osiągi nie są tak wyśrubowane jak przy mapie, ingerencji w silnik, wydech, itp. Tutaj wszystko jest w granicach rozsądku, z marginesem bezpieczeństwa i dbałością o trwałość silnika i skrzyni biegów [producent oferuje 2 lata gwarancji na samo urządzenie, ale także na silnik, dyferencjał oraz ECU]. Przyznam, że jak na 2-tonowego kolosa jest w sam raz; niedźwiedź ma teraz pazur.
Produkty DTE Systems posiadają certyfikację niemieckiego oraz austriackiego TÜV. Montaż całego ustrojstwa trwa jakieś 10-15 minut i jest banalnie prosty, demontaż to jakieś 5 minut. Wszystko bardzo dobrze wykonane i spasowane [widać niemiecką precyzję i jakość]. Nie ma się do czego przyczepić, może poza ceną.
________________
W Polsce przedstawicielem DTE Systems jest firma HP Factory. Posiadają całą gamę produktów w przystępnych cenach. Istnieje opcja wypróbowania dowolnego produktu w ciągu 14 dni i ewentualnego zwrotu, jeśli jego działanie nie przypadnie nam do gustu. Oferują także montaż oraz sprawdzenie wyników na hamowni. Z tego co wiem, przymierzają się też do udzielania 2-letniej gwarancji na silnik, dyferencjał i ECU za dodatkową opłatą.
________________
Update: w 2018 ceny znacząco spadły.
Przykładowo dla 2.0 TDI 150KM PowerControl zamiast 700€ kosztuje teraz 470€, natomiast nowy PowerControl X (obsługa przez smartphone) 550€.
LINK
..
Kusiło, nęciło i nie wytrzymałem...
..
.
DTE Systems PowerControl
PowerControl to 3-kanałowy powerbox, który zmienia ustawienia:
- systemu wtrysku paliwa Common Rail,
- ciśnienia w turbosprężarce [boost],
- obrotów silnika [RPM].
PowerControl posiada 3 wgrane profile [mapy] dedykowane pod konkretne auto i silnik:
- Eco [zielony LED] - tuning jest aktywny przy niższych obrotach; przy wyższych powraca do ustawień fabrycznych,
- Dynamic [pomarańczowy LED] - tuning jest aktywny w całym spektrum obrotów, ale jest trochę płynniejszy i minimalnie słabszy niż kolejny profil,
- Sport [czerwony LED] - tuning jest silny i aktywny w całym spektrum RPM.
Powyższe profile można dodatkowo tuningować przyciskami +/–.
Ciekawostka: W przypadku silnika 2.0 TDI 150KM rzeczywisty przyrost mocy i momentu obrotowego to: +35-40KM i +70-80Nm. Czyli de facto powerbox zmienia silnik w wersję 190 KM. W katalogu są podane niższe wartości z powodu certyfikacji TÜV, aczkolwiek w rzeczywistości na hamowni wychodzi znacznie mocniej.
DTE Systems PedalBox
PedalBox zmienia dwie rzeczy. Po pierwsze sygnał pedału gazu jest znacznie częściej przekazywany do komputera sterującego silnikiem. Po drugie zmieniona jest charakterystyka pedału w zależności od wybranego programu.
"Pudełka" bardzo poprawiają dynamikę silnika i ospałego niedźwiedzia zmieniają w rozbrykanego niedźwiadka... Extra moc, moment oraz sposób, w jaki są dostarczane powodują, że przy sportowych ustawieniach trzeba uważać z pedałem gazu, aby nie palić gumy przy ruszaniu jak nastolatek spod dyskoteki, zwłaszcza gdy napęd jest tylko na przednią oś. Największy plus to brak opóźnienia w dostawie mocy, wszystko jest na przysłowiowy "pstryk" (zasługa PedalBoxa), co zdecydowanie ułatwia wyprzedzanie i tego typu manewry.
Oczywiście osiągi nie są tak wyśrubowane jak przy mapie, ingerencji w silnik, wydech, itp. Tutaj wszystko jest w granicach rozsądku, z marginesem bezpieczeństwa i dbałością o trwałość silnika i skrzyni biegów [producent oferuje 2 lata gwarancji na samo urządzenie, ale także na silnik, dyferencjał oraz ECU]. Przyznam, że jak na 2-tonowego kolosa jest w sam raz; niedźwiedź ma teraz pazur.
Produkty DTE Systems posiadają certyfikację niemieckiego oraz austriackiego TÜV. Montaż całego ustrojstwa trwa jakieś 10-15 minut i jest banalnie prosty, demontaż to jakieś 5 minut. Wszystko bardzo dobrze wykonane i spasowane [widać niemiecką precyzję i jakość]. Nie ma się do czego przyczepić, może poza ceną.
________________
W Polsce przedstawicielem DTE Systems jest firma HP Factory. Posiadają całą gamę produktów w przystępnych cenach. Istnieje opcja wypróbowania dowolnego produktu w ciągu 14 dni i ewentualnego zwrotu, jeśli jego działanie nie przypadnie nam do gustu. Oferują także montaż oraz sprawdzenie wyników na hamowni. Z tego co wiem, przymierzają się też do udzielania 2-letniej gwarancji na silnik, dyferencjał i ECU za dodatkową opłatą.
________________
Update: w 2018 ceny znacząco spadły.
Przykładowo dla 2.0 TDI 150KM PowerControl zamiast 700€ kosztuje teraz 470€, natomiast nowy PowerControl X (obsługa przez smartphone) 550€.
LINK