♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu mechanicznego Kodiaqa
Awatar użytkownika
HPFactory
Posty: 12
Rejestracja: 15 sty 2018, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Skoda

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: HPFactory »

Staszek1 pisze:
19 lut 2018, 23:58
HPFactory macie swoja hamownie ?
Tak, mamy niemiecką MAHA 4x4, czyli jedną z bardziej prestiżowych na świecie :)
bubuś pisze:
05 lut 2018, 18:45
Spora dokładka mocy dla Misia http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Sko ... 40KW-190KM
a także poprawienie pracy DSG https://vtech.pl/oferta/chiptuning/chip-tuning-dsg.html
To diesel, a moment praktycznie w miejscu stoi. Nie chcemy wypowiadać się krytycznie o konkurencji, ale my takiego auta nie wypuścilibyśmy od nas, szczególnie że w użytkowym zakresie obrotów (w takim którym jeździmy codziennie) auto jest praktycznie seryjne. Z drugiej strony ten silnik na jednokanałowym rozwiązaniu (my mamy 3-kanałowe) stroić to lepszych rezultatów nie da się uzyskać pewnie.
luksid pisze:
19 sty 2018, 22:19
a nie ma nikt hamowni w pobliżu ? Taki pomiar to średnio 100-200 zł i bedzie wiadomo jak to działa i jaki wykres generuje seria a jaki box
U nas w cenie 400 zł brutto jest montaż, pomiary na hamowni oraz dostrojenie modułu pod auto - szkoda płacić dwa razy :)



Sponsor

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Sponsor


bubuś
Posty: 646
Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
Lokalizacja: Polska
Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: bubuś »

HPFactory pisze:
22 lut 2018, 0:18
Staszek1 pisze:
19 lut 2018, 23:58
HPFactory macie swoja hamownie ?
(...).
bubuś pisze:
05 lut 2018, 18:45
Spora dokładka mocy dla Misia http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Sko ... 40KW-190KM
a także poprawienie pracy DSG https://vtech.pl/oferta/chiptuning/chip-tuning-dsg.html
To diesel, a moment praktycznie w miejscu stoi. Nie chcemy wypowiadać się krytycznie o konkurencji, ale my takiego auta nie wypuścilibyśmy od nas, szczególnie że w użytkowym zakresie obrotów (w takim którym jeździmy codziennie) auto jest praktycznie seryjne. Z drugiej strony ten silnik na jednokanałowym rozwiązaniu (my mamy 3-kanałowe) stroić to lepszych rezultatów nie da się uzyskać pewnie.
(...).
@HPFactory, jak w przysłowiu "każda pliszka swój ogonek chwali.
Do normalnej cywilnej jazdy wystarczy dobrze zestrojony jednokanałowe rozwiązanie. Pewnie można narobić kilkukanałowe, tylko po co? Chyba żeby się prędzej pokićkało.
Fimra VTech od lat jest uznanym tunerem i lipy nie robią. Mają doskonałych fachowców praktyków i potrafią dostroić tuning boxem do potrzeb indywidualnych użytkownika.
Follow your dreams :D
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

Awatar użytkownika
HPFactory
Posty: 12
Rejestracja: 15 sty 2018, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Skoda

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: HPFactory »

bubuś pisze:
22 lut 2018, 20:22
@HPFactory, jak w przysłowiu "każda pliszka swój ogonek chwali.
Do normalnej cywilnej jazdy wystarczy dobrze zestrojony jednokanałowe rozwiązanie. Pewnie można narobić kilkukanałowe, tylko po co? Chyba żeby się prędzej pokićkało.
Fimra VTech od lat jest uznanym tunerem i lipy nie robią. Mają doskonałych fachowców praktyków i potrafią dostroić tuning boxem do potrzeb indywidualnych użytkownika.
Nie do końca trafione przysłowie. My jesteśmy pliszką i mamy ogonek, to rozwiązanie nawet nie przypomina ptaka :)

Po co? Choćby po to, żeby nie podnosić ciśnienia na szynie w każdych warunkach jazdy auta. Choćby po to, żeby też odpowiednio wysterować ciśnieniem doładowania. A finalnie po to, żeby dostosować wszystkie parametry do obrotów silnika, tak jak to się robi w tradycyjnym chiptuningu, o czym V-Tech jestem pewien, że doskonale wie.

Proszę mi wytłumaczyć, jak można "tuning boxa" wystroić do potrzeb użytkownika, jak mamy dostęp do napięcia na szynie Common Rail i żadnych innych parametrów do "dostrojenia" lub do odnoszenia się do nich. Proszę ich poprosić o wystrojenie swojego rozwiązania tak, żeby moment wzrastał z dołu do 2500 obrotów, a potem już była seria - odmówią, bo nie są w stanie fizycznie na swoim rozwiązaniu tego zrobić. Zresztą sam wykres pokazuje, że to modyfikacja, która w "cywilnej normalnej jeździe" nie jest modyfikacją, bo auto jest praktycznie seryjne...

koper
Posty: 27
Rejestracja: 24 lut 2017, 22:59
Lokalizacja: Szczecin, Stargard
Samochód: Kodiaq 2.0 TDI 110kW 4x4 Ambition

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: koper »

Czytając temat zauważyłem, że parę osób zamontowało PedalBoxa. Skuszony pozytywnymi opiniami na jego temat też go zamówiłem u chłopaków z Hp Factory, jutro powinienem otrzymać przesyłkę i od razu biorę się za montaż. Mam nadzieję, że ja też będę :D . Ale korci mnie jeszcze moduł PowerControl od firmy DTE Systems. Z tego co widzę na razie tylko kolega BikeBert zamontował tego boxa i podaje przyrosty 35-40 KM oraz 70-80 Nm dla silnika 2.0 TDI 150 KM.
BikeBert mam do Ciebie pytanie czy "hamowałeś" Kodiaqa, że podajesz takie wartości, DTE podaje mniejsze przyrosty czyli: 29 KM i 60 Nm, a jeżeli tak to na jakim programie (Sport, Dynamic, Eco) zostało to uzyskane ?
Poza tym jeżeli jeszcze ktoś ma zamontowane jakieś "ulepszacze" to mam prośbę o podzielenie się wrażeniami.

Awatar użytkownika
HPFactory
Posty: 12
Rejestracja: 15 sty 2018, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Skoda

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: HPFactory »

koper pisze:
07 mar 2018, 19:16
Czytając temat zauważyłem, że parę osób zamontowało PedalBoxa. Skuszony pozytywnymi opiniami na jego temat też go zamówiłem u chłopaków z Hp Factory, jutro powinienem otrzymać przesyłkę i od razu biorę się za montaż. Mam nadzieję, że ja też będę :D . Ale korci mnie jeszcze moduł PowerControl od firmy DTE Systems. Z tego co widzę na razie tylko kolega BikeBert zamontował tego boxa i podaje przyrosty 35-40 KM oraz 70-80 Nm dla silnika 2.0 TDI 150 KM.
BikeBert mam do Ciebie pytanie czy "hamowałeś" Kodiaqa, że podajesz takie wartości, DTE podaje mniejsze przyrosty czyli: 29 KM i 60 Nm, a jeżeli tak to na jakim programie (Sport, Dynamic, Eco) zostało to uzyskane ?
Poza tym jeżeli jeszcze ktoś ma zamontowane jakieś "ulepszacze" to mam prośbę o podzielenie się wrażeniami.
DTE podaje takie przyrosty, bo na takie dostali kiedyś certyfikację TUV. Na wzmocnionym programie o +3 (na maksa) uzyskujemy właśnie +35-40KM i +70-80Nm.

Zawsze też chętnie zapraszamy do nas na hamownię, gdzie nie tyle co zamontujemy PowerControl, ale też dobierzemy najlepsze ustawienia i ew. dokonamy korekt w programie :)

koper
Posty: 27
Rejestracja: 24 lut 2017, 22:59
Lokalizacja: Szczecin, Stargard
Samochód: Kodiaq 2.0 TDI 110kW 4x4 Ambition

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: koper »

PedalBox+ już założony, po kilku dniach jazdy z tym urządzeniem mogę powiedzieć, że jestem :shock: i zastanawiam się dlaczego tak późno zdecydowałem się na niego. Różnica w reakcji silnika na polecenia wydawane Kodiaqowi naszą prawą nogą jest ogromna i jest to już odczuwalne nawet przy programie City, mi osobiście najbardziej odpowiadają ustawienia programu Sport, przy Sport Plus w moim odczuciu auto staje się zbyt "nerwowe". Kiedy dziś jadąc do pracy przelączyłem na próbę na ustawienia fabryczne to pierwsze wrażenie było takie jakbym ciągnął 2 tonową przyczepę. Reasumując stwierdzam, że 800 zł wydane na PedalBoxa warte jest w 100% tego co otrzymujemy w zamian.

Awatar użytkownika
HPFactory
Posty: 12
Rejestracja: 15 sty 2018, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Skoda

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: HPFactory »

Dziękujemy za obszerną opinię :) Niestety PedalBox to produkt, o którym można czytać, rozmawiać, dzwonić do nas i pisać z nami, ale póki się go nie przetestuje na własnej skórze, to się nie uwierzy i nie poczuje, jaką różnicę robi.

Poly
Posty: 98
Rejestracja: 14 sie 2017, 22:34
Samochód: Planuje Kodiaq 1.4 TSI

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Poly »

Jest do 1.4TSI?

Malenstwo8
Posty: 2592
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Malenstwo8 »

koper pisze:
11 mar 2018, 10:40
PedalBox+ już założony, po kilku dniach jazdy z tym urządzeniem mogę powiedzieć, że jestem :shock: i zastanawiam się dlaczego tak późno zdecydowałem się na niego. Różnica w reakcji silnika na polecenia wydawane Kodiaqowi naszą prawą nogą jest ogromna i jest to już odczuwalne nawet przy programie City, mi osobiście najbardziej odpowiadają ustawienia programu Sport, przy Sport Plus w moim odczuciu auto staje się zbyt "nerwowe". Kiedy dziś jadąc do pracy przelączyłem na próbę na ustawienia fabryczne to pierwsze wrażenie było takie jakbym ciągnął 2 tonową przyczepę. Reasumując stwierdzam, że 800 zł wydane na PedalBoxa warte jest w 100% tego co otrzymujemy w zamian.
A jak spalanie?

Awatar użytkownika
BikeBert
Posty: 213
Rejestracja: 15 sty 2017, 14:53
Samochód: Kodiaq 2.0 TDI DSG

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: BikeBert »

Malenstwo8 pisze:
13 mar 2018, 7:06
A jak spalanie?
Bez zmian, jeśli nie lepsze.
Posiadam zarówno PedalBox jak i PowerControl.

Poniżej dwa przykłady:


1. Spokojna jazda w terenie zabudowanym

Obrazek



2. Szybka i dynamiczna jazda, większość na "autobanie" z prędkościami 140-180 km/h

Obrazek
Kodiaq => Ateca
My other car is a Mountain Bike

ODPOWIEDZ