♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu mechanicznego Kodiaqa
Dual
Posty: 647
Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:48
Lokalizacja: Mysiadło k/W-wy
Samochód: Kodiaq 2.0 TSI DSG Style

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Dual »

No cóż wtrącę swoje trze grosze.
Obejrzałem filmiki i widzę że aby podłączyć to ustrojstwo trzeba odłączyć czujnik ciśnienia w szynie C-R, czujnik doładowania i ew. przepustnicę/pedał gazu od fabrycznej wiązki po której kontaktuje się z ECU samochodu i analizuje fabryczny system. Podpinamy obce okablowanie do tych elementów tak aby Box odczytywał faktyczne parametry cisnienia w szynie , cisnienia doladowania i pozycji pedalu gazu i po analizie tych prostych 3 parametrów zaemulowal falszywe wartosci do ECU silnika wplywajace na wielkosc dawki lub otwarcie przepustnicy powietrza, bo tylko tymi parametrami (ew. EGR) mozemy tu zzasterowac moca silnika. ECU reaguje gdy wlasnie dlatego druga wtyczka wpinami sie z sygnalem z Boxa do oryginalnej wtyczki z fabrycznego okablowania, czyli nasze fabryczne ECU dostaje sygnały z tych trzech czujników, ale zaleznie od koloru na boxie odpowiednie zafałszowane/zaemulowane dla osiągnięcia lepszego efektu.
Np. wciskamy gaz a Box wysyla info do ECU ze mamy juz mocniej wcisniety pedal niz w rzeczywistosci i wyzsze cisnienie doladowania a jeszcze za niskie cisnienie w C-R wiec wydłuzy czas wtrysku (to sa mili sekundy) zwiekszajac dawke i moc.
Roznica polega na tym ze Box to taki oszukaniec, a wgrana mapa podaje rzeczywiste wartosci parametrow do ECU, ktore jednak reaguje tak jak sie mape ukształtuje i ma na uwadze dzialanie skrzyni - tez bym wolal takie rozwiazanie i najlepiej opcje fabryczną za jakas tam kase.
Dlatego wciaz sie dziwie Skodzie ze nie chce kasy zarabiac, tylko w imie czego? Przyjaźni czesko-niemieckiej?
Za to zarobia sobie inne profesjonalne firmy tyningowe.


Pozdrawiam
Dual
Kodiaq 2.0 TSI DSG 4x4 Style

Sponsor

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Sponsor


kris3a
Posty: 43
Rejestracja: 17 gru 2017, 21:28
Samochód: Skoda Kodiaq 2,0 tdi 140kW 4x4 DSG

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: kris3a »

Rafał pisze:
06 sty 2018, 9:21
proponuję na początek sam pedal box, nawet na próbę (masz na to dwa tygodnie) - powinien znacznie ożywić auto
Popieram, kupiłem próbuję i raczej już nie oddam. Wkurza mnie tylko to, takie sytuacje mają miejsce. Mam Hondę CR-V z 2014 z 2,2 diesel w automacie i reakcja na gaz jest natychmiastowa. Dlaczego grupa VW taką kaszanę produkuję. Jeździłem wcześniej passatem B7 170KM dsg, zamulał trochę, ale nie tak bardzo jak kodiaq. Przecież to spowolnienie jest bardzo niebezpieczne przy wyprzedaniu. Kiedyś rozpocząłem manewr wyprzedzania, kierowca za mną również i mało we mnie nie wjechał bo skoda nie mogła odjechać na pełnym gazie. Czego o tym nikt nie pomyśli, tylko o tej pieprzonej emisji spalin. Krów i ryżu niech świat wpiernicza mniej, to będzie po problemie.

Uczciwie powiem, że z pedal boxem czuję się nieco bezpieczniej mam większą kontrolę nad samochodem. Jestem byłym przedstawicielem handlowym i ekstremalna jazda nie jest mi obca :D :D :D

Malenstwo8
Posty: 2591
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Malenstwo8 »

Mo ciekawe ciekawe. Może i ja się skuszę.
Ten lag w Kodiaqu jest wkurzający, fakt. Ba jazdach od razu zwróciłem na to uwagę.

Dual
Posty: 647
Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:48
Lokalizacja: Mysiadło k/W-wy
Samochód: Kodiaq 2.0 TSI DSG Style

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Dual »

Tak, zamulenie jest konkretne nawet w mojej benzynie w porownaniu do poprzedniego VW B6 170KM z DSG. Ja rozumiem ze auto jest ciut ciezsze, ale wogole nie czuc tych 7,8 sek do setki.
Pozdrawiam
Dual
Kodiaq 2.0 TSI DSG 4x4 Style

Rafał
Posty: 523
Rejestracja: 17 lut 2017, 10:53
Lokalizacja: Solec Kujawski, kuj-pom
Samochód: 2.0 tsi lava blue

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Rafał »

pedal box - polecam!

Tomala72
Posty: 504
Rejestracja: 12 mar 2017, 13:56
Samochód: Skoda Kodiaq Style 4x4 2,0 TDI 190 KM DSG 7

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Tomala72 »

Posiadacze podajcie szczegóły jak auto jeździ z tą modyfikacją. Lepiej niż w trybie indiwidual w wersji 190 KM z DSG ?

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2888
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: MałGorzata »

bez modyfikacji wg OneApp udało mi się wyciągnąć 8,12s do 100km/h
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

Awatar użytkownika
HPFactory
Posty: 12
Rejestracja: 15 sty 2018, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Skoda

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: HPFactory »

Witamy,

Chcąc móc udzielać pełniejszych odpowiedzi na liczne zapytania z Waszego forum na produkty dla Kodiaqa, postanowiliśmy być "bliżej Was" i rozpocząć naszą obecność w tym wątku. Tym samym miło nam poinformować, że po długich rozmowach na temat nowych cen produktów DTE Systems będzie wiele zmian korzystniejszych dla Was, oraz chcemy zaproponować forumowiczom stały rabat od cen katalogowych.

Przede wszystkim ceny na naszej stronie przestały być aktualne, z końcem tygodnia ukończymy aktualizację katalogu i będzie wszystko jaśniejsze. W każdym razie moduły PowerControl (podnoszące moc) dla Kodiaqa będą od dziś w cenie 2100 zł brutto, zaś wersja modułu z aplikacją na smartfony to 2499 zł brutto.

PedalBox jest w cenie 749zł brutto, zaś PedalBox+ to 849 zł brutto.

Dla forumowiczów rabat 5% na każdy zakup od cen katalogowych, wystarczy podczas zamawiania podać kod ILOVEKODIAQ :)

Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania i wyjaśnimy zawiłości produktowe.

Awatar użytkownika
HPFactory
Posty: 12
Rejestracja: 15 sty 2018, 14:01
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Skoda

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: HPFactory »

Dual pisze:
06 sty 2018, 11:07
No cóż wtrącę swoje trze grosze.
Obejrzałem filmiki i widzę że aby podłączyć to ustrojstwo trzeba odłączyć czujnik ciśnienia w szynie C-R, czujnik doładowania i ew. przepustnicę/pedał gazu od fabrycznej wiązki po której kontaktuje się z ECU samochodu i analizuje fabryczny system. Podpinamy obce okablowanie do tych elementów tak aby Box odczytywał faktyczne parametry cisnienia w szynie , cisnienia doladowania i pozycji pedalu gazu i po analizie tych prostych 3 parametrów zaemulowal falszywe wartosci do ECU silnika wplywajace na wielkosc dawki lub otwarcie przepustnicy powietrza, bo tylko tymi parametrami (ew. EGR) mozemy tu zzasterowac moca silnika. ECU reaguje gdy wlasnie dlatego druga wtyczka wpinami sie z sygnalem z Boxa do oryginalnej wtyczki z fabrycznego okablowania, czyli nasze fabryczne ECU dostaje sygnały z tych trzech czujników, ale zaleznie od koloru na boxie odpowiednie zafałszowane/zaemulowane dla osiągnięcia lepszego efektu.
Np. wciskamy gaz a Box wysyla info do ECU ze mamy juz mocniej wcisniety pedal niz w rzeczywistosci i wyzsze cisnienie doladowania a jeszcze za niskie cisnienie w C-R wiec wydłuzy czas wtrysku (to sa mili sekundy) zwiekszajac dawke i moc.
Roznica polega na tym ze Box to taki oszukaniec, a wgrana mapa podaje rzeczywiste wartosci parametrow do ECU, ktore jednak reaguje tak jak sie mape ukształtuje i ma na uwadze dzialanie skrzyni - tez bym wolal takie rozwiazanie i najlepiej opcje fabryczną za jakas tam kase.
Dlatego wciaz sie dziwie Skodzie ze nie chce kasy zarabiac, tylko w imie czego? Przyjaźni czesko-niemieckiej?
Za to zarobia sobie inne profesjonalne firmy tyningowe.
Nie podpinamy się pod "przepustnicę/pedał gazu od fabrycznej wiązki po której kontaktuje się z ECU samochodu" - jest to zupełnie niepotrzebne. Trzeci czujnik to czujnik wałka rozrządu, z którego pobieramy obroty silnika, aby zadawać parametry w korelacji do obrotów, na jakich pracuje w danej chwili silnik.

Nie emulujemy fałszywych wartości - to czujniki analogowe, które mają zakres 0-5V (z dokładnością do mV). Gdybyśmy dali fałszywe wartości, to ECU odmówiłoby współpracy i wpadło w tryb awaryjny :) Podajemy zwyczajnie inne parametry takie jak ciśnienie doładowania, ilość paliwa itd, od strony czujników. Otwarcie przepustnicy nie ma tutaj żadnego znaczenia.

Kolory na module to zupełnie inne trójwymiarowe programy, a nie "zafałszowane" parametry w zależności od koloru. Ponownie - wciśniecie pedału gazu i procent jego wciśnięcia nie ma żadnego znaczenia - raz, że się do niego nie podłączamy, dwa że nic nam by to nie dało.

Nie chcemy zaczynać dyskusji moduł vs tradycyjny chiptuning, ale porównanie oszukaniec vs prawdziwe wartości, to mało rzeczywisty scenariusz. Tak samo jak i w tradycyjnym chiptuningu, my kształtujemy mapę i odnosimy każdy parametr do obrotów silnika. Tak samo mamy na uwadze działanie skrzyni. Dodam, że w ECU nie ma możliwości ingerencji w działanie skrzyni :)

Dual
Posty: 647
Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:48
Lokalizacja: Mysiadło k/W-wy
Samochód: Kodiaq 2.0 TSI DSG Style

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Dual »

Dziekuję za wyjaśnienia odnosnie mojej wypowiedzi.
OK. Ta przepustnica to drobiazg, tu moglem nie zrozumiec filmu, w koncu czujnik walka podaje obroty wiec polozenie przepustnicy bedzie znane/wynikowe.
Oczywiscie jezeli wyjdziemy poza 5 V bedzie przekroczenie sygnalu i redukcja, zgadza sie, a mnie chodzilo o mozliwe wartosci (w zakresie dopuszczalnym), ale takie ktore powoduja reakcje ECU np. zwiekszenie dawki paliwa :)
No coż nie jestem producentem PowerBoxa wiec sie nie nie bede madrzyl, ale widząc sposób podpięcia z zalaczonego video sprawa dla mnie była oczywista jako dla silnikowca. Zreszta potwierdził to kolega zajmujacy sie troche tuningiem...choc i on moze byc stronniczy. Uwazalem za konieczne wypowiedzenie swojej opinii. kazdy sam oceni czy jest warta uwagi.
Pytanie zasadnicze, to po co wiec puszczac sygnały ... nie wazne czy analogowe czy CANowskie przez jakakolwiek skrzynke skoro mapa jest wgrana do ECU i to ta mapa steruje. Na Video nie widzialem aby skrzynka byla podpieta też do jakiegokolwiek urzadzenia wykonawczego w silniku.
OK.
Z mojego doswiadczenia i pewnej niewielkiej znajomosci ukladow oczyszczania spalin wiem, ze jest np. mnostwo sprytnych emulatorow podpinanych do instalacji przez klientów aby np. wylaczyc uklady oczyszczania, stad moje podejrzenia analogicznego dzialania w tym wypadku.
Po prostu sadze ze wiem jak to dziala, dlatego co do Boxa bylbym ostrozny. Ale kazdy ma prawo do wlasnych decyzji i opinii.
Pozdrawiam
Dual
Kodiaq 2.0 TSI DSG 4x4 Style

ODPOWIEDZ