Dokładnie to jest esencją "tuningu" w aucie pokroju Kodiaq. Szybkość reakcji na wdepnięcie pedału gazu, a co za tym idzie bezpieczeństwo podczas manewrów wyprzedzania, itp.W.W. pisze: ↑26 wrz 2017, 10:41
Dla wyjaśnienia, jeżdżę jak kapelusznik, tzn. spokojnie. Moc a właściwie moment potrzebny mi jest do wyprzedzania na naszych drogach. Właśnie czas czas wyprzedzania a więc szybkość wykonania tego manewru IMHO decyduje o prędkości średniej na naszych drogach a nie rozwijane odcinkowo większe prędkości.
♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦
Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦
Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦
Przyszła mi do głowy jeszcze jedna myśl. Czy w przypadku wypadku z tuningowanym autem, ubezpieczyciel nie będzie się wykręcał, a Skoda odmówi naprawy ze względu na znalezionego box'a ?
DO developer
Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦
Naprawy nie odmówią - bo za nią płacisz , wypadek nie idzie z gwarancji. W kwestii ubezpieczenia również nie będzie podstaw do odmowy wypłacenia, chyba że masz jakiś śmieszny zapis w umowie AC (diabeł tkwi w szczegółach)
Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦
Myślę, że każdy, albo prawie każdy ma taki zapis w OWU. Przykład (nie mój, pierwsze z brzegu OWU AC z google):
(wyłączenia z odpowiedzilności)
"wynikające z wad produkcyjnych, konstrukcyjnych, wykonania lub modyfikacji (tuningu) pojazdu oraz wadliwego doboru lub montażu instalacji gazowej"
Jak dla mnie szach-mat, odszkodowania nie będzie.
(wyłączenia z odpowiedzilności)
"wynikające z wad produkcyjnych, konstrukcyjnych, wykonania lub modyfikacji (tuningu) pojazdu oraz wadliwego doboru lub montażu instalacji gazowej"
Jak dla mnie szach-mat, odszkodowania nie będzie.
Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦
Żaden ubezpieczyciel nie robi inspekcji samochodu po zdarzeniu (nie sprawdza co jest zainstalowane pod maska, ani nie wykonuje odczytów z komputera. Rzeczoznawca ogląda szkodę i określa co jest do naprawy i na ile to wycenia.
Punkt o którym mówisz ma odniesienie do modyfikacji którą ewentualnie byś wykonał a ta by np uszkodziła silnik. Wtedy to nie podlega ubezpieczeniu. Ale jak spowodujesz wypadek to nikt tego nie zakwestionuje.
Punkt o którym mówisz ma odniesienie do modyfikacji którą ewentualnie byś wykonał a ta by np uszkodziła silnik. Wtedy to nie podlega ubezpieczeniu. Ale jak spowodujesz wypadek to nikt tego nie zakwestionuje.
Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦
Zakładasz Pedal Boxa... naciśniesz za mocno, przywalisz w drzewo i pozamiatane
Ale ten Pedal Box mnie nadal kusi To opóźnienie po naciśnięciu gazu jest spore
Ale ten Pedal Box mnie nadal kusi To opóźnienie po naciśnięciu gazu jest spore
Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦
To nie tak prosto zarówno z gwarancją jak i z ubezpieczeniem. Walczyłem w obu przypadkach.
Pierwszy - modyfikacja samochodu nowego - po zgłoszeniu usterki odmówili naprawy gwarancyjnej, bo samochód był modyfikowany. Dla jasności, modyfikowałem zawieszenie a reklamowałem wadliwe działanie silnika. Sprawa poszła do sądu i tak zarządzałem, aby producent przedstawił, w jaki sposób modyfikacja zawieszenia miała wpływ na usterka silnika. Wygrałem.
Drugi - Ubezpieczyciel odmówił wypłaty ubezpieczenia, bo samochód był modyfikowany - wpis był w karcie gwarancyjnej. p.1. Sprawa trafiła do sądu, gdzie wnioskowałem, by ubezpieczyciel wyjaśnił, w czym zmiana nastaw zawieszenia "pomogła" w karambolu, w którym uczestniczyłem. Ja zdarzyłem stanąć, koleś za mną już nie, wiec i przodem przywaliłem poprzednikowi. Wygrałem.
Zarówno ASO jak i TU, nader chętnie biorą nasze pieniądze i nader niechętnie wywiązują się z umów. Wracając do tematu, musieli by udowodnić, że zastosowanie przez Ciebie modyfikacji było przyczyną wypadku.
Pierwszy - modyfikacja samochodu nowego - po zgłoszeniu usterki odmówili naprawy gwarancyjnej, bo samochód był modyfikowany. Dla jasności, modyfikowałem zawieszenie a reklamowałem wadliwe działanie silnika. Sprawa poszła do sądu i tak zarządzałem, aby producent przedstawił, w jaki sposób modyfikacja zawieszenia miała wpływ na usterka silnika. Wygrałem.
Drugi - Ubezpieczyciel odmówił wypłaty ubezpieczenia, bo samochód był modyfikowany - wpis był w karcie gwarancyjnej. p.1. Sprawa trafiła do sądu, gdzie wnioskowałem, by ubezpieczyciel wyjaśnił, w czym zmiana nastaw zawieszenia "pomogła" w karambolu, w którym uczestniczyłem. Ja zdarzyłem stanąć, koleś za mną już nie, wiec i przodem przywaliłem poprzednikowi. Wygrałem.
Zarówno ASO jak i TU, nader chętnie biorą nasze pieniądze i nader niechętnie wywiązują się z umów. Wracając do tematu, musieli by udowodnić, że zastosowanie przez Ciebie modyfikacji było przyczyną wypadku.
Pozdrawiam
WW
WW
Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦
W ten "czarny" weekend -20% na DTE PowerControl:
https://www.chiptuning.com/en/powercontrol.html
https://www.chiptuning.com/en/powercontrol.html
Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦
Witam,
Dwa dni temu zamontowałem pedalbox z DTE do swojego kodiaqa i faktycznie jest sporo lepiej. Ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenie z tym urządzeniem?
Dwa dni temu zamontowałem pedalbox z DTE do swojego kodiaqa i faktycznie jest sporo lepiej. Ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenie z tym urządzeniem?
-
- Posty: 523
- Rejestracja: 17 lut 2017, 10:53
- Lokalizacja: Solec Kujawski, kuj-pom
- Samochód: 2.0 tsi lava blue
Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦
ja mam już od dawna i zapomniałem o tym jak bez niego przymulał