♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu mechanicznego Kodiaqa
Awatar użytkownika
PeWu
Posty: 134
Rejestracja: 21 lut 2018, 23:05
Samochód: Kodiaq TDI 150KM

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: PeWu »

Dzięki serdeczne za potwierdzenie.
Generalnie mam tak samo z ustawieniami auta, docelowo jeżdżę na jednym ustawieniu najbardziej mi odpowiadającym.
Zamówię wersję bez plusa.



Sponsor

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Sponsor


Awatar użytkownika
PeWu
Posty: 134
Rejestracja: 21 lut 2018, 23:05
Samochód: Kodiaq TDI 150KM

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: PeWu »

Zakupiłem i zamontowałem na szybko.
Nie zdążyłem jeszcze przetestować dobrze, ale raczej będę jeździł na City(zielony) albo Sport(pomarańcz), ewentualnie jakiś tuning na +/-

Co do pierwszego wrażenia, to tak na szybko:
- nie niweluje laga przy starcie od zera, bo kick down to od razu na maksa gaz, i PB tutaj nic nie zmieni, max to max, opoznienie się nie zmienia,
- inna sprawa to przyspieszenie w trakcie jazdy, tutaj poczułem od razu dużą różnicę, bo przede wszystkim w trybie Sport pedalboxa zauważalnie szybciej reaguje zespół napędowy, jest odczuwalne to, że auto jest bardziej dynamiczne, szybciej następuje redukcja, itd. Zapewne ma to związek z tym, że nie musze po prostu wciskać nienaturalnie głęboko nogi w gaz, czy coś takiego, ale to zdecydowanie działa, no i tutaj muszę jeszcze troche pojeździć z PB, bo na razie to tylko pierwsze wrażenia z paru minut testów.

Pytania do użytkowników PB (2.0tdi, 150KM).
1. Jakie ustawienia na BedalBox macie ustawione na stałe (City, Sport, Inne?)?
2. Czy zabezpieczaliście przewody w jakiś sposób, przypinaliście gdzieś? Raczej ważne jest aby przewód nie osunął się gdzieś, nie obcierał też o coś (drgania, temperatura).
3. Gdzie fizycznie trzymacie manipulator/pilot? Wiem, ze niektórzy w schowku po lewej, ja raczej planuje po prawej stronie wrzucić gdzieś obok zapalniczki, aby mieć jeszcze swobodny dostęp do manipulacji, potem pewnie można będzie już na stałe schować, być może do schowka, ale to już wymaga zdejmowania/odkręcania plastików zdaje się.

Obrazek
Zaznaczona strzałką gorąca rura, trzeba uważać aby nie dotykać jej przewodem.

Dla tych co maja nienaturalnie podwyższone obroty silnika (nie mam takiego efektu), może wystarczy zrobić tą "kalibrację" (ja zrobiłem ją od razu przed uruchomieniem silnika):
Obrazek

Awatar użytkownika
PeWu
Posty: 134
Rejestracja: 21 lut 2018, 23:05
Samochód: Kodiaq TDI 150KM

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: PeWu »

Używam juz kilka dni Pedal Boxa, zdecydowanie w moim przypadku sprawdza się, oraz sprzyja bardziej dynamicznej jeździe. Szybsza reakcja na gaz = szybsza redukcja w niektórych przypadkach i generalnie troszkę wyższe obroty częściej są używane, ale nie jest to coś w stylu trybu Sport na DSG. Trochę faktycznie taki brakujący półśrodek. Niestety jak już przyzwyczaimy się do jazdy z PB, to po wyłączeniu następuje efekt małego negatywnego szoku w opóźnionej reakcji na gaz. Pytanie czy to jest po prostu kwestia przyzwyczajenia?
Ja PB zostawiam. Czuję sie z nim pewniej. Auto wydaje się sprawniejsze, celowo używam słowa "wydaje się", bo każdy może to odbierać inaczej.
Swoja drogą ciekaw jestem ile osób kupiło PedalBox i następnie zwróciło go?

Jak na razie najbardziej przypadł mi do gustu tryb CITY++

Obrazek

JED
Posty: 1123
Rejestracja: 29 mar 2019, 9:10
Lokalizacja: 3City/Swiat
Samochód: BMW X1 + Kodiaq 2.0 TDI L&K

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: JED »

Ja zwróciłem.
Najpiekniejszy Laurin & Klement w PL. :mrgreen:

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: MałGorzata »

Jak na moje oczekiwania co do dynamiki to wystarcza mi tryb S na DSG.

I tak subiektywnie mówiąc: Wszystkie czytane tu opisy działania PB są tożsame z moimi doznaniami na trybie S.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

Awatar użytkownika
PeWu
Posty: 134
Rejestracja: 21 lut 2018, 23:05
Samochód: Kodiaq TDI 150KM

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: PeWu »

JED pisze:
17 gru 2019, 17:49
Ja zwróciłem.
Dzięki za info!
Możesz podać kilka czynników decydujących o zwrocie? Chciałbym w razie czego zwrócić uwagę na wszelkie plusy jak i minusy (zwłaszcza te ujemne) ;)

Awatar użytkownika
PeWu
Posty: 134
Rejestracja: 21 lut 2018, 23:05
Samochód: Kodiaq TDI 150KM

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: PeWu »

MałGorzata pisze:
17 gru 2019, 19:20
Jak na moje oczekiwania co do dynamiki to wystarcza mi tryb S na DSG.
I tak subiektywnie mówiąc: Wszystkie czytane tu opisy działania PB są tożsame z moimi doznaniami na trybie S.
Nie jest to tryb S na DSG. Moim zdaniem warto samemu się przekonać, bo odczucia potrafią być spektakularne.
Ja planuje pojezdzic jeszcze z PB kilka dni i potem po odłączeniu zobaczyć jaki będzie efekt na następne kilka dni. Taki test nie chwilowy, ale po przyzwyczajeniu się też...

JED
Posty: 1123
Rejestracja: 29 mar 2019, 9:10
Lokalizacja: 3City/Swiat
Samochód: BMW X1 + Kodiaq 2.0 TDI L&K

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: JED »

PeWu pisze:
18 gru 2019, 9:47
JED pisze:
17 gru 2019, 17:49
Ja zwróciłem.
Dzięki za info!
Możesz podać kilka czynników decydujących o zwrocie? Chciałbym w razie czego zwrócić uwagę na wszelkie plusy jak i minusy (zwłaszcza te ujemne) ;)
Fajne urządzenie, które powoduje, że pedał gazu działa tak, jak powinien fabrycznie :)
Ale nie niweluje tego, co jest dla mnie największym problemem - laga skrzyni biegów.
Najpiekniejszy Laurin & Klement w PL. :mrgreen:

Adammm
Posty: 48
Rejestracja: 25 paź 2018, 0:33
Samochód: Audi A4 B8 2.0 TDI, Kodiaq Sportline 2.0 TDI 190

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Adammm »

PeWu pisze:
18 gru 2019, 9:53
MałGorzata pisze:
17 gru 2019, 19:20
Jak na moje oczekiwania co do dynamiki to wystarcza mi tryb S na DSG.
I tak subiektywnie mówiąc: Wszystkie czytane tu opisy działania PB są tożsame z moimi doznaniami na trybie S.
Nie jest to tryb S na DSG. Moim zdaniem warto samemu się przekonać, bo odczucia potrafią być spektakularne.
Ja planuje pojezdzic jeszcze z PB kilka dni i potem po odłączeniu zobaczyć jaki będzie efekt na następne kilka dni. Taki test nie chwilowy, ale po przyzwyczajeniu się też...
Zamow jeszcze PowerBoxa to dopiero sie przekonasz jaka jest różnica. Ja mam zamontowane oba ustrojstwa i serio teraz mozna tym autem jezdzic dynamicznie. Ostatnio przelaczylem pedalboxa na ustawienie fabryczne i blyskawicznie wracalem do opcji sport. Bez tego to jazda jakims ociezalym zolwiem na kolach 😉

Awatar użytkownika
MałGorzata
Posty: 2886
Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: MałGorzata »

Subiektywnie: Odczucia opisywane przez użytkowników PB są takie same jak moje odczucia w odniesieniu do trybu S w DSG.

Ale, żeby nie było - następny będzie najprawdopodobniej RS.
----

Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER

ODPOWIEDZ