♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu mechanicznego Kodiaqa
bubuś
Posty: 646
Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
Lokalizacja: Polska
Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: bubuś »

michalmiko pisze:
15 paź 2020, 22:01
bubuś pisze:
14 paź 2020, 6:43
Jak to?
Przecież moc jest generowana i podawana tylko z jednego agregatu, poprzez tylko jedną skrzynię biegów.
Skoro tył był rozpięty, to rozdzielacz napędów na osie nie podawał nic na tył i cała moc poszła na przednią oś.
Widziałem już chyba nawet na naszej facebookowej grupie, jak to pewien tuner robił pomiary z rozłączoną osią i wyszło mu chyba 250KM, a po jego "tuningu" około 300KM :D Tak więc, mniejsze obciążenie układem przeniesienia napędu. Filmik nudny jak i pomiary absurdalne :)
Też widziałem rzeźbę tego tunera. Człowiek niedouczony, nie bardzo wiedział co i w jakim aucie robi (przecież po podpięciu się do OBD m.in. widziałby, że RS ma 2. turbawki). A wyniki z hamowni faktycznie absurdalne (jak pamiętam było grubo powyżej 300 KM)..


Follow your dreams :D
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

Sponsor

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Sponsor


Marcin
Posty: 150
Rejestracja: 19 maja 2017, 23:52
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04'; Corolla TS 02', Scala 19'

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Marcin »

bubuś pisze:
14 paź 2020, 20:55
Ad rem hamowni 4x4. Pytałem tunera i powiedział, że hamowanie Kodiaqa z odpiętym programowo tylnym napędem, poprzez pomiar mocy tylko na przedniej osi, daje miarodajne wyniki.

A teraz na temat tuningu TDI, w oparciu o ostatnio wykonane badanie mojego wozidła.
Auto, a w zasadzie motor i skrzynia DSG:
-nie generują mocy w KM i Nm deklarowanej w katalogu/prospekcie,
-w dolnym zakresie obrotów, czyli 1750-2000 rpm, motor generuje zaledwie od 60 do 85% Nm obiecanych w katalogu. Daje to odpowiedź, dlaczego Kodiaq jest mułowaty i opieszale reaguje na pedał gazu.

Jednym słowem jesteśmy kiwani na całego, za niemałe pieniądze sprzedawane są nam auta niepełnowartościowe, dotknięte wadą ukrytą.
Powinno to osobom planującym kupno Kodiaqa poważnie zastanowić się nad sensownością złożenia zamówienia. Nie warta skórka za wyprawkę.
Więcej szczegółów opisałem w wątku "Nasze auta".
Niezależnie od profilu jazdy?
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

bubuś
Posty: 646
Rejestracja: 04 lut 2018, 10:28
Lokalizacja: Polska
Samochód: był Kodiaq Style 2,0 TDI 140kW, 4x4, DSG + dodatki

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: bubuś »

Marcin pisze:
27 paź 2020, 13:40
bubuś pisze:
14 paź 2020, 20:55
Ad rem hamowni 4x4. Pytałem tunera i powiedział, że hamowanie Kodiaqa z odpiętym programowo tylnym napędem, poprzez pomiar mocy tylko na przedniej osi, daje miarodajne wyniki.

A teraz na temat tuningu TDI, w oparciu o ostatnio wykonane badanie mojego wozidła.
Auto, a w zasadzie motor i skrzynia DSG:
-nie generują mocy w KM i Nm deklarowanej w katalogu/prospekcie,
-w dolnym zakresie obrotów, czyli 1750-2000 rpm, motor generuje zaledwie od 60 do 85% Nm obiecanych w katalogu. Daje to odpowiedź, dlaczego Kodiaq jest mułowaty i opieszale reaguje na pedał gazu.

Jednym słowem jesteśmy kiwani na całego, za niemałe pieniądze sprzedawane są nam auta niepełnowartościowe, dotknięte wadą ukrytą.
Powinno to osobom planującym kupno Kodiaqa poważnie zastanowić się nad sensownością złożenia zamówienia. Nie warta skórka za wyprawkę.
Więcej szczegółów opisałem w wątku "Nasze auta".
Niezależnie od profilu jazdy?
Chłopie kochany! Co jest pierwsze? Motor, czy program określający profil jazdy?
Moc na kołach tworzy motor poprzez skrzynię biegów. Program komputerowy do profilu jazdy jest w Kodiaqu tak samo nieudany, jak sterowniki silnika i skrzyni biegów.
Follow your dreams :D
Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów! Oczekujesz pomocy, używaj poprawnej pisowni.
Popieram akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

Marcin
Posty: 150
Rejestracja: 19 maja 2017, 23:52
Lokalizacja: Kraków
Samochód: WRX STI 04'; Corolla TS 02', Scala 19'

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Marcin »

bubuś pisze:
29 paź 2020, 10:29
Marcin pisze:
27 paź 2020, 13:40
bubuś pisze:
14 paź 2020, 20:55
Ad rem hamowni 4x4. Pytałem tunera i powiedział, że hamowanie Kodiaqa z odpiętym programowo tylnym napędem, poprzez pomiar mocy tylko na przedniej osi, daje miarodajne wyniki.

A teraz na temat tuningu TDI, w oparciu o ostatnio wykonane badanie mojego wozidła.
Auto, a w zasadzie motor i skrzynia DSG:
-nie generują mocy w KM i Nm deklarowanej w katalogu/prospekcie,
-w dolnym zakresie obrotów, czyli 1750-2000 rpm, motor generuje zaledwie od 60 do 85% Nm obiecanych w katalogu. Daje to odpowiedź, dlaczego Kodiaq jest mułowaty i opieszale reaguje na pedał gazu.

Jednym słowem jesteśmy kiwani na całego, za niemałe pieniądze sprzedawane są nam auta niepełnowartościowe, dotknięte wadą ukrytą.
Powinno to osobom planującym kupno Kodiaqa poważnie zastanowić się nad sensownością złożenia zamówienia. Nie warta skórka za wyprawkę.
Więcej szczegółów opisałem w wątku "Nasze auta".
Niezależnie od profilu jazdy?
Chłopie kochany! Co jest pierwsze? Motor, czy program określający profil jazdy?
Moc na kołach tworzy motor poprzez skrzynię biegów. Program komputerowy do profilu jazdy jest w Kodiaqu tak samo nieudany, jak sterowniki silnika i skrzyni biegów.
Nie przeczę, jednak tryb Normal i ECO dość mocno ograniczają odpowiedź na wciśnięcie pedału.
Planujesz zakup samochodu?
Zapraszam poza forum 606987746
https://skodakrakow.otomoto.pl/
Dużo dostępnych!
Podkreślam!Każdy z moich postów to wyłącznie moja opinia. Nie jest to oficjalne stanowisko Skody ani salonu w którym pracuję.

Awatar użytkownika
Sebo
Posty: 21
Rejestracja: 27 sie 2020, 17:18
Samochód: Kodiaq Soleil 2.0 TSI 190 ps

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Sebo »

Witam,
Czy mozna zmienic tryb jazdy np. na komfort za pomoca obdeleven lub w serwisie?
Pozdrawiam,
Sebastian

Skorek
Posty: 400
Rejestracja: 18 sty 2017, 20:56
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 AUTOMAT

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Skorek »

Jako, że auto już po leasingu i ma więcej niż 3 lata postanowiłem trochę się pobawić. Jak zauważył powyżej kolega rzeczywiście trochę robią nas w trąbę i zamiast deklarowanych 190 KM było 7 KM mniej.
Co do tego czy warto... jest to indywidualna sprawa każdego, ja żałuję tylko jednego, że zdecydowałem się tak późno to zrobić bo teraz auto to prawdziwa petarda
Obrazek

Tomala72
Posty: 504
Rejestracja: 12 mar 2017, 13:56
Samochód: Skoda Kodiaq Style 4x4 2,0 TDI 190 KM DSG 7

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Tomala72 »

Jaka cena podkręcenia?

danielzal
Posty: 48
Rejestracja: 20 gru 2019, 10:23
Lokalizacja: Legionowski
Samochód: Kodiak L&K 2.0 190KMDSG

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: danielzal »

W Legionowie robią za 1600 bez zmiany licznika programowań, lub 3200 z boxem i hamownią.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


Skorek
Posty: 400
Rejestracja: 18 sty 2017, 20:56
Samochód: Skoda Kodiaq 2.0 TDI 4x4 AUTOMAT

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Skorek »

1200 przy dwóch autach

stysiek
Posty: 197
Rejestracja: 01 gru 2020, 21:48
Samochód: Kodiaq Sportline 2.0 TDI

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: stysiek »

ja mam takie pytanie, czy oprogramowanie DSG też zmieniacie?
ktoś się kiedyś chwalił "oprogramowaniem" pedały gazu ?

ODPOWIEDZ