♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Zdjęcia, linki, informacje na temat tuningu mechanicznego Kodiaqa
D10ni
Posty: 1088
Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: D10ni »

Pepeg pisze:
03 kwie 2019, 23:37
Ale co działa? Rozumiem że nie ma tego opóźnienia o którym piszecie. Bo to że mniej pali albo w jakoś magiczny sposób silnik jest mocniejszy to można między bajki włożyć.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Pepeg, proszę spróbuj jazdy o ktorej wspomniałem, to zrozumiesz o czym piszemy. I spróbuj zrozumieć, że przez to, że producent miał inne założenia niż oczekują użytkownicy, dołożenie jakiegoś boxa które powoduje że samochód zaczyna reagować tak jak użytkownik oczekuje, a nie jak sobie producent wymyślił (aby być eco), może skutkować mniejszym zużyciem paliwa.
O mocniejszym silniku nie było nigdzie słowa. Czytaj proszę ze zrozumieniem, cały wątek a nie pojedyncze posty.


Zadowolny z GunMetal Sportline :D

Sponsor

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Sponsor


Pepeg
Posty: 28
Rejestracja: 04 paź 2017, 18:06
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Alhambra 4drive

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Pepeg »


D10ni pisze:dołożenie jakiegoś boxa które powoduje że samochód zaczyna reagować tak jak użytkownik oczekuje, a nie jak sobie producent wymyślił (aby być eco), może skutkować mniejszym zużyciem paliwa.
Sam sobie zaprzeczasz, czyli pedalbox jest bardziej eko? To komputer steruje silnikiem i dozuje tyle paliwa ile w danym momencie jest potrzebne do osiagniecia zadanej mocy, pedalbox nie wpływa na te parametry. To tylko subiektywne odczucie uzytkownika któremu się wydaje ze naciska pedał w 1/4 a tak naprawdę komputer dostsje sygnał że nacisnoł go do połowy. Aby zmienić spalanie niezbedna jest ingerencja w oprogramowanie silnika.


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


FIRCYK
Posty: 67
Rejestracja: 02 lut 2018, 14:15
Lokalizacja: Polska
Samochód: VV TIGUAN II HL 2.0 150HP

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: FIRCYK »

OoooObrazek

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


JED
Posty: 1123
Rejestracja: 29 mar 2019, 9:10
Lokalizacja: 3City/Swiat
Samochód: BMW X1 + Kodiaq 2.0 TDI L&K

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: JED »

Szanowni, musze przyznac racje temu, kto napisal, zeby nie krytykowac, jesli sie nie sprobowalo.

Ja mysle, ze wiem, o czym piszecie - mialem tak w Mercedesie - naciskasz gaz w podloge i przez chwile nic sie nie dzieje, NIC, a potej zwloce nastepuje kick-down.
Robilem nawet testy porownawcze z X1: spod swiatel, w czasie jazdy, itd - ZAWSZE, gdy bylo haslo "teraz!" to X1 odskakiwala, mimo iz jest 2.0d 4x4, a Mercedes byl 3.0 RWD i mial 50% wiecej mocy i momentu.

Zgadza sie? O cos takiego Wam chodzi?

A jesli tak, to sprobuje raz jeszcze wytlumaczyc (?), z czym to mozna porownac - to tak, jak by skrocic linke "gazu" w starym samochodzie, gdzie kazde musniecie gazu otwieraloby przepustnice :)
Nie ma innej mozliwosci i zgodze sie, ze PB nie moze wplywac na zuzycie paliwa -to moze wplywac jedynie na odczuwalny "lag" w komunikacji miedzy pedalem a sterownikiem.

Jesli ktos twierdzi inaczej (nie uzytkownik), to prosze mi to tutaj wyjasnic - silniki Diesla, to moja praca - co prawda, o innych mocach, ale COS jednak tam slyszalem ;)
Najpiekniejszy Laurin & Klement w PL. :mrgreen:

D10ni
Posty: 1088
Rejestracja: 23 wrz 2018, 11:53
Lokalizacja: Wielkopolska
Samochód: GunMetal Sportline 2.0TDI 190KM

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: D10ni »

JED, tak, masz rację z tym opóźnieniem. Taki jest skutek celowego ustawienia elektroniki pedału gazu.
Na briskodzie ktoś to fajnie opisał. Wciskasz pedał 50% a dostajesz 25% przyspieszenia. Dopiero jak wciśniesz dalej (załóżmy do 3/4 czyli 75%), przyspieszenie rośnie gwałtownie, bo z tych 25% musi dobić do 75%.
I teraz zobacz gdzie są oszczędności.
Bez Pedal Boxa: chcę przyspieszyć z przyspieszeniem 50%. Wciskam do połowy i dostaję tylko słabe przyspieszenie 25%. Co robię? Ładuję buta w podłogę i wyrywam z maksymalnym przyspieszeniem, dając oczywiście maksymalne zasilanie paliwem przy tym.
Z Pedal Boxem: chcę przyspieszyć z przyspieszeniem 50%. Wciskam do połowy i dostaję takie przyspieszenie jak chciałem. I zwalniam. Silnik dostał tylko połowę dawki paliwa.
Ma sens? Tu nie ma żadnej magii i turbinek Kowalskiego. Po prostu ktoś tak wymyślił sterowanie, nie biorąc pod uwagę że jak kierownik nie dostaje tego co by oczekiwał (liniowe przyspieszenie), to będzie ładował pedał w podłogę.
Zadowolny z GunMetal Sportline :D

Pepeg
Posty: 28
Rejestracja: 04 paź 2017, 18:06
Lokalizacja: Kraków
Samochód: Alhambra 4drive

Re: [emoji815] Tuning 2.0 TDI - DTE Systems [emoji815]

Post autor: Pepeg »

Nie ma to sensu. Zakres pracy pedału gazu to można wyczuć w każdym aucie po przejechaniu 1000 km. To nie jest auto na linkę, gdzie pedał gazu był na stałe połączony z przepustnicą, tutaj położenie pedału gazu nie przekłada w prosty sposób na wielkość mocy. Pytanie do użytkowników pedalboxa, jak się wam to sprawuje w górach, na ostrych serpentynach? gdzie trzeba gazem precyzyjnie sterować skrzynią biegów.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



JED
Posty: 1123
Rejestracja: 29 mar 2019, 9:10
Lokalizacja: 3City/Swiat
Samochód: BMW X1 + Kodiaq 2.0 TDI L&K

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: JED »

Kolego, mam wrazenie, ze kompletnie nie rozumiesz, jak dzialaja takie rzeczy.
Wspolczesnie.
Najpiekniejszy Laurin & Klement w PL. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Gliniak
Posty: 122
Rejestracja: 18 lut 2019, 21:11
Samochód: 4x4/DSG/140kW/tdi/Style/szary steel

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Gliniak »

polecam taką zabawę jako mały instruktarz o co chodzi z PB ( w przypadku gdy nie mamy mozliwości lubo ochoty sprawdzić w praktyce wspomniany PB)
Jęsli ma ktoś mozliwość pobawic sie modelem latający RC , ewe dronem bo łatwiej będzie , jest w ustawieniach opcja "szybkości działania wychylenia drżąków sterowych " ... polecam , nikt nie będzie miał watpliwość ...jak to działa :-)
skończy sie zapewne dyskusja , która ma łopatą wyłożyc o co biega

dodam tylko że wychylenie ów absolutnie nie steruje mocą silnika itd ...tylko i wyłącznie stosunkiem wychylenia drążka vs np steru wysokości lub lotki
gust frajera jest nieodgadniony ! :lol:

Tomala72
Posty: 504
Rejestracja: 12 mar 2017, 13:56
Samochód: Skoda Kodiaq Style 4x4 2,0 TDI 190 KM DSG 7

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Tomala72 »

Do wszystkich "strachajłów" w temacie.
PedalBox założyłem od początku posiadania auta.
Użytkowanie zdecydowanie bardziej komfortowe. Reakcja na gaz i dalsze konsekwencje tego faktu wyśmienite.
Podczas dwóch przeglądów na 30 i 60 tys. zero uwag co do niepokojących parametrów z zapisu pracy silnika.
Jednym zdaniem. Ktoś tutaj (na forum) oczadział snując spisek VAG.
PS.
Abstrahując od PedalBoxa bo to nie jest chip, Skoda wzorem m.in. Volvo przy takim zainteresowaniu tematem powinna wprowadzić w ofercie tuning za dopłatą bez utraty gwarancji. Koniec kropka

Malenstwo8
Posty: 2591
Rejestracja: 05 paź 2017, 8:18
Samochód: LEXUS RX350H Prestige 2023 :)

Re: ♦ Tuning 2.0 TDI - DTE Systems ♦

Post autor: Malenstwo8 »

Tomala72 pisze:
05 kwie 2019, 19:59
Do wszystkich "strachajłów" w temacie.
PedalBox założyłem od początku posiadania auta.
Użytkowanie zdecydowanie bardziej komfortowe. Reakcja na gaz i dalsze konsekwencje tego faktu wyśmienite.
Podczas dwóch przeglądów na 30 i 60 tys. zero uwag co do niepokojących parametrów z zapisu pracy silnika.
Jednym zdaniem. Ktoś tutaj (na forum) oczadział snując spisek VAG.
PS.
Abstrahując od PedalBoxa bo to nie jest chip, Skoda wzorem m.in. Volvo przy takim zainteresowaniu tematem powinna wprowadzić w ofercie tuning za dopłatą bez utraty gwarancji. Koniec kropka
I to jest merytoryczne podejście. Gdybym chciał to ustrojstwo, to by mnie przekonało.

ODPOWIEDZ