Witam
czy ktoś dokonywał modyfikacji ustawień skrzyni DSG .
Jeździłem na testach Kodiaq-iem TDI 190 Km automat i powiem że reakcja tej skrzyni jest makabryczna.
Jeden z dziennikarzy motoryzacyjnych że najnowsze normy WLTP "wykastrowały" te skrzynie .
Ciekaw jestem czy ktoś to robił w swoim aucie i jakie są odczucia po zmianie parametrów. Co zostało zmienione ?
Zmieniać można :
-ogranicznik momentu
-obroty i obciążenie przełączania biegów
-progresję biegów
-maksymalne obroty, przy których nastąpi przełączenie
-korekty czasu zmiany przełożeń
"Tuning" DSG - zmiana ustawień
Re: "Tuning" DSG - zmiana ustawień
Ja dziś byłem na hamowni i faktycznie skrzynia jest "wykastrowana" przez producentów i normy WLPT. Przy dużym programie V-Tech BOX skrzynia sobie nie radzi. Trzeba ja programować bo się zacina i głupiej. Z racji że auto posiada jeszcze gwarancję program został dopasowany do tego na co pozwala DSG.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Było kombi Skoda Superb 2.0 TDI SII FL Combi 170KM@200KM
- MałGorzata
- Posty: 2888
- Rejestracja: 09 lip 2017, 22:34
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Samochód: (Kodiaq Style 2.0 TSI 4x4 7DSG) -> -> -> Enyaq 60
Re: "Tuning" DSG - zmiana ustawień
Tak się zastanawiam jak to jest pod względem norm dot. zanieczyszczania środowiska.
Dla przykładu: weźmy silnik turbodiesla z normą EURO-1, który jest zmodyfikowany na tyle co konstrukcja pozwala np.:z niestandardowym IC, boost pinem na pompie, turbo po modyfikacjach, zmianach w alternatorze itp... ale ten silnik nadal spełnia normy spalin dla EURO-1 czy nawet odpowiednio EURO-2.
Natomiast z EURO-3 będzie już kłopot z utrzymaniem norm po przeróbkach, przynajmniej dla tych silnków, które osobiście znam.
Jak to jest w autach z EURO 5 i wyżej?
Dla przykładu: weźmy silnik turbodiesla z normą EURO-1, który jest zmodyfikowany na tyle co konstrukcja pozwala np.:z niestandardowym IC, boost pinem na pompie, turbo po modyfikacjach, zmianach w alternatorze itp... ale ten silnik nadal spełnia normy spalin dla EURO-1 czy nawet odpowiednio EURO-2.
Natomiast z EURO-3 będzie już kłopot z utrzymaniem norm po przeróbkach, przynajmniej dla tych silnków, które osobiście znam.
Jak to jest w autach z EURO 5 i wyżej?
----
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
Wysłane z mojego desktopa przy pomocy myszki lub klawisza ENTER
-
- Posty: 372
- Rejestracja: 22 cze 2019, 22:32
- Lokalizacja: ZS/ ZPL / ZGL
- Samochód: Kodiaq 2.0 TSI,DSG,4x4
Re: "Tuning" DSG - zmiana ustawień
Ja robilem mape silnika ale TSI, ale z tego co wiem nie ruszali skrzyni bo przy tak malych mocach nie ma sensu bawic sie ze skrzynia ktora i tak ma.sterowanie w sterowniku silnika.
Po mapie silnika wszystko jakby sie dogralo skrzynia z silnikiem wspolpracuje wspaniale,zero lagu reakcja natychmiastowa (moje odczucie jest takie ze to program silnika,ktory tez steruje skrzynia dal bardzo duzy efekt, teraz wyglada to jakby skrzynia byla zgrana i bardzo rozumie jak ma jechac wspolpracujac z silnikiem).
Co do technicznej kwestii musisz pytac tunerow ,odpwiedza nepwno na Twoje pytanie.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Po mapie silnika wszystko jakby sie dogralo skrzynia z silnikiem wspolpracuje wspaniale,zero lagu reakcja natychmiastowa (moje odczucie jest takie ze to program silnika,ktory tez steruje skrzynia dal bardzo duzy efekt, teraz wyglada to jakby skrzynia byla zgrana i bardzo rozumie jak ma jechac wspolpracujac z silnikiem).
Co do technicznej kwestii musisz pytac tunerow ,odpwiedza nepwno na Twoje pytanie.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Re: "Tuning" DSG - zmiana ustawień
Panowie coś nowego w temacie? Skrzynia jak i silnik w standardzie to był dramat, po tuningu ecu silnika auto jest totalnie inne jednak np. przy ruszaniu ze skrzyżowania dalej jest moment zamulenia i zastanawiam się czy tuning DSG w tym pomoże?
-
- Posty: 372
- Rejestracja: 22 cze 2019, 22:32
- Lokalizacja: ZS/ ZPL / ZGL
- Samochód: Kodiaq 2.0 TSI,DSG,4x4
Re: "Tuning" DSG - zmiana ustawień
Mi tuner powiedzial ,ze przy malych mocach do 250KM 300KM ,nie ma sensu mapowac skrzyni.Sam sterownik silnika ma tez sterownik DSG ,a skrzynia ma jeszcze poza tym i dobrze wykonana mala silnika (z jego sterowaniem DSG) u mnie dala dobry efekt.Auto nie szarpie a DSG dziala jak powinno.
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Re: "Tuning" DSG - zmiana ustawień
kiedyś tak było ale teraz naprawdę sporo dowiedziano się od DSG i są spore zmiany, można np zmienić aby nie schodzić na danym biegu poniżej 1500 rpm gdzie standardowo jest 1200. Dzięki temu nie masz drgań na karoserii auto nie zamula i oszczędzasz dwumasę. Oraz wiele innych fajnych zmian, chyba będę musiał sam spróbować
Re: "Tuning" DSG - zmiana ustawień
pedal box rozwiąże ten problem w znaczący sposób , to opóźnienie reakcji skrzyni wynika w dużej mierze z powodu reakcji pedału gazu , pamietam z wysyłają na próbę , nic cię nie kosztuje jak sam sprawdzisz jeśli nie będziesz widział poprawy to odeślesz ( w co wątpię )
gust frajera jest nieodgadniony !
Re: "Tuning" DSG - zmiana ustawień
Ja wkrótce będę odbierał RS i zamierzam chwilę pojeździć na fabrycznych ustawieniach a potem zaaplikować jakąś kurację wzmacniającą. Gwarancja jest rozszerzona na 4 lata więc jakiś opór jest ale z doświadczenia 2.0 TSI w O3RS wiem że nic się nie działo po Stage 1 w Compsport. Dzwoniłem do nich i mówią że program silnika można spokojnie zrobić na 280-290 koni bez ruszania skrzyni tylko czy to ma sens? No i kogo polecacie do takich upgradów - są jakieś firmy które mają bardziej specjalizację w dieslach czy też Compsport jest ok (jestem z Krakowa więc mam blisko).
Re: "Tuning" DSG - zmiana ustawień
Pytanie do tych co mają pedal box.
Czy faktycznie to urządzenie (pedal box) wpływa na dynamikę, przyspieszenie. Jak porównać to do ustawień "SPORT" w Kodiaqu, czy jest jeszcze lepiej?
Jeżdząc w trybie "NORMAL" i włączając tryb "SPORT" już jest znacząca różnica przyspieszania i dynamiki pojazdu.
Czy faktycznie to urządzenie (pedal box) wpływa na dynamikę, przyspieszenie. Jak porównać to do ustawień "SPORT" w Kodiaqu, czy jest jeszcze lepiej?
Jeżdząc w trybie "NORMAL" i włączając tryb "SPORT" już jest znacząca różnica przyspieszania i dynamiki pojazdu.